HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: marma7 w 06 Lipiec 2019, 23:52:16

Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: marma7 w 06 Lipiec 2019, 23:52:16
Witam serdecznie wszystkich i proszę o ewentualne sugestie .Od  dwóch miesięcy jestem posiadaczem ix35 2.0crdi.Autko po nocy czy też dłuższym postoju pięknie odpala silnik pracuje równo aż do momentu przejechania kilkunastu kilometrów po czym po zatrzymaniu i pracy na wolnych obrotach zaczyna dochodzić głuche stukanie oraz wirbracje silnika z okolic komory silnikowej po prawej stronie.Po delikatnym dodaniu gazu zanika i po ruszeniu wszystko ok.Dodam że wymieniłem kompletny zestaw osprzętu w tym koło pasowe.Stukanie nie jest metaliczne.Byłem w serwisie Hundaia ale nie mogli wystawić diagnozy-proponują zostawić auto-będą szukać.Może ktoś miał taki przypadek?
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: sztil4 w 12 Sierpień 2019, 10:51:20
Kolego wiesz już może co było przyczyną ? Borykam się z czymś podobnym
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: oddo w 16 Sierpień 2019, 08:44:36
Mam podobne problemy ze swoim silnikiem i nie wiem gdzie szukać przyczyny :-/
U mnie wyglada to tak, że silnik czasem na jałowym pracuje normalnie a nieraz wpada w rezonans i słychać głuche stuki. Mam nadzieje, że to nie panewki lub rozrząd się kończy.

U mnie skończyło się na wymianie łańcucha rozrządu i jest ok:)
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: marek-m222 w 16 Sierpień 2019, 11:29:36
U mnie takie stukanie bardziej słychać na zimnym
Silniku lub po delikatnym dotknięciu gazu
Macie automaty czy manuale ?
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: sztil4 w 18 Sierpień 2019, 22:54:41
Ja mam automat
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: marma7 w 22 Sierpień 2019, 19:05:59
Niestety jest jak było do tego doszedł dziwny rezonans po uruchomieniu silnika który zanika po dłuższej chwili-wszystko z okolic rozrządu i osprzętu który został wymieniony jedyna myśl która przychodzi mi do głowy to rozrząd byc może rozciągnięty łańcuch lub napinacz.Tak na marginesie właśnie wróciłem z Francji w sumie ponad 3000 km w trakcie podróży bez zmian jedynie te głuche stuki na wolnych obrotach i to nie zawsze.Spalanie ogółem przy śr.prędkości 130 7.6l/100
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: Robik w 22 Sierpień 2019, 19:40:56
Panowie wiecej szczegolow co do typu silnika z jakim macie problem, na tym etapie nikt nic nie wie poza tym ze cos wam stuka.
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: marma7 w 22 Sierpień 2019, 20:01:15
Kolego wydaje mi się że w profilu jest to ujęte jeśli potrzeba więcej danych proszę określ jakich :-?
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: Robik w 22 Sierpień 2019, 21:57:29
Zgadza sie ale nie kazdy loguje sie na forum i tym samym zmniejsza sie potencjal wsparcia dla waszego problemu. Powodzenia w walce z przeciwnikiem ;)
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: marma7 w 10 Wrzesień 2019, 20:03:43
Dwumasa
Tytuł: Re: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: Rupert w 07 Luty 2020, 23:24:46
Miałem podobny problem. Bujałem się z tym chyba rok. ASO obstawialo skrzynię aut. potem silnik a na koniec rozłożyło ręce. W nieASO od razu zauważyli, że padła poduszka pod silnikiem/skrzynią. Po jej wymianie wibracje na postoju zniknęły. Pozostały głuche stuki po wciśnięciu gazu, które powyżej ok. 1500 rpm znikały. Na forum bratniej KIA znalazłem hist. gościa który miał to samo i pomogło czyszczenie sitka wstępnego w baku. Idąc tym tropem znalazłem preparat czyszczący Liqui Moly Diesel Zusatz i na próbę dodałem przy tankowaniu do paliwa. Pomogło od razu czyli kierunek był ok. Więc w ASO za 300 zł wyczyściłem jeszcze sitko w baku i od kilku tygodni błoga cisza w aucie. Profilaktycznie nie dopuszczam teraz do jazdy na rezerwie co wcześniej robiłem nagminnie i przy każdym tankowaniu dodaję ten preparacik LM
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: Sokolnik w 25 Luty 2020, 21:44:05
U mnie był podobny problem, wiele rzeczy wymieniłem niepotrzebnie, sitko smoka w baku oczywiście sprawdziłem - czyściutkie.
Stukanie było spowodowane wybiciem sprężyn w dwumasie, minimalnie ale wystarczyło aby doprowadzać do stukania oraz wprawiania czasem karoserii w lekki rezonans. Wszystko na wolnych obrotach.

