HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: jasiuekonom w 29 Październik 2009, 17:20:02
-
panowie, jeżdżę teraz za kołach 14" z oponami 65/175, planuję zakupić koła 16" tylko jeszcze nie wiem z jakimi najwyższymi oponami wejdą mi do hyundaia. Teraz autko jest na 14" bardzo żwawe, aż się wyrywa, czy duża strata będzie na 16"????? Odczuwalna różnica wogóle??
-
Witam. Odczuwalna i nie zapominaj, że 16" felgi z natury są szersze, więc i szersze gumy trzeba będzie na nie naciągnąć, a to kolejne dodatkowe litry paliwa jakie trzeba będzie wlać do baku. ;-) Pomijam aspekt odczuwalnego pogorszenia komfortu jazdy. Pozdrawiam Igor.
-
znaczy się powiem tak, kwestia paliwa (jak założe gaz to ten litr w ta czy w tamtą to bez różnicy) a co do komfortu to mam 21 lat więc im twardziej i niżej tym lepiej :) chodzi mi tylko o strate mocy, czy aż taka duża różnica będzie??
-
a co do komfortu to mam 21 lat więc im twardziej i niżej tym lepiej :)
Jeśli tak,to ja bym wrzucił 17''!! Miałem i powiem,że jeździć się....dało ;-)
-
Przy tej oponie którą masz obecnie 14" 175/65 , śrenica koła z oponą wynosi 46,4 cm. Jeśli chcesz 16" to najmniejsze koło z takimi obreczami to - 16" 195/40 i wynosi 47,8 cm średnica ( półtora centymetra więcej - powinno ci wejść) . Wszystkie inne profile szerszych opon tylko powiększą średnicę i nie wiadomo czy na dziurach nie dobijesz kołem do nadkola, lub nie bedzie tarło przy max skręcie ;-)
-
czyli przy kole 16'' tylko profil 40????? bo to mi już za bardzo nie pasuje, troszkę za nisko jak na nasze drogi :)
i jak wtedy przy takich 16" z osiągami?? bardzo odczuwalne??
i jeszcze jedno, przy takim profilu opony jak aktualnie mam na 14" mam od opony do nadkola ok 8 cm
ty pyros miałeś w swoim 17" na profilu 45 i jeszcze -40 zawiecha i weszło a mi piszecie że do 16" profil 40 na normalnym zawieszeniu, dziwne ;/
-
powodzenia w koleinach, tyle ode mnie :]
wytłumaczenie: mi na 195/50/15 jeździ się ciężko...
-
Osiągi będą normalne ... tylko tak jak napisał kolega - na koleinach życzę powodzenia - TWARDO i NOSI PO DRODZE! Opona prawie wcale nie amortyzuje na tak niskim profilu ... ale za to zakręty to bedziesz zbierał ... na ile zawieszenie pozwoli :-D
Zostało ci do nadkola 8 cm . Ale na dziurach będzie kilka centymetrów mniej . Do tego zimą nadkole moze się lodem obkleić... no nie wiem :roll:
-
no zimą to napewno nie będę jeździł na letnich oponach na alusach 16"
chodzi mi tylko o to, o jakim najwyższym profilu opony wejdą mi z felgą 16", ale takie żeby w razie czego mógł go obniżyć, bo mam w planach, i czy dużo spadną mi osiągi na takich bucikach
-
Ja powiem Ci tak...
Ja miałem/mam 16" koleiny da się wytrzymać raczej wolniej trzeba ale jak trafisz na równą z zakrętami to nie ma mocnych!! I do tego zawias -40mm
Dla porównania:
rondo w Zegrzu wcześniej na standardzie i felach 14" max 60 km/h
po zmianie 100/110 bez problemu!!
Dalej kwestia bezpieczeństwa raz na moście w Zegrzu zapatrzyłem się na pięęęękne łódeczki obudziłem się może jakieś 15 za stojącymi samochodami... I co wyhamowałem bez problemu z prędkości około 100 km/h i zdążyłem jeszcze odpuścić by facet za mną nie wwalił mi się w pupę!! Jakiemuś gamoniowi zachciało się zatrzymać i zawracać na dwu pas mówce i do tego na zakazie!! Co się okazało dziad ze 100 lat na liczniku!!
Reasumując: nie żałuję zakupu takich felg a szczególnie przy moim stylu jazdy!! Zakręty o 50% / 80% szybciej, dużo lepsze prowadzenie się auta, i bezpieczniej ze względu na szerokość kapcia 225 ale i 205 /215 śmiało wchodzi!! Jeszcze zależy jaka szerokość felgi i ET!! Ale ogólnie polecam takową inwestycję.... DUŻŻŻŻŻŻOOOOOOOO LEPIEJJJJJJJ!!
-
a powiedz mi cibor jak z osiągami po zmianie na 16" z takimi szerokimi kapciami????
-
Nie wiem jak przy LS i nie jestem w stanie stwierdzić czy odczujesz różnice rzędu 0,3 sek...
Ale do 16" to zawias -40 musowo bo inaczej wygląda jak traktor...
-
na pewno coś będę myślał po zimie :) na razie chcę się skupić na tych detalach co wypisałem do poprawek :)
-
ja sie przesiadlem w sonacie z 14 na 16 i powiem szczerze, ze komfort prowadzenia jest duzo lepszy, w szczegolnosci w zakretach. Osiagi sa moze i nieco gorsze, ale jak czesto siegasz wskazowka obrotomierza do czerwonego pola? ja akurat jezdze spokojnie i az takiej roznicy mocy nie odczulem. no i o niebo lepiej wyglada a nie jakis balon ;/
-
ja Ci powiem tak: kupilem swoj samochod na 17 225/35 i jezdzilo mi sie dobrze co prawda musialem prostowac felgi 2 razy hehe a na koleinach rzeczywiscie troche nosi ale na zakretach trzyma sie idealnie drogi :) no wiec minus to nasze drogi dziurawe bo czasem trzeba jezdzic slalomem ale mozna sie przyzwyczaic wyglada na pewno super. teraz mam 14 zalozone na zime i jakos wiekszej roznicy nie widze chociaz juz sie nie boje ze felge pokrzywie :P jezeli chodzi o osiagi to nie ma zadnej roznicy nie wiem skad Ci sie to wzielo w ogole a paliwo to na pewno spali mniej na 14 jednak to chyba nie ma wiekszej roznicy ale okaze sie jak dojade bak do konca i zmierze jednak juz widze ze duzej roznicy nie bedzie to chyba zalezy po prostu jak kto jezdzi
-
jezeli chodzi o osiagi to nie ma zadnej roznicy nie wiem skad Ci sie to wzielo w ogole
roznica w mocy jest i bedzie, zmienia sie szerokosc opony a co za tym idzie wieksza powierzchnia styku opony z podlozem (wieksze tarcie). Jak to sie ladnie mowi: fizyki nie oszukasz :) Spalanie rowniez sie zwiekszy ale nie powinno byc to az tak bardzo zauwazalne, no chyba ze wrzucisz 225.
-
Myślałem o 205 albo jeszcze węższe jeśli się da :P
-
HeHe ja miałem 225 i powiem tak przy przyśpieszeniu było trochę straty ale za to zakręty bossko!!
-
OT:Rafcio, Nie ten temat <czytaj>
-
OK, tyle ze ty masz auto uturbione i tej stratu tak nie odczujesz jak kolega w swoim 1,5