HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: balian91 w 22 Listopad 2022, 19:58:01
-
Cześć, od jakiegoś czasu borykam się z problemem popsutego regulatora nasilenia dmuchawy. Otóż działa tylko jak dam na ,,4" niestety na żadnej innej prędkości dmuchawa nie działa. Czasami przy ustawieniu na ,,0" czuć delikatnie z otworów nawiewu delikatne ciepłe powietrze. Niestety nie działa też zmiana z obiegu wew na zew. Macie jakieś porady czy trudno to naprawić i jakie to ewentualnie koszta i czy dużo rozbierania?
-
Nie wiem ale chyba powinien być jakiś rezystor dmuchawy czy inaczej to się nazywa. Pewnie dostać można używkę na allegro.
-
A czy trudno to wymienić? I czy to jest na pewno popsute w tym przypadku?
-
I czy to jest na pewno popsute w tym przypadku?
Czy w Twoim napewno to nie wiemy, ale objawy wskazują na najczęściej występującą usterkę objawiającą się własnie w ten sposób.
Dlaczego ostatni bieg działa? - bo silnik dmuchawy zasilany jest z pełną mocą (pomijając rezystory, obniżające moc dmuchawy), żeby uzyskać możliwie najwyższe obroty.
A czy trudno to wymienić?
Nie, podobnie jak przeszukać internet, żeby się o tym dowiedzieć ;) Wiedz, że jeśli samochód ma co najmniej 10-15 lat to napewno taki problem wystąpił już u niejednej osoby i z dużym prawdopodobieństwem ktoś już opisał rozwiązanie. - A jeśli nie to zawsze można zajrzeć do katalogu części dostepnych bezpłatnie online i zerknąć w którym miejscu pojazdu znajduje się dana część ;)
Ale skoro już pokusiłem się wpisać GETZ resistor blower fault replace / fix blower resistor / resistor fan speed :
-
https://files.fm/u/wddc4vcrj (https://files.fm/u/wddc4vcrj)
Zrobiłem zdjęcia tego rezystora czy możecie ocenić czy jest on do wymiany? Wyżej link do hosta zdjec
-
Stara paść - weź to przemierz, podejrzewam że tylko jeden rezystor się ostał a reszta ma przerwę. Na 99% problem który opisujesz jest związany z uszkodzeniem tego właśnie modułu. Rezystory dostają przerwę z racji przegrzania, starzenia, wibracji.
-
Na Allegro taka część nie drogo bo 115 zł z wysyłką, mam tylko nadzieję że posłuży na długo jak kupię. Niestety naprawa nie wchodzi w grę bo się totalnie nie znam na lutowaniu, a w powyższym video które wcześniej zostało zamieszczone właśnie taka metoda naprawy została zaprezentowana.
-
Niestety nie mogę edytować poprzedniej wiadomości więc napiszę tutaj, mój rezystor różni się znacząco względem tego co wyszukałem na allegro czy olx. Czy wiecie jak powinien wyglądać powyższy rezystor w wersji poliftowej 2009 silnik 1.1? Gdyż nie wiem czy ma to jakieś fundamentalne znaczenie techniczne czy niekoniecznie. Z 2-3 posty wyżej jest link do mojego rezystora.
-
Jest tam jeden rezystor i to on padł możesz ta opornicę wywalić i na 4 biegu maksymalnym będzie działać dmuchawa Zastanów się dlaczego została przepalona prawdopodobnie szczotki na wiatraku się kończą lub komutator wytarty. a może łożyska się zacierają prawdopodobnie będą ślizgowe. tak czy siak należałoby wyciągnąć wiatrak i to sprawdzić bo założysz nową opornicę i się przepali.
-
Szczerze - nie ogarniam. Skoro masz rezystor w ręku to kup taki sam. To jest Twój rezystor i Twoja ręka na fotce? Nie ma filmie.
Co do wentylatora - ja bym tam nie kopał. Te rezystory się grzeją i studzą setki razy i padają zmęczeniowo. Nie wiązałbym padnięcia rezystora z wentylatorem. Miałem taką sytuację bardzo dawno w Xsarze - zlutowalem i wentylator dalej dobrze działał.
-
Piejar gdybym znalazł taki sam to bym tutaj nie pisał. Większość różniła się wyglądem stąd moje pytanie. Zamówiłem już najbardziej podobny jaki się dało, ale zdjęcie poglądowe było kiepskiej jakości. Mam nadzieję że będzie działać bo jest wpisane pod mój model.
-
Jasne. Dobór raczej musi być dokładny - nie wiem jak tu ale często ten rezystor jest umieszczony w kanale powíerza z nawiewu żeby był chłodzony Wtedy jednak musi dokładnie pasować montażowo bo powietrze nie powinno uciekać bokami.
-
Jak wtyczka pasuje to i się da zamontować nawet jak minimalnie będzie inny. To nie prom kosmiczny że nie da się ;D
-
No właśnie nie. Prosze obejrzeć film od 1:05 - widać to o czym pisałem rezystor montuje się w ściance kanału i jest on w przepływającym powietrzu. Więc jeżeli nie będzie pasował to miejsce montażu nie będzie szczelne.
-
Może będzie pasował taki:
MAHLE ORIGINAL ABR50000P?
HELLA 9ML351321-461?
Ja dzwonię do Aso, pytam się ile, czasami podadzą nr części. Jeśli różnica nie jest jakoś drastycznie większa kupuję w ASO.
W niektórych sklepach podajesz VIN i sprawdzą czy pasuje.