HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Kona => Wątek zaczęty przez: craft w 26 Styczeń 2023, 18:34:09
-
Czy ktoś wie czy w Konie można podejrzeć temperaturę oleju na ekranie od zegarów albo na środkowym? Jest gdzieś taka opcja dostępna, bo nie widzę? W instrukcji też nie ma o tym wzmianki, a trochę dziwne, że w tych czasach nie można tego podejrzeć, bo w silniku z turbo jest to mocno pomocne.
-
Zawsze masz opcje prostego interfejsu obd i odczyt na komórce.
-
Nie ma...
Zazwyczaj w silnikach po osiągnięciu optymalnej temperatury cieczy trzeba jeszcze z 10 minut na uzyskanie optymalnej temperatury oleju
-
Przyznam, że nie znam tego silnika, ale jak nie ma fizycznie czujnika temperatury/jakości oleju, to już wyklucza to odczytanie takiego parametru...
W takim przypadku opcja jest ale dołożenia dodatkowego gauge-ra...
Ale przy cywilnej jeździe nic to nie wnosi.. Nie zagotujesz oleju, a jeśli chodzi o nagrzanie do temp. pracy to jak kolega napisał wyżej...
W oplach nie ma nawet wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, wiec tu i tak jest dobrze... 🤦♂️💁♂️
-
W oplach nie ma nawet wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, wiec tu i tak jest dobrze... 🤦♂️💁♂️
To chyba te nowe spod ręki PSA? W insigniach i w astrach do V zawsze były.
Trochę szkoda - wersja 1.6T też tego nie ma w opcjach? W końcu trochę koni tam jest.
Zawsze masz opcje prostego interfejsu obd i odczyt na komórce.
Właśnie wolałby to mieć pod ręką niż dokupywać moduły i łączyć to z telefonem. No i pytanie czy czujnik jest w ogóle fizycznie zamontowany? Czy jest on potrzebny do pracy sterownika silnika w jakimś stopniu?
-
A to ściągnięcie sobie schematy i sprawdźcie czy jest czujnik. Dokupywanie modułu OBD to 60 zł - drogo oczywiście. Moim zdaniem czujnik temperatury oleju we współczesnym silniku GDI musi być. Ja bym się tym parametrem w ogóle nie przejmował bo w silniku GDI kręcenie powyżej 2000 obr nie ma żadnego sensu ponieważ max moment jest dostępny przeważnie od 1500 obr. Ale skoro są amatorzy chłodzenia turbin to i można się trząść nad temperaturą oleju. Dokładanie dodatkowego gauge-a na zasadzie dodatkowego termometru - da się ale życzę powodzenia. Dodatkowy na OBD - czemu nie, tylko po co.
-
Piejar, masz jakąś stronę gdzie można podejrzeć tego typu rzeczy? W instrukcji raczej nie widziałem a starałem się przeglądać całość uważnie.
Co do "chłodzenia" turbiny to wiadomo, że ochładza się bardzo szybko, ale pozostaje kwestia dużych obrotów wirnika, więc mimo wszystko po mocniejszym wciskaniu gazu warto dać jej chwilę na uspokojenie obrotów.
-
Proponuje jakiś interfejs np vgate 2.0 za 60 zl i program car scanner pro - ma wiele profili, znajdziesz pod 1,6 GDI . Schematu 1,6 GDI nie posiadam ale jak pisałem nie wierzę że w tym aucie takiego czujnika nie ma
-
To chyba te nowe spod ręki PSA? W insigniach i w astrach do V zawsze były.
Temperatury płynu na zegarach nie ma astra H.
Mnie się temp. oleju przydaje w takiej sytuacji: gdy zjeżdżam na MOPa i się zatrzymuję. Zawsze czekam, aż olej spadnie poniżej 100*C. Ale można bez tego żyć i po prostu chwilkę zaczekać przed wyłączeniem silnika (nawet gdy jest elektryczny obieg chłodzenia).