HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: NaMiBiA w 19 Luty 2015, 23:54:40
-
Cześć!
Zwracam się do Was z gorącą prośbą o pomoc. Postaram się szczegółowo opisać sytuację z moim hultajem. Jako laik nie wiem co jest przydatną informacją a co nie więc proszę o wyrozumiałość.
W zeszłym tygodniu wyjechałam na miasto, zaparkowałam pod górkę. Wróciłam, kluczyk przekręciłam do pozycji zapłonu ale dopiero po około 10 minutach chciałam odpalić auto- już się nie dało. Przyjechał znajomy, zamiast podłączyć aku pod klemy, włożył swój zapasowy akumulator. Odpaliłam. Po przejechaniu około 6/7 km auto zgasło. Znajomy znów coś pogrzebał i auto ruszyło na kolejne 2km.
Naładowaliśmy akumulator (oryginalny) i podłączyliśmy. Auto odpaliło, pracowało ok 5-6 sekund po czym dwukrotnie jakby silnik "przygasł" na ułamek sekundy a następnie wyłączył się. Od tego momentu nie da się go odpalić. Można kręcić rozrusznikiem ale bez efektów.
Kilka dni później podjechał kolega i podłączyliśmy się do komputera. Oto efekty:
w historii błędów:
-B2500 i B2505 błąd kontrolki poduszki (udało się skasować)
-B1102 niskie napięcie (udało się skasować)
w diagnozie bieżącej:
-C1102 niskie napięcie (udało się skasować)
-C1616 CAN BUS OFF (udało się skasować)
-C1260 błąd czujnika skrętu (nie udało się skasować)
Kolega sprawdził, że wtryski i pompa paliwa działają (nie ma iskry?!)
Po tych operacjach wciąż nie udało się uruchomić auta. Skontaktowaliśmy się z ASO, który przekazał, iż błąd czujnika skrętu nie ma nic wspólnego z niemożnością odpalenia samochodu. Poinformował, że te błędy są związane z zużytym akumulatora. Zalecili jego wymianę. Niestety pomimo nowego zakupu w dalszym ciągu nie można odpalić silnika. Przy próbie startu, mrugają jednocześnie czerwone ESP i pomarańczowe auto z kluczykiem a także znaczek check engine.
Wymieniłam akumulator na nowy - Bosh S5 52AH 520A
Wymieniłam baterie w pilotach- Sony CR2032 3V
Proszę o pomoc, nawet najmniejszą podpowiedź.
Pozdrawiam
NaMiBiA
-
Zalatuje jakimś problemem z immobilizerem . Nie rozkodowały sie kluczyki?
-
Zalatuje jakimś problemem z immobilizerem . Nie rozkodowały sie kluczyki?
Hej! Szczerze to już sama nie wiem. Masz może teorię jak to się mogło stać? Z takim problemem rozumiem, że pozostaje jedynie ASO?!
-
Mnie też to "śmierdzi" nie czytaniem kluczyka przez immo - spróbuj drugim zapasowym czy będzie efekt.
Sprawdź też czujnik położenia wału korbowego (może nie wykazać usterki na kompie, a czujnik nie działać normalnie - przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza powinna lekko się dźwignąć - jeżeli nie drgnie nawet to duże prawdopodobieństwo, że czujnik)
Ewentualnie może gdzieś być jakieś zwarcie w instalacji.
-
Gdyby to był problem z immo to wydaje mi się, że nie kręciłby rozrusznikiem.
-
Z immo kreci normalnie. Tylko odcina prąd na zaplon .
-
NaMiBiA,
-C1260 błąd czujnika skrętu (nie udało się skasować)
Czyżbyś miała problem z układem wspomagania elektrycznego ? (wada fabryczna)
mrugają jednocześnie czerwone ESP i pomarańczowe auto z kluczykiem a także znaczek check engine.
Czy przypadkiem nie jest to kontrolka EPS ?
-
Jeśli nie byłoby iskry sprawdź bezpiecznik ECU2.
(http://images70.fotosik.pl/634/6bcfa15138dd3aa2m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6bcfa15138dd3aa2)(http://images70.fotosik.pl/634/8efa59263f2f677dm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8efa59263f2f677d)
-
Dziękuję za Wasze odpowiedzi/podpowiedzi :) A więc:
Mnie też to "śmierdzi" nie czytaniem kluczyka przez immo - spróbuj drugim zapasowym czy będzie efekt.
Na drugim kluczyku jest taki sam efekt.
Sprawdź też czujnik położenia wału korbowego (może nie wykazać usterki na kompie, a czujnik nie działać normalnie - przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza powinna lekko się dźwignąć
Wskazówka podnosi się delikatnie przy odpalaniu.
Ewentualnie może gdzieś być jakieś zwarcie w instalacji
Jak to sprawdzić? Od czego zacząć?!?!?! :)
Czy przypadkiem nie jest to kontrolka EPS ?
Faktycznie jest to kontrolka EPS, mała/duża pomyłka- chyba przez te nerwy związane z całą sytuacją.
Jeśli nie byłoby iskry sprawdź bezpiecznik ECU2.
Sprawdzone. Wszystkie są w porządku.
Nagraliśmy filmik z próby odpalenia hultaja, może to coś ułatwi ?!
Próba odpalenia (https://drive.google.com/folderview?id=0B2UwSPUGDYNCTVRsQTkzQkhKUkk&usp=sharing)
-
Pozostaje więc chyba tylko kwestia zwarcia, lub immo. Co do elektryki to ja nie bardzo (mogę w domu wszystko zrobić z prądem, ale w aucie niewiele). Z immo też nie pomogę - raczej aso, lub dobry elektryk. Na szybko można jeszcze po kolei sprawdzić wszystkie połączenia kabli - wtyczki (do kompa, cewki i świec)
Chyba że masz problem ze wspomaganiem, a komputer przez to nie pozwoli odpalić auta i zablokował zapłon - w dieslu miałem zapchany filtr paliwa w baku i komp zupełnie odcinał mi wtrysk po sygnale "małego ciśnienia paliwa" - może w tym aso nie bardzo się znają? Zapytaj np w aso w Słupsku - (59) 845 21 11 - tam dość kompetentni ludzie działają.
-
Ale ja czegoś nie rozumiem, sprawdzony ten brak iskry czy nie ?
Pompa sprawdzona jak rozumiem - słychać jej działanie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłony ?
Ktoś pokusił się wyjąć przewody i sprawdzić czy jest iskra ?
To że nie ma iskry, nie musi być jedynie winą bezpiecznika.
-
Iskra nie była sprawdzana. Auto jest już u mechanika. Jak dowiem się co dolegało hultajowi, to od razu napiszę co i jak...
Dziękuję raz jeszcze za Wasze zaangażowanie i rady! :)