HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: skali1991 w 08 Listopad 2009, 10:41:37
-
Witam! ;)
Dzisiaj chciałbym zabrać sie troszeczke poważniej za Hultaja i chciałbym sie dowiedzieć pare rzeczy.. Po pierwsze czemu dzieje sie tak, że szyby z wielkim oporem otwierają sie i zamykają, miał ktoś taki problem? ( mam szyby elektryczne) Po drugie na wysokich obrotach silnik przerywa.. jest to dość uciążliwe podczas wyprzedzania ;/ Czy wymiana świec zapłonowych załatwi sprawe? Po trzecie ile mniej więcej czasu zajmie wyciągnięcie licznika?
Z góry dzięki za odp :-P
Pozdrawiam!
-
Po pierwsze czemu dzieje sie tak, że szyby z wielkim oporem otwierają sie i zamykają, miał ktoś taki problem?
Wina może leżeć po stronie prowadnic-przerdzewiałe i pokrzywione-lub po stronie plastikowych bolców przymocowanych do szyby lub też może wystarczy prowadnice nasmarować. Jeśli to nie jest żadne z tych to może być mechanizm podnoszenia szyb lub silniczek. Ale to tylko takie gdybanie Nie rozbierzesz nie przekonasz się ;-)Po drugie na wysokich obrotach silnik przerywa..
Obstawiałbym uszkodzony przepływomierz. Przy jakim zakresie Ci przerywa kolego i czy na biegu jałowym przy tych obrotach też to występuje?
-
Czy tzw. wystrzaly na LPG sa przyczyna uszkodzenia przeplywomierza?
-
Czy tzw. wystrzaly na LPG sa przyczyna uszkodzenia przeplywomierza?
Jeżeli potrafią pękać puszki na filtr powietrza, to przepływka jak najbardziej, może oberwać...
-
Po drugie na wysokich obrotach silnik przerywa.. jest to dość uciążliwe podczas wyprzedzania
Lepiej wymien odrazu swiece z przewodami, tylko kupuj oryginalne albo jakiejs dobrej firmy...
Po pierwsze czemu dzieje sie tak, że szyby z wielkim oporem otwierają sie i zamykają, miał ktoś taki problem? ( mam szyby elektryczne)
Ja obstawiam zardzewiałe prowadnice.
-
Po drugie na wysokich obrotach silnik przerywa.. jest to dość uciążliwe podczas wyprzedzania ;/
może to już odcięcie :D
jak koledzy mówią kupić świece ngk + markowe kable.
Jeżeli chodzi o szyby, prowadnica ale i również możesz mieć za bardzo ściśniętą blachę przy uszczelkach.
-
Więc tak, silniczek przerywa tylko w najwyższym przedziale obrotów, ok 5-7 tys obr. Ja bym postawił raczej na świece, wczoraj czyściłem przepływke.. Niby była troche zakurzona, ale wątpie żeby mialo to jakiś wpływ ;P
A z szybami to rozebrałem cały boczek, nasmarowałem prowadnice i tylko szybciej sie opuszczają xD a do góry wciąż to samo ;/
-
jak koledzy mówią kupić świece ngk + markowe kable.
Witam, podłączę się, też przymierzam się do zakupu kabli i świec, świece to wiem, że najlepiej NGK właśnie, a co do przewodów, to kupić też NGK czy oryginalne hultajowskie??
-
Witam! ;)Po trzecie ile mniej więcej czasu zajmie wyciągnięcie licznika?
jak wiesz gdzie kręcić to 5 min :) jak pierwszy raz bedziesz sciągał to 10-20 min, zależy od twoich zdolności manualnych i inwencji :)
-
Z tymi świecami i przewodami to nic nie wiadomo, zależy jak trafisz, ale oczywiście ludzie większość pewność mają do znanych firm co nie jest zawsze trafne.. Pisze tak bo już kilka razy sie na tym przejechałem, zresztą nie tylko ja ;P
Jutro pobawie sie z licznikiem, zobaczymy co z tego wyniknie ;D
-
Slaby pradzik masz :) jak moj Skup dostal nowy aku to dwa razy szybciej szybki sie podnosily,nawet na wlaczonym silniku,co jest dziwne.
-
Więc tak, silniczek przerywa tylko w najwyższym przedziale obrotów, ok 5-7 tys obr.
hehe
Żeby mi się do siedmiu tysięcy kręcił :D
Może ktoś wie jak to zrobić, czy da się to zrobić tak jak przy mapach do tuningu żeby tylko odcięcie przesunąć.
