HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => S-Coupe / Coupe / Veloster => Wątek zaczęty przez: mariusz w 02 Czerwiec 2008, 09:59:08

Tytuł: scoupe 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: mariusz w 02 Czerwiec 2008, 09:59:08
witam na biegu jalowym moje obroty spadaja na 200obr i silnik sie trzesie auto po dodaniu gazu jezdzi normalnie niewiem za co sie zabrac jedyne co patrzylem to czy krokowy sie odzywa ,wiec krokowy po przekreceniu stacyjki bzyczy co robic???
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: tomekl w 02 Czerwiec 2008, 10:18:08
na zimnym i na ciepłym silniku tak sie dzieje? jak samochód stoi i np w czasie jazdy puścisz gaz jest tak samo?
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: mariusz w 02 Czerwiec 2008, 10:23:26
na zimnym silniku bez dodania gazu gasnie odrazu a na cieplyn trzyma sie jedna kreske powyzej zera i telepie silnikiem na postoju a wczasie jazdy jak mam go na biegu i puszcze gaz zachowuje sie normalnie
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 02 Czerwiec 2008, 11:43:38
Ja też miałem taki problem... Wymieniałem wszystko Aż doszedłem do krokowego.... wyczyściłem mu dysze ustawiłem go i jest dobrze.... A że bzyczy mi też bzyczy ale działa ;)
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: mariusz w 02 Czerwiec 2008, 12:03:08
jak go wyczysciles i jak sie go ustawia???
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Cibor w 02 Czerwiec 2008, 18:49:05
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?p=537#537
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: zybon w 02 Czerwiec 2008, 20:04:36
mysle ze odrazu po czyszczeniu krokowego mozesz sie zabrac za wyczyszczenie przepustnicy, u mnie tez obroty trzymaly sie tez nisko kolo 400-500obr. po tej operacji wyregulowalem obroty i teraz wszystko kreci tak jak trzeba...
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: mariusz w 02 Czerwiec 2008, 22:54:19
cibor thx a jak ta przepustnice wyczyscic i wyregulowac???
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Grzesik1 w 02 Czerwiec 2008, 23:20:55
w FAQ masz link do strony z poradami krzyzaka, zajrzyj tam jesli chcesz regulowac obroty(wg schematu do silnika 4g15)
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: olgierd000 w 09 Czerwiec 2008, 19:00:28
mi obroty wariowały prze zjechanym alternatorze sprawdz wrazie konieczności
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: sebasecr w 08 Lipiec 2008, 10:46:40
Hmm... podepnę się trochę pod temat. U mnie zimny silnik od razu gasł po odpaleniu,po rozgrzaniu ok ale małe falowanie obrotów i nierówna praca silnika. Więc poczytałem na forum i mówię co mi tam mechanik ze mnie żaden ale dawaj. Czyszczenie krokowca,przepustnicy ale tylko od strony dolotu i klapa. I tak doszedłem do przepływomierza,odłączyłem mu kostke odpaliłem i silnik chodzi równo bez falowań i lepiej reaguje na gaz bez muła. Warto sprawdzić

A swoją drogą Panowie czy jak gaśnie mi na zimnym silniku to może być to wina uszkodzonego krokowca?
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Grzesik1 w 09 Lipiec 2008, 23:00:04
Cytat: "sebasecr"
czy jak gaśnie mi na zimnym silniku to może być to wina uszkodzonego krokowca?


