HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: maspex w 06 Luty 2012, 13:39:45
-
Witam Wszystkich,
Moje auto stalo ok 3tyg na mrozie, odpalilem je, postalo 8 godzin w podziemnym garazu w pracy potem pojechalem w trase 200km i po drodze napotkalem na kilka problemow.
Zapalil sie check engine (blad : 3145 Engine coolant temperature (ECT) sensor),
temperaura wody caly czas jest na COLD, z nawiewu leci ledwie letnie powietrze.
W domu sprawdzilem poziom wody - byl ok, przeczyscilem wtyczki od czujnikow (sender i sensor, obok siebie sa), wlozylem karton w chlodnice.
W drodze powrotnej bylo to samo. Gorny waz cieply, nie jakis wrzatek, dolny waz i chlodnica zimna.
3 tygodnie wczesniej jak jechalem,rowniez ta samo trase, ale przy -5 wkazowka byla na 1/3 skali i ladnie grzalo.
Macie pomysly co to moze byc ?
[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-10-04, 09:12 ]
Tagowanie tematu.
-
Termostat
-
albo zamarzla dolna czesc chlodnicy xD ale pewnie by ja rozwalilo wiec moze jenak ten termostat
-
czujnik temp cieczy chłodzącej w termostacie na kostce jest w kt motors 29 zł
-
dziekuje za odpowiedzi, zamowilem juz termostat, mam zamiar to wymienic w niedziele/poniedzialek pod blokiem, klucze mam, litr plynu na dolewke, jakies wskazowki dotyczace wymiany ?
-
Odkrecasz dwie srubki 6 mm na 10 mm klucz i masz termostat na wierzchu. Wąż z obudowa termostatu podnieść od razu do góry żeby Ci płynu zbyt wiele nie ubyło :)
Wymiana jest prosta jak posmarowanie kromki chleba masłem, ewentualnie pasztetem.
Pozdrawiam :-P
-
Witam,
no niestety to nie byla bulka z maslem....
Okazalo sie ,ze sa 2 termostaty dla Scoupe..... jeden taki jaki jest w manualu HMS na obrazku 52mm , a drugi zupelnie inny 54mm od 1993.5 ....
oczywiscie w moim aucie byl model 54mm , jak wlozylem 52mm to nie stykalo idealnie, wiec przepuszcza. Stracilem kase za termostat i na dodatek ciezko znalesc dostepna wersje 54mm :/
-
Aczkolwiek do S-coupe po 93r są również 2 termostaty, inny dla GT i LS a mianowicie na 82st.oraz na 88st.
Zakładając niewłaściwy silnik może szalec, niby to parę stopni ale trzeba wiedzieć że wersja GT ma lekko przekonstruowany system chłodzenia m.in turbinka i tłoki, i że nie bez powodu zostało to tak zaprojektowane :D
P.S.
HMS czy może HMC ?
-
http://hmaservice.com/ :) czyli HMS :P
Dokladnie, sa rowniez inne temperatury, pewnie jak ktos ma pokrywe zaworow jak accent, ma nowszy termostat. Udalo mi sie dostac ostatnia sztuke z magazynu Intercars :) Jutro bede montowal i zdam relacje. Jeszcze pytanie - czy plyn chlodniczy szkodzi na paski, alternator ? Wczoraj pomimo zabezpieczenia troche sie polalo :P
-
Heja! Mam ten sam błąd, lecz termostat wymieniony a silnik się normalnie grzeje, lecz wyrzuca błąd i czasem mignie check. O co kaman??? Podejrzewam któryś z czujników pod termostatem, lecz czy na pewno, ktoś się spotkał z podobnym problemem??
-
pewnie jak ktos ma pokrywe zaworow jak accent, ma nowszy termostat.
Pokrywa zaworów nie ma tu zwiazku z temperatura, po chyba 94r w LS były zapodawane nowsze pokrywy zaworow jak w modelu Accent, termostat był ten sam bo to LS. W GT natomiast pod tym wzgledem nic sie nie zmieniło.
Cibor po tylu latach niezawodności mozliwe ze juz niedomaga czasami :)
W końcu masz juz pełnoletnie auto, 18-nastke już skończyło 8-) :-P :idea: