HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: estor w 07 Listopad 2012, 18:02:40
-
Witam, chciałem zamontować ledy, czy ktoś ma z tym doświadczenie?
Widziałem wersje lamp okrągłych jako zamiennik halogenów, będę wdzięczny za opinie.
Korekta tytułu i treści postu. Hint: Przed znakami interpunkcyjnymi nie stawiamy spacji. tekla
-
Mam zamontowane światła LED do jazdy dziennej.Nie mam zdjęć swojego auta, ale na zdjęciu poniżej lokalizacja oświetlenia
(http://img405.imageshack.us/img405/4302/tucson13.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/405/tucson13.jpg/)
LED-y przyklejone na taśmę dwustronną np takie
(http://img191.imageshack.us/img191/7441/swiatlaled.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/swiatlaled.jpg/)
działa to wszystko pod przełącznikiem świateł "auto" - czyli działa z czujnikiem zmierzchowym.Jak dla mnie bardzo dobre rozwiązanie.
-
Jakbys dal rade bylbym wdzieczne za real zdjecia twojego auta.
-
Ja też mam idealnie takie same lampki zamontowane i właśnie w tym miejscu co powyżej. Zamontowałem je na oryginalnych zaczepach montażowych. Musiałem jedynie wywiercić dodatkowy w blaszce montażowej - wtedy idealnie pasują do oryginalnych śrub mocujących okular halogenu.
Odległość leda od górnej ścianki wynosi ok. 0,5 cm. Nie może być dłuższa niż 16 cm.
Grzech61 - jakbyś mógł cyknąć zdjęcie podłączenia przewodów do przełącznika auto.
-
Witam a moze ty bobek310 bys cyknal zdjecia jak to wyglada
-
Tak to wygląda
(http://img259.imageshack.us/img259/1360/dsc09531r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/259/dsc09531r.jpg/)
Tak wygląda po włączeniu
(http://img90.imageshack.us/img90/7852/dsc09532i.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/90/dsc09532i.jpg/)
Przewód czarny na masę
czerwony + po stacyjce
biały + świateł postojowych
-
witam dzięki , rozumiem ze jest tam na tyle dojścia że można zrobić to bez rozbierania zderza ?
-
Nie trzeba demontować zderzaka. LED trzyma się na taśmie dwustronnej dobre pół roku i nic mu nie jest.
-
a gdzie kupowaliście led ? na allegro ? jakiś konkretny model ?
[ Dodano: 2012-11-08, 13:14 ]
a takie rozwiązanie w halogen tez nie jest złe
http://img196.imageshack.us/img196/3221/49355619.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/5295/46738052.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/4188/48118876.jpg
tak to wygląda w suzuki http://ledykielce.republika.pl/images/ledgv.JPG
-
.....a takie rozwiązanie w halogen tez nie jest złe .....
Pozbyć się halogenów dla świateł dziennych? Dla mnie bez sensu.
-
Powiem Ci ze jak mam jezdze od dokladnie 17 lat to nie pamietam zebym kiedys uzywal halogenow :-)
-
Ja bym też nie demontował halogenów. Nieraz się przydają. Jak ktoś oryginalnie nie ma halogenów to tak - wtedy można wykorzystać to miejsce. Poza tym te okrągłe ledy można również zamontować pod halogenami.
Ja swoje kupiłem na allegro
-
Kiedyś doszły mnie słuchy, że montowanie w miejscu przeciwmgielnych moze klocic sie z przepisami. Nie wiem na pewno ale lepiej to sprawdzić.
-
Halogeny można wykorzystać do doświetlenia zakrętów (oczywiście jak ktoś ma taką potrzebę i lubi sie trochę w elektryka pobawić )
-
działa to wszystko pod przełącznikiem świateł "auto" - czyli działa z czujnikiem zmierzchowym.Jak dla mnie bardzo dobre rozwiązanie.
Pod czujnik zmierzchu? to działają dopiero jak się robi szarawo?, chyba coś przerabiałeś?
Jedyne przy takim rozwiązaniu to że dzienne zapalają się przy przekręceniu stacyjki a po zmierzchu gdy zapalają się mijania automatycznie gasną. Zgadza się?
-
.... przy takim rozwiązaniu to że dzienne zapalają się przy przekręceniu stacyjki a po zmierzchu gdy zapalają się mijania automatycznie gasną. Zgadza się?
Dokładnie jest tak jak piszesz
-
jeśli ktoś będzie montował sobie dzienne to fajnie by było cyknąć kilka fotek w trakcie. Szczególnie przewody - które gdzie podłączyć itd.
Opcja - auto - jest super pomysłem
a tak właściwie to gdzie jest ten czujnik?
-
a tak właściwie to gdzie jest ten czujnik?
Czujnik jest na podszybiu wew. na samym środku , taka kulka.
-
a mi sie wydaje ze ta kulka to czujnik klimatronika
-
a mi sie wydaje ze ta kulka to czujnik klimatronika
to znaczy ze trzeba przeprowadzić test :)
zapale światła w dzień na auto i zasłonie czujnik-jak się zapalą to wszystko jasne - jak nie tzn ze to może to być klima-tronik.
-
a mi sie wydaje ze ta kulka to czujnik klimatronika
Może Tobie sie wydawać,ale jest to czujnik swiatła
-
hmm w audi/ skodzie taka kulka na desce podszybia wew to czujnik klimy a czujnik świateł/deszczu jest na szybie , może tu jest inaczej skoro tak twierdzisz .
[ Dodano: 2012-11-15, 21:07 ]
a jeszcze jedno mam kulkę nie mam auto świateł.
-
Może Tobie sie wydawać,ale jest to czujnik swiatła
To jest wyłącznie czujnik klimatyzacji. Nie ma nic wspólnego ze światłem i wycieraczkami.
Tak jest napisane w instrukcji obsługi samochodu.
