HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: konradek w 13 Styczeń 2024, 15:32:32
-
Cześć
Po 126 kkm bez awarii pojawił się pierwszy problem - zaczęła migać kontrolka check. Wg instrukcji jakiś problem z DPF. Pojechałbym do ASÓW by sprawdzili ale jestem 1300 km od domu zagranicą. Mogę wezwać Assistance tylko czy dogadam się z Wlochem?
Co poradzicie.? Z góry dzięki za rady?
-
Po kontaktach z Włochem wiele bym sobie nie obiecywał. Jak auto jeździ to bym wracał a jak stanie to assistance. Zawsze mam w aucie interfejs OBD. Dużo miejsca nie zajmuje
-
Dla “spokojnej głowy” możesz podjechać na jakąś stację diagnostyczną / serwis, żeby odczytali kod błędu BEZ KASOWANIA go, będziesz wiedział chociaż jakiego typu problem. Jak byłbyś zainteresowany to mam w sprzedaży nowy interface diagnostyczny na Bluetooth dobrej jakości z możliwosciami aktualizacji
-
I problem się rozwiązał:
- zadzwoniłem do serwisu i w jednym powiedzieli mi co zrobić aby rozpocząć procedurę wypalania DPF: na trójce rozpędzić do 4 tys. obrotów, jechać przez kilka sekund, potem przez kilka minut 2,5 tys. obrotów, procedurę powtórzyć kilka razy,
- niestety przez pierwsze 50 km nie dało się tego zrobić i jechałem z migającą kontrolką,
- zgasiłem silnik i poszedłem na zakupy, po odpaleniu kontrolka zaczęła świecić się ciągle,
- wjechałem na autostradę, procedura jw., nic nie pomaga, więc szukam włoskiego serwisu - niestety w sobotę zamknięty,
- jadę dalej, powtarzam procedurę, zatrzymuję się na stacji, wyłączam silnik,
- wracam za 5 minut, odpalam silnik kontrolka zgasła,
- i teraz widzę, że DPF normalnie się wypala.
Pytanie, czy błędy zostały w pamięci i można zobaczyć co się działo?
Jaka może być przyczyna? Zbyt wolna jazda na autostradzie? Dużo ograniczeń do 100 km/h? Zmiana paliwa z polskiego na austriackie?
Pozdrawiam
K.
-
Nie obwiniaj siebie za takie czy inne zachowanie kontrolki. Kia/Hyundai nie udostępnia żadnej informacji o stanie/potrzebach DPF więc skąd masz wiedzieć co robić?
Jak sobie poczytasz na innych forach jakie ludzie mają problemy z GPF (benzyna) w silnikach 1,6 Tgdi to ręce opadają. Tam też są różne magiczne szamańskie procedury typu X obrotów przez ileś sekund albo jeździj po autostradzie z 3000 obrotów na 4 biegu - bzdury!
Jest to problem producenta, który zaplątał się we własne nogi bo wprowadza jakieś nieokreślone algorytmu które wyliczają zapełnienie DPF (może też GPF?) co niekoniecznie znajduje odzwierciedlenie we wskazaniach czujników delty P na przykład.
Jak być check zapalony to będzie zapisany w pamięci. Kup sobie interfejs i poczytaj albo jedz do fachmana