HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: maspex w 22 Czerwiec 2008, 21:26:32

Tytuł: [Scoupe GT] Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: maspex w 22 Czerwiec 2008, 21:26:32
Witam,
czy do scoupa podejdzie regulator doladowania,aby zwiekszyc troche cisnienie doladowania ? Czy trzeba to robic przez komputer itd....jak najtanszym sposobem podniesc moc scoupe o okolo 30 konikow ?? W eltecu widzialem chiptuning z badaniem na hamowni za 1500zl,ale czy nie wystarczy tylko jakos cisnienia doladowania podniesc? Pozdrawiam
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Sadi w 23 Czerwiec 2008, 09:10:24
Kup sobie MBC(manual boost controler) za ok 100zł.
(http://i21.ebayimg.com/07/s/000/77/47/c83d_1.JPG)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: maspex w 23 Czerwiec 2008, 09:46:08
Na allegro i ebayu kolesie sprzedaje chipy do samodzielnego wlutowania,sa to juz gotowe mapy na kosciach pamieci-kosztuje to 300zl i koszt wlutowania u elektronika. Chip podnosi moc o 25koni i 38nm. Co Ty na to Sadi ?
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Sadi w 23 Czerwiec 2008, 12:14:39
Moim zdaniem to wszystko są półśrodki, a skoro to ma być tylko byle by było to po co wydawać 300zł jak za 70zł można mieć to samo. Podnieść ciśnienie doładowania przy pomocy mbc jest banalnie prosty, ale musisz zaopatrzyć sie w boost gauge, nawety jezeli kupisz tą kość z allegro!! Jeżeli chcesz na powaznie podejsc do tematy regulacji cisnienia w t15 polecam apex'i boost controler. Pozdro
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 23 Czerwiec 2008, 13:05:36
Cytat: "maspex"
Na allegro i ebayu kolesie sprzedaje chipy do samodzielnego wlutowania,sa to juz gotowe mapy na kosciach pamieci-kosztuje to 300zl i koszt wlutowania u elektronika. Chip podnosi moc o 25koni i 38nm. Co Ty na to Sadi ?


Przerabiałem coś podobnego w swoim LSie i większość znawców tematu twierdzi, że każdy silnik zachowuje się inaczej i musi być strojony indywidualnie. Moim zdaniem odpada
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: maspex w 23 Czerwiec 2008, 13:39:38
jakie jest ryzyko podniesienia cisnienia doladowania MBC ? Wzrost rzedu 20-30% mocy jest nieszkodliwy dla osprzetu ? Pompa paliwa pociagnie to wszystko ? Jak sie bedzie zachodwywala elektronika jak auto dostanie wieksze doladowanie ? Wlasnie czytalem,ze po takich gotowych mapach moze cos sie wykrzaczyc w silniku. Czy zmniejszenie cisnienia doladowania zmniejsza moc i spalanie ?
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Sadi w 23 Czerwiec 2008, 14:12:32
Ryzyko jest zawsze, nawet jak siedzisz w domu na kanapie...hehe...MBC w połączeniu z boost controlelerm i głową na karku = brak ryzyka. Pompa podoła nawet do 150HP więc z tym tez nie ma problemów. Jak turbinkę skręcisz na minimum to tak, zmniejszy sie moc i spalanie...:)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: maspex w 23 Czerwiec 2008, 17:36:43
Sadi w standardzie jakie jest doladowanie ? w innym poscie pisales ze bezpiecznie mozna podkrecic do 0,6 bara, ile mozna by bylo osiagnac ?
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Sadi w 23 Czerwiec 2008, 17:43:36
O ile dobrze pamiętam w serii jest 0.4bara. Jak dasz 0,6 to ja wiem z 1 na 400metrów urwiesz. Ile koni to da nie wiem, nigdy nie sprawdzałem, ale na super osiągi nie ma co liczyć ~ 20KM
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: maspex w 23 Czerwiec 2008, 17:59:34
Dzieki Sadi, ostro mnie nakrecasz,zeby sobie kupic GT ,myslalem,zeby sie za jakas Cupeta 2.0 rozgladac,ale urok podkrecania nie ma sobie rownych ;) Jak dobrze pojdzie to od pazdziernika moze razem cos pokombinujemy przy autkach(magisterka na ug). Pozdrawiam
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 07 Lipiec 2008, 18:16:30
Dobra panowie a teraz ja.
W tym miesiącu chcę zrobić lekkie podkręcenie mojego scoupe. Mianowicie Turbo i tak mam do wyrzucenia więc chcę kupić T 25 w rozsądnej cenie, tak jak pisaliście MBC oraz blow off-a.(psss będzie). Co jeszcze byście radzili.... chcę się zamknąc w 1500 może 2000 zł....
Później sprzęgło, felgi i zawieszenie....
Heh... to już razem będzie 6000 jak włożyłem w coupete.... Ale warto....

