HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Mariusz 71 w 19 Kwiecień 2020, 17:33:36
-
Od jakiegoś czasu ubywa płyn chłodniczy a wczoraj zauważyłem mokro na dole przy chłodnicy. Skąd ten wyciek?
-
Myślę że na 99% chłodnica .U mnie ubywało płynu w zbiorniczku wyrównawczym ,wycieków nie było widocznych ale w warsztacie sprawdzili pompką i okazało że ciśnienie spada .Po rozebraniu przodu widać było na chłodnicy u góry , Wada fabryczna (jedna z wielu) Hyundaia I40
-
Tak jak mówi Bolek. Chłodnica to częsty przypadek w I40 patrząc po popularności aukcji na allegro. W moim też 2 lata temu przy stanie około 120 tys była wymieniana Chłodnica.
Drugi przypadek. Jesienią sprawdzali mi EGR. Odłączone rury na nowo założone zaczęły puszczać płyn chłodniczy. Okazało się, że oryginalne rozwiązanie z samozaciskającym się mechanizmem na łączeniu puściło i trzeba było dać tradycyjną opaskę zaciskową. Teraz jest szczelne.
-
Mechanik mówił ze chłodnica do wymiany, trochę mnie zdziwiło bo poprzedni właściciel 3 lata temu wymieniał chłodnicę. Wczoraj zrobiłem 5 km zatrzymalem się otworzyłem klape maski a tam widzę że ucieka plyn na łączeniu gumy pod korkiem od nakrętki chłodnicy i spywa po palstiku na sam dół gdzie jest mokro.Na początek zakleję gumę izolacją i zobaczę czy będzie ok.
-
Mariusz 71, ja miałem zdeformowaną gumę w korku ( temat na forum o korku chłodnicy) i też mi płyn wyciekał . Wymieniłem korek i jest oki.
-
Też wymieniałem korek guma była poszarpana, efektem było zasysanie górnego węża od chłodnicy. Kupiłem orginalny korek i jest ok uważaj na zamienniki kupiłem Chinskie badziewie i żałowałem poszło do kosza. Drugi korek zamówiony orginalny wszystko wróciło do normy.
-
Dobrze wiedzieć, też miałem pytać o chłodnicę. Jest jakieś szczególne miejsce gdzie zaczyna cieknąć chodnica? U mnie też jest mokro na osłonie u dołu, ale korek wygląda ok.
-
U siebie zauważyłem, że mokro jest na wężu klimatyzacji tym metalowo gumowym, mniej więcej na łączeniu metalu z gumą. Czy tam jest płyn chłodniczy, czy to z innego miejsca gdzieś chlapie i tam się zbiera?Obecnie nie mogę pojeździć i posprawdzać, bo jest na kwarantannie, ale pogrzebać mogę (własne podwórko) :P
-
tygrysek te mokre rurki to pewnie kondensacja A nie wyciek.
Ja byłem u mechanika który podłączył pompkę i niby cisnienie trzyma więc kazał wymienić korek, po wymianie korka dalej ubywa płynu w zbiorniczku i zauważyłem że podłoga lekko wilgotną tak jakby po stronie korka od chłodnicy...płynu nie ubywa jakoś dużo ale jednak ubywa :( macie jakieś pomysły gdzie szukać wycieku ??
-
Zaworek spustowy jest pod korkiem chłodnicy na samym dole może słabo dokręcony lub oring jest sparciały.
-
Jest do niego dostęp od góry czy muszę wchodzić pod auto ?? Bo nie za bardzo mam jak wejść pod spód :/
-
Motylek spokojnie odkręcisz od góry szukaj na dole pod korkiem chłodnicy.
-
Zaworek spustowy szczelny ale po kolejnej wizycie u mechanika usłyszałem diagnozę że cieknie z chłodnicy także przymierzam się do wymiany tylko mecha ik coś się nie garnie do roboty bo miał do mnie dzwonić z wycena i jak narazie cisza w eterze :-\
-
A jeszcze apropo chlodnicy...jak z dostępem żeby samemu wymienić ?? Wyjdzie góra czy trzeba od dołu?? Wymieniał ktoś u siebie ??
-
żeby dostać się do chłodnicy czeka Cię demontaż nadkoli, później zderzaka, później lamp i górnego wspornika. Proces wygląda tak:
- Zdejmij koła
- Zaczynasz od nadkoli (wszystkie mocowania są na wkręcane klipsy) + demontaż chlapaczy (3 śruby na krzyżaka)
- Odkręcasz górną, plastikową osłonę pod klapą która jest połączona ze zderzakiem (kilka wkręcanych klipsów + kilka śrub na klucz 10)
- Wskakujesz pod spód żeby odkręcić dolną część zderzaka zamocowaną na wkręcane klipsy i po jednej śrubie na klucz 10 które są wkręcone od strony nadkoli
- Ściągasz zderzak ze ślizgów (jeśli wykręciłeś wszystko wcześniej)
- Odepnij kable od lamp i odkręć (jedna śruba 13 która jest przy siłowniku od klapy, dwie śruby na klucz 10 które są pod lampą od frontu i jedna która jest przymocowana do stalowej belki
- Odkręcasz belkę (kilka śrubek na klucz 10)
- Ściągasz ściągasz lampy
- Odpinasz przewody od wody (przed odpięciem dolnego podstaw sobie jakąś miskę na płyn który będzie się lał z dobre 10 minut
- Ściągasz wiatrak od chłodnicy (dwie śruby) i ściągasz go z chłodnicy od klimy
- Wtedy wyjdzie Ci chłodnica ;)
Jakieś 2h roboty
Jak już będziesz miał na wierzchu wszystko zerknij przy okazji na intercooler czy nie cieknie
Po zabiegu powinno to wyglądać mniej więcej tak jak na zdjęciu z załącznika 8)
-
Dzięki wielkie super opis 😁 ale nie byłbym sobą gdybym nie dopytal...😉 trzeba ściągać koła i odkręcać nadkola?? Czy to tylko po to żeby ściągnąć zderzak ?? ( Ściąganie zderzaka opanowałem już do perfekcji przez czujniki parkowania 😉 i wiem że nie trzeba odkręcać całych nadkoli ). Demontaż lamp po to żeby później zdemontować belkę ? Dobrze rozumiem ?czy bez lamp lepszy dostęp?
Nie do końca rozumiem to zdanie "Ściągasz wiatrak od chłodnicy (dwie śruby) i ściągasz go z chłodnicy od klimy" .no bo wiatrak jest przymocowany do chłodnicy tak? To jak mam go ściągnąć z chłodnicy od klimy? No chyba że coś źle rozumiem 😜
No i po tych wszystkich zabiegach chłodnica wychodzi góra tak ??
I na koniec ostatnie pytanie ,jest jakiś odpowietrznik żeby później układ odpowietrzyć ??
To by było chyba na tyle z moich dodatkowych pytań 😉
dziękuję pozdrawiam 😁😁😁
-
I jeszcze jedno pytanie 😜
Ile płynu wchodzi do układu ??🤔
-
- koła i nadkola ściągałem tylko po to żeby zdemontować zderzak
- bez demontażu lamp nie zdejmiesz belki
- wentylator jest zamontowany na obudowie chłodnicy i trzeba go zdjąć żeby mieć większą swobodę przy wyciąganiu chłodnicy i odczepianiu jej od klimy
- chłodnica wyjdzie Ci górą
- raczej nie ma odpowietrznika. ja po wymianie zalałem układ prze korek od chłodnicy + zbiorniczek wyrównawczy na full, później kontrolowałem poziom i robiłem dolewki
- ilość i rodzaj płynu znajdziesz tutaj na stronie 630: https://instrukcje-obslugi.hyundai.pl/dcf/HYUNDAI/PL-HMP-OM/PL-HMP-OM_i40_VF_FL/Mobile/Instrukcja_obslugi_i40_VF_FL_2015-05.pdf
-
Żeby ściągnąć zderzak wystarczy odkręcić śruby chyba na klucz 8 u góry nadkoli i plastikowe śrubki od dołu no i resztę tak jak opisałeś .
Mam nadzieję wsiąść się za wymianę w najbliższy weekend jak pogoda i czas pozwoli no i jak uda mi się zamówić odpowiednia chłodnice :-\ bo sprawdzając po numerze VIN wychodzi że potrzebuje 25310-3Z850 a na stronach z auto częściami po wpisaniu rejestracji pokazuje mi że do tego auta pasuje 25310-3Z050...no i już sam nie wiem czy zamawiać czy nie zamawiać
-
Wczoraj miałem chwilę i pogoda dopisała więc wziąłem się za wymianę 😁poszło sprawnie i w trzy i pół godziny było po sprawie ( wliczając przerwę na kawę 😁). Najwięcej trudności sprawiło mi odpięcie chłodnicy wody od chłodnicy klimatyzacji bo nie ma tam zbyt wiele miejsca na manewry ale po chwili walki jakoś dałem rade. Stara chłodnica jest jakaś dziwnie spuchnięta od dołu i to pewnie tam był wyciek bo dziury jako takiej nie znalazłem.
Na oryginalnej chłodnicy nr części to 25310-3ZXXX także widocznie końcówka numeru nie ma znaczenia.
-
Powiedzcie mi jaka cena nowej chłodnicy? Oryginał czy zamiennik? Wczoraj byłem na warsztacie i cieknie mi u dołu poniżej korka spustowego.
-
U mnie też ciekła u dołu,jakaś taka napuchnięta byla..
A co do ceny to ja w UK płaciłem 110 funtów za firmę nissens(znajomy mechanik polecił tą firmę)możesz kupić i tańsza i droższa ale ponoć te taniochy są do dupy bo mocowania nie za bardzo pasują -opinia tego samego znajomego mechanika 😉
-
U mnie też ciekła u dołu,jakaś taka napuchnięta byla..
A co do ceny to ja w UK płaciłem 110 funtów za firmę nissens(znajomy mechanik polecił tą firmę)możesz kupić i tańsza i droższa ale ponoć te taniochy są do dupy bo mocowania nie za bardzo pasują -opinia tego samego znajomego mechanika 😉
Na oryginała się nie nastawiam, bo jak widać trwałość jest do d..y. Miałem Nexię 18 lat i nic się nie działo, a tutaj 9 lat od produkcji, 8 lat posiadam (bez przebiegu kupione) i cieknie.
-
Powiedzcie mi, jakiej firmy chłodnica jest w oryginale? Może to nakieruje mnie co brać, a czego nie...
-
U mnie stwierdzono przy okazji innej naprawy rozszczelnienie na chłodnicze EGR i wycieka płyn chłodniczy. W zeszłym roku dawałam mechanikom sprawdzenie zapchania EGR i pewnie coś napsocili. Mieliście takie rozszczelnienie? Da się to naprawić za pomocą wymiany uszczelki, czy to już grubsza wymiana EGR?
-
A więc jestem po wymianie chłodnicy. Co stwierdziłem? Nadkoli nie ma co ruszać. Wystarczy odkręcić po śrubce z każdej strony, żeby zdjąć zderzak. Reflektorów też zrzucać nie trzeba. Założyłem Nissena. Wszedł elegancko.
-
Jak najlepiej, żeby nie narobić syfu, spuścić płyn z chłodnicy? Nie mam garażu i będę musiał tą operację przeprowadzić gdzieś pod chmurką.W niektórych chłodnicach jest coś w rodzaju kurka, gdzie nawet można wężyk podłączyć. Czy ten sam patent jest też w i40?
Pozdrawiam
-
Jak dobrze kojarzę to po lewej stronie na dole chłodnicy jest korek spustowy taki motylek 😉
-
Podepnę się i dodam coś na swoim przykładzie, zaczęło się oczywiście od ubytku płynu, pierwsze wymieniłem korek nic to nie pomogło potem mechanik stwierdził uszkodzoną głowice, pękła wewnątrz ścianka jak określił i dla tego dawało ciśnienie na układ potem oczywiście wymiana rozwalonej chłodnicy. Po wymianie głowicy na nowa oryginalną i chłodnicy zrobiłem 40 tysi, i narazie jest ok. Nie wiem czy tak czeste awarje chłodnic nie są w jakimś stopniu powiazane tak jak u mnie z głowicą ale to tylko może mój tak miał, trzeba jednak to kontrolować co i jak z płynem,.
-
Podepnę się i dodam coś na swoim przykładzie, zaczęło się oczywiście od ubytku płynu, pierwsze wymieniłem korek nic to nie pomogło potem mechanik stwierdził uszkodzoną głowice, pękła wewnątrz ścianka jak określił i dla tego dawało ciśnienie na układ potem oczywiście wymiana rozwalonej chłodnicy. Po wymianie głowicy na nowa oryginalną i chłodnicy zrobiłem 40 tysi, i narazie jest ok. Nie wiem czy tak czeste awarje chłodnic nie są w jakimś stopniu powiazane tak jak u mnie z głowicą ale to tylko może mój tak miał, trzeba jednak to kontrolować co i jak z płynem,.
U mnie po wymianie też ubywa minimalnie płynu, ale nigdzie nie widzę wycieku. Auto nie kopci. W oleju też nie widać płynu.
-
U mnie po wymianie też ubywa minimalnie płynu, ale nigdzie nie widzę wycieku. Auto nie kopci. W oleju też nie widać płynu.
Tygrysek kup sobie test na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
Ja mam tak samo jak ty ,po wymianie chłodnicy która była jakoś dziwnie napuchnięta na dole dalej zauważyłem ubytek płynu a wycieku nie mogłem namierzyć.
Ani śladów w oleju ani w płynie nic nie kopci i ogólnie wszystko wygląda dobrze tylko płyn gdzieś znika...
Zrobiłem test i wyszedł pozytywnie :/ także gdzieś jest nieszczelność niestety :/
-
Czy chłodnice do I40 są jakieś wadliwe? Miałem w życiu dziesiątki aut i nie wymieniałem chłodnic. Miałem fabie od nowości która przejechałem 400tys km i chyba tylko ze 2 razy dolewałem płynu. A w I40 w ciągu niecałych 2 lat będę 3ci raz zmienial chłodnice.
Kupiony 2 lata temu bez płynu w zbiorniczku. Chłodnica wymieniona na Nissens, wytrzymała 11 miesięcy - gwarancja, oddane pieniądze, założyłem NRF i teraz po 7 miesiącach plamy płynu w garażu- cieknie chłodnica. Czy mam kupić oryginał w ASO?
W międzyczasie miałem przez kilka dni jeszcze jedną I40 1.7 CRDI i tak samo- kupiona bez płynu w zbiorniczku, próba ciśnieniowa wskazywała na nieszczelność chłodnicy. Ale ta akurat jechała na export na Białoruś więc mnie to nie ruszało.
Co z tym jest nie tak?
Na allegro chłodnica do 1.7 CRDI to bardzo popularny towar