HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: adimarepol w 01 Grudzień 2015, 18:26:16
-
Witam,
zgodnie z tematem, mam problemy przy odpalaniu mojej Sonatki. Czasem pali bez problemu, a dużo częściej auto nawet nie reaguje na pozycji START.
Dotychczas wykonałem następujące kroki:
1) Akumulator sprawny, nowiutki.
2) Rozrusznik na krótko pali za każdym razem.
3) Przekaźnik sprawny, dostaje prąd od akumulatora, ale nie zawsze od strony stacyjki po przekręceniu kluczyka.
4) Zwierałem kostkę stacyjki na pinach według schematu w załączniku, skutkuje powodzeniem tylko i wyłącznie, gdy autko odpala również ze stacyjki, w przeciwnym wypadku cisza, więc wygląda na to, że to również nie kostka.
5) Nie mam pojęcia, co może być przyczyną, dlatego proszę was o pomoc.
-
Jeżeli rozrusznik pracuje na krótko, w takim razie dobrze by było sprawdzić parę rzeczy takich jak, czy imo nie blokuje, czy elektronika w kluczyku się nie kończy (jeżeli masz drugi kluczyk to zobacz czy sytuacja się powtórzy), jeżeli masz odcięcie to dobrze by było sprawdzić przejścia, mogą być gdzieś styki zaśniedziałe, to samo tyczy się instalacji alarmowej, no i oczywiście bębenek stacyjki, może styki są już przypalone, lub zapadki wyrobione i nie łączy za każdym razem.
-
Z tego co sprawdzałem, to ze stacyjki prąd wychodzi poprawnie, ale nic z tego, bo rozrusznik i tak milczy. Inne kluczyki sprawdzałem, nic nie dają. Ale postaram się to wszystko dokładnie sprawdzić jutro.
-
Napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu.
Teraz masz Auto: Sonata EF (2001) 2.0 16V R4 CVVT +LPG, a nie powinno być CVVT.
Immo blokuje pompę paliwa nie rozrusznik.
Tak wygląda połączenie pinów w kostce stacyjki.
(http://images77.fotosik.pl/124/a2b997af57afaaca.png)
Schemat podłączenia układu 'startu" silnika. Sprawdź czujnik pod pedałem sprzęgła.
(http://images76.fotosik.pl/125/3119fc4b8143f013.png)
-
Dzięki wielkie za pomoc. Problem myślę rozwiązany (po takim czasie, ale wcześniej nie miałem okazji się za to zabrać). Okazało się, że są problemy z przekaźnikiem. Znalazłem go pod kolumną kierownicy (taki biały oznaczony bodajże numerem "95225-29050"). Na chwilę obecną wystarczy go docisnąć i autko normalnie pali.