HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Arni71 w 05 Grudzień 2016, 11:27:48

Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Grudzień 2016, 11:27:48
Jak  w temacie - warto wymieniać instalację LPG??
Czy ktoś brał to pod uwagę, jakie mogą być koszty??
Wg opisów instalacji, prawdopodobnie będę musiał  wymienić kolektor dolotowy (inne umiejscowienie otworów pod wtryski), zdemontować niepotrzebne przewody okładu chłodzenia z reduktorem i filtrem włącznie, będę mógł zdemontować instalację lubryfikacji zaworów.
Praktycznie z obecnej instalacji LPG zostanie tylko butla.

Dodam że obecna instalacja LOVATO którą mam działa bez zarzutu, ostatnio wymieniałem wtryski, ale jak się okazało to i tak te które były zamontowane dawno podlegały wymianie - wycofane przez LOVATO
Zamysł zmiany generacji przyszedł mi do głowy ze względu na potrzebę uzupełniania benzyny, teraz zimą coraz częściej - z wiadomych powodów.
Dodatkowo czytałem opinie że V generacja jest bardziej efektywna, mniej kłopotliwa jeśli chodzi o serwisowanie - odpada wymiana filtrów.
Problemem pozostaje tylko żywotność pompy gazu - to można zniwelować unikając tankowania na PGR'ach- i koszt montażu, przypuszczam że zmiana generacji będzie niewiele tańsza od montażu V gen od podstaw, w całej instalacji zbiornik nie jest najdroższy
Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: belgrano w 05 Grudzień 2016, 13:53:45
Nie warto. Szkoda kosztów i roboty. Zapraszam na forum lpg info
Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: Shadows w 06 Grudzień 2016, 02:47:24
Pytanie po co taki zabieg skoro zysk może być symboliczny?
Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 06 Grudzień 2016, 08:55:43
Już mi przeszło :)

Dowiedziałem się że w naszych Tucsonach jest zbyt skomplikowany układ dolotowy aby precyzyjnie zamontować wtryski gazu w postaci ciekłej, jest to podstawowy wymóg montażu instalacji V generacji.

Poza tym instalacja V generacji VIALLE która jest mocno promowana w Polsce, jest bardzo awaryjna - zacierające się pompy gazu, problemy z elektrozaworami, awarie sterowników - a co ciekawe opisał mi to przedstawiciel warsztatu w którym montują instalacje tej firmy :)

Więc pozostaję przy swoim LOVATO IV gen :)
Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: Shadows w 06 Grudzień 2016, 15:06:32
A wiesz jak rozpoznać generację tych instalacji? Mam roczną Lovato Smart New KP
Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 07 Grudzień 2016, 06:21:52
Z tego co się orientuję to Lovato nie ma instalacji V generacji.
Najpopularniejsza w Polsce jest instalacja Vialle
Wcześniejsze generacje maja przede wszystkim reduktor i filtry -  fazy ciekłej (w reduktorze) i fazy lotnej z czujnikiem ciśnienia.
Oba te elementy są w komorze silnika - przeważnie z lewej strony - jak patrzysz na silnik (prawa strona w kierunku jazdy )
Ja mam jeszcze dodatkowo podgrzewacz gazu ale na wiosnę planuję go usunąć.
Konsultowałem to z gazownikiem u którego serwisuję instalację, stwierdził że przy tej pojemności silnika nie jest konieczny, sam reduktor podgrzewa gaz wystarczająco.
Sam podgrzewacz to dodatkowa "wpinka"w instalację chłodzenia i przewody gazowe,
miałem parę tygodni z tym problem - masa przewodów i podgrzewacza spowodowała zerwanie przewodu gazowego z filtra - można sobie wyobrazić moje przerażenie gdy po kilku nieudanych próbach uruchomienia silnika otworzyłem maskę silnika.

Jestem "młodym" użytkownikiem instalacji LPG ale już zdążyłem mieć z nią trochę stresu a co za tym idzie musiałem trochę podumać nad nią :)
Tytuł: Zmiana instalacji LPG IV gen na V gen - czy warto??
Wiadomość wysłana przez: Shadows w 07 Grudzień 2016, 15:49:42
Ok, dzięki za info.

Ja 10ty rok jeżdżę na gazie, wcześniej 9lat miałem sekwencję AG - bezawaryjna.