HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: MatGT w 16 Wrzesień 2020, 20:32:50
-
Witajcie.
Posiadam Getza z 2004 roku, silnik 1.6 benzynowy, 77kW
Wydaje mi się że przy takim silnku i przy takiej masie pojazdu powinien się dość fajnie zbierać.. Natomiast mam wrażenie, że moje autko ma po prostu muła.. Przy 3 - 4 tysiącach czuć jakby miał o połowę mniej mocy, wół o się zbiera.. Znajomy podrzucił, że może być zapchany katalizator., ale czy jest to możliwe? Proszę Was o jakieś podpowiedzi, przypuszczenia co to może być..
-
Najlepiej odczytać błędy silnika a może być winna sonda lambda ale by kopcił przy zapalaniu i więcej palił. Katalizator można sprawdzić odkręcając rurę od dołu powinno widać wkład czy jest zapchany. Chyba ze sprzęgło ciągnie.
-
Sprzęgło było wymieniane w zeszłym roku, wydaje mi się że nie ciągnie, bynajmniej nie ma takich oznak, ale może mylę się..
Muszę kupić jakiś kabel do diagnostyki i postaram się sprawdzić go pod kątem błędów, mimo że nie wyswietla się nic..
-
Witajcie ponownie.
Dzisiaj skorzystałem z diagnostyki w moim aucie i wyskoczył błąd P0008, mieliście podobne problemy?
Wyszukałem w internecie, że do może dotyczyć rozrządu.. Ale w jakim sensie?
-
Co powoduje kod P0008?
Kod dotyczący Wydajności Systemu Pozycji Silnika może mieć kilka przyczyn:
Nieprawidłowo ustawiony rozrząd, lub przeskoczenie paska na kołach zębatych.
Zużyte elementy rozrządu (łańcuchy, koła zębate, prowadnice)
Uszkodzenia wału korbowego lub rozrządu
Uszkodzenia kół zmiennych faz rozrządu
Uszkodzenie impulsatora na wale lub wałku rozrządu.
mój kiedyś mulił jakby silnik z malucha miał. okazało się że zużyło się koło zębate na wale. koszt 50zł, po wymianie śmiga jak rakieta (jak na 1.1:))
-
No właśnie tu podobnie jest..to żeby zdiagnozować co dolega, wystarczy zdjąć osłonę na rozrządzie i będzie widać czy lepiej po prostu wymienic cały rozrząd?
-
Cześć. Nie zakładam nowego wtku żeby nie zaśmiecać. Potrzebuję pomocy ponieważ żony Getz zamula ze względu na luz na kole zębatym walka. Koło bylo raz wymieniane w warsztacie i wytrzymało 3 lata. Ma ktoś może sposób jak można to naprawić kiedy prócz kółka również wałek jest już zużyty? Ewentualnie może ktoś poradzić fachowca we Wrocławiu co ogarnął by temat za niewielkie pieniądze. Podjął bym się samodzielnej naprawy ale potrzebował bym instrukcji krok po kroku jak się za to zabrać. Dzięki z góry za pomoc
-
Ja co prawda z 3city. Miałem to samo. To standard w getzach 1.1 jak się dowiedziałem, że zużywa się koło zębate i trzpień wału.
Da się to zrobić ale trzeba rozebrać silnik i wyjąć wał.
Mi zrobili jakieś nalewki/ spawy i już mam ok. przez ten luz masz przesunięte fazy na rozrządzie i dlatego tak zbiera
-
Dzięki. Tak myślałem że bez wyjecia walka dobrze się tego nie zrobi. Dużo Cię to kosztowało? Auto mialo posłużyć jeszcze 2 lata więc nie chce za dużo inwestować do tego korozja już go bierze. Jak kogoś znajdę za nieduże pieniądze to zrobię jak nie to sam dam nowe kółko i dobrze dokręcę to może jeszcze chwilę pojeździ.
-
Dużo to nie, ale trzeba splanować głowice+ uszczelki oryginalne- 600zł (wszystko z nowym oryginalnym kołem zębatym)