-
Czyli jednak mi sie nie wydawalo:-)
-
Widocznie w moim samochodzie działa to inaczej.Dla pewności swojej poprzedniej wypowiedzi jestem po ponownym sprawdzeniu działania.Przy włączonym "auto" zapalają się światła mijania - i tak zostaje do chwili kiedy czujnik światła nie wyłapie,że może przełączyć na światła dzienne.Przy automatycznym przełączeniu się na światła dzienne przysłaniam "kulkę" i przełączą się na światła drogowe.U mnie tak to działa.Przeglądałem wczoraj instrukcję obsługi ( dość pobieżnie) i dochodzę do wniosku,że :
1. może tylko u mnie działa to w ten sposób
2. czujnik klimatyzacji oraz czułości światła znajdują się bardzo blisko siebie
Jednak pomimo wszystko światła dzienne na światła mijania w moim H zmieniają się ze względu na warunki oświetleniowe panujące na zewnątrz auta, a nie na warunki wynikłe z działania klimatyzacji wewnątrz samochodu :mrgreen:
-
właśnie sprawdziłem to u siebie i sprawa wygląda tak:
kulka na desce pod szybą czołową to na 100% czujnik do świateł.
Sprawdzałem przed chwilą a że już jest ciemno światła na auto świeciły cały czas. Użyłem latarki LED i na początki nic się nie stało. Ale po dłuższym przytrzymaniu latarki nad czujnikiem światła gasną, jak ją zgasiłem to od razu się zapaliły.
Może czujnik od klimy znajduje się również w tym samym miejscu, ja wiem, że na pewno tam jest czujnik oświetlenia. :-D
-
Ja dawno już to sprawdziłem, zaraz po kupnie wyjeżdżałem w nocy na "auto" a nad ranem zaczęli mi migać że jadę bez świateł. Potem w dzień zakrywałem czujnik i światła się zapalały gdy odsłoniłem gasły.
Co do czujnika klimatyzacji wydaje mi się że jest on umieszczony za atrapą na słupku przed chłodnicą, a obok niego jest czujnik temperatury zewnętrznej, co do tego drugiego to mam pewność.
-
wracając do tematu - ktoś zamierza w niedalekiej przyszłości montować światła dzienne i podłączać je pod ten czujnik lub wie jak to samemu zrobić?
-
dokładnie ja mam zamontowane ledy jak na zdjęciach.Jezeli chodzi o firmę to mam diody samsunga bardzo jasne z parownikami kosztowały mnie jakieś 160 zł.Wczesniej kupiłem g...... za 70 zł to świeciły słabo i parowały porażka pieniądze w błoto.Teraz jest super. Polecam rewelacja i prosty montaż wszystkie wtyczki wodoodporne i pasują idealnie w montaż dolnej kratki nawiewu. Pod czujnik zmierzchu montaż?????? A po co???? Bez sensu.....Czujnik sam przełączy ledy z normalnymi jak bedzie dobrze podłączone.
-
Pod czujnik zmierzchu montaż?????? A po co???? Bez sensu.....Czujnik sam przełączy ledy z normalnymi jak bedzie dobrze podłączone.
chodzi o to aby na opcji "auto" w dzień świeciły dzienne a po zmierzchu mijania.
jeśli zapale same mijania to chce aby były mijania a nie dzienne
jeśli postojowe to same postojowe.
a gdzie i jak to podłączyć to ja nie wiem :roll: , dlatego chętnie się dowiem i czekam az ktoś coś takiego rozpisze łopatologicznie :-P
-
Jak podłączyć jest opisane w moim wcześniejszym poście.Dla przypomnienia:
Przewód czarny na masę
czerwony + po stacyjce
biały + świateł postojowych
-
Jak podłączyć jest opisane w moim wcześniejszym poście.Dla przypomnienia:
Przewód czarny na masę
czerwony + po stacyjce
biały + świateł postojowych
tak wiem, ze to było napisane wcześniej, ale nie wiem w którym miejscu podłączyłeś się pod stacyjkę, gdzie szukać przewodów biegnących do niej, który to przewód itd.
pod masę - - gdzie najłatwiej
podobnie z białym - do świateł postojowych do wiązki przy lampie ? czy gdzies jest konretne miejsce w które można się podpiąć ( tak aby było blisko)
Łopatologia jest potrzebna 8-)
-
..... ale nie wiem w którym miejscu podłączyłeś się pod stacyjkę, gdzie szukać przewodów biegnących do niej, który to przewód itd.
pod masę - - gdzie najłatwiej
podobnie z białym - do świateł postojowych do wiązki przy lampie ? czy gdzies jest konretne miejsce w które można się podpiąć ( tak aby było blisko)
Łopatologia jest potrzebna 8-)
Żle trafiłeś.Jestem budowlańcem,a nie elektrykiem.Myślę,że dla fachowca to żaden problem,a skóry też nie powinien złupić :mrgreen:.Roboty góra na pół godziny.U mnie koszt instalacji 1/2 wiadomo czego, czyli dwie dychy i po problemie.
-
Jutro postaram się wrzucić zdjęcia, jak jest u mnie podłączone.
-
Jutro postaram się wrzucić zdjęcia, jak jest u mnie podłączone.
o super :) czekam z niecierpliwoscią
-
Warto ściągnąć sobie instrukcję elektryczną Tucsona z naszego forum w dziale Downalds (niestety w języku angielskim). Informacje w nawiasie odnoszą się do stron w tej instrukcji oraz poszczególnych wtyczek itd.
W takim podłączeniu działa u mnie w sposób następujący:
# po przekręceniu stacyjki - światła DRL natychmiast włączają się
# po włączeniu świateł pozycyjnych (i innych) DRL natychmiast gasną
# po wyłączeniu stacyjki po ok 2-3 sek światła gasną
Opis zdjęć wg. instrukcji montażu producenta:
# zdjęcie 1 kabel czerwony (+) zapłon ze stacyjki
# zdjęcie 2 kabel czarny (-) do akumulatora
# zdjęcie 4 kabel biały (+) do świateł pozycyjnych (widok od zewnątrz wtyczki)
# zdjęcie 3 kabel biały (+) do świateł pozycyjnych widok od środka wtyczki)
... ale proponuję z montażem się na chwilę jeszcze wstrzymać. Przeglądałem dość szczegółowo instrukcję elektryczną i wyczaiłem, że jest kostka specjalnie przeznaczona do DRL. Znajduje się ona w okolicach dźwigni do otwierania maski. Spróbuję odkręcić elementy tapicerki w tamtym miejscu i podłączę światła. Jak mi się uda, to napiszę i wrzucę zdjęcia.