Pytanie ile kucy wyciągnę tak mniej więcej, ja oscyluję że jakieś 50 może więcej??
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Sadi w 07 Lipiec 2008, 19:03:46
Moim zdaniem, kup sobie turbinkę do regeneracji za 100zł i pozadnie ją sobie zregeneruj, bedziesz wiedział na czym stoisz, bo kupic uzywke za 700zł w dobrym stanie to prawdziwy sukces... Do tego Manual boost controler i blow off, wiecej nie trzeba, ,mozna nad downpipem pomyslec, bo seryjny jest nie za bardzo pasujący, troszke trzeba bedzie blok spiłować, znaczy się mocowanie poduszki i bedzie git, ogólnie dobrego spawacza nierdzewki sobie załatw, bo z tym nie jest tak łatwo jak się wydaje. Ja pożdnego szukałem ze 2 miesiace!!
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 11 Kwiecień 2009, 12:12:26
Witam może troszkę pobocznie w tym temacie ale napisze

mam zamiar kupić Blow offa

mysałem nad tym http://moto.allegro.pl/item600044782_blow_off_typ_i_nissan_200_sx_kit_s13_bov.html


Czekam na informacje i pozdrawiam :)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 11 Kwiecień 2009, 12:20:14
Polecam ProPerfect, ten a'la greedy to syf!! bierz ProPerfect a flansza to do niego tylko i dość droga...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 11 Kwiecień 2009, 12:23:06
dzięki
choć juz skasowałem go z posta tego ala greedy ale dobrze wiedzieć :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 11 Kwiecień 2009, 19:24:35
Czy to jest ten zawór ?

http://moto.allegro.pl/item599899033_blow_off_bov_blowoff_properfekt_turbo_tuning_dv.html

Czy jeżeli chciałbym mieć tylko dźwięk blow-offa bez żadnego podnoszenia ciśnienia na turbinie to wystarczy go tylko wpiąć, czy trzeba jeszcze coś regulować. Też się nad tym zastanawiam i proszę o porady co i jak . Gdzie sie podpina przewód cisnieniwy, pod kolektor za przepustnicą czy gdzie indziej. Proszę o jakiś rysunek jak to należy wpiąć.

Moje drugie pytanie: od czego zastosować intercooler tzn od jakiego samochodu pasuje żeby miał odpowiednia pojemność, zależy mi aby poprawić silnikowi warunki pracy.

Co myślicie na wstawieniu hłodnicy oleju? Myślę że silnik byłby wdzięczny za taką modyfikację :mrgreen: myślę że miało by to wpływ na mniejsze ryzyko przegrzania i możliwość dłuższej jazdy ze zwiększoną prędkością bez żadnych obaw, no może zostały by obawy przed policją :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 12 Kwiecień 2009, 22:20:09
Blow off jest założony na dolocie tak jak pisałes a przewód podciśnieniowy na drugim końcu blow offa jest podłączony do kolektora ssacego i przy róznicy cisnien sie otwiera.
A co do chłodnicy to radzę najpierw zainwestować we wskaźnik temp. oleju czy w ogóle warto...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 13 Kwiecień 2009, 08:12:30
Pozwole sobie podpiac do tematu. Od czego zamontowac IC żeby było dobrze??? A i jeszcze o ile mozna podnisc cisnienie zeby za szybko turbina sie nie rozleciała na fabrycznej t15???
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 13 Kwiecień 2009, 09:22:30
Co do IC są różne szkoły... Ja i Sadi mamy od vito/viano Tiger ma od jakiegoś innego... Im większy tym lepszy... Zależy w jakim masz stanie... Tak do 0.7/0.8 Bara spokojnie...

Co do BOV'A to tu masz http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=91 polecam typ I
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 13 Kwiecień 2009, 19:27:36
a czy bez intercollera kupno Blowa i MBC da możliwość zwiększyć moc około 20 KM a ciśnienie tak do 0.6 bar? czy jest sens bez intercoolera??