Dlaczego dwumas może siadać już po 130 tys. km. ???
Odpowiedź - tak w dużym skrócie, złe paliwo, wystarczy że nie czyścimy dodatkowo DPF-a, a często pokonujemy krótkie odcinki, stoimy w korkach. Źle, niewystarczająco oczyszczony DPF powoduje że komputer głupnie z wolnymi obrotami i zaczyna źle dozować i korygować wolne obroty. Słyszymy nierówną pracę silnika na wolnych obrotach, lekko falujące obroty.
Następuje reakcja łańcuchowa, efekt jest taki że z tego powodu zaczyna również  cierpieć  dwumas i szybko się zużywać. Zaczynamy słyszeć coraz częściej i głośniej jakby metaliczne stukanie.
Jak dbać o DPF ? Wykręcić sondę lambda przed DPF-em od strony silnika (ostrzegam odkręcać z głową, ja długo moczyłem gwint WD-40), wlać odpowiedni środek do czyszczenia DPF-a zgodnie z instrukcją i problemy znikają. Najwyżej z wydechu wyleci kupa syfu podczas jazdy.
Wystarczy raz na dwa lata, ja nawet nie pamiętam kiedy ostatnio zaświecała/migała kontrolka CHECK informująca o potrzebie wypalania DPF-a podczas jazdy.  :-)
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w 27 Luty 2020, 12:13:48
Sprzedałem swojego z podobnym przebiegiem, ale nigdy nie miałem problemu z dpf. W momencie kiedy zaczął się wypalać zawsze autem przejechałem jeszcze kawałek do momentu kiedy proces wypalania się zakończył. Podczas jazdy przy wypalaniu starałem się jechać na niższych biegach z większą prędkością obrotową (tak w granicach 3,5 tys obr).
Osobiście nie wydaje mi się aby wypalanie dpf (praca silnika na wolnych obrotach-takie bulgotanie) miała wpływ na dwumasę. Ona podczas normalnej jazdy bardziej dostaje w dupę niż kręcenie się na wolnych obrotach. Prędzej myślę że mulenie auta na niskich obrotach (1200-1800 obr) i jazda na wyższych biegach, wykańczają dwumas szybciutko...
Tytuł: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: Sokolnik w 27 Luty 2020, 14:50:40
Niestety ze względów na ekologię i nie tylko wolne obroty ustawione są obecnie między 650 a 800/min.
Długa i częsta praca na wolnych obrotach, a w szczególności na nierównych wolnych obrotach zawsze szkodzi wszystkim Dwumasowym kołom zamachowym.
Taka ich specyfika ze względu na sprężyny łukowe które wypracowują się i powodują wspominane irytujące stuki, Luk mówi o tym na swoich szkoleniach  ;-) .
Dlatego dwumasie nie szkodzi jazda, bardziej szkodzą wolne, a w szczególności  nie równe wolne obroty.
Żywotność Dwumasowego koła zamachowego (sprzęgła) nie jest obliczana na ilość kilometrów, obliczona jest średnio na około 1.000 000 naciśnięć pedału sprzęgła. O ile nie ma innych czynników przyspieszających zużycie.
Tytuł: Odp: Głuche stuki silnika na postoju
Wiadomość wysłana przez: marcin2105 w 27 Marzec 2024, 20:23:52
Witam u mnie głuche stuki na wolnych obrotach słyszane tylko w kabinie kierowcy i drganie silnika ustały po wymianie zaworu sterującego ciśnieniem w listwie CR. Czyszczenie w myjce nie pomogło więc postanowiłem zaryzykować i kupiłem nowy regulator ciśnienie. Wydatek 700 zł ale za to silnik pracuje równa zadnych drgań i brak stukania. Przy podpięciu komputera pokazuje na wykresie ciśnienia prostą linię a nie skoki jak przed wymiana