HyundaiKlub.pl
Portal => Portal => Wątek zaczęty przez: speedmaster w 25 Styczeń 2012, 19:58:15
-
Nie oferowany na polskim rynku model Hyundai Solaris okazał się sukcesem na perspektywicznym rynku rosyjskim. Auto zajęło w ubiegłym roku wysokie, piąte miejsce w rankingu najchętniej kupowanych samochodów w Rosji.
(http://www.samar.pl/flib/200/500/265567b995e382588e6b.jpg)
W całym roku kalendarzowym 2011 marka Hyundai znalazła na rosyjskim rynku nowych aut osobowych oraz lekkich dostawczych łącznie prawie 163 500 nabywców. To aż o 88% więcej niż w roku poprzedzającym.
Dzięki temu sukcesowi Hyundai zajął w rankingu marek trzecie miejsce, plasując się za Ładą oraz Chevroletem.
Południowokoreański koncern wskazuje m.in. na bardzo dobre przyjęcie przez rosyjskich klientów nowego modelu Hyundai Solaris, który powstaje w niedawno wybudowanych zakładach Hyundai Motor koło Petersburga.
Należący do segment B Hyundai Solaris, który bazuje na platformie modelu Accent/Verna, osiągnął w roku ubiegłym skumulowany wolumen ponad 97 000 egzemplarzy. To wystarczyło, aby wspomniane auto z miejsca wskoczyło na piąte miejsce najpopularniejszych modeli oferowanych na rynku rosyjskim.
Źródło: http://www.samar.pl
-
Podejrzewam że w Polsce przy zachowaniu rozsądnej ceny i dobrej reklamie ten Solaris także dobrze by się sprzedawał.Autko naprawdę ładne .
-
Nazwa Solaris występuje na niewielu rynkach. Jest to po prostu Accent IV generacji. Tak jest w USA. W Europie ma występować jako Accent lub I25. Czy będzie oferowany w Polsce? Na razie nie wiadomo.
-
Trochę dziwi mnie to, że w Polsce nie jest dostępny. Mogliby puścić chociaż ograniczoną liczbę sztuk i sprawdzić jakie będzie zainteresowanie. Jak by było dużo chętnych to mogliby pomyśleć o wprowadzeniu takiego modelu do regularnej sprzedaży.
-
Może po prostu homologacji nie zrobili, a dla kilku sztuk się nie opłaca. Nie mówiąc już o akcji reklamowej. Ale kto wie może w niedługim czasie się pojawi.
-
Drugie Suzuki Kizashi. Świat stoi w miejscu
-
Może po prostu homologacji nie zrobili, a dla kilku sztuk się nie opłaca.
Być może, nie wiem jakie to są koszty.
Nie mówiąc już o akcji reklamowej
To akurat nie byłoby raczej potrzebne przy wprowadzaniu np. 100sztuk. Wieść o tym sama by się rozeszła. Podchwyciłyby to różne Fora i portale.
Dla przykłada Mazda sprzedawała ograniczoną liczbę modelu CX9 w Polsce. Czy widzieliście reklamę tego modelu? Pewnie nie a chętnych nie brakowało.
-
Dla przykłada Mazda sprzedawała ograniczoną liczbę modelu CX9 w Polsce. Czy widzieliście reklamę tego modelu? Pewnie nie a chętnych nie brakowało.
SUV z wyzszej póki to troszkę co innego niż sedan dla przeciętniaka. Mazda jest troszkę inaczej postrzegana. Ale może masz rację
-
Trochę dziwi mnie to, że w Polsce nie jest dostępny.
Chyba obawiają się autokonkurencji dla i30. Pociągną jeszcze trochę sprzedaż i30 i po jego wycofaniu będzie pewnie Solaris. :roll:
-
SUV z wyzszej póki to troszkę co innego niż sedan dla przeciętniaka.
Ogółem chyba więcej sprzedaje się aut dla przeciętniaków w Polsce. Inna sprawa, że w sumie Mazda tą ograniczoną ilość CX9 sprzedawała w bardzo dobrej cenie - podobnej do CX7 a jednak auto większe i było zdaje się lepiej wyposażone.
Myślę, że prędzej mogli się obawiać tego o czym wspomniał IgoReCzeK, ale i tego nie byłbym taki pewien. i30 nie jest dostępne w wersji sedan. Aktualnie w ofercie Hyundaia nie ma żadnego małego sedana. Czyli potencjalni kupujący szukający małego sedana muszą skorzystać z ofert innych firm.
Stąd przypuszczam, że jest to jednak luka, którą można byłoby wypełnić i mogliby wypuścić chociaż ograniczoną liczbę sztuk Solarisa by sprawdzić jakie faktycznie będzie zainteresowanie tym modelem w Polsce.
Reklama raczej nie byłaby potrzebna. Jakby zostało wypuszczone 100 sztuk to wiele osób chciałoby mieć to auto chociażby dlatego, że mieli by świadomość, że na polskim rynku będzie unikatowe ;-)
-
Trochę dziwi mnie to, że w Polsce nie jest dostępny.
Taka jest polityka firmy. Prezes, który zarządza w Europie decyduje gdzie i jakie modele mają się pojawić, poprzez badanie rynku. Być może u nas jest za dużo konkurencji jeżeli chodzi o sedany i doszli do wniosku, że się nie sprzeda. Poza tym, nowa Elantra także jest tylko w dwóch Europejskich krajach tj. w Polsce i Hiszpanii. I jakby nie patrzeć na naszym rynku zrobiła furorę, gdyż okres oczekiwania za modelem jest minimalnie trzy miesięczny.
A co do nowego i30 być może byłby problem jeżeli chodzi o konkurencyjność, wszystko też zależy od narzuconych cen przez producenta. Jeżeli oba modele byłyby w podobnej cenie to zapewne nie jeden z nas wybrałby Solarisa, który jak widać jest większym autem. Elantra po debiucie także zmiażdżyła zainteresowanie i30-stkami, bo cena w pełnych wyposażeniach była taka sama, a nawet Elantra była tańsza. (Sam gdybym poczekał pewnie kupiłbym Elantrę :-P .
Do czego zmierzam, każdy model, który pojawia się na rynku musi być konkurencyjny i spełniać wymagania użytkowników. Nie zawsze jest to trafiony pomysł, ale do tej pory Hyundai trafia w gusta Europejczyków (czyt. nawet Rosjan). :-D