-
przy 6200 chyba jest odcinka w LS
-
Odnośnie szyb mam podobny problem, aczkolwiek w Lantrze, opuszczają się bardzo dobrze lecz ciężko się podnoszą i wychylają się z pierwotnego położenia po opuszczeniu. Okazało się, że na prowadnicy są wklejone w takie "coś" plastikowe ;-) i po jednej stronie puścił silikon, po wklejeniu powinno być dobrze, więc może u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam
-
a prpopo tych szyb to moze być jeszcze tak ze to koniec styku w klawiszu miałem podobnie wyczyściłem papierkiem 800 i gitara tez myślałem ze silniczek lub prowadnica ale nie...to tylko mała "kulka" styku jak podłaczyłem bez klawisza tzn bez obudowy to normalnie efekt jak na zgrzewarce punktowej....hehe a i uwaga na zaczepy ja 2 wyłamałem strasznie sie to rozbiera....:)
-
jagiza, Dzięki za porade ;)
Odnośnie tych durnych plastikowych zaczepów też troche wiem po ostatniej rozbiórce, poprostu masakra :-/
-
Z licznikiem walczyłem ok 20 minut.. poprostu masakra ;/ robiłem wiele samochodów, bo jestem 'początkującym' mechanikiem, ale żeby w takich miejscach były pochowane śrubki to szok xD
Jedno zabezpieczenie z boczków w drzwiach mi puściło i gdy zamykam drzwi, boczek wyrywa sie na jednym mocowaniu i niezbyt ładnie to wygląda oraz drzwi sie ciężko zamykają ;/
Ale poradziłem sobie z tym montując pięknie zamaskowanego wkręta i jak narazie wszystko sie trzyma ;DD
Mam jeszcze pytanko.. Czy w waszych Scupejkach też sie tak lipnie trzyma konsola centralna?? :?: Mówie o tym plastyku. Dokładniej:
(http://images50.fotosik.pl/229/c35343cfebfc5db1.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Mi to całe lata, jest nie przymocowane, a nie widać tam żadnych zaczepów ;/
Pozdrawiam.. :)
-
wyciagnij ten plastyk to zobaczysz,ze sa zatrzaski ,ale jak ktos wczesniej to wyciagal to mogl zgubictakie blaszki metalowe i dlatego nie trzyma
ps. uwazaj na ten przedluzasz 12v...ja tak mialem CB podlaczone i zaczelo sie jarac przy wtyczce od tego przedluzacza
ps2. widze,ze tak samo Ci odchodzi deska rozdzielcza jak u mnie i masz takie same swietne dywaniki jak ja przy kupnie z niemiec mialem :D odrazu wymienilem na..dywaniki z tesko :P
-
Wyciągałem i widać jakieś miejsca na zatrzaski, ale nie ma żadnych blaszek i nie wiem co z tym wykombinować ;/
maspex,
ps. uwazaj na ten przedluzasz 12v...ja tak mialem CB podlaczone i zaczelo sie jarac przy wtyczce od tego przedluzacza
Też miałem tam do niedawna podlączone CB, ale CB sprzedane, więc przedłużacz z wtyczkami też poszedł na sprzedaż ;P
ps2. widze,ze tak samo Ci odchodzi deska rozdzielcza jak u mnie i masz takie same swietne dywaniki jak ja przy kupnie z niemiec mialem :D odrazu wymienilem na..dywaniki z tesko :P
Dywaniki są cool ;DD Pseudo aluminiowe ale co tam, przynajmniej się nie ślizga po materiale jak inny zestaw który mam, wiec narazie je zostawie ;P
-
Witam ponownie..
Dziś odpaliłem Hultaja, pochodził chwile (ok 10 s) i włączyłem światła mijania.. Momentalnie zgasło podświetlenie tablicy rozdzielczej (licznika), a potem zauważyłem że nie ma także tylniego lewego światła mijania/stopu. Co mogło sie stać? :-/
Sprawdzałem bezpieczniki, wszystkie OK, żarówka z tyłu także dobra, nie przepalona. Przy podświetleniu licznika jeszcze nie sprawdzałem, ale powinny być dobre..
Co to moze być? :-(
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
-
masz zwarcie, najprawdopodobniej robiles cos przy radiu,jakis kabelek pod napieciem sobie tam lata tam
bezpiecznik od podswietletnia masz obok zbiorniczka wyrownawcznego(tam masz skrzyneczke jeszcze z bezpiecznikami), t/lamp chyba to bedzie,pozdrawiam
-
bezpiecznik sprawdź jeszcze raz, mi tak się działo jak w Ponym źle podłączyłem radio, ale wtedy mi paliło bezpiecznik
-
mi sie tak dzialo jak mialem przepalone styki od dlugich...ymienilem kombajn i po sprawie
-
Dzięki wielkie, macie racje z tym bezpiecznikiem, wczoraj go znalazłem, okazało sie że jest spalony. pali nawet 30A bezpiecznik jak włącze postojówki ;O
Wczoraj go zawatowałem, odpaliłem auto, włączyłem postojówki, a nagle sie pojawił dymek spod skrzynki bezpieczników koło zbiorniczka wyrównawczego :-/
Zaraz zobacze z radiem, najlepiej je całkowicie odłącze i sprawdze czy nie pali bezpieczników na postojówkach :-x
-
Jednak okazało się ze wina tkwi w radiu ;D Pamiętam że kiedyś jak montowałem nowe radio był tam jeden niezailozowany przewód, niewiedziałem że to prądowy, więc go zostawiłem xD
I okazało się że to on był całym winowajcą, bo dotykał masy. Na szczęście teraz jest wszystko dobrze, przewody po izolowane, podświetlenie licznika tj. światła postojowe świecą bez zarzutu :-D