może być i na 99% jest, sprawdz jeszcze czy obroty spadają jak włączysz podgrzewanie szyby i światła--> jeśli spadną np na 600 i sie nie podniosą to możesz wymienić krokowca
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: sebasecr w 10 Lipiec 2008, 16:17:51
Jak pisałem na zimnym mi gaśnie. na ciepłym jak włącze światła czy ogrzewanie to obroty nie spadają. Sprawdzałem krokowca z sąsiadem bo trochę się zna,no i jest ok. Sugerował że to może być jakiś błąd w ecu ponieważ jak włącze zapłon bez odpalania to krokowiec cały czas bzyczy i zamyka ten wlot od kolektora. po odpaleniu nic się nie zmienia.
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: maspex w 10 Lipiec 2008, 18:20:37
u mnie tez kokowiec chodzi jak zaplon wlaczysz,ewidentnie coz z krokowym silniczkiem masz,jak obroty sie nie podnosza-przeczysz silniczek,ew wymien - podmien
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: sebasecr w 10 Lipiec 2008, 21:49:20
Koledzy ogólnie to jestem uparty,dziś nie dałem odpocząć mojemu hultajowi. Przyszedłem z pracy i mówię co tam, po eksperymentuje. Zimny silnik próba numer 1 odpalam i gaśnie...standard. Próba numer 2 odłączam przepływomierz i odpalam i co słyszę...zimny silnik pracuje na wolnych obrotach cicho równo ustało dziwne pyrkanie z tłumika. Dodaje gazu,reakcja natychmiastowa bez dławienia,po prostu pięknie. No to sprawdziłem jaki ma ciąg powietrza do filtra,potem gaszę,podłączam przepływkę,zapalam i objawy powracają niskie obroty nie równa praca i to pyrkanie. Sprawdzam ciąg powietrza i czuję że zasysa dużo więcej niż po odłączeniu przepływki. Co Wy na to Panowie?Czy to jakiś błąd w ECU?
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 10 Lipiec 2008, 23:57:42
Witam. Stawiałbym bardziej na uszkodzony czujnik przepływomierza niż na ECU. Pozdrawiam Igor.
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: sebasecr w 11 Lipiec 2008, 16:40:26
Hm no tak jeden element a tyle szkód. Mam jeszcze pytanko bo aktualnie mam już rozplanowany fundusz i czy można jeździć z odłączoną przepływką? Czy to może mieć zły wpływ na silnik? Jakie mogą być konsekwencje? Moim zdaniem gorzej dostaje z tą przepływką bo się dławi i nierówno pracuje ale wolę zasięgnąć waszych porad koledzy.
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 11 Lipiec 2008, 17:34:55
Cytat: "sebasecr"
...Moim zdaniem gorzej dostaje z tą przepływką bo się dławi i nierówno pracuje...

Witam. Jak słusznie zauważyłeś dalsza jazda z uszkodzonym czujnikiem w ten sposób jak opisujesz na pewno spowoduje "więcej szkód" ( tak na prawdę to trudno powiedzieć czym one mogą się objawić, na pewno szybszym zużyciem jednostki napędowej ), natomiast odłączenie czujnika na stałe i zaniechanie jego wymiany odbije się na pewno na zwiększonym spalaniu, co do reszty, to trudno ( najlepiej jak by się odezwał ktoś, kto miał takie problemy praktycznie ). Tak czy siak trzeba zacząć poszukiwania sprawnego czujnika gdzieś na szrotach, choć nie będzie łatwo, a do czasu znalezienia potrzebnej części wypiąć go z układu. Pozdrawiam Igor.
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: sebasecr w 11 Lipiec 2008, 17:49:27
Dziękuję za poradę Igor,no to trzeba zacząć szukać bo nowy to są już duże koszty choć przebolałbym no ale w tym miechu muszę jakoś przepękać bez przepływki i ograniczyć wyjazdy do minimum. Pozdrawiam
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Pyros w 11 Lipiec 2008, 18:20:37
Cytuj
nowy to są już duże koszty

Można wiedzieć ile?
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: sebasecr w 11 Lipiec 2008, 20:54:36
Nowa przepływka Boscha to koszt ok. 1400zł. ale znalazłem innej firmy Kraft i kosztuje 370zł numer mają oby dwa ten sam 0280212024.
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Pyros w 11 Lipiec 2008, 20:58:39
No to różnica jest znacząca ;p Jeśli zdecydujesz sie na ten zamiennik to napisz czy pomogło :mrgreen:
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: mariusz w 11 Lipiec 2008, 21:23:53
zawsze mozesz kupuic uzywana przeplywke moj przeplywomierz tez byl uszkodzony i kupilem orginal za 80 z dwumiesieczna gwaancja i jest ok.....
Tytuł: [S-Coupe] 1,5 94r-niskie obroty na biegu jalowym
Wiadomość wysłana przez: Grzesik1 w 12 Lipiec 2008, 09:55:47
na forum sa adresy sklepów on-line w dziale nasze warsztaty a tam link do sklepu z przeplywkami... zagladaliscie tam?

tu (http://forum.hyundaifanklub.pl/index.php?c=28)