PS.
Cibor masz racje to było dziko napisane :P
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 13 Kwiecień 2009, 20:06:53
Kucol, Jaśniej, bo niezbyt kminie o co cho... Można robić bez ale po co??
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 13 Kwiecień 2009, 20:43:51
chodzi mi czy bez intercollera to cos da
bo w najbliższym czasie intera nie będę montować tylko balowa i BMC wiec pytam czy cos to da a jeśli tak to czy bardzo obciąży motor
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 13 Kwiecień 2009, 20:47:53
Da... Tylko w mniejszym stopniu szczególnie że ciepłe dni się zbliżają... Brak IC nie obciąży motoru, tylko nie przegnij z MBC... Oraz sprawdź w jakim stanie masz turbo... Oraz jak silnik wygląda... Przed zwiększeniem ciś. doładowania warto rozebrać silnik zobaczyć czy on wytrzyma...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 13 Kwiecień 2009, 20:52:56
mhm
 ja mam zamiar nie więcej niz 0,6 bara ustawić
no a turbo hmm
pierwszej nowości nie jest jest ślad na róże dolotowej oleju ale taki znikomy
wiec jak z nią ?

dam sprawdzić sprężanie na tłokach.
jakie powinno byc??
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 13 Kwiecień 2009, 21:03:22
Kucol, Sprężanie było gdzieś na forum... Co do T to bym ją wyciągnął i oddał do sprawdzenia będzie mniejszy koszt, aniżeli regenerować (jeśli się da) zarąbaną!! Jeśli masz przebiegu coś około 180.000 to już ten czas... Jak powycierasz wirniki żegnaj turbinko... Jak już zaczyna przepuszczać to zły znak... Uszczelniacze puszczają...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Kucol w 13 Kwiecień 2009, 21:51:18
Mhm co do przebiegu to CI tego nie powiem bo mam napisane 123 tys a nie mam jak sprawdzć.
Mam papierek ze była regenerowana prze przedniego właściciela(mieszkał gdzieś za granica a autem jedził jak był wPL) rok temu ale no
nigdy nic nie widomo jak ten ktoś dbał.
Niby po regeneracja był przejechane z 300 Km. Ogólnie jak go kupił to było czuć czym za pierwszym razem ale jak się ma"Nowe" auto to się testuje wiec może sam ja dobiłem trochę:|



PS DZiEKI ZA RADY !! :)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 14 Kwiecień 2009, 01:52:51
Tu masz dane sprężania

(http://images46.fotosik.pl/103/e347358b37ecdb7cm.gif) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e347358b37ecdb7c)



P.S. dla niekumajacych jest to w tej linijce gdzie pisze Verdichtung :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Tigersoft w 03 Maj 2009, 17:12:53
ja jutro turbo wysyłam do regeneracji, gadałem z gościem, ma mi zamontować o ile się da większe koło kompresji i będzie oryginalna mocniej dmuchała :) więc będę miał nawet samo turbo stuningowane. kolejny w planach będzie blovik a jak doczytam dokłądniej to może i MBC :)

silnik mam po kapitalce więc mogę śmiało dodać mu koników :)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 06 Maj 2009, 02:11:14
Czyli wymiana wirnika z T17. No to chyba poleci po kieszeniach z 1400zł. Zdaj relacje jakie ceny bo sam nie wiem czy regenerować to turbo skoro hyundaia mam jeszcze z 1 albo 2 lata potrzymać, pompuje jak szalone tylko że odrobinkę oleju przepuszcza. Next car ---> ECLIPSE :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: jagucio w 06 Maj 2009, 22:53:46
Sorry za podłączenie się pod temat, ale widzę że tu sami znający się w temacie silników Turbo...

Czy ktoś z was wie czy można zamontować taki silnik z SCoupe Turbo do Ponego 1.5??? Czy łapy pod silnikiem w SCoupe są w tych samych miejscach co w Ponym??? Bo sadze że nie warto montować turbo do oryginalnego silnika...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 07 Maj 2009, 00:16:23
Cytat: "jagucio"
Sorry za podłączenie się pod temat, ale widzę że tu sami znający się w temacie silników Turbo...

Czy ktoś z was wie czy można zamontować taki silnik z SCoupe Turbo do Ponego 1.5??? Czy łapy pod silnikiem w SCoupe są w tych samych miejscach co w Ponym??? Bo sadze że nie warto montować turbo do oryginalnego silnika...


Będzie wszystko pasowało bo blok jest ten sam(jeśli masz silnik 12V), jednakże wątpię żebyś znalazł silnik w idealnym stanie, dolicz sobie odrazu 1000zł na regeneracje turbo :D Ale jak już znajdziesz i zamontujesz to nie będziesz żałował. TURBO robi swoje :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 07 Maj 2009, 09:59:20
w Ponym nie było silników 12v. Scoupe I gen miało takie same silniki jak Pony
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: jagucio w 07 Maj 2009, 18:14:14
Cytat: "harabin"
ednakże wątpię żebyś znalazł silnik w idealnym stanie, dolicz sobie odrazu 1000zł na regeneracje turbo :D

Domyśliłem się... Planowałem ściągnąć z zagranicy całego SCoupe Turbo i z niego wydłubać silnik i inne potrzebne części... A ktoś już z forum takie coś przerobił??? Tak to miałbym kogo się zapytać o problemy ( bo pewnie prędzej czy później jakieś na pewno będą)...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 07 Maj 2009, 23:57:58
Cytat: "Cendra"
w Ponym nie było silników 12v. Scoupe I gen miało takie same silniki jak Pony


