HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: adam2701 w 04 Styczeń 2010, 16:48:50
-
Witam posiadam hyundaia Scoupe Gt Turbo i gdy silnik sie nagrzeje czuje spadek mocy samochód się wolniej rozpędza itd czym może to być spowodowany czy silnik mógł być przegrzany i puchnie ??
-
w zasadzie na zimno ma bogatszą mieszankę więc moc jest, poźniej może mieć problemy ze składem mieszanki, więc sprawdź:
- sondę
- przepływomierz jeśli jest w tym silnikiu
- turbo/intercooler
-
Przepływomierz czysciutki obroty nie skaczą turbo wszystko po dokręcane możliwe że sonda bo wydaje mi się że również za duzo pali a może też coś że mi turbo olej bierze a przez olej silnik ma wyższa temperature ???
-
Zwróć uwage na kolor spalin na gorącym silniku..
Jesli będą czarne szykuj się na remoncik silnika lub turbiny.. Lecz sonde też lepiej sprawdź
:)
adam2701,
a przez olej silnik ma wyższa temperature ?? ?
Czynnikami chłodzącymi silnik jest płyn chłodniczy oraz olej silnikowy. Olej i płyn jest po to by obniżyć temperature silnika oraz smarować elementy pracujące.. Więc w tym przypadku nie rozumiem pytania :o
-
Chodziło mi czy przez pobór oleju ?? może to być spowodowane??
-
Tak, silnik może tracić moc gdy pobiera olej, ponieważ niespalony olej osadza się na ściankach gładzi zaworów i zawór nie jest do końca zamykany, więc silnik niema dostatecznej szczelności, ale żeby to sprawdzić musiałbyś pomierzyć ciśnienia na poszczególnych cylindrach..
Jest to spowodowane po prostu zajechanymi pierścieniami cylindrów, lub masz do wymiany uszczelniacze zaworowe, ale to już musi ocenić mechanik :)
-
noo silnik ma już 212 tysięcy wiec już trochę przejechał jak na jego przebieg silniczek chodzi cichutko nic nie stuka nic nie puka a pobór oleju to z większej strony jest przez Turbo niż przez silnik gdy miałem turbo odłączone pobór oleju był bardzo mały
-
Najwidoczniej przy gorącym silniku olej dostaje się do spalania co zmniejsza liczbę oktanową paliwa i silnik traci moc..
Wyjściem będzie regeneracja turbinki :P
-
mi turbo tez olej łyka a jakoś spadku nie odczuwam w trasie po około godzinie jazdy 100km/h rozpędzenie do 205 nie było problemem
-
Najwidoczniej przy gorącym silniku olej dostaje się do spalania co zmniejsza liczbę oktanową paliwa i silnik traci moc..
Wyjściem będzie regeneracja turbinki :P
przerabiałem to :( niestety w polsce nikt tego dobrze nie zrobi i zregenerowane turbo zaraz i tak zacznie brac olej. mi 2 razy regenerowali a w koncu musiałem i tak wyjąć świstaka spod maski :( lepiej kupić nowe turbo od np. lublina. jest lepsze, mocniejsze i pasuje prawie idealnie :) cena takiego nowego będzie taka sama jak za regenerację starej :)
co do tracenia mocy jak silnik gorący to normalka, aby nie odczuwać spadku mocy na silniku ze świstakiem używa się intercooler :) chłodzi on powietrze dolatujące do silnika, jest zimniejsze, więc bardziej sprężone (wiecej tlenu wlatuje w jednostce objętości) więc nie odczujesz tak spadku mocy :) no chyba że spadek mocy jest kosmiczny....