HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Kona => Wątek zaczęty przez: Owain w 15 Marzec 2018, 10:31:18
-
Pozawalam sobie założyć temat, bo nie znalazłem zbiorczego tematu o Konie, szczególnie w tej wersji silnikowej. Przymierzam się do zakupu, ale myślę, że to miejsce będzie adekwatne, bo może wymienią się doświadczeniami (bolączkami) użytkownicy tego auta.
W skrócie, przemierzyłem większość salonów z ich crossoverami i w Konie się zakochałem, tym bardziej, że żona naciska na automatyczną skrzynię. Tani nie jest, ale design piękny. Crossovera chcę wziąć, bo jestem po dużych problemach z kręgosłupem i wyższe wsiadanie jest dla mnie pożądane, jednocześnie nie potrzebuję tak dużego auta jak Mazda cx-5, Renault Kadjar czy Hyundai Tucson.
Co mnie niepokoi:
- właśnie w kontekście kręgosłupa, podobno nad wyraz sztywne zawieszenie. Ja wiem, że wszystkie suvy i crossovery muszą być sztywniejsze by się nie bujać przy wyższym środku ciężkości, ale muszę się przejechać, by zobaczyć czy jazda tym nie będzie niekomfortowa. Nie wiem czy dobrym pomysłem było wyposażenie topowej wersji w felgi 18 z niskim profilem opon. Osobiście myślałbym o 17tkach a na zimę nawet 16tkach.
- Spalanie. W testach na YT czy niezależnych, w tym zagranicznych pojawiają się informacje o spalaniu rzędu 12,5 l/100km w mieście. Ja rozumiem, że 177 koni, że automat i że 4x4, ale to trochę dużo. Chyba, że taki wyniku uzyskali testujący po solidnym sprawdzaniu przyśpieszania i hamowania na trybie sport. Widziałbym tu max 10 l w mieście (vs. 8 l/100 km wg producenta).
- Kona jest wykonana wspaniale, jakość materiałów na plus w stosunku do konkurencji, ale mam wrażenie, że zamykanie drzwi i klapy bagażnika (w trzech oglądanych sztukach) jest lekko... trzaskające. Nie miękkie ale takie jakby uszczelki były za cienkie. Macie podobne wrażenia?
-
Pozdrawiam interlokutora z salonu Autores :).
-
O, pozdrawiam :)
Dziś się dowiedziałem, że niestety nie można zamówić Kony w wyposażeniu Premium ale z mniejszymi oponami (17''), zatem chcąc te siedemnastki będę musiał wziąć niestety style :(
-
Uroki dziwnie skonfigurowanych opcji wyposażenia :/
-
Zamów Premium i drugi 17" komplet kół zimowych. 18" sprzedaż a za tę kwotę kupisz mniejsze.
-
Witam ja mam silnik 1.0 i po mieście 9 do 10l/100 Km wychodzi.Pozdrawiam
-
:shock: No to masakra. W 1.6 spokojnie w mieście weźmie 12l a może i więcej... :cry:
A widziałem jakąś reckę, że Tucson z silnikiem 1.6 i 177KM (nie wiem, czy ten sam) ma znacznie niższe spalanie...
-
Może jakbym miał lżejszą noge to byłoby mniej,ale równając do poprzedniego (ix35 2.0 184KM 4WD aut.) który łykał po mieście 13 to i tak jest dobrze.Po trasie ,na razie jedynej,(ok.300km) wyszło 5,2.Mam wersje style premiere na kołach 17" ale na zime założyłem 16".Nawet jazda na 17" jest przyjemna bo ix na 18"czuł każdą dziure.
-
No to tak na szybko:
- Dowiedziałem się, że nie ma możliwości zamówienia wersji Premium z kołami 17''. Sprzedawca poradził, bym wziął premium i samemu sprzedawał całe koła z czujnikami, a następnie prywatnie kupował 17tki. Moim zdaniem za dużo zachodu, zwłaszcza wobec dostępności informacji o kołach, o czym niżej. Tym samym zostaje mi zakup w wersji Style i dokupienie tych pakietów, jakie się da. Najbardziej będzie mi brakować elektrycznie sterowanego fotela.
- Zastanawiam się, jak zaopatrzyć się w koła zimowe. Obecnie jeżdżę jeszcze autem bez czujników ciśnienia w oponach, więc niewiele o nich wiem. Plotka miejska głosi, że lepiej mieć koła, bo przy zmianie samych opon łatwo te czujniki można uszkodzić. Tym samym chętnie na zimę założyłbym 16'' stalowe felgi z odpowiednimi oponami, jak w wersjach z silnikiem 1.0, ale tutaj nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć, czy w ogóle można. Niby wymiary ayta sa takie same w obu wersjach, ale ciężar już nie i nie wiadomo, czy można 16tki założyć do silnika 1.6 i 4x4. Ja się na tym kompletnie nie znam. Nawet przy felgach 17tkach, na różnych portalach typu oponeo, jak się wpisuje że do Kony, to wyrzuca jakieś absurdalne rozmiary np. 15'' z niedopasowaną wysokością opon. A w salonach Hyundaia też nie wiedzą, nie znają się, nie chcą się dowiedzieć. Masakra.
- Koło dojazdowe. Miejsce jest, na jakimś polskim teście na YT widziałem taką dojazdówkę załadowaną. Natomiast gdzie i jak ją kupić? W salonie w Wawie na Puławskiej się wykpili, że nawet w serwisie nie wiedzą gdzie, nie mają, nie sprowadzą. W siedzi jak się wpisze dojazdówka Kona to wywala pełno dziwnych rozmiarów również do innych aut - na pewno nie pasujących do Kony.
- Spalanie - ciągle czytam i wierzyć mi się nie chce. Ponoć z silnikiem 1.6 potrafi palić w mieście 16 l/100 km. Nie wiem czy ten silnik 1.6 to ten sam co w Tucsonie 1.6 T-GDI 177 KM 4X4 (AT), ale wychodzi, że mimo iż Tucson cięższy, to pali mniej od Kony z tym samym silnikiem. Czekam na raporty użytkowników.
-
Założyć 16" można. Sam takie dokupuję do Kony na zimę. W salonie, oryginały. Nawet katalog felg Hyundaia mam i tam są 16" do Kony pokazane.
-
Ale lovelypl, jaki masz w tej konie silnik? Bo jeśli 1.6 i bez problemu 16, to fajnie. Choć ja się wczoraj wczytałem w opinie kolegów z wątku tucsonowego, o oponach całorocznych jakiejś dobrej firmy - tak aby nie było zabawy, zwłaszcza z czujnikami. A właśnie, a czujniki ciśnienia do Kony to tylko w ASO czy można też kupić w sieci?
-
Jeszcze nie mam, ale zamówiłem 1.6 :)
W salonie mi zaproponowali 17 albo 16 - w końcu w oficjalnym katalogu Hyundaia są takie, więc chyba producent wie jakie podchodzą. Nie mam pojęcia dlaczego miałyby być z tego powodu jakieś problemy.
Obecnie mam 16" w SantaFe, który jest o jakieś 400kg cięższy niż Kona.
Jeśli chodzi o zimówki to kupię raczej Nokiany. Nie za drogie, a zimówki robią spoko.
Co do czujników - nie muszą być oryginały, ale z tzw. "chińczykami" może być różnie. Gość w salonie mi mówił, że testował różnych producentów i jedne działały bez problemu, inne nie były widziane przez komputer pokładowy.
W katalogu widzę, że identyczne jak do Kony są do i30 PD i Elantry. Komplet w okolicach 600 zł.
-
O, to Twoja wiedza i doświadczenie będzie bardzo cenne :) Mi niestety i w Rzeszowie i w Warszawie w salonach powiedzieli, że nie ma szans zamówić wersji premium z 17tkami, a co dopiero z 16tkami, nawet powątpiewano, czy 16tki mogą być w ogóle zakładane do wersji z silnikiem 1.6 (ciężar? 4x4? - nie znam się). A Ty zamówiłeś style czy premium? Pewnie też kupię drugi zestaw, bo faktycznie całoroczne to nie taki miód, jak poczytałem. Niestety jakoś nie widzę miejsca, by kupić w ludzkich pieniądzach wszystko na raz, albo drogo w salonie, albo np. na oponeo felgi i opony a czujniki w ASO. No i jeszcze dojazdówkę bym kupił, ale tu już całkowicie jestem zielony, bo profil opony określany jako procent czegoś tam, to nie wiem jak to przeliczyć na dostępne w sieci dojazdówki.
Co do spalania, to na weekendzie trochę filmików i obejrzałem i siły nie ma chyba, by Kona paliła z 1.6 więcej niż Tucson 1.6 4x4 i 7DCT, bo to ten sam silnik a autko lżejsze. Myślę, że będzie to w mieście ok. 11-11,5, trasa zaś 7-8.
-
Widzę, że ciekawi ludzie w tych salonach pracują :) Jakby któremuś się chciało zerknąć do katalogu felg Hyundaia, odpowiedź miałby od razu.
Powiem więcej - jakby do ręki wzięli cennik Kony to by zobaczyli, że wersja Classic Plus przychodzi z kołami.... 16".
Co prawda nie kupuję na zimę stalówek tylko alusy (czarne :)), ale nie mam pojęcia dlaczego stalówki 16" miałyby nie podejść. Nie takie samochody jak Kona na 16" zasuwają.
Zamówiłem Premium - jak się bawić, to się bawić. Mój SantaFe jest prawie pełnoletni (mam jedną z pierwszych serii) i swoje już pojeździł, a nie zamierzam Kony za 3 lata sprzedawać.
-
Wielu danych na temat spalania Kony jeszcze nie ma, ale polecam obserwować:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1638-Kona.html?powerunit=2
Dla porównania Tucson:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/189-Tucson.html?fueltype=2&power_s=175&power_e=180&exactmodel=4WD&powerunit=2
Koledzy, jak już będziecie mieli autka, zapraszam na test napędu 4x4 na rolkach, ktoś się skusi? :)
Niedawno testowałem napęd Santa Fe (wynik bardzo dobry - ), ciekawe jak Kona wypadnie w takim teście.
-
Czyli Kona z 1.6 T-GDI 7DCT 177KM pali więcej od Tucsona z tym samym silnikiem, który jest cięższy i wyższy (opory powietrza)?!? :shock:
-
Dla Kony 1.6 T-GDI jest tylko jeden samochód (spalanie od 7.8 do 9.46), dla Tucsona sporo aut (spalanie od 7.24 do 10.71). Jeszcze jest za mało danych odnośnie Kony aby obiektywnie to porównać. Poza tym w przypadku silników turbo styl jazdy może zrobić kilka litrów różnicy.
-
Pytanie do tych którzy już zamówili Kony , jakie macie terminy oczekiwania na odbiór ?
Ja zamawiałem 8 lutego i termin mam na koniec czerwca
-
7 marca - przewidywany termin - początek czerwca.
Dziś dostałem maila że status się zmienił na "wysłany z fabryki".
-
Z kołami na zime to jest tak, na przykladzie nowego i30:) 1.4MPI z przodu toleruje 15" i węcej ale 1.6CRDI już tylko 16" i więcej, 15" sie nie zmieści ze względu na wieksze zaciski i tarcze. Radzę sprawdzić ile macie miejsca w 1.6 T-GDI bo odnosić się do wersji, która wychodzi na 16'' i ze słabszym silnikiem może nie być wymierna :)
-
Ja dostałem odpowiedź z Hyundai Polska niby niejednoznaczną, ale jakby jednoznaczną ;)
Uprzejmie informujemy, że informacje o parametrach technicznych samochodu m.in. o dostępnych felgach są dostepne w instrukcji obsługi – może się Pan z zapoznać z tym dokumentem na stronie: http://www.hyundai.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi/.
W załączniku przesyłamy tabelę z kompatybilnymi oponami i obręczami dla modelu Kona. W razie dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.
Dodatkowo wkleili:
(https://i.imgur.com/7kiqr1n.jpg)
-
Wychodzi na to, że masz odpowiedź: do Kony wchodzą felgi >=16" :) To łatwo sprawdzić: wewnątrz między felga a zaciskiem musi być minimum 2 cm luzu, żeby weszła felga rozmiar mniejszą lub nawet dwa rozmiary zgodnie z tym co przysłał Hyundai :) U mnie w i30 jest 0,5cm, nie ma szans wrzucić 15" na zimę :(
-
W salonie dostałem informację że Kony z silnikiem 1.6 (AWD) mają większe zaciski i felgi 16" nie podchodzą - też chciałem takie na zimę.
-
No i autko odebrane :)
Na razie ogarniam te wszystkie systemy i komputer pokładowy, ale pierwsze 50km już zrobiłem.
Nawigację skonfigurowałem, żeby pobierała dane live o natężeniu ruchu i działa.
Android Auto - działa
Carplay - działa.
-
To albo mój diler w ciula wali albo twój się postarał
Zamawiałem miesiąc wcześniej od ciebie i mam odbiór na koniec czerwca
Gratki auta , jak pojeździsz więcej to napisz coś więcej :)
-
Raczej twój leci w kulki :( Idź i się dowiaduj co tam się dzieje.
Mój egzemplarz jest napakowany bajerami po podsufitkę :) więc musieli go poskładać od zera, a nie brać gotowca. Jakieś 2 tygodnie od zakupu dostałem informację, że egzemplarz wyszedł z fabryki, potem za kilka dni, że płynie.
No tydzień temu, że jest na miejscu i tylko na papiery czekają z centrali. Wczoraj poszedłem, sprawdziłem wszystko, podpisałem papiery, zarejestrowałem pojazd i pojechałem nim do domu.
Co ciekawe - jak po niego podjechałem, to przed dealerem stał TIR z kolejnymi sztukami i je wypakowywali na plac.
-
No mój też raczej na zamówienie robiony
Wersja 1,6 Premium z z ciemnym dachem , skórzane fotele , brakuje tylko szyberdachu bo nie dało się zamówić do ciemnego dachu , może to przez ten dach taka obsuwa jest
-
Ja też mam ciemny dach "dark knight" i to przecież tylko kolor lakieru, bez jakichś kombinacji w produkcji.
-
Gdzie zamawiałeś ? , u którego dilera
-
W Tarnowie - jest tylko jeden dealer w mieście :)
Teraz obczajam jak zrobić samodzielnie aktualizację map (jeśli jest).
-
lovelypl, może chcesz przetestować napęd 4x4 Kony na rolkach? :) To oczywiście nic nie kosztuje, poza zgodą na publikację filmu z testów na YT i forum :)
-
Jakoś nie czuję potrzeby :) ale jakbym miał się wybierać do Rzeszowa, to skontaktuję się i możemy coś wykombinować :)
-
Luzik :) Jakby co to w Tarnowie też czasami bywam.
-
Pierwszy tysiąc km pyknął :)
Silnik się dociera, systemy sprawdzone, przyciski i menu ogarnięte i ustawione pod siebie.
Przesiadka z pełnoletniego SantaFe robi wrażenie.
-
W końcu piszesz o Konie czy Santa Fe, jaką masz wersję, bo w stopce masz 2.7 24v V6???
-
Wczoraj widziałem Konę na ulicach Olsztyna, pierwszy egzemplarz na żywo zrobił na mnie wrażenie - taki mniejszy Mitsubishi ASX i na dodatek zgrabniejszy ;)
Może jakieś fotki wrzucilibyście szczęśliwi posiadacze 8-)
ps. Kolega się przesiadł z SantaFe, a ja może kiedyś z Matrixa ;)
-
Pierwszy tysiąc km pyknął :)
I jak wygląda w realu spalanie? Jaki styl jazdy?
-
Jak na razie wyszło ok. 9,5l - z czego jakieś 250km po autostradzie (125-130 - dynamiczne wyprzedzanie do 160), jakieś 300km w trasie po górach, reszta to miasto.
Styl chyba normalny - nie jak emeryt i nie jak szaleniec :) Dynamiczne przyspieszanie i hamowanie, ale bez kręcenia licznika do czerwonego pola.
Klima prawie cały czas odpalona - wiadomo jak jest na zewnątrz.
Co do klimy - w porównaniu do SF jest zdecydowanie słabsza, ale można się było tego spodziewać. Tam to jak klimę odpaliłem do czuć było, że auto traci trochę mocy, ale w środku w parę minut robiło się zimno.
Tutaj - klima musi zdecydowanie dłużej pochodzić, żeby było przyjemnie.
-
Chleje ten silnik. Jak żul.
Kiedyś testowalem tucsona w tej motorowni to po powrocie z przejażdżki po miescie nie wierzyłem w to co zobaczylem na kompie.
Testy na YT też to samo nówią.
Jak na takie auto i taką jazdę jak piszesz to nieprzyzwoicie dużo. Przy tej masie to powinno byc spalanie z samego miasta. A przy tej jeździe co u Ciebie to 7 w porywach max 8 średnia wg mnie. Czyli ponizej dychy na miescie sie nie zejdzie przy delikatnym traktowaniu? A ostro to z 15 ?
-
Czuję, że 10 po mieście to będzie jak go trochę będę pchać.
Zobaczę po kolejnym tysiącu, ale nie sądzę, żeby coś było lepiej jak już się dotrze.
Spodziewałem się tego patrząc na to, co podaje producent :)
Ale i tak mi wychodzi taniej niż SF :)
-
Niestety, silniki 1.6 T-GDI nie należą do najekonomiczniejszych (mam Tucsona z tym silnikiem), ale frajda z jazdy jest! :-D
Kona bardzo mi się podoba, dlatego rozważam zamianę..., trochę mnie martwi słabsze wyciszenie, które w Tucsonie jest bardzo dobre.
-
Mam i ja :) , w czwartek odebrana :)
-
A jakie macie doświadczenia z upustami? Moja upatrzona wersja to 1.6 style plus pakiet styl plus nawigacja i krell razem wychodzi 105.000 zł. Zastanawiam się, czy np. daliby za okrągłą stówkę i jeszcze z kompletem kół zimowych :>
-
Jest nowy cennik Kony, doszły diesle 1.6, zabrali jeden z darmowych kolorów, płetwa rekina zamiast zwykłej anteny i zamienili jedno gniazdo 12v na USB.
-
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
Dokonano w tym modelu kilku widocznych zmian (i zapewne wielu innych poprawek mechanicznych o których się nie dowiemy ;) )
1. Faktycznie jest płetwa rekina - Co dziwi.. baaaaardzo ciężko odszukać w internecie zdjęcia Kony 2019 (mnie się udało dorwać materiały promocyjne w jakiejś podstronie Hyundaia ale o dziwo nie zastosowano ich jeszcze na stronach głównych.
2. Jak wyżej również napisano - wymieniono jedno gniazdko zapalniczki 12V na port USB i chyba póki co tylko posiadacze tej wersji po zakupie mogą jedynie widzieć jak to wygląda - 0 zdjęć i szczegółów na ten temat w internecie. Opiszę jak to teraz jest: Dodatkowe gniazdo znajduje się pod lewą klapką w miejscu, gdzie wcześniej znajdowało się jedno z gniazd 12V i co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.
3. Dodano o czym producent też nie wspomina dodatkowy tryb jazdy ECO, który wcześniej nie był na dostępny na rynku EU w tym modelu.
4. Dodano do benzyny filtr cząsteczek stałych "GPF", dzięki czemu silniki spełniają teraz normę Euro 6d-Temp. (i chyba ta istotna zmiana wpłynęła na podrożenie modelu 2019 w stosunku do poprzedniego)
Jeżeli chodzi o akcesoria to również dopiero po zakupie zobaczyłem jak wyglądają aluminiowe nakładki na pedały, których Hyundai chyba wstydzi się pokazać w broszurach - co również jest dla mnie niezrozumiałym posunięciem, gdyż wyglądają ładnie.
W razie jakiś pytań jestem do dyspozycji. Dodam, że przyjemność z jazdy jest niesamowita (zwłaszcza w trybie SPORT)
Pozdrawiam. :)
-
A jak zawieszenie (twardzioszka?), głośność powyżej 100 km oraz spalanie? :)
-
Zawieszenie dość sztywne za co bardzo dobrze trzyma się drogi (po przesiadce z Alfy Romeo czuje się dalej jak w sportowym aucie - za co duży +).
Powyżej 100km/h zwyczajny szum od oporu powietrza (fizyki nie oszukasz 😉)
Jeżeli chodzi o spalanie to zbyt wcześnie by pisać, bo póki co silnik się dociera (dopiero 100km przejechane). Napiszę coś więcej po pierwszym 1k. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-08-24, 00:26 ]
Jeżeli chodzi o spalanie to w wersji 2019 dodali tryb eco, więc powinno być dużo lepiej. 🙂 Akurat nie używam tego trybu osobiście, bo auto bardzo zamula a nie po to kupowałem 177KM
-
Na trasie z nowym trybem "eco" (drive mode) udało mi się osiągnąć wynik spalania w granicach 6,3 l do 6,5 l/100km przy prędkości ok 90km/h, co uważam za nawet dobry wynik. W ix20 125KM bez turbo osiągam na tej trasie ok 4,3 l do 4,6 l/100km, więc Kona i tak więcej o 2l/100km..ale to można wytłumaczyć masą, większymi kołami, automatem, turbo itp..
Ok. Reasumując: koną da się oszczędnie jeździć tylko przyjemność z jazdy żadna mając 177km pod maską. 😉
Dodam, że tryb eco dostępny tylko w wersji modelowej 2019 (chyba, że da się jakoś upgradeować soft w starszej wersji) .
Pozdrawiam.
-
Ponawiam zaproszenie na test napędu Kony 4x4 na rolkach, jest ktoś chętny może? :)
Przy okazji zapraszam na fanpage testów na rolkach - www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
-
Dodam, że tryb eco dostępny tylko w wersji modelowej 2019 (chyba, że da się jakoś upgradeować soft w starszej wersji) .
Pozdrawiam.
Mam Konę rocznik 2018 (maj) i ma tryb Eco (oraz Comfort i Sport).
Chyba że czegoś nie rozumiem.
-
To ja w tej chwili też nie rozumiem. Ciekawe jak w wersjach z 2017. Wiem, że kona była już 3x zmieniana jeżeli chodzi o emisję spalania. Euro 6b, 6c i 6d-temp, więc widocznie eco jest w 6c i 6d.. 🤔
-
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.
W wersji 2018 też jest ładowarka indukcyjna :) Wiem, bo mam :)
3. Dodano o czym producent też nie wspomina dodatkowy tryb jazdy ECO, który wcześniej nie był na dostępny na rynku EU w tym modelu.
Też mam - rocznik 2018.
Co do spalania - po przejechaniu 2500km średnie spalanie to 9,9. Tak ze 60% miasto, reszta w trasie. Po mieście jazda w trybie ECO, na trasie Confort albo czasami Sport :)
Jak córka prowadziła to po trasie było 7,9 :)
-
Proszę nie mylić gniazda ładowania USB z ładowaniem indukcyjnym (bezprzewodowym). Dodatkowe gniazdo usb jest zamiast gniazda zapalniczki (lewa strona) i obsługuje szybsze ładowanie w stosunku do zwykłego gniazda usb. Swoją drogą to brakuje gniazda 12V w bagażniku
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.
W wersji 2018 też jest ładowarka indukcyjna :) Wiem, bo mam :)
-
Wydaje mi się, że jednak rozróżniam gniazdko USB od ładowania indukcyjnego w standardzie QI :)
A co do braku USB z tyłu - popieram.
Ja bym jeszcze dorzucił USB gdzieś na górze przy lusterku, żeby było jak podpiąć kamerkę. W SantaFe sobie takie coś dorobiłem i to było super rozwiązanie, a nie chcę kabla jakoś dookoła prowadzić, bo i długi i brzydko wygląda.
-
Czytam Wasz dział Panowie i dochodzę do wniosku że Hyundai słono każe płacic za osiągi w Konie. I w cenniku i na stacji.
Zresztą nie tylko w Konie. Mocne/t-benzynowe lepsze wersje róznych modeli hyundaia wg mnie miały i mają tu wysoką albo chorą cenę. Ale to chyba nie tylko hyundai....po prostu na modzie sie zarabia.