Pomyliło mi się z Accentem :D

No to możesz bez większych problemów wsadzić silnik z ECLIPSE :o :D

Więcej mocy i bardziej niezawodny.
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cendra w 08 Maj 2009, 09:52:25
Cytat: "harabin"
mniej niezawodny.
chyba mniej zawodny :> harabin, nie pij tyle :P
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 08 Maj 2009, 13:09:39
Cytat: "Cendra"
Cytat: "harabin"
mniej niezawodny.
chyba mniej zawodny :> harabin, nie pij tyle :P


Na zmęczonego po pracy siadam do kompa i takie są efekty. Nie wykluczone że <piwo> też było :D trzeba to poprawić bo w oczy razi ---> edit. W sumie popatrzcie że każdy mój post jest praktycznie edytowany bo jak to na wyspanego przeczytam to można się czasem nieźle pośmiać.
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: jagucio w 08 Maj 2009, 16:43:12
Cytat: "harabin"
No to możesz bez większych problemów wsadzić silnik z ECLIPSE :o :D

Hehe, to już coś... A problemy z łapami pod silnik i skrzynie??? Ktoś już to robił??? Bo z tego co widzę to do Ponego by podeszła pod maskę nawet V6 z Omegi, ale bez większych przeróbek nie będzie jeździć... A chciałbym mieć coś w stylu PLUG&PLAY (czyli wyjmuje stary, wsadzam nowy i jazda)...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 04 Czerwiec 2009, 02:58:55
Cytat: "Tigersoft"
ja jutro turbo wysyłam do regeneracji, gadałem z gościem, ma mi zamontować o ile się da większe koło kompresji i będzie oryginalna mocniej dmuchała :) więc będę miał nawet samo turbo stuningowane. kolejny w planach będzie blovik a jak doczytam dokłądniej to może i MBC :)

silnik mam po kapitalce więc mogę śmiało dodać mu koników :)


Odnośnie tego postu i budowy hybrydy T17 przez tigersoft'a:


To fragment postu ze starego forum:

Trochę źle mnie zrozumiałeś, ale nic dziwnego trochę źle to wytłumaczyłem. Te 145hp które było uzyskane, przynajmniej w białym Hyundaiu z Kielc było uzyskane na przobionej turbinie ale na doładowaniu 0.75Bar, a nie 1.0Bar, Ono miało ok 110hp - 114hp na 0.4Bar(bo i tyle wskazywało bez ustawienia ciśnienia doładowania ręcznie). Intercooler był akurat wyliczony przez mojego kumpla, więc też nie był dziełem przypadku, tylko ten wcześniejszy od Forda Mondeo był. I tak przy niewielkim nakładzie te 140 - 150hp jest możliwe w tym aucie. Co do T2 to pamiętaj, że SCoupe ma przykręcanie na 4 śruby, już wolałbym GT17 od Lublina II, ma większy wlot w ślimaku ssącym, większy wirnik i większy wydech, a mocowanie, uszczelka jest identyko jak w SCoupe, tylko częśc wydechowa wymagałaby zmiany kołnierza od rury wydechowej. Pozdr.

Turbo kosztuje:

http://moto.allegro.pl/item646934670_turbosprezarka_nowa_lublin_ii_iii.html

http://moto.allegro.pl/item632340484_turbosprezarka_lublin_2_4_92km.html


http://moto.allegro.pl/item638926574_turbosprezarka_daewoo_lublin.html


Wiem że tigersoft już swoją zregenerował ale być może innym się to przyda, wystarczy tylko przespawać kruciec od lublina i mamy oryginalne T17 w S-coupe
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 04 Czerwiec 2009, 10:58:55
Orientuje sie ktos moze czy jak sie zwieksza cisnienie doładowania to trzeba zwiekszyc cisnienie paliwa?? Ja jak zwiekszałem u siebie cisnienie doładowania do 0,6 to mi zaczynał przerywac silnik przy wkrecaniu na obroty, a na 0,7 to była juz masakra... wogole nie jechał... moze mam przytarta pompke paliwa??? albo cos z listwa wtryskowa???
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 04 Czerwiec 2009, 14:12:56
Witam. Domyślam się, że zwiększyłeś ciśnienie doładowania by zwiększyć moc silnika. Moc silnika nie zwiększy tylko z powodu zwiększenia ilości tlenu ( bardziej sprężonego powietrza ) w komorze spalania, potrzebna jest większa porcja paliwa i teraz jest problem, bo:
1. wtryskiwacze nie są w stanie podać odpowiedniej porcji paliwa na wysokich obrotach bo nie nadążają z powodu zbyt cienkich dysz;
2. pompa paliwa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, aby wtryskiwacz pod większym ciśnieniem mógł wtrysnąć większa porcję paliwa.
Efekt jest taki, że dochodzi do zaburzenia proporcji powietrze-paliwo na rzecz większej ilości powietrza i silnik zaczyna się dusić. Przy doborze wtryskiwaczy istotne jest też dobranie ich w taki sposób by nie przesadzić w druga stronę, bo silnik będzie zalewany paliwem i efekt jego pracy będzie podobny. W praktyce przy pewnych zakresach dobór powietrza i paliwa przelicza ECU, ale jeśli wyjdziesz poza jego możliwości obliczeniowe, to zaczynają się problemy o których wspomniałeś. To tyle ode mnie, resztę dopowiedzą koledzy praktycy. Pozdrawiam Igor.
P.S.
Może to nie problem zatartej pompy paliwa tylko jej wydajności, która może okazać się za mała po zwiększeniu ciśnienia doładowania, a do tej pory wystarczała pracując już na granicy swojej wydajności - stan pompy paliwa na pewno do sprawdzenia. ;-)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 05 Czerwiec 2009, 16:29:45
S-coupe ma spokojnie zapas do 0,8Bar i bez żadnych problemów powinno na nim chodzić. Może rzeczywiście coś z pompką lub regulatorem ciśnienia paliwa- podjedź do jakiegoś warsztatu niech ci zmierzą, na listwie wtryskowej masz specjalną końcówkę do podłączenia urządzenia.

Donman ustawiał na ponad 1Bar i jeszcze to chodziło, ale to inna bajka bo on jeździł i się ścigał na LPG :D

Przy ciśnieniu ok 1Bar należało by właśnie zmienic wtryski które idealnie pasują od Fiata Coupe ale wtedy właśnie i pompę paliwa na taką która im podoła.

Nie słyszałem o wtryskiwaczach o zmiennym ciśnieniu wtrysku <rotfl> chyba że comon rail <ok>

P.S.

Zwiększając ilość tlenu automatycznie zwiększamy dawkę paliwa, za to zadanie odpowiedzialny jest przepływomierz, jego też należałoby sprawdzić, ale chyba już to sprawdzałeś jeśli dobrze pamiętam. Więc tak jak kolega wyżej napisał pompka może już się kończy i należało by te ciśnienie sprawdzic.
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: norton91 w 05 Czerwiec 2009, 19:31:26
Cytuj
Wtryskiwacze nie sa w stanie podac odpowiedniej porcji paliwa na wysokich obrotach bo nie nadążają z powodu zbyt cienkich dysz;


Z tego co gdzies wyczytałe to wtryski wydołaja do 140hp bez problemu.

Cytuj
pompa paliwa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, aby wtryskiwacz pod większym ciśnieniem mógł wtrysnąć większa porcję paliwa.


Za dobór cisnienia we wtryskiwaczach odpowiedzialny jest regulator cisnienia paliwa a nie pompka. Pompka dostarcza paliwo pod wiekszym cisnieniem niz powinno byc i nadmiar tego paliwa odsyła regulator spowrotem do baku.

Cytuj
Może to nie problem zatartej pompy paliwa tylko jej wydajności, która może okazać się za mała po zwiększeniu ciśnienia doładowania, a do tej pory wystarczała pracując już na granicy swojej wydajności


Pompka jest przytarta napewno poniwaz jak odłaczyłem MBC to po jakims czasie znowu zaczał przerywac i teraz jak zmniejszyłem cisnienie do 0,25Bar to chodzi prawie bez zarzutów.

Cytuj
ścigał na LPG


Dobre :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 05 Czerwiec 2009, 20:16:32
Cytat: "norton91"

Cytat:
ścigał na LPG


Dobre :D


Poczytaj to:

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=125951&c=89&f=7&orderby=asc&start=0

Jeszcze cytatem zapodam:
Tutaj może cię zaskoczę ale mój Hultaj jeździ i ściga się tylko na gazie a wałki i reszta to seria
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: dzako w 30 Sierpień 2009, 22:44:01
Witam , jak zwykle z nudów przeglądałem allegro i mam kilka fajnych zabawek :D co wy na to:D
pierwszy bajer :D
http://www.allegro.pl/item717281852_zbiorniczek_odmy_oil_gas_catch_tank_08cnr_promocja.html

czy ta droga zabawka moze pasować do scoupe ?????
http://www.allegro.pl/item720079571_zestaw_turbo_do_silnikow_d_serii_honda.html

http://www.allegro.pl/item725946658_regulator_cisnienia_paliwa_od_estd.html

taki bajer :D
http://www.allegro.pl/item728443784_nowy_turbo_kit_do_audi_tt_golf_seat_ibiza_400km.html

http://www.allegro.pl/item728443795_nowy_uniwersalny_turbo_kit_400km.html

http://www.allegro.pl/item704861031_vw_audi_1_8_tb_k03_k04_180_km_turbo_tuning.html

moze trochę nie na temat ale piszcie co o tym sądzicie
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 31 Sierpień 2009, 11:47:17
Tu ludzie sie boją wstawić T17 a ty Turbo kity do 400Km z T3 polecasz :D

Zestaw do hondy jest do hondy jak nazwa wskazuje :D

Zbiorniczek odmy, na co?- na wygląd i dodatkową wagę, w s-coupe masz świetny zawór PCV, który jak jest dobry nie zabiera żadnych kócyków :D
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 31 Sierpień 2009, 14:17:50
Wszystko zbędne lub nie pasujące....
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: dzako w 31 Sierpień 2009, 14:25:42
no jesli o te 400KM chodzi to moze przesadziłem ale o tylko taka ciekawostka :D
a co do hondy to przecież scoupe nie rózni sie zbytnio od hondy , moze jest lżejszy i ma inny silnik ale przecież wszytko da sie dopasować :D
w scoupe 180 Km to juz pewnie zabawka nie dla młodego kierowcy jak ja :) więc jesli ktoś ma ochote pokombinować to najpierw powinien pomyśleć czy jest na coś takiego gotów :)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 31 Sierpień 2009, 16:48:00
i czy jest gotów wydać ponad 10.000 zł!!
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 09 Wrzesień 2009, 13:31:03
Przeszkodzę w wątku, dziś zakupiłem wskaźnik doładowania firmy auto gauge i mam pytanie a mianowicie przy maksymalnym doładowaniu czyli przy zamkniętym "westgate" wskaźnik pokazuje mi 1,4Bar... przy 3 500rpm, ile tak naprawdę mam wysterować turbo by było ok bo podczas jazdy na pełnym gazie zapala się czasem check engine i szarpie autem zazwyczaj dzieje się to na 4 biegu na niższych jest ok. z góry dzięki (MBC juz zamontowany wiec czekam na info)
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 09 Wrzesień 2009, 18:10:35
Alfik1986, Ile ty mu pompujesz?? Podkręciłeś Turbo na 1,4 bara?? :O :O

Szarpie bo Ci wtryski i pompa nie wystarczają!! Zakładając że masz sprawny wskaźnik to żeś oszalał!! Ile KM przejechałeś już na takim doładowaniu?? Nagraj filmik i pokarz że masz takie doładowanie bo aż nie wierzę!! G4EKT bez grzebania wytrzymał takie ciśnienie?? Nie odczuwasz że turbo Ci tak jakby późno łapało/ pompowało max??

Na tych wtryskach, bez strojenia, bez remontu MAX to 0,7 !! P***E*D****Z SILNIK!!

Alfik1986, Sorry ale chyba ściemniasz z tym ciśnieniem!!

Masz tu filmik do poprawnie działającego turbo PEAK jest przy 0,6 BARA
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Tigersoft w 09 Wrzesień 2009, 18:14:53
Garett T15 dmucha do 0,5 bara w oryginale więc tz jestem ciekaw jak osiągnąłeś tam 3 razy większe ciśnienie ????

a jak już by było to ide w zakład ze by panewki nie wytrzymały pierwsze bo w scoupe lubią sie niszczyć...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 10 Wrzesień 2009, 07:37:09
Chłopaki nie ściemniam!!! Sam jestem w szoku teraz zmniejszyłem wszystko na 0,8bar i śmiga ok :) kupiłem to auto niedawno nie wiem czy było coś w nim modzone. Tigersoft jak wcześniej stwierdziłem ze auto przy 1,3-1,4bar na 4 biegu tak jak by odcinał zapłon czyli szarpie to Cibor stwierdził ze to wina wtrysków wiec widzisz ze cos nie tak jest bo wtryski wytrzymują z tego co czytałem do 140KM.... długo nie jeździłem na takich konfiguracjach tylko przy ściganiu się :) musieli Byście to zobaczyć :D:D:D Ostatni ścigałem się z audi A4 1.9tdi ze schamowanym silnikiem na 168KM i przegrał 3 razy na odcinku 600m :) troszkę był zdziwiony. Prawdopodobnie w piątek będe jechał schamować mojego S-Coupe wiec napewno wydruk wstawię w tym wątku :) ps. wskaźnik jest ok bo mierzyłem tez manometrem profesjonalnym i było 1,3 w szczycie. Jeśli chcecie filmiki to co dokładnie nagrać?? na 2 biegu na oponach 205 przy gwałtownym przyciśnięciu pedału gazu do końca kola zaczynają się obracać aż do odcięcia zapłonu....... na oryginalnym wskaźniku TURBO zapala mi sie zawsze czerwona kontrolka ta ostatnia :mrgreen:
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 10 Wrzesień 2009, 10:57:12
Alfik1986, Audi A4 1.9 TDI to muł!! Też takową odstawiłem już na 1 nie miał szans!! Tamto to limuzyna ważąca ponad 1200 km a nasz niespełna 1000 a poza tym to diesel!! na malutkiej pompce.... Wtryski to nawet do 180 HP wytrzymają tylko że to otwarcie na 100% więc szybko padną.... Alfik1986, na pewno nic nie było "modzone" bo do naszych samochodów nie ma kucizny!! A skoro ty pompujesz 1,4 bara na serii to jest to ewenement na skale światową!! Sorry ale nadal Ci nie wierzę!!

"przy gwałtownym przyciśnięciu pedału gazu do końca kola zaczynają się obracać aż do odcięcia zapłonu": koła zwykle się obracają....

"na oryginalnym wskaźniku TURBO zapala mi sie zawsze czerwona kontrolka ta ostatnia": normalne....

Filmik to nagraj jak przyśpieszasz tzn. prędkościomierz oraz wskaźnik bossta w osobnym filmie....

Do puki nie zobaczę filmów z bosstem i przyśpieszeniem oraz wykresu NM, HP, VMAX, to sorry stwierdzam !! !! !! ŚCIEMA !! !! !!

Poprawiam, wcześniej zapomniałem podać linku do filmiku z bosstem
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 10 Wrzesień 2009, 11:21:23
takowe filmiki wstawie na youtube bo nie lubie jak ktos pisze ze opowiadam jakies bajki czyli ze sciemniam :/ mysle ze po samym wydruku z chamowni bedzie wszystko wiadomo. pewnie jak wstawie filmiki to Cibor znow napisze ze to sciema.... a jesli chodzi o Audi to jego wlasciciel jest moim kolega i osobiscie bylem z niam na chamowni i w V-TECHu i jego osiagi sa duze 168KM i 398NM wiec nie jest to jakies auto spotkane na drodze podczas wekendowej jazdy samochodzem!!!!
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 10 Wrzesień 2009, 11:41:49
jeszcze ciekawostka do turbo mianowicie zaczyna dzialac od 1400rpm (zapala sie pierwsza pomaranczowa dioda) i jest juz ok 0,2bar i przy 3500RPM jest juz 1,3-1,4 bar. moze po prostu wczesniejszy wlasciciel zmienil turbo na jakies inne??
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 10 Wrzesień 2009, 12:43:52
Turbo możesz nie załączyć nawet przy 4 tys. obrotów... Zależy jak będziesz przyśpieszał... Skoro myślisz że poprzedni właściciel zmienił turbo walnij się pod furę i cyknij parę fotek... Zobaczymy czy to T15... Zrób zdjęcia DP i Dolotu... Sorry ale jakoś nie wierzę aby G4EKT wytrzymał ciśnienie 1.4 bara i Garrett T15 napompował tyle bez dziury... Kolokwialnie mówiąc zakręcił by się.... Jak zobaczę jak jeździ oraz wykresik to uwierzę.... Alfik1986, wiesz mogę napisać że mam słona w szafie, i nie uwierzysz w to do puki Ci tego nie udowodnię... Tak samo jest z tym ciśnieniem...
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 10 Wrzesień 2009, 23:37:34
Nagrałem 2 filmiki jeden z Turbo Boost na którym widać doładowanie Mojego S-Coupe z efektem odcięcia zapłonu co juz wspamniałem wcześniej i zaczyna się tak dziać dopiero na 4 biegu.... a ten kolejny pokazujacy jak turbo zaczyna sie wkręcac na 5biegu zaczynajac od 1000RPM (i pedal w podłodze)

boost


5bieg
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: harabin w 11 Wrzesień 2009, 00:21:24
Alfik1986 po prostu zapodaj zdjęcie z pod maski, od przodu i z góry. No i jeszcze z pod spodu i wszyscy ci uwierzymy jak zobaczymy to o czym myślimy.

Cibor
"na oryginalnym wskaźniku TURBO zapala mi sie zawsze czerwona kontrolka ta ostatnia": normalne....