-
super robota!!!
czy masz funkcję auto i wszystko działa tak jak pisałem?
-
Tak mam funkcję auto i działa tak, jak pisałeś: zakryty czujnik - świecą się mijania, odkryty czujnik - po sekundzie gasną mijania, a włączają się DRL (oczywiście w dzień).
Tak jak wczoraj pisałem zaglądałem i chyba namierzyłem fabryczne gniazdo DRL, jednak dostęp do niej ograniczają elementy plastikowe i żeby nie uszkodzić muszę gdzieś poszukać jak je zdemontować.
Poniżej zdjęcia, jak zamontowałem same lampy.
-
Świetnie - zabieram się zatem za poszukiwanie dobrych DRL w dobrej cenie. Jeśli podłączysz się pod kostkę daj znać co i jak. Puki co jest czas na montaż - bardziej zależy mi na okresie letnim tak więc spokojnie poczekam chyba, że trafi się jakiś cieplejszy weekend i będzie jak pogrzebać przy samochodzie.
-
Montaż w tej wersji zajął mi ok 1,5 godziny.
-
Tak czytam i widzę, że powoli tymi ledami robi się się z Tucsona "wieśniaka".
-
Wszystko kwestia gustu i wygody. Jak komu się podoba. W "mojej" wersji wszystko można odłączyć i nie ma żadnego śladu po bytności DRL. Na marginesie dodam, że chyba nie miałbym na tyle odwagi, aby określić czyiś samochód "wieśniakiem".
-
Tak czytam i widzę, że powoli tymi ledami robi się się z Tucsona "wieśniaka".
Sprecyzuj
-
No właśnie.
-
Tak czytam i widzę, że powoli tymi ledami robi się się z Tucsona "wieśniaka".
tak, czytam i widzę, że niewiele wnosisz do tematu.
-
wydaje mi się że kolega myśli, że każdy montuje to sobie dla wyglądu. Kolego nie tędy droga LED ma też inne korzyści bardziej przydatne.
-
Widzę, że teraz na mnie przekierowano teksty dotyczące tych świateł. Moje zdanie jest następujące: jeżeli chcę ledy to kupuje reflektory z ledami a nie gadżety jak do golfa.
-
Moje zdanie jest następujące: jeżeli chcę ledy to kupuje reflektory z ledami a nie gadżety jak do golfa.
a masz jakis namiar na reflektory z ledami jako światła dzienne, które były montowane do Tucsona???
bo jeśli nie to znów nie wiele wnosisz do tematu.
-
LED ma też inne korzyści bardziej przydatne
A jakie na przykład -> w odniesieniu konkretnie do Tucsona? (mam nadzieję, że nie odpiszesz, że chodzi tu o koszt H4 :-/ )
-
"a masz jakis namiar na reflektory z ledami jako światła dzienne, które były montowane do Tucsona??? "
Inżynier google szybko znajdzie.
-
To jednak wolę być wieśniakiem niż głupcem wydającym kasę na "tuningowane" lampy
-
LED ma też inne korzyści bardziej przydatne
A jakie na przykład -> w odniesieniu konkretnie do Tucsona? (mam nadzieję, że nie odpiszesz, że chodzi tu o koszt H4 :-/ )
Dla mnie największą zaletą jest zmniejszenie zużycie energii elektrycznej podczas jazdy samochodem w dzień, pewnie będzie tego ze 150W. Być może mniejsze obciążenie prądowe przełoży się na jakieś minimalnie mniejsze spralanie. Odbłyśniki na pewno dłużej zachowają swoją żywotność. Również trwałość takiego oświetlenie nie jest bez znaczenia. – o środowisko też trzeba dbać. :-)
I jeszcze jeden plus mogę zostawić samochód z włączonymi światłami na bardzo długi czasu bez obaw rozładowanie akumulatora :-)
-
W tucsonie światła same się wyłączają, chyba że wysiadasz drzwiami pasażera.
-
W tucsonie światła same się wyłączają, chyba że wysiadasz drzwiami pasażera.
pozycyjne chyba świecą nadal :?: chyba że się mylę
-
Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nie świecą
-
Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nie świecą
Widocznie są różne rozwiązania.W moim przypadku pozycyjne sie świeciły :-(
-
LED ma też inne korzyści bardziej przydatne
A jakie na przykład -> w odniesieniu konkretnie do Tucsona? (mam nadzieję, że nie odpiszesz, że chodzi tu o koszt H4 :-/ )
Dla mnie największą zaletą jest zmniejszenie zużycie energii elektrycznej podczas jazdy samochodem w dzień, pewnie będzie tego ze 150W. Być może mniejsze obciążenie prądowe przełoży się na jakieś minimalnie mniejsze spralanie. Odbłyśniki na pewno dłużej zachowają swoją żywotność. Również trwałość takiego oświetlenie nie jest bez znaczenia. – o środowisko też trzeba dbać. :-)
I jeszcze jeden plus mogę zostawić samochód z włączonymi światłami na bardzo długi czasu bez obaw rozładowanie akumulatora :-)
zgadza się - w moim przypadku sprawa dotyczy przyczepki kempingowej - jadąc na dziennych zaoszczedzam tyle energi że z nadwyżka wystarcza mi na chłodzenie lodówki a jak dojadę w nocy gdzie na dziko to LEDami bezpieczniej oswietlić sobie miejsce podczas rozbijania nić H4,
Tak więc ostsatecznie DRL nie jest dla uroku tylko w imię potrzeb i wygody.
-
Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nie świecą
Widocznie są różne rozwiązania.W moim przypadku pozycyjne sie świeciły :-(
sprawdziłem i faktycznie gasną :) a ja głupi zawsze pokrętłem co by je wyłączyć :-/
mogły by się gasić z opóźnieniem np 1min
-
Witam.
Powiem Wam że czegoś tu nie rozumiem, w moim TUCSONIE swiatła zapaleją się samoczynnie po odpaleniu silnika, nie pali się tylko światło w licznikach, po włączeniu świateł mijania pokretłem zapala się oświetlenie licznika i swiatła się troche rozjaśniają, ale w żaden sposób swiateł nie można wyłączyć (przy pracującym silniku, gasną po wyłączeniu zapłonu). Nigdzie nie ma żadnego włącznika AUTO,
Może jest jakiś sposób na wyłączenie swiateł o którym ja nie wiem (TUKSONA mam od niedawna)
Przy tym sposobie samoczynnego włączania się świateł tak jakby dziennych nie ma możliwości podłączenia LED.
MOŻE U MNIE COŚ JEST NIE TAK ???
-
ale w żaden sposób swiateł nie można wyłączyć (przy pracującym silniku, gasną po wyłączeniu zapłonu).
Nie masz na włączniku pozycji Off. A może masz założony automatyczny włącznik świateł
-
W pozycji Off palą się swiatła jakby " dzienne" i nijak ich nie można wyłączyć.
-
W pozycji Off palą się swiatła jakby " dzienne" i nijak ich nie można wyłączyć.
Co Masz na myśli mówiąc światła dzienne?: postojowe. mijania, drogowe czy masz założone dodatkowo do jazdy dziennej ?
-
Światła mijania świecą jakby z mniejszym prądem ,bo po włączeniu włącznikiem światła się rozjaśniają ,nie wiem czy mnie rozumiesz ?
[ Dodano: 2012-12-31, 22:50 ]
Widze że zrobiła się zagadka, poprzedni właściciel z Austri musiał coś dołożyć, a ja myślałem że tak jest w TUCSONACH, nawiasem mówiąc BMW m podobne rozwiązanie ze swiatłami dziennymi, tam światła mijania świecą jakby na pół gwizdka, i to są światła dzienne, (syn ma tak w swojej BMce )i myślałem że tutaj jest podobnie :roll:
-
nie montuj żadnych ledów bo to wcale nie jest oszczędność na paliwie tylko wymysł jakiegoś majstra paskudnie to wygląda wszystkie TKI na tym jeżdzą. Proszę ja Ciebie nie szpeć tego auta...
-
W pozycji Off palą się swiatła jakby " dzienne" i nijak ich nie można wyłączyć.
czy w tym czasie świecą również tylne lampy?
Nieamator - co do płaskich ledów zgadzam się, że moga wyglądać słabo ale okrągłe mogą nawet dodać trochę uroku na tym dość niewyszukanym przodzie.
-
... to wcale nie jest oszczędność na paliwie......
Pozwolę sobie nie zgodzić się z powyższą opinią
.... paskudnie to wygląda......
O gustach się nie dyskutuje.
"Jeden lubi kościelnego, drugi córki jego"
-
W pozycji Off palą się swiatła jakby " dzienne" i nijak ich nie można wyłączyć.
czy w tym czasie świecą również ty?lne lampy
Tył też się pali, nie pali się tylko oświetlenie licznika.
-
W pozycji Off palą się swiatła jakby " dzienne" i nijak ich nie można wyłączyć.
czy w tym czasie świecą również ty?lne lampy
Tył też się pali, nie pali się tylko oświetlenie licznika.
przy dziennych światłach nie powinny świecić - również nie świeci oświetlenie tablicy rej.
Mnie bardziej zastanawia to czemu świecą słabiej - dostają mniej prądu??? A może dostają lewy prąd? A może zwyczajnie jakiś magik podłączył jakieś magiczne pudełko i ustawił tak aby nie zapomnieć ich włączyć.
Trudno wyczuć....
-
Pewnie coś podłączyli, szukałem jakiegoś pudełeczka , nic z grubsza nie widać ,na razie dam sobie spokój, poszukam jak sie zrobi ciepło. :lol:
-
Taka informacja bo gdzieś przewinęła się informacja o minimalnym rozstawie DRL
Nie jest wymagane utrzymanie maksymalnej odległości 40cm od obrysu pojazdu (przepis wprowadzony 6 poprawką Regulaminu EKG ONZ nr 48, 18.11.2012).
-
Witam.Mam zamontowane lampy dzienne do kratek wlotowych pod halogenami. Prosty montaż, a i efekt jest.
-
właśnie w taki sam sposób chce zamontować u siebie - tylko czasu brak..... podłączałeś sam czy ktoś Ci pomagał?
-
Witam. Podłączałem sam. Trochę zabawy jest, trzeba wymontować halogeny,żeby od tylu dostać się za kratki i nakrętki przykręcić. Lampy kolego bierz lepsze,te tańsze zakłucają radio w aucie.
-
Witam. Podłączałem sam. Trochę zabawy jest, trzeba wymontować halogeny,żeby od tylu dostać się za kratki i nakrętki przykręcić. Lampy kolego bierz lepsze,te tańsze zakłucają radio w aucie.
dzięki za info
które są lepsze? - link do aukcji grozi ostrzeżeniem więc jak byś mógł to może cenę marke lub coś na PW podeślij.
-
Witajcie
Odświeżę troszkę temat...
Pierwsza sprawa to tryb "auto" świateł mijania : czy każde auto ma taki tryb? Czy na manetce mają być 4 pozycje tj:
-wyłączony
-postojowe
-mijania
-auto
U mnie są tylko 3 pozycje, nie ma pozycji AUTO, mam też na podszybiu czarny grzybek- chyba czujnik światła, ale jak to ma dokładnie działać? Czy ten grzybek może być tylko zaślepką ?
Któryś z Kolegów w tym wątku już pisał, jakoby automat świateł w jego Tucsonie działał "inaczej"...
Druga sprawa to oryginalne światła dzienne Tucsona(DRL). Otóż w instrukcji obsługi Tucsona wyraźnie stoi że " światła do jazdy dziennej nie świecą się jeżeli zaciągnięty jest hamulec ręczny". Niestety, u mnie świecą się mimo załączonego hamulca i manetki w położeniu ZERO.
-
Czy na manetce mają być 4 pozycje tj:
-wyłączony
-postojowe
-mijania
-auto
tak
ale jak to ma dokładnie działać?
zapal światła mijania w nocy i przyłóż zapaloną latarkę do czujnika na dłuższą chwile (5-10 sek) jak zgasną to działa.
-
Ów czarny "grzybek" na środku podszybia to jednak nie jest czujnik światła, a klimatyzacji ( mimo że mam klimę manualną).
-
(http://images65.fotosik.pl/42/6f95e2fcfbc6b065m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6f95e2fcfbc6b065)(http://images64.fotosik.pl/42/d150bbbf7becdbb8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d150bbbf7becdbb8)(http://images65.fotosik.pl/42/08d60f301a9af92dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=08d60f301a9af92d)(http://images64.fotosik.pl/42/e329e123f59c6776m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e329e123f59c6776)
-
Z opisu kostki M30 wynika że jest to czujnik podwójny- auto klimatyzacji i światła, tylko że moja klima jest ręczna, a świateł auto nie mam... zatem co kontroluje ten czujnik ? Może to tylko zaślepka ?
-
Z opisu kostki M30 wynika że jest to czujnik podwójny- auto klimatyzacji i światła, tylko że moja klima jest ręczna, a świateł auto nie mam... zatem co kontroluje ten czujnik ? Może to tylko zaślepka ?
zdaje się, że sam sobie odpowiedziałeś.
-
To jeszcze poproszę kogoś kto ma taką zaślepkę, że to tylko zaślepka.
Mam kolegę który twierdzi że mimo że klima jest ręczna, to i tak posiada podłączony czujnik... może mieć rację ?
-
To jeszcze poproszę kogoś kto ma taką zaślepkę, że to tylko zaślepka.
Mam kolegę który twierdzi że mimo że klima jest ręczna, to i tak posiada podłączony czujnik... może mieć rację ?
może sprawdź czy tam idą jakieś kabelki :) chętnie się dowiem bo mam tak samo :):)
-
Przy klimie ręcznej w teorii występuje zaślepka. Przy klimie auto jest tylko czujnik nasłonecznienia. Przy klimie auto i czujniku świateł występuje czujnik "podwójny" z zintegrowanym modułem sterującym.
Przerabiałem temat, bo doposażyłem swoje autko właśnie o czujnik świateł - wystarczy mieć manetkę i czujnik. Wszystkie kabelki są na swoich miejscach :]
Jeśli chodzi o fabryczny DRL - występują dwie wersje - europejski i amerykański. Amerykański to ten, których pewnie wszyscy chcielibyśmy mieć - długie na 30% mocy. Europejski to włączone na stałe światła mijania, przy włączonym zapłonie, niezaleznie od pozycji manetki.
-
Mam kolegę który twierdzi że mimo że klima jest ręczna, to i tak posiada podłączony czujnik... może mieć rację ?
w tych czasach nie wiadomo - równie dobrze może mieć deskę od innego bo jakiś magik złożył auto z dwóch.
-
Jeśli chodzi o fabryczny DRL - występują dwie wersje - europejski i amerykański. Amerykański to ten, których pewnie wszyscy chcielibyśmy mieć - długie na 30% mocy. Europejski to włączone na stałe światła mijania, przy włączonym zapłonie, niezaleznie od pozycji manetki.
No nie wiem czy ten amerykański system jest tak pożądany w EU, bo nie ma na to homologacji- tym samym takie światła DRL są po prostu nielegalne!
Co do modelu EU to masz na myśli włączone na stałe światła mijania przy włączonym zapłonie czy włączonym silniku ???
Bo ja mam Tucsona z Danii, który nie ma czujnika zmierzchowego, a automatycznie włącza światła mijania przy włączonym silniku( nie zapłonie) przez rezystory... właśnie walczę z tym ustrojstwem, bo nie mogę założyć ledowych DRL bez odłączenia owego "automatu"...
Tak naprawdę to nie jestem pewien nawet czy dwa urządzonka pod maską, połączone wężykiem z podcisnieniem są właśnie rezystorami DRL, ale na to wygląda... Wiesz może jak wygląda taki rezystor ?
-
Tak naprawdę to nie jestem pewien nawet czy dwa urządzonka pod maską, połączone wężykiem z podcisnieniem są właśnie rezystorami DRL, ale na to wygląda... jak wygląda taki rezystor ?
(http://images65.fotosik.pl/56/e3b7a8619755ad33m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e3b7a8619755ad33)(http://images61.fotosik.pl/56/cb83c9988f47c842m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb83c9988f47c842)
-
Na fotce to właściwie nic nie widać, a w szczególności rezystora... niestety lepszej fotki także nie znalazłem. Ale czy możliwe jest załączanie rezystorów podciśnieniem?
-
Nix2, Sorki, rzeczywiście chodziło mi o światła mijania włączane tylko gdy silnik pracuje.
Niestety nie wiem, jak mógłby wyglądać taki rezystor. Poszperam w dokumentacji technicznej, ale wydaje mi się, że wystarczy odłączyć moduł DRL od masy, by całość przestała działać.
EDIT - schemat modułu DRL http://autokacik.pl/files/285084955-L2JF958A.pdf
Wtyczka G19, pin 5 - Mission: zlokalizowac w dokumentacji technicznej i odłączyć przewód. DRL powinien przestać działać :-)
-
Odświeżę trochę temat, żeby nie zakładać nowego i nie zaśmiecić forum.
Chce w spotrage II czyli bliźniaku Tucson'a dołożyć moduł wcześniej wspomniany w tym wątku jako amerykański, czyli światła drogowe na 30% mocy, mam takie w innych autach i nikt sie nie czepia, ale do rzeczy, zauważyłem że w tych autach bezpieczniki a raczej bezpiecznik od świateł drogowych jest w skrzynce w komorze silnika, wolałbym moduł zamontować jednak w kabinie z uwagi na lepsze warunki a niżeli pod maską, czy możecie mnie naprowadzić czy w kabinie znajdę gdzieś przewód od świateł długich pod który muszę podłączyć moduł, a jeżeli jedyne miejsce jest w komorze silnika przy skrzynce z bezpiecznikami, to ewentualnie w którym miejscu najlepiej jest przejść z przewodami z komory silnika do kabiny, gdzieś musi być przelotka na wiązkę elektryczną, ale od góry jej nie znalazłem.
z gory dziękuje za wskazówki.
Nadmienię iż w skrzynce bezpieczników jest wsadzony bezpiecznik zabezpieczający obwód DRL ale w tym aucie nie ma świateł dziennych jak w Waszych Hyundaiach, widać rękę księgowych.
Temat poruszyłem na forum Sportagę ale nikt tam nie zna sie na elektryce, więc z ratunkiem zwracam sie do Was.
-
Nie chcialbym by mnie za "hejtera" uznano. Budzi mi sie jednak pytanie: po co?
Swiatla Tucsona czy Sportage swieca jakos brzydko? Wg mnie nie ma korzysci estetycznej a na pewno nie ma finansowej. Po co wiec ta przerobka?
Rezygnacja z pomocnych czesto swiatel przeciwmgielnych tez wydaje sie zaskakujaca. Wczoraj zrobilem 800km w 1/3 we mgle a ta pojawia sie prawie zawsze jesienia i zima w poblizu duzych zbiornikow wodnych i rzek.
-
seboc mnie bardziej chodzi o to że nie muszę pamiętać o włączaniu świateł bo moduł dodatkowo robi to za mnie. A do dobrego człowiek sie przyzwyczaja i zapomina o prostych czynnościach jak włącznie świateł, dopiero jak mi ktoś walnie długimi po oczach to dostaję olśnienia o czym zapomniałem ;)
Jak wspomniałem w innym aucie mam cos takiego zamontowane od momentu nakazu jazdy na światłach za dnia i sie przyzwyczaiłem.
-
ja mam tak
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5922&postdays=0&postorder=asc&start=15
-
Dziwnie to inżynierowie z Kia rozwiązali bo pierwszy raz sie spotykam z sytuacją aby na bezpiecznikach było napięcie pomimo wyłączonego odbiornika (świateł). Na początku myślałem że gdzieś jest utrzymywane napięcie (np. kondensator) i multimetr pokazuję odczyt, ale wziąłem próbnik z żaróweczką jako obciążenie która by rozładowała domniemany kondensator, ale napiecie cały czas jest zarówno na bezpieczniku od świateł mijania jak i na bezpieczniku na światłach drogowych...
To uniemożliwia podpięcie układu ponieważ cały czas miałby sygnał ze świateł mijania że teoretycznie są włączone gdyz jest tam napiecie i dezaktywował by moduł.
Dodano:
Jednak w Sportage skrzynka trochę inaczej wygląda jak w Tucson'ie ale chyba znalazłem gdzie sie wpiąć, lecz musze ją całkowicie zdemontować aby podłączyć sie w przewody wychodzące od spodu, te auta raczej nie sa naszpikowane elektroniką i odpięcie na jakis czas akumulatora raczej nie powinno im zaszkodzić w postaci dziwnych błędów? Mam nadzieje że kable będą wystarczające do odwrócenia skrzynki aby dojść od dołu, wiadomo skrajne przewody muszę odkręcić.
-
Gwoli ścisłości...
Polskie prawo zezwala na montaż do samochodu dodatkowego oświetlenia, np. tak zwanego do jazdy dziennej. Zabrania natomiast ingerencji w istniejące oryginalne oświetlenie.
Komuś mogą nie podobać się różne absurdy polskiego prawa, warto o nim jednak tutaj napisać.
Nie można zatem zamieniać funkcji oryginalnych świateł, np. w miejsce przeciwmgielnych montować LEDy do jazdy dziennej. Nie można LEDów montować w oryginalne oprawki świateł mijania. W ogóle nie można podmieniać samych żarówek na LEDY (a to ja już uważam za absurd) - czy to z przodu, czy migaczy, czy z tyłu. Jedyny wyjątek stanowi możliwość wymiany żarówki żarowej na LED w podświetleniu tylnej tablicy rejestracyjnej.
Tak głosi dziwne polskie prawo i nic na to nie poradzimy.
A co można?
Można wymienić całe oryginalne lampy - w modelach samochodów, w których producent montuje raz jedne, raz drugie (to ma miejsce np. w iX35 czy bliźniaczym KIA).
Można zamontować LED-y do jazdy dziennej jako dodatkowe światła, ale pod warunkiem, że umieszczone są na wysokości nie niżej niż 25 cm od jezdni (co w przypadku Tusona jest łatwe do spełnienia) oraz minimum 60 cm od siebie (dla porównania około 60 cm ma tablica rejestracyjna).
-
A czy ktoś ma założone u siebie światła ksenonowe?
-
Witam
Odświeżę trochę temat. :) Zamierzam kupić i zainstalować światła LED do jazdy dziennej. Jest trochę tego na Allegro. Na pewno nie kupię lamp za 5o zł. Zamierzam kupić Philipsy albo OSRAM. Rozważam również tańsze NSSC 507HP. Lampy poza ceną różnią się również długością. I tutaj moje pytanie jak długie lamy da radę zamontować we wnęce poniżej halogenów? Czy można je zamontować w kratce która jest w tym miejscu? Czy nie będą zbyt głęboko ukryte w tej wnęce? Dopuszczam również kupno LED-ów okrągłych o ile dobrze będą wyglądały w tym miejscu i o ile znajdę jakościowo odpowiednie. Czy ktoś kto instalował takie światła może coś doradzić w tym temacie? Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-07-06, 11:40 ]
Więc może z innej strony :) Może pytanie i głupie ale ,,kto pyta nie błądzi" :)
Jaka jest rola kratek w Tucsonie, które znajduje się we wnękach poniżej świateł przeciwmgielnych? Czy są one tylko jako ozdoba przodu czy również mają jakieś znaczenie inne? ( np. jest to wlot powietrza które chłodzi silnik). Pytam ponieważ właśnie w tym miejscu zamierzam zainstalować dodatkowe lampy.
-
witam,
Pytanie jest takie. W przełaczniku do swiateł mam 3 pozycje niestety nie mam AUTO. Natomiast w skrzynce bezpieczników jest załaczony bezpiecznik 15A w gniezdzie DRL. Czy moge te swiatłą jakoś uruchomic. Moze wystarczy tylko rozebrac dół kierownicy aby dostac sie do kostki przełączników swiateł i zewrzec dwa piny w gniezdzie od przełaznika świateł? Ktos może symulował takie cos?
-
Witam
Odświeżę trochę temat. :) Zamierzam kupić i zainstalować światła LED do jazdy dziennej. Jest trochę tego na Allegro. Na pewno nie kupię lamp za 5o zł. Zamierzam kupić Philipsy albo OSRAM. Rozważam również tańsze NSSC 507HP. Lampy poza ceną różnią się również długością. I tutaj moje pytanie jak długie lamy da radę zamontować we wnęce poniżej halogenów? Czy można je zamontować w kratce która jest w tym miejscu? Czy nie będą zbyt głęboko ukryte w tej wnęce? Dopuszczam również kupno LED-ów okrągłych o ile dobrze będą wyglądały w tym miejscu i o ile znajdę jakościowo odpowiednie. Czy ktoś kto instalował takie światła może coś doradzić w tym temacie? Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-07-06, 11:40 ]
Więc może z innej strony :) Może pytanie i głupie ale ,,kto pyta nie błądzi" :)
Jaka jest rola kratek w Tucsonie, które znajduje się we wnękach poniżej świateł przeciwmgielnych? Czy są one tylko jako ozdoba przodu czy również mają jakieś znaczenie inne? ( np. jest to wlot powietrza które chłodzi silnik). Pytam ponieważ właśnie w tym miejscu zamierzam zainstalować dodatkowe lampy.
Ja mam zamontowane światła LED w tych kratkach. Lampy nie mogą być dłuższe niż 14 cm. Lampy mam produkcji polskiej: osobno lampy, osobno przetwornik. Są bardzo mocne. Mam je od roku i jestem bardzo zadowolony. Nawet w największym słońcu jestem dobrze widoczny.
-
Co myślicie o dodatkowej lampie do cofania np.,taka
albo jakeś inne pomysły
http://allegro.pl/lampa-robocza-led-cofania-szperacz-halogen-diodowy-i5487815760.html
-
- nie ma homologacji drogowej
- światła daje tyle co lampki dzienne
-
Dodano: 2015-12-20, 10:18
To jakeś do jazdy dziennej co mają homologacje
-
jak znajdziesz takie do jazdy dziennej z homologacja AR a nie RL :)
potrzebujesz je w jakimś konkretnym celu czy tak tylko dla fantazji ?
-
Aby doświetlić manewr cofania bo mi kobieta marudzi przy cofaniu
-
Więc czujniki cofania+ http://allegro.pl/bezprzewodowa-kamera-cofania-wyswietlacz-lcd-7-i4910294204.html :)
-
Jak taką kasę mam wywalić to bym się skłaniał do tego i wszyscy zadowoleni
http://orllo.pl/lx-40-dual-wideorejestrator.html
-
Więc czujniki cofania+ http://allegro.pl/bezprzewodowa-kamera-cofania-wyswietlacz-lcd-7-i4910294204.html :)
są zdecydowanie dyskretniejsze rozwiązania: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id= (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=1787&order=m&string=mini+kamera+lusterko)
-
Panowie, dodajcie screeny aukcji, inaczej polecą ostrzeżenia!
-
Witam:
Mam takie pytanko. Chcę podłączyć światła dzienne w Tucsonie i mam następujące pytanie. W skrzynce bezpiecznikowej pod maską mam bezpiecznik opisany jako DRL. Od czego on jest? Czy auto posiada jakiś moduł do świateł dziennych? Czy możliwe jest że złącze do przedniej lampy posiada wyprowadzone kable do świateł dziennych? Auto z profilu.
-
Witam.
Ma ktoś takie światła dzienne?
Jak z jakością tego?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6265045133
(http://i.imgur.com/ovzG5KT.jpg)
-
Cenowo trochę przeginają, więc jak mogę coś doradzić to na AliExpress kupisz za ok 200zł.
np https://pl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Auto-Car-LED-DRL-Lights-Front-Running-Car-Lamps-Led-Fog-Light-DRL-For/32294260491.html
Polak bierze od nich i narzuca 200% marży
Są jeszcze takie na kratkę obok.
Też o nich myślałem, więc dołączę się do pytania, interesuje mnie spasowanie tego i jakość plastiku. Spasowanie lakieru właściwe? Czy nie płowieje?
-
Ta są te tańsze bez tego modułu .
Są takie same tylko droższe i mają ten moduł.
Najbardziej ciekawi mnie jak to jest wykonane.
-
Może akurat te z linku, ale w tej samej cenie a nawet taniej kupisz z modułem.
https://pl.aliexpress.com/item/Dimming-Style-Relay-Sliver-cover-12v-LED-Car-DRL-Daytime-Running-Lights-With-Fog-Lamp-Hole/32658173852.html
Jest tego trochę.
-
Kusząca propozycja.
Jeszcze to przemyśle.
Może ktoś ma i się wypowie na temat trwałości.
(http://i.imgur.com/L9RqMix.jpg)
-
Panowie dołączcie do postów screeny tych lampek będzie dla potomnych jak aukcje się zakończą.
-
Aby to miało sens Kosmos trzeba by zwiększyć miejsce na pliki, 5MB zaraz się zapcha. Wysyłanie na hostingi grafik też nie ma sensu bo prędzej czy później to i tak zniknie.
-
Fotosik już mi 3 lata działa.
-
Panowie widać te zdjęcia/screeny?
Jak nie to muszę zmienić jego Imgura.
-
Widać dziękuję.
-
Widać a jak komuś nie widać to w AdBlocku trzeba odpowiednio ustawić bo przez niego występuje problem.
Kosmos, odpisałem w Shoutboxie
-
To ok.
-
Dzisiaj znalazłem odrobinę czasu i zamontowałem DRL Ledy pod halogeny. Wygląda to tak
-
Też nad takimi myśle.
Gdzie kupowałeś???
Jak z montażem???
-
Moim zdaniem skoda rezygnować z halogenów. Ja mam światła dzienne założone w kratce pod halogenami. Wygląda to nawet nieźle. Jak jesteście zainteresowani to jutro wstawię fotki :)
-
No przecież nie zrezygnował z halogenow.
Są i pewnie świeca tak samo.
-
Wydaje mi się że nie skoro ich dolna część jest zasłonięta, ale skro tak mówisz to ok.
-
Piotrek79, cały zestaw kupiłem na chińskim ali. Trzeba uważać jedynie na kolor bo u nich czarny to jest bardzo nieprecyzyjne pojęcie. Ja swoje musiałem prysnąć pod kolor bo były szare w porównaniu do czarnego. Co do montażu to nie ma większych problemów jedynie przedłużyłem przewody bo oryginalne są zdecydowanie za krótkie. Jeżeli chodzi o halogeny to nie zauważyłem różnicy w strumieniu światła, być może jest.
