HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: jacekKrakow w 24 Wrzesień 2023, 21:43:36
-
Od jakiegoś czasu zauważyłem wyciekający olej z interpolatora. Olej również jest zauważalny w kolektorze dolotowym. Moim podejrzeniem jest układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, gdyż turbina jest po regeneracji i wygląda całkiem sucho.
Czy jest możliwe sprawdzenie zaworu PCV?
Gdzie jest zlokalizowany separator oleju w silniku d4ea?
Silnik działa całkiem dobrze, posiada moc, pracuje równo tylko ten olej.
-
Separator w D4EA jest bezpośrednio z tyłu za pokrywą zaworów. Zawór PVC z kolei powinien być na wężu dolotowym przed turbiną i widać go od góry. Ma taki dekielek z napisem UP.
Sprawdź sobie czy nie masz nadmiernego nadciśnienia pod pokrywą zaworow - odkrec korek wlewu na pracującym silniku, uwaga na możliwość spryskania olejem. Przyczyny ewentualnego nadciśnienia mogą być różne: wydmuchana podkładka pod wtryskiem (u mnie tak było), nieszczelne pierścienie tłokowe, niedrożna odma. Odrobina oleju zawsze się przedostaje a samochody z turbo siłą rzeczy generują nadciśnienie za turbiną, nawet ponad 1 bar, i jeżeli są drobne nieszczelności to olej i powietrze może być tam wydmuchiwany.
U mnie korek nie jest zdmuchiwany ale też nie jest zasysany - ponoć powinien być lekko zasysany. Ja zakładam że jest ok bo silnik ma ok 260 kkm, kupiony z niepewnej ręki ale też miałem przedmuchy na 2 wtryskiwaczach - wtedy dopiero waliło spalinami. Film zrobiony po usunięciu przedmuchów.
https://drive.google.com/file/d/1UfFJpVGQhGqo3_yhXVyiHwrP2l03fqlg/view?usp=drivesdk
-
Silnik jakieś 10kkm miał robiony generalny remont silnika, więc pierścienie odpadają. Podkładki pod wtryski były zakładane jako nowe. Teraz przy wymianie oleju mam zamiar ściągnąć miskę olejową + wymienić podkładki pod wtryskami.
Dzięki za filmik, jutro sobie sprawdzę za dnia jak wygląda sytuacja z nadciśnieniem.