HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: rafus36 w 01 Grudzień 2015, 15:55:15
-
witam wszystkich
A więc jak w temacie mam problem z wypadającym zapłonem na cylindrze 2 a objawia się to w taki sposób że co parę dni mam wypadanie zapłonu i wtedy samochód chodzi na 5 garów ale jak zgaszę na chwilę i ponownie odpalę to jest ok. wymieniłem świece na nowe (denso, platynowo-irydowe) ale nic to nie pomogło. pozamieniałem miejscami cewko-fajki, świece, wtryskiwacz benzyny, wtryskiwacz gazu, ale problem dalej jest na tym samym cylindrze.
może ktoś z was miał taki problem i wie gdzie szukać?
-
Luz zaworów, ciśnienie sprężania (13.5 kg/cm²), uszczelka kolektora ssącego.
-
pokrywę zaworową miałem ściągniętą ale jest tam regulacja płytkowa więc nic przy tym nie ruszałem. co do sprężania to też sprawdzałem na zimnym silniku
1 cylinder 11
2 cylinder 11.1
3 cylinder 10.1
4 cylinder 10.2
5 cylinder 11.5
6 cylinder 13
kolektor miałem ściągnięty i po sprawdzeniu go wizualnie wyglądał ok. na kolektorze są 3 uszczelki tak że je też zamieniłem miejscami dla pewności ale dalej jest wypadanie na drugim cylindrze.
-
Witajcie koledzy, pojawił się pewien problem z moim autkiem.
Od kilku miesięcy od czasu do czasu (na zimnym silniku) auto poszarpuje i zapala się CHECK, ale od razu gaśnie, zapamiętany błąd - P0303. Zmieniłem cewkę na trzecim cylindrze - przez chwilę było lepiej - teraz znowu to samo.
Do powyższego problemu dołączył kolejny - auto od kilku dni w czasie jazdy lubi zgasnąć...
Prześledziłem stare posty, ale żadnego tematu gdzie występują te dwa problemy jednocześnie nie znalazłem.
Na wtorek umówiłem się w ASO Hyundai na dogłębną diagnostykę - macie jakiś pomysł którą drogą iść?
-
Witajcie!
U mnie być może zaczyna się podobny problem... Na zimnym silniku przy odpalaniu przez 2 sekundy jest głośny terkot/gruchoty silnika. Raz też mi zgasł na ulicy...żadnych błedów nie wywala.. podejrzewałem luzy na zaworach. Zadzwoniłem do Aso powiedzieli mi że co prawda w książce jest wspomiane regulowanie zaworów ale nie robi się tego chyba że coś się mocnego dzieje to zamawia się szklanki i wymienia- trzeba rozebrać rozrząd itp.. droga sprawa... A CZy ktoś regulował zawory tak jak w książce napisano i ile to kosztowało? SKYwriter powiedz co powiedzieli w ASO?
-
u mnie okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. po wymianie wszystko wróciło do normy. zobacz czy nie masz jakiś widocznych śladów oleju w układzie chłodzenia
-
Coś może być na rzeczy bo w czasie produkcji TG wprowadzono inny rodzaj uszczelki pod głowicą (lewa i prawa). Nowy rodzaj jest metalowy. Prawdopodobnie poprzednie miały jakieś wady.
(http://images83.fotosik.pl/151/4f82edff19f55bca.png)
-
u mnie sie jeszcze okazało że była trochę przekrzywiona głowica i uszczelki wymieniałem od razu obie
-
Dodano: 2016-12-28, 21:29
Koledzy opiszę Wam moją przygodę z autkiem.
Zaczęło się od błędu P0303, ale przy dokładniejszych oględzinach okazało się, że nagle zaczął brać olej, płyn chłodniczy zaczął ubywać. Po wyciągnięciu świec środek zarzygany - olej pakował do odmy - pierścienie na cylindrach zapieczone. Silnik był wyciągany - planowanie głowic, nowe pierścienie, gniazda, komplet wszystkich uszczelek i sprawdzenie bloku - taki średniej wielkości remont. Po tym wszystkim auto odzyskało moc i zaczęły się kolejne problemy:
1). układ napędowy - trzeba było regenerować obydwie półosie - w tej chwili jestem świeżo po rozwiązaniu tego problemu
2). po około 2 tygodniach od zrobienia silnika zaczęło się falowanie obrotów, przerywanie szczególnie na zimnych silniku, brak mocy przy obciążeniu pod górę i check engine: P0300 oraz P0301, P0303 - w przypadkowej kolejności, na zimnym silniku jest dość głośny. Problem występuje na benzynie oraz lpg - bez różnicy.
3). przy okazji zrobienia silnika znajomy mechanik wymienił np. pompę wody, sprawdził rozrząd, wymienił rozrusznik na nowy i wszystko co przy okazji warto sprawdzić przy silniku ze względu na utrudniony dostęp do np. rozrusznika.
Co Wy na to? Układ zapłonowy? Świecie wymieniłem, cewki zamieniałem miejscami na wiele różnych sposobów - łącznie z wymianą 2 sztuk na nowe.
Mechanik daje rękę uciąć, że silnik po remoncie żyleta - sugeruje kunę lub cewki...ogólnie zapłon.
Mam istny niefart z tym autem przez ostatnie 2 miesiące i czarne myśli chodzą po głowie...
-
Luzy zaworowe były sprawdzane?
-
Tak, były sprawdzane.
[ Dodano: 2016-12-29, 10:55 ]
Macie jakieś dodatkowe sugestie?
Czy górna wiązka kabli do cewek 12V jest identyczna z tą wiązką dolną? Co myślicie o tym, by podmienić je miejscami?
-
w moim przypadku było tak że miałem pozamieniane miejscami wszystko co było możliwe: wtryskiwacze, cewki, świece a błąd zawsze był na tym samym cylindrze, okazało się że to uszczelka pod głowicą, po remoncie wszystko wróciło do normy. w twoim przypadku może być spartolona robota albo coś z tymi wiązkami. błędy wskazują na to że problem jest na głowicy przy szybie więc żeby co kolwiek zrobić trzeba ściągnąć kolektor ssący. a może jakaś nie szczelność w kolektorze
-
Rozbebeszałem górę kilka razy, także osobiście. Na tą chwilę błędy są tylko na pierwszym i trzecim cylindrze - powtarzają się. Patrzyłem w gniazdo świec - jest czysto, sucho. Przy uszczelce mocno by chyba kopcił na biało i płyn by znikał? To się nie dzieje u mnie.
Przy deszczowej pogodzie problem się nasila.
-
a cisnienie na cylindrach było sprawdzane?
-
Po naprawie kompresja nie była sprawdzana.
-
a może wart by było sprawdzić i wykluczyć. Bo może zle wyregulowane są zawory, albo wymiana pierścieni nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. jeżeli okaże się że wszystko jest ok to bym przetrzepał całą wiązkę kabli od cewek aż po komputer
-
Kompresja równa na wszystkich cylindrach, po ok. 10,5-11.
Znajomy mechanik walczy z problemem nadal...
-
(http://images83.fotosik.pl/265/fffeaf03a40905f7.png)
-
a w jaki sposób to się w ogóle objawia? to wypadanie zapłonu jest co parę dni czy częściej? i czy to jest na zimnym silnik czy bez różnicy czy ciepły czy zimny
-
Co do kompresji w różnych źrodłach widnieją różne dane. Mechanik pokazywał mi w dwóch programach, że min. powinno być 10,5 - tyle około jest.
W tej chwili wczoraj zostały wsadzone nowe świece, jeszcze raz pozamieniane cewki oraz sprawdzone wiązki kabli, tutaj kolejne dwie sugeste:
1). dziwne wygląda czujnik położenia wału - jakby był mechanicznie uszkodzony. Jutro ma przyjść nowy - wsadzi - zobaczymy.
2). jeśli to nie ten czujnik to może sterownik silnika?
Co do objawów:
Na zimnym po odpaleniu chodził ładnie przez około 2 minuty, następnie zaczyna się szarpanie, przerywanie i słychać, że gubi zapłony.
Jak się rozgrzeje to zaczyna check mrugać i słychać, jak odcina jeden cylinder.
Błąd jak zwykle P0301.
Jak skasuje błąd, a silnik jest dobrze rozgrzany to czasami nawet zdarzy mu się, że pracuje równo i trochę lepiej jedzie, ale przerywa nadal.
Co może być ciekawe - przez pierwsze dni jak wystąpił problem nie zapalał się check. Natomiast po zdjęciu klemu z aku i podłączeniu po chwili jakby się obudził - wtedy zacząć sypać błędem najpierw P0300, a potem P0303 a teraz tylko P0301.
Odpala czy zimny, czy ciepły bez problemu - od kopa, nie gaśnie.
-
a może warto by było jeszcze sprawdzić przepływomierz i sonde lambda najlepiej obie przed katalizatorem. na innych forach mieli bardzo dziwne przypadki które odpowiadały za wypadanie zapłonu. całkiem możliwe że to przez czujnik położenia wału. szkoda kolego że nie mieszkasz trochę bliżej bo byśmy mogli po podmieniać części z mojego samochodu :-)
-
Co do kompresji w różnych źródłach widnieją różne dane. Mechanik pokazywał mi w dwóch programach, że min. powinno być 10,5 - tyle około jest
Moje dane są z http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
U Ciebie pewnie mierzyli na zimnym silniku i wtedy takie wyniki są prawdopodobne. Wg. Hyundai prawidłowo pomiar ciśnienia sprężania powinno się wykonywać na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej.
-
Koledzy, dzisiaj wyeliminowalem czujnik polozenia walu.
Dziwna sprawa - wczoraj mialem polowe stanu w zbiorniczku plynu of lubryfikacji dzisiaj na chwile przelaczylem na gas patrze przy wymianie czujnika w zbiorniczku pusto - magia?
Chodzi mi po glowie jeszcze wtrysk moze podaje za duzo also za malo.
[ Dodano: 2017-01-11, 14:25 ]
Wtrysk weliminowany, taki sam objaw na gazie i na benzynie. W tej chwili auto stoi u elektryka od wczoraj - zobaczymy, co stwierdzi.
[ Dodano: 2017-01-12, 12:45 ]
Nie wiem czy to możliwe, ale nowa cewka okazała się uszkodzona. Wsadzona została kolejna i problem rozwiązany - masakra.
-
Czesc, moze troche OT ale czy Twoj Grandeur stoi przy Petrazyckiego? Chetnie bym sie kiedys przejechal :)
-
Tak ;-) Nie ma problemu.
-
Tak myślałem. Bo to chyba jedyny w Krakowie. I muszę się przyznać, że przyglądałem mu się z bliska :->. Jak będę w okolicy to sie odezwę na PW
-
W Krakowie raczej nie widziałem drugiego Grandeura, jak coś to pisz - nie ma problemu.
-
Pytanko o lokalizację cylindrów. Pojawia mi się sporadycznie wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Diagnozę chce zacząć od podmiany cewek. Pytanie jak liczy się kolejne cylindry 1-6 stojąc powiedzmy naprzeciw silnika? Który to 4?