HyundaiKlub.pl
Portal => Portal => Wątek zaczęty przez: speedmaster w 13 Luty 2012, 17:34:24
-
W ostatnich latach koreańscy producenci zanotowali zaskakujący postęp. Hyunadi i Kia to dzisiaj jedne z najpopularniejszych marek na całym świecie. Koreańczycy chcą dalej iść śladem japońskich producentów i planują wprowadzenie marki premium.
(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28495/640-hyundai-genesis.jpeg)
Toyota, Nissan i Honda mają Lexusa, Infiniti i Acurę. Samochody tych marek nie są tak popularne, jak niemieccy konkurenci, ale pozwalają powiększać zysk i wpływają pozytywnie na wizerunek swoich koncernów. Również Hyundai chce być traktowany poważniej i planuje stworzenie luksusowej marki pod nazwą Genesis.
Aktualnie produkowany Hyundai Genesis to duży sedan wyższej klasy, który odnosi niemałe sukcesy w rodzimej Korei i w Stanach Zjednoczonych. Na bazie tego modelu miałaby powstać marka oferująca całą gamę modeli premium. W Europie Japońskie marki z wyższej półki mają pewne problemy, jednak na innych kontynentach przyjęły się bardzo dobrze. Na swoją część tortu liczy też Hyundai.
Koreańczycy wiedzą, że sprzedawanie modelu premium z logo Hyundaia nie będzie łatwe. W tej klasie liczy się nie tylko jakość, komfort i wyposażenie, ale też status marki. Nieważne jak dobry i luksusowy byłby samochód - z "H" na masce będzie to nadal Hyundai. Dave Zuchowski, jeden z amerykańskich przedstawicieli marki przyznał, że wielu klientów decydowało się na wymianę logo na masce na specjalną wersję stworzona dla modelu Genesis.
Ostateczna decyzja nie została podjęta, ale w 2013 roku mają być zaprezentowane nowe generacje modeli Genesis i Equus, co byłoby najlepszą okazją na wprowadzenie nowej marki.
Źródło: http://www.wp.pl
-
I słusznie, każda szanująca się firma ma w swojej ofercie kilka aut w klasie premium. Myślę że nadszedł już czas aby Hyundai wyżej podniósł poprzeczkę :-).
-
Zastanawiam się czy teraz to nie będzie już musztarda po obiedzie... Nie wiem czy nie lepszym posunięciem byłoby stworzenie marki premium wcześniej, wraz z wprowadzeniem modeli Genesis i Eqees.
-
Hyundai niestety jeszcze długo nie będzie marką premium :roll:
-
Hyundai niestety jeszcze długo nie będzie marką premium
Dlaczego tak uważasz?
-
Hyundai niestety jeszcze długo nie będzie marką premium :roll:
W Europie pewnie tak, ale w USA Genesis (limuzyna) konkuruje z europejskimi markami klasy premium z całkiem dobrym wynikiem. Sądzisz, że wypuszczenie takiego samochodu nie było poprzedzone wcześniejszymi badaniami marketingowymi? Wiadomą sprawą jest, że klasa premium, to klasa snobów i tutaj bardziej liczą się trendy niż nowinki techniczne, ale nie zapominajmy, że trendy kreują media i tutaj jest pole do popisu dla manipulantów. ;-)
-
Myślę, że w Europie może być niełatwo,ponieważ klasę premium opanowała niemiecka motoryzacja (Audi, BMW, Mercedes). Przed laty japończycy próbowali sprzedawać swoje premium (Lexus, Acura, Infiniti) ale tych aut prawie niewidać na drogach w Europie. Natomiast na amerykańskim rynku szybko zdobyły uznanie i stanowią duży procent sprzedawanych aut. Myślę że z Hyundaiem będzie podobnie.
-
cóż, mówią, że chcieć to móc:)
Zobaczymy go jak wywindują ceny jak w i40 to dostaną po tyłku. W klasie premium są marki o ugruntowanej pozycji bmw, audi, merc, infiniti, lexus etc. Hyundai musi zaskoczyć jakością, designem a nie tylko ceną!!! :lol:
-
Jakość przede wszystkim, a cena cóż np. taki Veloster nie jest atrakcyjny cenowo jak na dzień dzisiejszy, a czemu uważam tak a nie inaczej hmm.... Trudno będzie Hyundaiowi dorównać, samochodom z pod znaku Infiniti, Acura, lexus czy też Audi, Bmw, o Mercedesie nie wspominając. Niestety rynek już sobie wyrobił zdanie i ciężko będzie to zmienić. Auta tych marek pracowały na swój wizerunek bardzo długo, np. marka Infiniti zadebiutowała w Ameryce północnej w 1989r. Acura jeszcze wcześniej bo od 1986r. Acura NSX (Honda NSX) powstała w 1990 i już mogła konkurować z takimi markami jak Ferrari, zastosowano w tym modelu rozwiązania z formuły 1. A Hyundai jest marką głównie produkująca samochody, ale wypuszcza też elektronikę jakiej jakości to już oceńcie sami, mało ktoś z nas kupując radioodtwarzacz do samochodu zwraca uwagę na tę markę. Większość wybiera sprzęt bardziej markowych producentów Sony, Panasonic czy Kenwood. Czemu?
ps. Mam możliwość porównywania mojego i30 z civiciem IIIV generacji i naprawdę jest różnica na korzyść tej drugiej marki :roll: