HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: zawaro w 11 Sierpień 2008, 23:36:03
-
Mam pytanie do użytkowników i30.
Jadąc przez Polskę chciałbym słuchać cały czas tej samej stacji np. Zetki. Czy w fabrycznym radiu można ustawić taką funkcję? Jeśli tak to jak?
W instrukcji obsługi auta instrukcja radia potraktowana został trochę po macoszemu.
-
Jest taka funkcja AF - alternative frequency - czy jakoś tak.
Włącz i sprawdż czy działa.
-
Dzięki za odpowiedź. Jutro jadę do rodzinki na drugi koniec polski i będę mógł to sprawdzić. Jak wrócę to odpowiem, czy zadziałało.
-
Z AF wszystko się zgadza. Radio sprawdzone. Jeszcze raz Dzięki.
-
To jak w fabrycznym radiu i30 można ustawić tę funkcję AF ?
-
Hej, Solkaner moja prosba jak ustawic AF ?
-
Aby włączyć AF należy w kolejności wcisnąć:
Setup - RDS - AF - ON. Po menu poruszamy się kręcąc lewą gałką a zatwierdzamy wciskając tą gałkę. Powodzenia.
-
Dzięki zawaro za rozszerzenie tego tematu. Teraz jest już jasne jak :idea:
-
Zawaro, ja rowniez Ci dziekuje ,ide sprawdzic
-
Przepraszam wszystkich. Gałka oczywiście prawa. Jestem mańkutem.
-
witam
Niewiecie czasem czy w drzwiach jest gotowe okablowanie pod głośniki wysokotonowe?
-
jeśli wysokotonowe to takie małe tzw. gwizdki to ja mam je zamontowane seryjnie w miejscu gdzie na zewnątrz są lusterka :roll:
-
To fajnie ale ja mam Classic + bez nich i dlatego pytałem czy sa tam kable
-
czy są kable to niestety nie wiem :roll: może w ASO będą wiedzieć :?:
-
Jeszcze jedno: jak masz Comfort to czy masz regulowane oświetlenia radia i tablicy?
Bo to światło wieczorem mnie dobija
-
hmm muszę sprawdzić bo nie miałem nigdy potrzeby zmiany natężenia podświetlenia :roll: jeśli chodzi o wyświetlacz radia to można go wygasić (klawisz DARK na pulpicie) :roll:
-
Niby tak ale to nie to samo, Jakakolwiek ingerencja: zmiana fali podgłośnienie i juz się świeci a w nocy daje po oczach jak nic.
a co z deską rozdzielczą w którym miejscu masz regulację natężenia?
-
sprawdziłem i mam po lewej stronie obok regulacji położenia świateł :) i można też ściemnić tym wyświetlacz radia :roll:
-
Aha czyli regulacja jest dla całości o to mi chodziło dzięki.
Teraz musze sie rozejrzeć za tym regulatorem
-
To akurat można wyczytać na http://hyundai.pl/i30cw.php - Taki potencjometr jest obecny od wersji Comfort.
Szkoda, że Hyundai tak podchodzi do dodatków. Jeśli danej rzeczy specjalnie się nie zamówi przy składaniu zamówienia w salonie to nie ma szans na dodatkową instalację w ASO. Np. głupia siatka rozdzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej; Nawet czujników cofania w ASO nie potrafią podpiąć pod główny komputer, tylko montują osobne pudełeczko z diodami itd. itp.
-
W Comforcie podświetlenie tablicy jest regulowane.
-
Witam,
Czy ktoś z Was może rozpracował już funkcje zawarte w SETUP??
Są tam o ile pamiętam pod koniec menu SETUP dwie funkcje: SCROLL i SVDC (czy jakoś tak).
Czy wie ktoś może do czego one służą??
-
Tu masz wyjaśnienie 'SDVC'( wystarczyło w google'u wpisać "hyundai SDVC" ):
http://www.hyundaiforum.com/m_12807/tm.htm
Co do 'SCROLL' nie wiem, mogę się jedynie domyślać, że chodzi o przesuwanie się nazwy odtwarzanego pliku z USB. U mnie domyślnie jest to włączone i nazwa pliku wyświetla się partiami.
Tutaj minus należy się firmie HYUNDAI za zupełne pominięcie tego w instrukcji obsługi.
-
Dzięki, teraz wiem o co chodzi.
A co do instrukcji to... minus :( <cisza>
-
Proszę szanownych forumowiczów o informację.
Radio w i30 można załączyć generalnie dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Czy istnieje możliwość aby radio było załączone bez konieczności wkładania kluczyka do stacyjki?
Wiem że to sprawy oszczędzania akumulatora... ale jest to dla mnie dyskomfortem.
-
.... Czy istnieje możliwość aby radio było załączone bez konieczności wkładania kluczyka do stacyjki? Wiem że to sprawy oszczędzania akumulatora... ale jest to dla mnie dyskomfortem.
Nie przesadzajmy z tym oszczędzaniem akumulatora. Przepuszczenie zasilania przez stacyjkę to tylko zabezpieczenie przed pozostawieniem włączonego radia po wyjściu z samochodu. Tu przy wyłączonym radiu nie powinno być żadnego poboru prądu, przynajmniej w przypadku mojego radia (Kenwood). Minimalny pobór jest tylko na linii podtrzymania pamięci. Pół roku temu przerobiłem sobie instalację tak, aby radio omijało stacyjkę i nie zauważam żadnych negatywnych oznak w akumulatorze. A samochód stał nieruszany nawet po 2 tygodnie.
-
Jeszcze raz dam upust mojej dezaprobaty dla firmy Hyundai:
Wyświetlacz radia zawiera mnóstwo "ikon", których znaczenie jest zupełnie pominięte w instrukcji.
Ostatnio na przykład zauważyłem, że przy temperaturze 2 st. C pojawia się znaczek "*" obok temperatury. Ciekawy zupełnie bezużyteczny bajer ;-)
A takich znaczków przy włączonym radiu jest dużo:
"ST", "LO", znak wieży nadajnika - co one oznaczają ?
Mogę się jedynie domyślać, że "ST" znaczy STEREO.
A reszta ?
-
"ST", "LO", znak wieży nadajnika - co one oznaczają ?
Opisy w radiu (ustalone metodą dedukcji):
ST - STEREO
LO - sygnał nadajnika stacji mocny (LOCAL)
DX - sygnał z nadajnika słabszy
Istnieje również wyszukiwanie stacji radiowych tematycznie używając przycisku na panelu PTY (dla CD zmiana katalogów płyty CD)
-
Opisy w radiu (ustalone metodą obserwacji)
Chyba tylko to nam pozostaje - własne obserwacje.
Wielkie dzięki grzech !
-
Jeszcze jedno: jak masz Comfort to czy masz regulowane oświetlenia radia i tablicy?
Bo to światło wieczorem mnie dobija
W Comfort jest regulacja i to płynna.
-
Nawiązując do mojej wcześniejszej wypowiedzi dotyczącej możliwości słuchania radia bez konieczności przekręcania kluczyka w stacyjce.
Właśnie wczoraj wróciłem z wymiany oleju po 1500km i zadałem w ASO kilka nurtujących mnie pytań.
Co do radia... nie ma możliwości aby "przepiąć" radia tak aby można je załączać bez kluczyka w stacyjce.
Powodem ma być to iż całą elektryką steruje "BODY COMPUTER" <co?> , i nie ma możliwości uruchomienia radia z pominięciem komputera.
... A szkoda ....
-
Od dwóch tygodni pomykam I30 CW i zauważyłem dziwną przypadłość w systemie audio. Otóż już 3 bądź 4 razy podczas użytkowania radia nagle zmianiła mi się siła głosu (tzn. podskoczyła w górę np. z poziomu 5 na 10). Nie było to przypadkowe przycisnięcie przycisku regulacji siły głosu na kierownicy czy gałki na panelu radia. Tak po prostu radio zaczynało głośniej grać podwając siłę głosu.
Czy ktoś spotkał się z czym takimś ?
pozdrawiam
-
Witam!
Też tak kiedyś miałem, ale pomogło ustawienie opcji w konfiguracji radia:
Setup --> RDS --> TA Vol. na wartość 0.
Pozdrawiam
-
Od dwóch tygodni pomykam I30 CW i zauważyłem dziwną przypadłość w systemie audio. Otóż już 3 bądź 4 razy podczas użytkowania radia nagle zmianiła mi się siła głosu (tzn. podskoczyła w górę np. z poziomu 5 na 10). Nie było to przypadkowe przycisnięcie przycisku regulacji siły głosu na kierownicy czy gałki na panelu radia. Tak po prostu radio zaczynało głośniej grać podwając siłę głosu.
Czy ktoś spotkał się z czym takimś ?
pozdrawiam
Witam .Też to miałem jakieś 2 tygodnie temu.
Poprawiłem w setupie głośność domyślną i na razie jest ok.
pozdrawiam
-
Faktycznie, ustawienie opcji w konfiguracji radia:
Setup --> RDS --> TA Vol. na wartość 0 chyba pomogło, bo jak na razie wszystko jest OK.
-
Ostatnio na przykład zauważyłem, że przy temperaturze 2 st. C pojawia się znaczek "*" obok temperatury. Ciekawy zupełnie bezużyteczny bajer ;-)
Ten bezużyteczny bajer, to jest ostrzeżenie przed możliwością wystąpienia oblodzenia (oszronienia) drogi, więc chyba nie taki bezużyteczny ten bajer jest? Pozdrawiam
-
Dla mnie jest tez bezurzyteczny bo inne marki maja tak ze w momencie pojawienia sie mozliwosci marzniecia i wyswietlenia gwiazdki badz sniezynki samochod wydaje dzwiek ostrzegajacy by zmusic do spojrzenia na wyswietlacz. Tu pojawia sie bez dzwieku wiec nie zerkajac na wyswietlacz nie wiesz ze sie pojawila mozliwosc marzniecia drogi wiec bajer jest ale nie dziala. Podobnie jak blokada szyb. Jest mozliwosc zablokowania szyb tylnych ale w wszystkich autach na swiecie blokuja sie szyby tylne tylko z tylnych guzikow czyli pasazerowie nie moga obslugiwac a kierowca tak. Tu blokada polega poprostu na wylaczeniu zasilania na tyl dla wszystkich lacznie z kierowca! Totalna bzdura!
A co do funkcji radia to sorry ale wszystkie radia produkowane od 10 lat posiadajace RDS maja te same funkcje tak samo dzialajace i moze dlatego nie sa juz opisane w instrukcji bo kazdy juz je zna jak spuszczanie wody w wc tez nie ma instrukcji jak to robic a kazdy potrafi. Dziwia mnie takie pytania. A np nikt nie pyta o to czemu zegar w radiu sie nie przestawil na zimowy badz czemu wlasnie sam to zrobil a to jest jedna z nowszych funkcji dostepna do niedawna w sprzecie drozszym. Co do podglasniania sie samoczynnie radia sprawdz tez czy nie robi sie ci glosniej na samych wiadomosciach. Bo mozesz miec ustawiona tak glosnosc komunikatow radiowych typu wiadomosci czy traffic. Wszystkie takie ustawienia sa w setupie w radiu z banalnie prostym menu.
-
tak sobie czytam Twoje posty Carexpert i widzę, że chyba bardzo niezadowolony z zakupu jesteś albo masz nawyk szukania dziury w całym :roll:
-
Jestem mechanikiem mam na codzien doczynienia z roznymi autami i tymi prostymi jak i limuzynami czy autami typu Ferrari, Bentley Porsche itp ( wprawdzie tylko czasem) i i30cw zauroczyl mnie wyposazeniem cena i jakoscia wykonczenia. Ale ze wzgledu na swoj zawod wylapuje wiecej niz inni i wiem jak powino co dzialac. W moim i30cw denerwuja mnie teraz 2 sprawy. Climatronik ktory slabo grzeje w automacie wiec mimo "wypasionego" climatronika trzeba recznie ciagle krecic i slaby lakier do tego z gwarancja tak napisana ze w zasadzie na lakier gwarancji nie ma. Niestety lakier jest cienki i miekki jak i zupelnie nie odporny na zarysowania czy ptasie odchody. W aucie jest zakochana rodzina i dlatego mimo swoich wad jest nadal w rodzinie. O ile na ogrzewanie mozna probowac cos poradzic montujac np Webasto mimo iz nie jest to w nim proste bo regulator cisnienia paliwa ma w zbiorniku co powoduje spora ingerencje w auto na gwarancji to z lakierem nie ma co zrobic.
-
dla zainteresowanych..istnieje mozliwość zamontowania regulacji podswietlenia deski rozdzielczej w wersji Classic...koszt około 220 pln brutto w ramach samodzielnego montazu...
-
1. Zgadzam sie z kolegą Carexpert co do klimy to niewiem bo mam manual ale lakir napradę miękki. Dostałeł już kilka razy kamieniem i raz wymieniałem szybę na gwarancji, ale ślady na karoserii (przedniej masce) po kamieniach niestety zostały i są odpryski lakieru i nic się z tym nie da zrobić.
2. drugi temat to możliwość regulacji tego oświetlenia jestęm więcej niż zainteresowany rozwiązaniem czekam na jakiejś konkrety
-
dla zainteresowanych..istnieje mozliwość zamontowania regulacji podswietlenia deski rozdzielczej w wersji Classic...koszt około 220 pln brutto w ramach samodzielnego montazu...
A mogę poprosić o jakieś konkretne rozwiązania. Mam autko dwa tygodnie,jeśli nie uda mi sie przyciennic tego diabelstwa to może byc to mój pierwszy i ostatni wątek na tym forum.
(jestem w domu od godzinki wiec troszkę pojeździłem jak kret...)
Pozdrawiam serdecznie.