HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: magic89 w 14 Styczeń 2024, 15:44:51
-
Witam, mam pytanie dotyczące turbo.
Po zgaszeniu silnika słychać jak siłownik turbiny jeszcze pracuje, taki pisk/buczenie ?
Czy u was też tak piszczy/buczy po wyłączeniu zapłonu? Interesuje mnie to ponieważ przy obrotach do 2 tyś jak cofnę nogę z gazu to przepustnica zamyka się na chwile ( nie wiem po co) co skutkuje za dużym cisnieniem w układzie i EGR otwiera się aby zmniejszyć ciśnienie słychać wtedy taki syk jakbym miał zawór Blow OFF. Samochód ma przejechane 292 tyś km a przy 211 tyś była regeneracja turbiny. Przepustnica i EGR też zostały wymienione na nowe, DPF wyczyszczony . Nie wiem gdzie szukać przyczyny więc zapytam o siłownik turbiny, jak to u was chodzi
Pozdrawiam
-
To bzyczenie raczej jest związane z zamknięciem i otwarciem po jakiejś sekundzie klapy gaszącej silnika. Tam jest zębatka która słychac. Klapa gasząca jest mylona z przepustnicą a w dieslach raczej nie ma przepustnicy, choć klapa gasząca wygląda tak samo 8 jest w miejscu, w którym przepustnica mogłaby się znajdowac. Czasem słychać też bzyczenie przetwornic w niektórych modułach.
-
To by miało sens, w dieslu nie ma przepustnicy - bo po co? Ale jak szukasz części to zazwyczaj podpisuja ją jako przepustnica. To w takim razie dlaczego klapa gasząca zamyka się na sekundę kiedy np. zmieniam bieg (od1do 3) i wtedy słyszę ten syk jak powietrze z dolotu ucieka przez zawór Egr.
Postaram się nagrać te dźwięki i wrzucę do wątku :)
Mam interfejs diagnostyczny Autel Mx808 więc jeśli ktoś wie co jeszcze mógłbym sprawdzić aby znałeś winowajcę to byłbym wdzięczny :D
-
Ja piszę o tym co się dzieje po zgaszeniu silnika. Niektóre turbiny mają klapy upustowe ale nie wiem jak tu. Ja mam w 1,33 TCe Renault benzyna. Możesz mieć dziurkę w dolocie powietrza za turbo która puszcza przy wyższych ciśnieniach i gwiżdże