-
Podoba mi się to rowiązanie i też muszę takie zanabyc droga kupna :)
Powiedz mi jeszcze czy do założenia tego zestawu trzeba zderzak odkręcić????
-
Nie trzeba zrzucać zderzaka. Osłony halogenów są od dołu mocowane na 2 wkręty a od góry na 3 zatrzaski ( uważać przy zdejmowaniu bo ciężko idzie i można ja łatwo urwać ). Przewody można poprowadzić dowolnie. U siebie przeciągnołem je pod zderzakiem w jego górnej części i przymocowałem paskami zaciskowymi. Sam element sterujący przymocowałem blisko skrzynki bezpieczników by mieć szybki i łatwy dostęp.
-
Dzięki.
Torby tylko kupić i zakładać.
-
A co sądzicie o takim rozwiazaniu? Np http://allegro.pl/2w1-swiatla-led-dzienne-i-kierunkowskazy-drl-turn-i6825003533.html
Są to żarówki 2w1 montowane zamiast żarówek kierunkowskazów. Świecą cały czas białe LEDy a po włączeniu kierunkowskazu migają na pomarańczowo.
Niestety nie widzę info o homologacji, jak prawnie to wygląda?
(https://8.allegroimg.com/s1024/0327f0/d0b825e646a49cbda7a2239df3f8)
(https://f.allegroimg.com/original/01f9db/3e10f1244c24ab621903eebeaecf)
(https://3.allegroimg.com/s720/065257/7895b0424672a6ffe3514f3da5f3) (https://8.allegroimg.com/s720/064bbb/bc3070294d31b0d6bb116a6f2178)
-
Prawnie nie będziesz mógł używać. Przede wszystkim na kloszu lampy nie masz wybitych dr czy jakoś tak. Ale widzę że ludzie używają i jakoś Policja nie zabiera dowodów.
-
Dzięki za odpowiedź. Nie chciałbym narażać się na stratę dowodu i mandat, szczególnie, że autem ostatnio jeździ najczęściej żona bo ja śmigam Transitem.
Skoro więc nie będzie to zgodne z prawem to odpuszczam i wracam do pierwszej myśli czyli okrągłe lampy LED na kratkach pod halogenami.
-
Shadows, ja tak mam i wygląda spoko. Foto w profilu.
-
Grzesiekcichy, wrzucisz większe foto tu w temat?
-
jasne :)
-
Robi się ciepło, więc niebawem zamontuje nowe oświetlenie, wszystko już od dawna czeka.
Mam jeszcze jedno pytanie, od którego roku montowano kostkę pod DRL? Nie wiem czy w moim roczniku powinienem jej szukać czy nie bo i tak nie znajdę?
-
Z tego co u siebie szukałem to nie ma takiej kostki.
-
Pod maską w skrzynce znalazłem bezpiecznik 15A z opisem DRL. (pierwszy rząd od przodu, jakoś trzeci bezpiecznik od lewej)
PS: LEDy zamontowałem w miejscu gdzie Ty masz, jedyne sensowne miejsce wg mnie - okrągłe lampy 90mm, 18LED na lampę. Fajniej byłoby w kracie pod tablicą rejestracyjną, ale tam nie ma jak zachować odległości 600mm :/
Temat wbudowanej instalacji DRL olałem mimo znalezionego bezpiecznika.
-
Fajnie że Ci się podoba. Masz chyba te same lampy co ja. Mam złą wiadomość 2 lata raczej nie wytrzymają :(
-
Podejrzewam bo to chiński szajs, dałem za nie 35zł. Pierwsze przyszły już zepsute, nie działały trzy diody w jednej z lamp. Zwrot darmowy bo biorę zawsze paczkomat Allegro Inpost, ale montaż się przeciągnął w czasie, za to skwitowałem transakcję negatywem.
Ważne, że instalację już mam zrobioną, wymiana świateł w przyszłości zajmie max 30 minut (kostki, kable ukryte, do uchwytu wykorzystałem wkręty od osłony przeciwmgielnych)
Ogólnie chciałem testowo zamontować i chyba się to przyjmie.
-
+ podłączony jest żółtym kabelkiem.
-
Mój chiński szajs działa do dziś, więc może nie są takie złe za te 35zł
-
No i udało się w końcu zamontować LEDy :D Są to diody COB, nie punktowe, tylko jednolity pasek. Długość świateł 18 cm, pasują idealnie. Plus podłączony zgodnie z sugestią kolegi bobek310, po wyłączeniu zapłonu świecą jeszcze przez 5 sekund i dopiero gasną.
-
Dobrze dopasowane. Nieźle wyglądają.
-
Dasz jakiegoś linka do tych świateł??
-
Dasz jakiegoś linka do tych świateł??
Jasne: Swiatła dzienne (https://allegro.pl/oferta/cob-matrix-swiatla-do-jazdy-dziennej-led-automat-5638926556)
-
Dzięki 👍
-
Jeśli chcesz sprawdzone światła dzienne, bezawaryjne, z kloszami szklanymi plus z tyłu obudową aluminiową więc z chłodzienie diód to polecam NSSC https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzienne-drl-2-x-10-led-nssc-810-ver3-7512537882 .
Sam mam kupione i fajnie świecą plus zero problemów z przeciekaniem lamp.
-
Ooo też ciekawe.
Pomyślę.
Dzięki 👍
-
+ podłączony jest żółtym kabelkiem.
Poprawcie mnie jeśli źle kombinuję - wystarczy (+) od świateł dziennych wpiąć do kostki jak kolega zaznaczył i już ? Żadnych innych kabli (oczywiście poza (-) ?
-
Nie. W jego przypadku (+) był żółty, ale u mnie tradycyjnie czerwony - wpięty do tej kostki. (-) u mnie do (-) akumulatora, bo do masy (karoserii) nie działał 8) No i trzeci kabelek, sterujący - do światła pozycyjnego. Jak pozycyjne dostają prąd, to automatycznie dzienne się wyłączają.