Może ja po prostu za biedny jestem i stąd takie wnioski :lol:
Niech służą i cieszą.
-
Czyżby tak mało osób kupiło ten model? Ostatni post jest aż z sierpnia.
Trzeba przyznać, że swoje kosztuje (min. 95 tyś. zł) i swoje też spala, ale podobnej wielkości i mocy konkurencja kosztuje i spala podobnie np. Jeep Renegade 1.4 170 KM at. awd.
Tak się zastanawiam, być może kształty są zbyt awangardowe?
-
Mija rok Kona zrobiła 10 tyś km , czas na przegląd
Olej + filtr
Filtr kabinowy
Serwis klimatyzacji
Koszt 900 zł
Średnie spalanie po 10 tyś 8,80/100
Usterek brak
Zona zadowolona i to najważniejsze :)
-
Ponawiam zaproszenie na test napędu Kony 4x4 na rolkach (test oczywiście bez żadnych opłat!), ktoś chętny?
Do tej pory na rolki trafiły dwie generacje Santa Fe i wyglądało to tak:
-
Witajcie,
Jest to mój pierwszy post, więc na początek witam wszystkich serdecznie.
Do rzeczy:
Mam Konę ale 1.0 wersja style i może ktoś z Was się orientuje, czy światła mijania można łatwo zmienić ze zwykłych H7 na ledowe, jak ma wersja Premium ? Tylne lampy równiez bardzo mi się podobają w wersji led i tak się zastanawiam ile to może kosztować ?
Druga sprawa to kwestia wyciszenia auta. Akurat ja mam Konę 1.0 i przyznam szczerze, że nie jest źle. Na trasie przy ok 120 km/h jedzie się przyjemnie ale spotkałem się z wieloma opiniami, że Kona jest tragicznie wyciszona. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?
-
Od 11 miesięcy posiadam Kone 1.6T AWD AT w wersji premium.
Przejechałem 18.000 km i już co nieco mogę o niej powiedzieć. Faktycznie wygłuszenie tego samochodu to porażka. Do 100km/h jest jeszcze w miarę, ale powyżej hałas staje się upierdliwy.
Na pewno nie jest to samochód do podróżowania autostradami z prędkością 140km/h i więcej, gdyż jazda będzie męcząca i nie należąca do przyjemnych :->
Przesiadłem się z... Tucsona 1.6T AWD MT w wersji Comfort dlatego wiem co to wygłuszenie :)
Jednak w warunkach miejskich, drogach przelotowych i na krętych drogach górskich Kona zmienia swoje oblicze! Prowadzi się ją komfortowo, pewnie, a zapas mocy dodaje tylko frajdy z jazdy.
Dodatkowo systemy wspomagania jazdy, asystenty i automatyczna skrzynia (która naprawdę robi robotę!) sprawiają, że autem chce się jeździć!
Co do spalania, to Hyundaie nie należą do bardzo ekonomicznych :) Tak też jest i z Koną, jednak wyniki są bardzo rozbieżne i zależne od wielu czynników!
Moje średnie spalanie po przejechaniu 18 tyś km, to 8,3 l/100km Od razu jednak napiszę, że przebieg w 85% to trasy (krótsze, dłuższe ale jednak trasy przebiegające po drogach krajowych, lokalnych, rzadko autostradach). Ktoś kto kupi ten samochód w tej wersji, do miasta, na zakupy, aby zawieźć dziecko do szkoły ... może się zdziwić :D
-
No cóż ja się przesiadłem na Konę z Fiata Stilo, więc zapewne stąd odczucie, że jest dość cicho ;) W kwestii spalania dla silnika 1.0 nie jest źle. 70% trasa i 30% miasto (zakorkowana wiecznie Wawa) spalanie 5.7L. Przy czym komputer naprawdę pokazuje dokładną wartość.
-
Wskazania z komputera faktycznie są bardzo dokładne. Auto ciekawe wizualnie, fajnie się prowadzi, ale musi byś świadomie wybrane pod konkretne oczekiwania. Mi pasi :-)
-
Trochę to trwało, ale w końcu trafił do nas na test napędu Hyundai Kona 4WD: