HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: mariano188 w 22 Luty 2024, 13:34:18
-
Panowie, posiadam i30 1.4 benzyna z gazem, i czy trzeba regulować jakoś luzy zaworowe??
Bo wiem że w innym aucie jak miałem to musiałem regulować a nie wiem jak przy tym??
-
Jest o tym bardzo dużo na forum, albo nawet na YouTube.. Tak, regulacja luzu zaworowego jest manualna (brak automatycznych kasowników luzu). Najgorzej, że regulacja odbywa się(powinna) poprzez wymianę szklanek o różnych wysokościach, często zamiast tego stosuje się szlifowanie góry trzonka zaworowego lub czpienia na którym opiera się trzonek zaworowy wewnątrz szklanki. Wartości luzów zaworowych też znajdziesz na YouTube.
-
Mam ten sam silnik co Ty w i30 - też rocznik 2013 (do "stopki" tutaj na forum mam akurat wpisanego hyundaia i20 żony).
Sprawdzałem luzy zaworowe miesiąc temu przy przebiegu 280 tys. i były w normie co ciekawe. Jeżdżę autem od nowości i luzy zaworowe były sprawdzane po raz pierwszy.
Ale za to łańcuch rozrządu już był rozciągnięty i został wymieniony na nowy.
Mam LPG "fabryczne" BRC Sequent 24 - dotrysk benzyny 25% po przekroczeniu 2700 obrotów.
Być może ten dotrysk PB faktycznie trochę ochronił gniazda zaworowe i same zawory oraz wtryski benzyny.
-
Bo z fabrycznym gazem wychodził z wzmocnioną głowicą. Więc tu jest powód, że zawory to wytrzymały.
-
Bo z fabrycznym gazem wychodził z wzmocnioną głowicą. Więc tu jest powód, że zawory to wytrzymały.
Ooo to mnie zaciekawiłeś tematem.. a masz może jakie oznaczenia, numery tych wzmocnionych głowic? Wiem, że były dwa modele głowic w pojemności 1.6 ale nie wiem z jakiego powodu były wprowadzone drobne różnice.
-
Dawniej coś pisali o fabrycznym gazie w i30 ale z zmienioną głowicą. A było to dawno bo teraz już inne silniki chyba królują. W moim getzie zamontowano w nowym ale raczej serwis Raba to robił a nie fabryka.