Mi sie nie zapala i paru osobom z forum też. Zanim kupiłem swojego oglądałem 7 innych S-coupe GT i też się nie zapalała ostatnia dioda tak więc..........
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 11 Wrzesień 2009, 09:36:25
Dziś jadę do kielc po Intercooler wiec przy zakladaniu go porobie fotki turba, zastanawialem sie wczoraj dlaczego mi tak dmucha turbina i poczytalem troche o tym, i podejrzewam ze moze byc jakas hybryda zrobiona czyli jakis inny wirnik z innego turba. mam przejechane 195tyś wiec przy takim stanie licznika z tego co pisaliscie to turbo nadaje juz sie do regeneracji..... a u mnie jest przeciwnie dmucha i to strasznie.... jedyny problem z tym turbo to ze pochlania mi olej, wdmuchuje go do dolotu... ps. na dodatek mam jeszcze pekniety kolektor wydechowy i delikatnie przez szczeline dmucha spaliny juz mam sprawny wiec go wymienie i zobaczymi ile dmuchnie wtedy turbo....
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 11 Wrzesień 2009, 14:42:21
Człowieku wywal to MBC!! Załóż Blow Off-a, kup lepszy wskaźnik niż ten auto gauge, lepsze są już z silniczkiem krokowym, zregeneruj turbo!! Jak Ci sadzi już olejem, to oznacza że uszczelniacze na wałku są wyrobione i sadzi!! Tylko patrzeć kiedy Ci sprzeda pierwszą dawkę oleju w wydech będziesz miał chmurę za sobą a później to już potok oleju i dymek dymek dymek!! Zmniejsz ciśnienie, oddaj fure do tunerów niech orzekną czy to seria siedzi w cylindrach i na rozrządzie (na 1000% TAK)... Chcesz dmuchać więcej... jesteś, odważny, masz dużoooo kasy czytaj: http://www.cardomain.com/ride/2581255 .
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 11 Wrzesień 2009, 18:09:15
Cibor ja tylko zapytalem grzecznie ile moge podkrecic turbo na jakie doladowanie a Ty mi piszesz ze sciemniam. ogladales filmiki wiec widzisz co jest, lepszego wskaznika nie potrzebuje pokazuje dobrze, Blow Off kiedys bedzie. jesli chodzi o regeneracje turba to jeszcze sie wstrzymuje z nia, piszesz mi bym wywalil MBR a potem bym zmiejszyl cisnienie zdecyduj sie!!! ja nie bede oddawal auta do tunerow bo po co mi to a wydawac kase by ci udowodnic ze cos bylo kombinowane z moim autem to wybacz ale na to nie mam kasy!!!

zakupilem dzis intercooler od BMW E36 jak myslicie czy bedzie odpowiedni do schlodzenia powietrza z Turbo??
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 11 Wrzesień 2009, 19:18:29
Alfik1986, ojjj chłopie staram się Cię uchronić przed wydatkami na remont silnika.... Wywalić MBC jest równo znaczne z przywróceniem seryjnego ciśnienia.... Alfik1986, szczerze mówiąc nic mnie to nie interesuje czy było czy nie coś grzebane i tak wiem że nie bo nic nie ma na rynku typy kucizny do naszego, po prostu próbuję Cię uświadomić że zarzynasz silnik!!

Bezpieczne ciśnienie to max 0.8 bara bez remontu!! Nie wiesz co Ci siedzi w środku w jakim stanie, Blow off przydał by się... zwiększy żywotność turbo, lepiej się wkręcać będzie (hyundai o tym zapomniał), tylko że jak Ci sra już olejem w dolot to się mija z celem... Zregeneruj Turbo puki można!! Naprawdę.... Później koszta będą o 50% większe jak Ci się rozpadnie na amen...

Ja wychodzę z założenia że lepiej nie zwiększać ciśnienia bez remontu, bo później to bokiem wychodzi (jeśli wiesz o czym mówię), nie uturbiać serii bez kucia (tak samo bokiem wyjdzie).... Uważam że lepiej coś robić raz a porządnie, niż się później p**r****ć przez Bóg wie ile!!

Moja rada jest taka:

Na razie wróć do seryjnego ciśnienia, uzbieraj kasę na customowy dolot, wydech przelot, remont silnika, sprzęgło półspiekowe i większe turbo....

Co do IC to im większe tym lepsze, oczywiście w granicach rozsądku....

Ja naprawdę nie chcę dla nikogo źle... ;-) ;-)

Poczytaj tu masz dwa hultaje szczególnie Sadi'ego z niego bierz przykład z Niego....

Sadi: http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=42

Mój: http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=2321

Jak chcesz to podbij do mnie na GG: 7268724

Yo!!
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Alfik1986 w 12 Październik 2009, 07:04:07
Intercooler juz siedzi :)

http://img169.imageshack.us/i/83343294.jpg/
http://img198.imageshack.us/i/68737935.jpg/
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 12 Październik 2009, 13:21:26
Ja widzę tylko dolot... Pochwa-l się IC....
Tytuł: [S-Coupe] GT Regulator doładowania
Wiadomość wysłana przez: Sadi w 13 Październik 2009, 13:20:00
Witam, nie chcę wtrącać, ale czy moderator forum nie powinien wydzielić nowego wątku bo o regulatorze to tu już dawno tutaj zapomniano...