HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Matrix / ix20 => Wątek zaczęty przez: espen w 10 Lipiec 2009, 13:12:54
-
Witam, niedawno wymieniłem klocki hamulcowe a przy okazji i płyn. Wszystko fajnie, normalne hamowanie do czasu kiedy musiałem awaryjnie zahamować. Auto jakby płynęło, nie chciało "stanąć w miejscu". Odpowietrzyłem układ przy wymianie klocków, jeszcze raz po tym zdarzeniu dla pewności ale nadal słabo hamuje po szybkim wciśnięciu pedału. Co może być przyczyną słabszego hamowania?
-
Witam, niedawno wymieniłem klocki hamulcowe a przy okazji i płyn. Wszystko fajnie, normalne hamowanie do czasu kiedy musiałem awaryjnie zahamować. Auto jakby płynęło, nie chciało "stanąć w miejscu". Odpowietrzyłem układ przy wymianie klocków, jeszcze raz po tym zdarzeniu dla pewności ale nadal słabo hamuje po szybkim wciśnięciu pedału. Co może być przyczyną słabszego hamowania?
jedyne co mi przychodzi do glowy to albo zly sklad klockow albo cos nie tak z pompa hamulcowa
-
poczytałem trochę na necie i podobno klocki muszą sie dotrzeć -może w tym problem, pojeżdżę zobacze.
-
poczytałem trochę na necie i podobno klocki muszą sie dotrzeć
Kolego klocki muszą dostosować się do tarcz (ułożyć) Poza tym jeżeli poprzednie klocki miałeś mocno zużyte to pamiętaj że tłoczki były bardziej wyciągnięte i teraz pracują w innym położeniu :> ja bym poczekał aż się wszystko ułoży. Pozdrawiam Taj 8-)
-
pokonałem już sporo kilometrów i problem nie znikną a wręcz przeciwnie doszło jeszcze do zapalania się lampki od hamulca ręcznego (czerwonej BREAK) po mocniejszym zahamowaniu. Myślę nad wymianą płynu na jakiś firmowy (ATE, BOSCH, Mobil, Castrol, Motul, Total) na jakim wy jeździcie? który będzie najlepszy
-
Sprawdź stan tarcz i bębnów w espero miałem tak ze klocki nowe ale tarcze i bębny tak zużyte ze było mało płynu. Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Możne jednak klocki są o złym składzie.
-
Klocki są oryginalne hyundaia. Na wcześniejszych klockach i płynie dobrze hamował więc wątpię żeby to była wina tarcz ale sprawdzę grubość
-
nie mam wiecej pomyslow oprocz nieszczelnosci ukladu hamulcowego ale to juz by ci caly plyn wywalilo
-
klocki moga sie ukladac nawet do kilku setek kilometrów w zaleznosci od tego jak intensywnie uzywasz hamulca. sprawdz zamocowanie klocków, i poziom plynu hamulcowego. Plyn ktorego uzywales wczesniej byl o takich samych parametrach(jaki DOT). Jezeli zmieniles tylko plyn i klocki powionno byc oki po jakims czasie. Co do kontrolki hamulca recznego, pokazuje ona awarie ukladu hamowania nie tylko hamulec reczny, jak masz za malo plynu tez sie zapala co w Matrixie i Accencie wystepuje czesto, poprostu jakos ten plyn wyparowuje. :)
-
przejechałem już ponad tysiąc km a problem nie znikł :evil: kontrolka świeciła ale po dolaniu płynu, jak radziliście, problem znikł. Rozebrałem koła i metodą ciągnięcia koła sprawdziłem(breszką między śrubami) że przód dobrze trzyma ale tył słabo trzyma. Odpowietrzyłem ale nic to nie dało. Dodam że ręczny trzyma bardzo dobrze. Macie jeszcze jakieś pomysły
-
Matrix chyba ma z tyłu bębny więc rozbierz i sprawdź. Może cylinderki przepuszczają.
-
Płyn z nich nie wycieka. Szczęki grube, bębny dobre
-
A odpowietrzyłeś tył? Można jeszcze spróbować regulacji na rozpierakach.
-
Jedż na rolki to sprawdzą,które koło itd. - jeżeli gość w diagno będzie OK to za free to sprawdzi.