HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: rafcio007 w 18 Marzec 2012, 20:00:26

Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 18 Marzec 2012, 20:00:26
Witam problemów z i20 ciąg dalszy, od paru dni słyszę stukanie w lewym słupku, na wysokości głowy, dzieje się tak głownie gdy jadę po nierównościach, natomiast gdy jadę z małą predkością na 1 lub 2 biegu, słyszę trzaski, taki dziwny dzwięk, jakby coś się przepalało tak to ujmę z deski rozdzielczej. Jutro dzownie do serwisu i umawiam się na wizytę w Lublinie. Wcześniej opisywałem problem biegu wstecznego, byłem w serwisie  i kazali mi wyjeździć autko tak do 1,5tyś km i jeśli będzie nadal problem zglosić się. To teraz czeka ich miła niespodzianka :) 3 usterki.

Ktoś ma pomysł co to może być?
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 19 Marzec 2012, 12:09:03
Nie martw, nie jestes sam. W i20 ktorym latam też skrzypi w desce rozdzielczej, na prawo od radio gdzies glebiej.
Dodam, iż odczówam lekkie drżenie na jedynce, jakby zamach był źle wyważony.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 19 Marzec 2012, 16:03:34
Jestem w trakcie wyjasniania problemu ze stukami w desce. Myslalem ze to rury od nawiewow, w serwisie stwierdzili, ze to deska trze o slupek i stad te dzwieki. Sprawa jest w toku, niestety pojawily sie nie mile problemy ale to opisze w swoim temacie po zakonczeniu sprawy.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 19 Marzec 2012, 16:16:12
jutro jadę do serwisu w sprawie stuków z lewego słupka, jak się uporają z tym, mają się zajać biegiem wstecznym i deska rozdzielczą, no zobaczymy, eh mam nadzieje że kupna i20 nie będę żałował
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 19 Marzec 2012, 16:23:39
Cytat: "rafcio007"
jutro jadę do serwisu w sprawie stuków z lewego słupka, jak się uporają z tym, mają się zajać biegiem wstecznym i deska rozdzielczą, no zobaczymy, eh mam nadzieje że kupna i20 nie będę żałował


Mi na bieg wsteczny powiedzieli TEN TYP TAK MA, po częsci sie z nimi zgadzam, bo w innych autach tez mi sie zdarzalo ze ten wsteczny nie wchodzil za pierwszym razem.

Mysle ze kupna i20 nie bedziesz zalowal. Pilnuj jednak sprawy z deska, zeby wszystko dobrze zlozyli.


P.S

el_kapitan prosze odpisz na PW
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 19 Marzec 2012, 16:27:12
Wsteczny jak w każdym azjacie, z zgrzytem a nawet wcale :)
Nigdy Hondą nie jeździliście  :-P  To juz azjatycka tradycja :)
Brak synchronizatora na wsteku, ale za to malutkie raczki skladaly skrzynki niesmiertelne praktycznie.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 19 Marzec 2012, 16:29:10
na bieg wsteczny w serwisie, odpowiedzieli wpierw ze to normalne, ale gdy zacząłem naciskać i mówić ze wątpię aby to było normalne w nowym aucie, to kazali wyjeździć, 1,5 tys km i jeśli problem będzie występował, to wymienią olej. Moim zdaniem to nie jest tak, że ten typ tak ma, bo dla mnie to jest usterka jeśli trzeba parę razy wrzucać bieg, no ale wiadomo serwis serwisem.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 19 Marzec 2012, 16:31:34
Zadna usterka, tak ma byc  ;-)  Wg mnie caly w tym urok.
To nie szmelcwagen ktory sam wszystko robi za Ciebie a Ty czekasz az cos sie spier...i
Skrzynia ma byc prosta i niezniszczalna.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 19 Marzec 2012, 16:38:40
tylko dlaczego trzeba wrzucać dwa razy bieg? Nie można za 1 razem? Jest w instrukcji gdzieś podane o wrzucaniu biegów? Bo jeśli nie, to wydaje mi się że bieg wsteczny powinien wchodzić jak reszta, za 1 razem.

W instrukcji jest tylko o tym, że przed włączeniem biegu wstecznego ustawić drążek zmiany biegów w położeniu neutralnym.

Wiem, że się czepiam teraz, ale sprzedawca zapewnił, że wsteczny wchodzi od razu i żadnych problemów nie ma. Dlatego tak się tego uczepiłem wstecznego. :)
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 19 Marzec 2012, 20:53:47
Uczepiles sie wstecznego bo tyle wiesz o samochodach i motoryzacji, co ja o farbowaniu włosów najwidoczniej. I równe bogate masz doświadczenie  :mrgreen:
Dla takich jak Ty polecam Golfy, Passaty, A4 i najlepiej w automacie  ;-)

"W instrukcji jest tylko o tym, że przed włączeniem biegu wstecznego ustawić drążek zmiany biegów w położeniu neutralnym. "
Jesteś moim idolem od dzisiaj, nie mam pytań  :mrgreen:
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 19 Marzec 2012, 21:38:35
tak mam male doświadczenie, dlatego pytam ot tego jest forum prawda, ale cóż, najlepiej od razu się śmiać z kogoś, po prostu jeśli bylem w salonie i sprzedawca twierdził że wsteczny wchodzi normalnie za 1 razem,a teraz takie kwiatki to ja cos zle myślę? W instrukcji jest coś podane o podwojnym sprzęgle??? Nic takiego nie widzę, dlatego jako zwykły normalny człowiek mam prawo mieć co do tego pretensje. I nie rozumiem tutaj podejscia  bo ten typ tak ma.

Tak samo jak nie rozumie twojego podejscia: Golfy, Passaty itd, i to w automacie, ucze się jeździć itd nie zaprzeczam, ale jeśli pytam to oczekuję normalnej odpowiedzi.

Ty tylko napisałeś że tak ma byc zero argumentów. Ot urok. Dla mnie to nie jest urok, jeśli muszę się martwić o wrzucanie biegu wstecznego i ewentualnie na 2x sprzeglo, albo z 1 na wsteczny.

Tym bardziej, że w ASO utwierdzili mnie w przekonaniu, że tak nie powinno być i sami zalecili wymianę oleju w skrzyni biegów jeśli problem będzie nadal występował. Wiec ja tutaj jestem głupkiem czy oni?
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 19 Marzec 2012, 21:42:59
Mi w i20 wsteczny nie zawsze wskoczy, czasem to czuje po ręce ze nie wejedzie, zreszta znam ten problem od dawna i z przyzwyczajnia zanim wrzuce wsteczny zawsze wrzucam inny bieg i dopiero wsteczy, jezeli to nie pomaga to trzeba jeszcze raz wysprzeglic i po sprawie.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: albert w 19 Marzec 2012, 22:15:34
W moim Gacku bieg wsteczny też nie zawsze wchodzi za pierwszym razem.
Jak czuję opór, to puszczam lekko sprzęgło i bieg gładko wchodzi.
Czasami jeżdżę samochodem syna lub synowej i tam też tak jest.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 20 Marzec 2012, 00:05:24
Nie złość sie Rafcio, poprostu wyzej napisalem, iż skrzynie biegów w azjatach jak i w ogóle azjatyckie samochody są produkowane w troszkę inny sposób niz europejskie (i chwała im za to). Skrzynie biegów zazwyczaj nie posiadają synchronizatora na wstecznym biegu, stąd jego zgrzyt a czasami opór calkowity. Rzadzi to się poprostu swoimi prawami, ale dale poczucie pełnego kontaktu kierowcy z maszyną. To od CIebie zalezy jak te ząbki tam wskoczą. Prostota i sposób konstrukcji odwdzięcza nam się słynną "japońską" niezawodnością. Dla mnie samochód ma duszę, gdy zgrzytnie na wstecznym   ;-)
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 20 Marzec 2012, 00:15:09
po prostu oszaleć można, jedni twierdzą że to usterka, drudzy że wszystko w porządku, tak samo w ASO wpierw, że to normalne, a potem że to jednak dziwne i będą wymieniać olej, a jak nie pomoże to skrzynie biegów rozbiorą, paranoja totalna, jednak widzę, że tak po prostu w tych skrzyniach już jest :) Nie gniewam się spokojnie, w takim razie zostaje problem bocznego słupka i skrzypienia deski rozdzielczej. Będę informował co ASO poradzi na to. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 20 Marzec 2012, 00:26:25
Informuj koniecznie jak poszlo.

Jak Ci chca olej zmienic to czemu nie, po dotarciu akurat bedzie jak znalazl  :->

Ale niech Ci skrzyni nie rozbieraja bo juz tak jak w indiach nie zloza  ;-)
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 20 Marzec 2012, 11:24:18
Na zakonczenie powiem taka ciekawostke.
Zakatowałem trzy skrzynie biegów w życiu, Vectra A, Astra B, i Golf III.
Dwie padły po roku, jedna po miesiącu.
We wszystkich trzech wsteczny i reszta biegów wchodziły "same".
Od 6 lat jeżdżę azjatami, wsteczny zgrzyta w każdym, a jedyne co wymieniam to zawiecha i oliwa w silniku.
WIec juz chyba rozumiecie dla czego uwielbiam ten zgrzytajacy wsteczny?  ;-)
A przy moim stylu jazdy, testy w Top Gear, to jak zabawa z 16letnia dziewica na pierwszej randce  :mrgreen:
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: Kam-mil w 20 Marzec 2012, 14:40:25
Ja ze wstecznym nie mam najmniejszych problemów. Za to 1 nie zawsze chce wejść, nie pomaga ani podwójne, ani potrójne sprzęgło.
Redukacja z 2 na 1 w czasie jazdy jest właściwie niemożliwa, jak w 126p, trzeba całkiem się zatrzymać. Na szczęście z 2 też rusza i przy 1200 obrotów też jedzie.
Zauwazyłem też, że biegi trudniej wchodzą jak silnik jest zimny, po zimnej nocy. Może po prostu olej w skrzyni jest za gęsty? Turasy nie przewidzieli, że i20 będzie eksploatowany w temperaturach niższych od 0?

To, że plastiki we wnętrzu i20 będą skrzypieć i trzeszczeć to widać już w salonie, nie trzeba nawet jazdy próbnej. O ile plastik na desce rozdzielczej sprawia dobre wrażenie to plastik na słupkach, boczkach drzwi i boczkach bagażnika to najpoważniejsza z nielicznych wad i20. W Felici miałem w tym miejscach tkaninę, czemu w i20 nie mogli tak zrobić?

PS. Oczywiście w ASO stwierdzili, że skrzynia jest w jak najlepszym porządku, a redukcja zawsze jest trudniejsza.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: de_assis w 20 Marzec 2012, 15:36:19
Z jedynka tez nie raz mialem problemy w wielu samochodach ale Twoj opis pokazuje ze jednak masz cos nie tak bo nie moze byc tak jak w maluchu :)

Trzeszczacy plastik a mocno stukajacy to roznica.
Czesto jezdze Daewoo Tikiem gdzie jest plastik, male kola i mi tak nie trzeszczalo jak w i20. Bez jaj
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: Tiesto83 w 20 Marzec 2012, 15:58:13
Dołączę się do grona narzekających na biegi. W Getzie pewnie siedzi coś podobnego, co w i20, więc jeden diaboł.
Może ktoś wymienił olej przekładniowy i się polepszyło?
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 20 Marzec 2012, 16:09:37
Wbijac podczas jazdy z 2 na 1 -  Wy na prawde macie fantacje, no comment   :-/
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: btn w 20 Marzec 2012, 17:03:14
Cytat: "ZacnyRycerz"
Wbijac podczas jazdy z 2 na 1 -  Wy na prawde macie fantacje, no comment   :-/
Akurat po kimś kto i20 kręci spalanie 12l spodziewałbym się, że do setki zasuwa na pierwszym biegu, a tu, heh, zdziwienie
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: el capitan w 20 Marzec 2012, 17:19:55
U mnie na razie nic nie trzeszczy i nie stuka - może za mały przebieg bo raptem 7500 km. Wszystkie biego wchodzą bez zarzutu - choc z 2 na 1 jeszcze nie próbowałem;)
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 20 Marzec 2012, 18:12:47
ja mam przebieg 1,6tyś km i deska rozdzielcza już nieźle daje o sobie znać, tak samo boczny słupek, jutro dam znać co ASO na to.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 21 Marzec 2012, 09:33:54
Cytat: "btn"
Akurat po kimś kto i20 kręci spalanie 12l spodziewałbym się, że do setki zasuwa na pierwszym biegu, a tu, heh, zdziwienie


Wiercenie do konca wysokoobrotowego silnika odpowiednio rozgrzanego jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
A wbijanie jedynki i hamowanie silnikiem to istne mordowanie skrzyni biegów.
Poza tym jedynka też w wiekszości samochodów nie posiada synchro, więc za którymś razem... ;-)

Ale to tylko moja skromna opinia.
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: Kam-mil w 21 Marzec 2012, 12:57:10
Cytat: "ZacnyRycerz"
Wbijac podczas jazdy z 2 na 1 -  Wy na prawde macie fantacje, no comment   :-/
Domyślam się, że jeździsz wyłącznie po płaskim terenie?
Nie zdarzyło Ci się zjeżdżać z asfaltu na wybrukowaną kocimi łbami ulicę i podjeżdżać po górę 45 stopni?
Nie zdarzyło Ci się zwalniać do przepisowych 10 km/h jak wjeżdżasz w strefę zamieszkania czy jakieś inne uliczki i podwórka, gdzie biegają dzieciaki?
Nie polecam, ale ja takimi trasami muszę jeździć.

Natomiast pochwalę się, że to rozpracowałem. Przypomniałe sobie, co mówił dziadek o samochodach z lat 50. : trzeba zmieniać biegi z międzygazem !!
I ten archaiczny sposób jazdy w i20 działa! Sprzęgło, luz, międzygaz, sprzęgło i jedyneczka wchodzi jak w masełko!
Spróbujcie to samo z wstecznym, jak wam nie wchodzi.

[ Dodano: 2012-03-21, 13:07 ]
Cytat: "rafcio007"
Witam problemów z i20 ciąg dalszy, od paru dni słyszę stukanie w lewym słupku, na wysokości głowy, dzieje się tak głownie gdy jadę po nierównościach, (...)
Ktoś ma pomysł co to może być?


Ja bym się dokładnie przyjrzał mechanizmowi regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Jego konstrukacja jest taka "stukogenna", ale warto sprawdzić czy będzie dalej stukało jeśli zmienisz wysokość. Warto też sprawdzić czy nic się tam nie poluzowało, a może od początku było źle dokręcone? Może jakiś Ahmet w montowni  zapomniał dać podkładę?
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: ZacnyRycerz w 21 Marzec 2012, 14:15:37
To normalne, że wpinasz jedynkę gdy dwójka staje się za długa, gdy "leżącego psa" atakujesz czy dużą górkę.
Bo robisz to przecież z niewielką prędkością.
Jedyne co krytykuje, to wpinanie jedynki hamując silnikiem :!: No ;-)
A tak zrozumiałem tu pewną wypowiedź.

Cytat: "Kam-mil"

Natomiast pochwalę się, że to rozpracowałem. Przypomniałe sobie, co mówił dziadek o samochodach z lat 50. : trzeba zmieniać biegi z międzygazem !!
I ten archaiczny sposób jazdy w i20 działa! Sprzęgło, luz, międzygaz, sprzęgło i jedyneczka wchodzi jak w masełko!
Spróbujcie to samo z wstecznym, jak wam nie wchodzi.


Jak już wcześniej pisałem, konstrukcja skrzyni w i20 i innych azjatach, jest właśnie archaiczna  ;-)
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: Kam-mil w 21 Marzec 2012, 19:27:15
Cytat: "ZacnyRycerz"
Jedyne co krytykuje, to wpinanie jedynki hamując silnikiem :!: No ;-)
 Nigdy nie przyszło by mi to do głowu :roll:
Ale jak musiałem w połowie górki zatrzymywać samochód, żeby wpiąć jedynkę - to zimą  zdarzało się, że nie udawało się już ruszyć. Trzeba było zjeżdżać z górki tyłem i na nowo się rozpędzać, żeby ją zdobyć. Więc ten brak płynnej redukcji jest dla mnie uciążliwy.

[ Dodano: 2012-03-21, 19:28 ]
Jak już wcześniej pisałem, konstrukcja skrzyni w i20 i innych azjatach, jest właśnie archaiczna  ;-)[/quote]

Ale żeby aż tak??  :shock:
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: btn w 21 Marzec 2012, 19:40:17
Cytat: "Kam-mil"
[ Dodano: 2012-03-21, 13:07 ]
Cytat: "rafcio007"
Witam problemów z i20 ciąg dalszy, od paru dni słyszę stukanie w lewym słupku, na wysokości głowy, dzieje się tak głownie gdy jadę po nierównościach, (...)
Ktoś ma pomysł co to może być?


Ja bym się dokładnie przyjrzał mechanizmowi regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Jego konstrukacja jest taka "stukogenna", ale warto sprawdzić czy będzie dalej stukało jeśli zmienisz wysokość. Warto też sprawdzić czy nic się tam nie poluzowało, a może od początku było źle dokręcone? Może jakiś Ahmet w montowni  zapomniał dać podkładę?

Tak mnie natchnęło - rafcio, a pasy zapinasz? :D
Tytuł: [i20 PB] Stukanie w okolicach lewego słupka, oraz trzaski z deski rozdzielczej.
Wiadomość wysłana przez: rafcio007 w 21 Marzec 2012, 20:02:03
Witam, nie bylem dzisiaj w ASO bo prawie choroba mnie rozlozyla, jutro jadę i zobaczymy co powiedza.

Co do pytań, regulacja pasów nie pomaga, pasy zapinam zawsze. Tym bardziej, że to stuka w przednim słupku w tym od szyby przedniej. Zle sie wyrazilem bo widze ze niektorzy mysla o slupku z ktorego idą pasy, mi chodzi o słubek w którym jest boczna poduszka czy tam kurtyna :)

[ Dodano: 2012-03-22, 19:10 ]
podobno włożyli jakaś cienką gąbeczkę i teraz ma nie stukać, na razie jest cisza więc się sprawuje, zobaczymy co będzie później, co do trzasków w desce to zostawili,  bo nie chca na razie rozbierać deski, stwierdzili że trzeszczy gdy jest wilgotne powietrze..... oczywiście jak to złośliwość rzeczy martwych, podczas jazdy w z pracownikiem z serwisu deska nie trzeszczała, a na razie zostawili ja w spokoju bo przyznali się, że na pewno jak będą ja rozbierać to nie złożą jej spowrotem jak fabrycznie.

Na szczęście przepalanie, trzeszczenie deski występuje raz na jakiś czas przez pierwsze 5,10 minut jazdy i nie codziennie. Ale czy pogoda ma na to wpływ? W Aso stwierdzili że liczniki itd sa podłączone niestety nie powiem dokladnie co, pod jedno gniazdo? Cos takiego i jak jest wilgotno to będzie tak przez chwile wydawać odgłosy. No nic, pożyjemy zobaczymy.