HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: k3s4 w 06 Lipiec 2020, 11:48:43
-
Witam,
czy ktoś ma doświadczenie w diagnozie lub mógłby sprawdzić jak wygląda u niego parametr - "EGR Error %" oraz "Commanded EGR %" w Torque podczas jazdy?
U mnie tak wygląda wykres pracy EGR:
(https://i.imgur.com/zoe8g19.png)
EGR ERROR = EGR_ERR: This parameter is displayed in percentage and represents EGR position errors. The EGR Error is also normalized for all types of EGR systems. The reading is based on a simple formula: (Actual EGR Position − Commanded EGR) ÷ Commanded EGR = EGR Error. For example, if the EGR valve is commanded open 10% and the EGR valve moves only 5% (5% − 10%) ÷ 10% = −50% error. If the scan tool displays EGR Error at 99.2% and the EGR is commanded OFF, this indicates that the PCM is receiving information that the EGR valve position is greater than 0%. This may be due to an EGR valve that is stuck partially open or a malfunctioning EGR position sensor.
-
Witam,
Ja w terque mam dodany ten wskaźnik i zachowuje się on tak, że są jakieś tam błędy do poziomu max 20% i max 0.5 sekuny i spadają do zera. Wydaje się to normalne bo przecież egr-em steruję silnik krokowy i on musi mieć czas otworzyć i zamknąć na odpowiednią pozycje egr.
Zawyczaj jest to taki pik błędu i natychmiast spada do zera.
Zastanawia mnie czy na podstawie tych dachych można stwierdzić jak dobrze działa dgr - czy jest to tylko teoria.
Nurtuje mnie temat czy nie wyczyścić profilaktycznie egr (manualne umycie go)
Mój przebieg to 185000km
-
Witam,
Ja w terque mam dodany ten wskaźnik i zachowuje się on tak, że są jakieś tam błędy do poziomu max 20% i max 0.5 sekuny i spadają do zera. Wydaje się to normalne bo przecież egr-em steruję silnik krokowy i on musi mieć czas otworzyć i zamknąć na odpowiednią pozycje egr.
Zawyczaj jest to taki pik błędu i natychmiast spada do zera.
Zastanawia mnie czy na podstawie tych dachych można stwierdzić jak dobrze działa dgr - czy jest to tylko teoria.
Nurtuje mnie temat czy nie wyczyścić profilaktycznie egr (manualne umycie go)
Mój przebieg to 185000km
ciekawe.. a co ile km wypala się u Ciebie DPF ?
-
Pukałem dpf bo dopalal się już co 80-120km
Teraz dopala się co 280-380
Pozrdawiam
-
Taki edit. Teraz dpf dopala mi co 380km typowo miasto, max 500 trasa
-
Paliwa zimowe, bez dodatków BIO zawsze wydłużają interwały pomiędzy wypalaniem.
-
Ja tankuje zazwyczaj na shell, w czwartki shel vpower diesel i zrobiłem tym autem już ponad 30000km i wszystko jest w miarę ok. Nawet jak miałem czas to chciałem umyć profilaktycznie sitko w baku, bo na forum o tym pisali ( że zakleja się itp od złego paliwa) ja zaglądam do baku czyścić sitko, a tam sitko jak nówka, ani nalotu jakiego kolowiek. Wydaje mi się że te droższe paliwa oczyszczają jednak naprawdę cały układ paliwowy. :-X
-
Pukałem dpf bo dopalal się już co 80-120km
Teraz dopala się co 280-380
Pozrdawiam
A mozna wiedziec jak i czym plukales DPF czy dales do firmy na czyszczenie ?
-
Ja oddałem do firmy co zajmuje się tylko tym tj. Czyszczenie DPF fap itp.
Wymontowali wyczyścili poskładali i 700zl wzięli ale jest ok
PS. Żeby wyjąć w i40 DPF podobno sanki trzeba trochę opuścić - tak mówili