Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 8 9 [10]
91
i30 FD / Odp: W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Ostatnia wiadomość przez Akustyczny dnia 09 Kwiecień 2024, 09:36:29 »
Łańcuch się wymienia gdy daje objawy zużycia..
Czyli np. jest wyciągnięty, przeskoczył (ale to już grubo), terkocze, itp.

Jeśli nie jesteś fachowcem, to radziłbym Ci takie rozwiązanie:
Zaczekaj na kolejną wymianę oleju, przy okazji poproś o zrzucenie pokrywy zaworów i kontrolę łańcucha + napinacza + luzów zaworowych.
Zapłacisz te paręset PLN (ja kiedyś 250 za taką kontrolę) + nowy olej + filtr + uszczelka pokrywy zaworów.
Ale za to będziesz wiedział na pewno jaki stan rozrządu, zamiast zastanawiać się co zrobisz dalej, gdy już znajdziesz sposób na zobaczenie rolki :)

Piszę z perspektywy człowieka, który grzebie w autach od lat. Czasem sprawę lepiej oddać fachowcom.
92
i40 VF / Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Ostatnia wiadomość przez Jarkim dnia 09 Kwiecień 2024, 08:13:32 »
Przeciętnie, a raczej zawsze mam 18,5 grama. Po wypaleniu zostaje w moim DPF od 0,8-1,5 g sadzy ( nie wiem dlaczego jest taka różnica , sądzę, że zależy w jakich warunkach się ono odbywa - miasto/trasa). Ale mam problem w tym, że te 18,5 grama zbiera się przez 100km, po czym następuje wypalanie. Ciśniennie różnicowe na biegu jałowym po wypaleniu 5-7mbar, przed wypaleniem ok 15bar. Oczywiście latem wypala co 100km, zimą 350-400km. Nie wiem, czy już filtr do czyszczenia, czy może coś innego do roboty.

Mam identyczną sytuację u mnie wypalanie ok 160 km jak ciepło i wypala do podobnych wartości ciekawe czy to normalne czy jest coś nie tak po ostatniej wizycie u mechanika (wymiana egr) stwierdził że turbina puszcza olej i do regeneracji może ona jest problemem ? po drugie rano jak jest zimny i jadę po mieście to czuję jak by go muliło tak jak by nie przepalał paliwa czuć poszarpywanie może to wtryski są winne powoli tracę siły do tego auta
93
ix35 EL / Świece zapłonowe.
« Ostatnia wiadomość przez manual dnia 08 Kwiecień 2024, 19:48:15 »
Witam.
Wymienili mi na warsztacie świece na BOSCH 0 242 135 548 i zastanawiam się czy takie mogą być bo wszędzie pisze że to do motoru 2.0 a ja mam 1.6 . Można spoko jeździc czy nie bardzo ???
94
i30 PD / Odp: Pęknięty tylni spryskiwacz i lampa 3-go stopu
« Ostatnia wiadomość przez ojojo dnia 08 Kwiecień 2024, 19:28:12 »
Lampa pęka przy spryskiwaczu albo centralnie na środku, miałem wymienianą 3 razy! Czwartą lampę założyłem sobie sam i odpukać od prawie roku jest ok,
Miałem nawet taki przypadek że do serwisu jako nowa przyjechała uszkodzona, przypadek? możliwe.

Wg mnie te lampy albo cały spojler ma wadę konstrukcyjną a przy nieodpowiednim montażu szybciej są niszczone.
Przy żadnej wymianie lampy, nie zostały zmienione podkładki, pianki które trochę amortyzują ten cały układ - lotka - szyba - lampa

95
i30 FD / W jaki sposób sprawdzić stan łańcucha rozrządu?
« Ostatnia wiadomość przez bishop85 dnia 08 Kwiecień 2024, 18:51:17 »
Witajcie. Pytanie jak w temacie, jak sprawdzić czy łańcuch rozrządu juz jest do wymiany? Przy odpalaniu raczej nic nie słychac, tzn, przez pol sekundy jest głośniej, potem się obroty stabilizują i jest ok? Jedynie przy przyspieszaniu przy obrotach poniżej 2000 po zmianie biegu słychać cos podobnego do grzechotania. Przy wyższych obrotach nic nie slychac. Gdzie czytałem ze można podejrzec napinacz wykrecajac jakąś śrubę.  Mam Hyundai i30 CW 2010 przed liftem, 1.6 crdi 116 km
96
i30 PD / Odp: Cewki - silnik 1,5 Tgdi
« Ostatnia wiadomość przez Jeffrey dnia 08 Kwiecień 2024, 16:53:24 »
Miałem problem z cewkami i doszukałem się, że to globany problem Hyundai i Kia, nie było na to akcji serwisowej, ale po udaniu się do serwisu wymienili w ramach gwarancji. Co ciekawe pierwsze przypuszczenie pao na świece, a tych już gwarancja nie obowiązuje. Odnośnie błędu systemu sterowania silnikiem warto to też sprawdzić w serwisie, miałem taki błąd przy okazji problemu z cewkami i okazało się, że moduł się wysypał, również wymiana w rach gwarancji. Cena poza gwarancją to kilka tysięcy za ten moduł.
97
i30 GD / Reset ustawien wyuczonych
« Ostatnia wiadomość przez johnny123xm dnia 08 Kwiecień 2024, 13:12:31 »
Witam czy ktos wie moze w jaki sposób mozna zresetowac ustawienia wyczonecw ecu silnika lub tez pedalu gazum Jaka trseba wykonac procedure resetu throtle pedal  bez uzywania komputerow diagnostycxnych
98
ix35 EL / Odp: Zestaw do wyciskania tulej wahacza
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 08 Kwiecień 2024, 00:07:11 »
Bo zamienniki są często zrobione karygodnie. Sam kiedyś kupiłem tuleję metalowo-gumową chyba Akor do poduszki silnika i o dziwo ten zamiennik był za duży. Dopiero przecieczecie tulei metalowej na dłgługości zmniejszyło ten rozmiar o ok mm więc weszła. Najlepiej kupować dobrej firmy to większe szanse na lepszą jakość.
99
ix35 EL / Odp: Zestaw do wyciskania tulej wahacza
« Ostatnia wiadomość przez McAron dnia 07 Kwiecień 2024, 23:15:54 »
Śrubowym może być ciężko, wszystko zależy od części jakie kupisz. Ja zrobiłem sobie prasę z czterech kawałków ceownika 100mm i lewarka hydraulicznego 10T. Tydzień temu robiłem właśnie te tuleje. Wyprasowanie poszło w moment ale naprasowanie nowej to jakaś masakra. Nowe tuleje były trochę jajowate i co chwila sie wykrzywiały. Przerobiłem już ta moją prasą kilka wahaczy i łożysk ale z tymi było najgorzej. Musiałem zrobić delikatną fazę na nowej tulei żeby załapało prosto ten pierwszy milimetr. Wprasowując tuleje uważaj na znaki, tuleja jest kierunkowa. Na wahaczu, w gnieździe tulei jest wycięcie i ono ma się pokrywać z kropką na gumie.
100
ix35 EL / Odp: 1.6GDI - Falujace obroty na zimym silniku
« Ostatnia wiadomość przez McAron dnia 07 Kwiecień 2024, 23:05:33 »
W końcu znalazłem na to czas i potwierdzam, po wyczyszczeniu przepustnicy falowanie obrotów po odpaleniu ustało. Przepustnica nie była bardzo brudna, a jednak pomogło.
Strony: Poprzednia 1 ... 8 9 [10]