Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 15 Lipiec 2025, 23:11:41 »
Nie wiem ale ja bez programu w telefonie nie zauważyłbym kiedy kończy się wypalanie bo nie czuć różnicy w jeździe. I łatwo zgasić silnik podjeżdżając do sklepu podczas jazdy drogą.
2
i30 PD / Odp: Olej silnikowy 1.5 Dpi
« Ostatnia wiadomość przez BazyliP dnia 15 Lipiec 2025, 23:02:17 »
Dopóki nie bierze oleju, nie ma co zmieniać.
3
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 15 Lipiec 2025, 22:25:19 »
Tak, wtedy kończy się wypalanie. Ja miałem jeden epizod z przybywaniem oleju wtedy kiedy wypalanie DPF zaczynało się przy każdej praktycznie jeździe i nie umiało się zakończyć. Było to związane z oberwana rurką od pomiaru ciśnienia za DPF
4
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez DDrgas dnia 15 Lipiec 2025, 21:12:29 »
A to nie tak, że jak z powrotem schodzi spalanie do 0.0 to proces wypalania się zakończył?
5
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez daniello1234 dnia 15 Lipiec 2025, 20:56:03 »
Dokładnie to samo mnie zastanawia.
Przy zamkniętej przepustnicy puszczonym gazie mozliwe jest zasysanie spalin
Ale czy faktycznie tak sie dzieje
6
i30 PD / Odp: Olej silnikowy 1.5 Dpi
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 15 Lipiec 2025, 19:45:03 »
Witam Wszystkich
Osobiscie dalej lał bym ten sam. Nie zmieniałbym na 5W20
7
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez Albi dnia 15 Lipiec 2025, 19:19:38 »
Że wiesz kiedy się wypala to ok ale trzeba też wiedzieć kiedy dokładnie kończy wypalanie
8
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez jcost dnia 15 Lipiec 2025, 16:52:25 »
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech) również do kolektora ssącego (kolektor ssący teraz jest plastikowy - czy by się nie rozpadł, stopił) oprócz normalnie otwartego kolektora wydechowego z cylindra po suwie pracy/rozprężania, aby ponownie spaliny/"powietrze" wpadały do cylindra z kolektora ssącego, gdy zawór ssący jest normalnie otwarty w suwie ssania.

Czy faktycznie przy zdjęciu nogi z pedału gazu przy sterowaniu elektrycznym przepustnicy, a nie na lince tak jak kiedyś, przepustnica się całkowicie zamyka i czy wogóle jest koniecznym, aby przy bezpośrednim wtrysku paliwa całkowicie zamykała się przepustnica jeżeli zasysa tylko powietrze? Przy GDI przepustnica już nie dostarcza mieszanki paliwowo powietrznej tylko samo powietrze. Zdjęcie nogi z gazu - hamowanie silnikiem, powoduje głównie odcięcie paliwa na wtryskiwacze, a powietrze można normalnie dostarczać do kolektorów ssących - przepustnica może być otwarta elektrycznie. Kiedyś przy wielopunktowym wtrysku pośrednim stosowano bajpas z silnikiem krokowym na przepustnicy sterowanej linką gazu, aby przy zdjętej nodze z gazu/zamkniętej przepustnicy silnik nie zgasł na wolnych obrotach, czy wówczas, gdy zdjęto nogę z gazu, a silnik był napędzany przez koła - hamowanie silnikiem, silnik krokowy był otwarty czy zamknięty?

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy (noga z gazu) i suwie wydech jest faktycznie przez chwilę otwarty zawór ssania - wpada "powietrze"/spaliny z cylindra do kolektora ssącego?

Czy w standardowych warunkach przy "zamkniętej" przepustnicy i suwie ssania przez chwilę jest otwarty zawór wydechowy - wpada "powietrze"/spaliny z kolektora wydechowego do cylindra?

Jak zachowuje się przepustnica sterowana elektrycznie przy zdjęciu nogi z gazu w GDI, może wcale nie zamyka się na amen, gdyż jest sterowana elektrycznie przez komp i poprostu jest dostarczone tylko powietrze a wtryskiwacze są zamknięte?

Mam starego hyundaia 1.5 12v wtrysk pośredni 250 tys km, 2000r i tam katalizator jest też bardzo blisko silnika i nie wykazuje żadnego zużycia - jest w stanie idealnym, czy obecnie w GDI te katalizatory są nie trwałe?

Mam teraz też Hyundaia 2.0 GDI 166 KM z 2017r G4NU z oznaczeniem na głowicy/obudowie/osłonie rozrządu 2V, czy tu są zmienne fazy rozrządu, bo może to nie to samo co CVVT?
9
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez DDrgas dnia 15 Lipiec 2025, 15:36:13 »
Temat o uszczelniaczu na pompie widziałem ale tam odciągali litr co 500 km a to jest różnica w porównaniu do 10 000 lub 15 000 km  co do bagnetu może trochę przegiąłem z tym centymetrem tak pomiędzy pół do centymetra.
10
Zakup Hyundaia / Odp: Co myślicie o tym samochodzie
« Ostatnia wiadomość przez traker dnia 15 Lipiec 2025, 13:15:06 »
Honda fajna ale szukam większej pojemności Shadow bo przy 195 cm trochę nisko się jedzie
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna