HyundaiKlub.pl

Portal => Portal => Wątek zaczęty przez: Brt w 03 Luty 2021, 19:40:31

Tytuł: Nowa KONA Electric już w salonach Hyundai
Wiadomość wysłana przez: Brt w 03 Luty 2021, 19:40:31
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/_processed_/2/0/csm_hyundai-new-kona-electric-1120-01-e2e_68c0f0f55c.jpg)
Hyundai poinformował o wprowadzeniu do oferty nowego modelu KONA Electric. Nowy bezemisyjny SUV dostępny jest teraz z dwoma elektrycznymi napędami.

Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Wariant z akumulatorem 64 kWh jest wyposażony w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że KONA Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdej chwili momentu obrotowego.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-02-1610.jpg)

Od debiutu w 2018 roku KONA Electric zapewnia jeden z najlepszych zasięgów elektrycznych w swojej klasie. Wersja 64 kWh oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP). Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-13-1610.jpg)

Klienci modelu Nowa KONA Electric poza wyborem napędu mogą także zdecydować się na jeden z trzech poziomów wyposażenia – Style, Premium i Platinum. Nawet bazowa wersja Style oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, multimediów i łączności, a ponadto stylowe elementy wykończenia. Wersja Style z bazowym 136-konnym napędem z kosztuje 155 900 złotych, natomiast topowa wersja z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM kosztuje 174 900 złotych.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-19-1610.jpg)

Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zawiera systemy unikania kolizji czołowych (FCA), utrzymywania pasa ruchu (LKA), podążania na pasie ruchu (LFA), monitorowania tylnej kanapy (RSA), monitorowania ciśnienia w oponach (TMPS), eCall, a także przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, mocowania ISOFIX na tylnych fotelach oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold. O komfort pasażerów i kierowcy dbają takie elementy wyposażenia jak klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, tempomat, regulowana w dwóch płaszczyznach wielofunkcyjna kierownica czy też fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego. Po raz pierwszy nowa KONA Electric jest wyposażona w cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem, natomiast ekran multimediów korzysta z dotykowego ekranu o przekątnej 8-cali. Korzystający z 6 głośników system info-rozrywki z cyfrowym radiem DAB umożliwia bezprzewodową łączność z Apple Car Play i Android Auto oraz obsługę technologii Bluetooth. Całość dopełniają stylowe elementy wyposażenia, w tym 17-calowe felgi aluminiowe, światła do jazdy dziennej LED, metalowe nakładki na pedały oraz boczne listwy w kolorze nadwozia, nadające bardziej miejskiego charakteru.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-05-1610.jpg)

Bogatsza wersja Premium kosztuje 165 900 złotych gdy zdecydujemy się na wybór podstawowego silnika, a 183 900 złotych przy wyborze mocniejszego napędu. Na pokładzie wersji Premium znajdują się ponadto przednie podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, przyciemniane tylne szyby, reflektory LED i światła tylne LED oraz system multimedialny z 10,25-calowym wyświetlaczem, fabryczną nawigacją, łącznością Bluelink oraz Premium Audio Krell ze wzmacniaczem i głośnikiem centralnym.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-08-1610.jpg)

Dostępna wyłącznie z mocniejszym napędem wersja Platinum kosztuje 201 900 złotych. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa topowego wariantu obejmuje asystentów monitorowania martwego pola (BCA), ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, jazdy autostradowej (HDA) oraz system inteligentnego ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLW) i inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC). Najwyższy poziom komfortu zapewniają elektrycznie sterowane fotele przednie, podgrzewane tylne fotele, wyświetlacz Head-Up (HUD), oświetlenie nastrojowe, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów. Ponadto wersja Platinum oferuje elektrycznie składane lusterka i przednie czujniki parkowania, pompę ciepła i trójfazową ładowarkę pokładową 11kW, która skraca czas ładowania o ponad 2 godziny.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-15-1610.jpg)

Do wersji Platinum można dokupić pakiet Leather, w którego skład wchodzi skórzana tapicerka w kolorze czarnym lub jasnobeżowym oraz wentylowane fotele, który kosztuje 6 000 zł.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-14-1610.jpg)

Nowa KONA Electric jest dostępna opcjonalnie również kontrastowymi dachami w kolorze Chalk White i Phantom Black. W gamie kolorów pojawiły się nowe lakiery – Dive in Jeju, Silky Bronze, Shimmering Silver, Teal. Ponadto do wyboru są kolory Galactic Grey, Dark Knight, Sunset Red, Engine Red, Phantom Black oraz Chalk White.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-03-1610.jpg)

Od momentu premiery popyt na Hyundaia KONA Electric w Europie przekroczył oczekiwania. Było to możliwe za sprawą połączenia wydajnego napędu elektrycznego, dużego zasięgu i stylowego wyglądu SUV-a. W ciągu zaledwie dwóch lat na całym świecie sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy poprzednika, z czego ponad 50 000 w samej Europie. W 2020 roku KONA Electric była najlepiej sprzedającym się elektrycznym modelem SUV. Tymczasem w Polsce była jednym z najczęściej wybieranych samochodów elektrycznych, a także liderem w swoim segmencie trafiając do ponad 200 Klientów w ubiegłym roku.

W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję KONA Electric w swoim czeskim zakładzie Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Pozwoliło to znacznie skrócić czas oczekiwania Klientów na nowe samochody elektryczne.
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-04-1610.jpg)(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-06-1610.jpg)
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-07-1610.jpg)(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-09-1610.jpg)
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-10-1610.jpg)(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-11-1610.jpg)
(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-16-1610.jpg)(https://www.hyundai.news/fileadmin/eu/press-kits/20201111_new_kona_electric/hyundai-new-kona-electric-1120-17-1610.jpg)

Źródło: www.hyundai.pl