HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson TL => Wątek zaczęty przez: boxer w 20 Marzec 2016, 19:22:09
-
Siema, ktoś zakładał do Tuscona inne niż fabryczne felgi? Może pochwalicie się fotami?
-
Moje zimowe felgi 17, kupione w salonie hyundai a na lato oryginalne 19
-
Jak Ci sie jeździ na 19? mocno spada komfort? ja właśnie mam dylemat czy zdecydować się na 18 czy 19 na letnie opony.
-
Moim Tucsonem na 19 jeszcze nie jeździłem więc ciężko mi się wypowiedzieć. Podejrzewam, że komfort spadnie, jednak walory wizualne wzięły górę. :-)
-
Jak z czujnikami ciśnienia? masz drugi komplet do 19-stek czy będziesz przekładał? czy w ogóle ich nie przełożysz?
-
Mam drugi komplet czujników.
-
Kupiłem auto na 17 ale od razu kupiłem oryginalne 19 bo są zajebiscie piękne. I nawet zima będę na nich jeździł. Różnica w komforcie niewielka za to w wyglądzie przepaść.
A'propos, do sprzedania okazyjnie mam oryginalne 17 felgi z oponami (lub bez) :-)
-
Można wiedzieć ile dałeś?
Czy ktoś z Was wie co się stanie jak wrzucimy felgi bez czujników ciśnienia? pewnie pojawi się komunikat na wyświetlaczu? coś jeszcze?
-
Pytasz bo chcesz przyoszczędzić na czujnikach czy tylko teoretycznie? Jeśli to pierwsze to odradzam.
Ostatnio uszkodziłem oponę o róg kraweznika i powoli schodziło powietrze. Czujnik od razu zareagował kontrolkami na desce i rozpaczliwym komunikatem na wyświetlaczu (i tak prawdopodobnie będzie jak ich w ogóle nie założysz)
System sprawdził się świetnie gdyż od razu wiedziałem że coś złego dzieje się z kołem. A bez niego zostawiłbym auto na noc pod domem a rano zastał flaka.
Poza tym czujniki można bez trudu przełożyć kupić tylko trzeba drugi komplet wentyli (po ok. 25zl szt.)
-
Tusonisti a na jakich masz oponach Hankookach? Bo ja też obcierając o krawężnik uszkodziłem oponę, musiałem kupić nową, coś słabe te Hankooki.
-
Mój komplecik zimowy. Na lato fabryczne 17" . Wiem że brudny i w ogóle fotka do niczego ale za chwilę będzie stał na letnich więc to ostatnia szansa była.
-
Marekj to 17 czy 18? bo wyglądaja na wieksze niz fabryczne 17
-
17" Dezent TD, opony 225/60/17 czyli wszystko zgodnie ze standardem.
-
Witam,
Proszę o informacje o różnicy w komforcie jazdy na 17' a 19' felgach.
Jestem na etapie zamawiania Tucsona i borykam sie z wyborem felg.
Pozdr.
-
Jeśli kupujesz 4WD i zamierzasz zjechać czasem z drogi to 17. Jeśli tylko asfalt to 19.
-
A jak się ma sprawa prowadzenia auta na 19' felgach w koleinach?
Pozdr.
-
Nie wiem jak się jeździ na 17 ale na 19 nie czuję żadnego dyskomfotu.
-
Radziu W poniedziałek jestem umówiony na zmianę zimowych 17 na letnie 19, więc we wtorek zdam relację co do różnicy w prowadzeniu auta. :->
-
A jak się ma sprawa prowadzenia auta na 19' felgach w koleinach?
Pozdr.
W sumie mógłbym sprawdzić.
Mam auto na 19 tylko skąd tu teraz wziąć koleiny ? :)
-
Wąski czekam na Twoją opinie.
Co do kolein to ja mam ich sporo na trasie Bydgoszcz - Konin.
Pozdr.
-
Udało się przyśpieszyć przekładkę kół. Przejechałem dziś ok 50 km na nowych gumach i powiem szczerze, że wielkich różnic nie nie czuję a już na pewno komfort nie spada jakoś drastycznie. Efekt wizualny auta moim zdaniem zdecydowanie rośnie. :-)
Dla porównania fotka z dziś:
-
Wielkie dzięki za informacje. Poszło zamówienie na Tucsona Style 1.6 T z 19 felgami.
Pozostaje czekać na odbiór. Szkoda ze tak długo.
Pozdr.
-
Czy do tego auta da się dobrać felgi stalowe na zimę do zimowych opon ?
Bo w salonach do Tucsonów są tylko stopy lekkie.
-
Na przykład:
http://www.oponeo.pl/felga-stalowa/alcar-kfz-8265#18779207
Co do wszystkich parametrów rozmiarowych się zgadza więc powinna pasować. Pytanie tylko jaki to ma sens? Za 100 więcej znajdziesz alusy 17". Nie wiem też czy do tych stalowych da się czujniki ciśnienia wpakować. Większość alusów jest przystosowana do używania w zimie. Moje przeżyły zimę bez jakichkolwiek śladów. Obawiałem się czy łańcuchy nie bedą ich niszczyć. Nie miałem potrzeby ich używać ale przymiarka pokazała że nie zachodzą na felgę. Przy 17" opona ma taki profil że felga jest całkowicie bezpieczna.
-
Ja pochwale się moimi oponami :) od 2 lat jeżdżę na oponach
Nokian Weatherproof SUV - opony na każdą pogodę
Mam je założone w IX35 i Tucson - jestem mega zadowolony i nie muszę zmieniać opon z letnich na zimowe ;)
(http://dc602r66yb2n9.cloudfront.net/pub/web/images/product_images/new_2016/Nokian_Weatherproof_SUV.png?c=product_image_desktop)
Link do Nokian (http://www.nokiantyres.pl/opony-na-kazda-pogode/nokian-weatherproof-suv/)
-
Wlasnie tez sie zastanawiam nad tymi nokianami raz zaloze i na pare lat spokoj z oponami a tak jak nie mam 2 kompletu felg przekladki itp opony maja bardzo dobre opinie w wielu testach. Ile dales za opony jesli nie tajemnica?
-
Kupiłem na oponeo.pl dałem ok 500zl za sztukę - super opony.
Mam opony uniwersalne na 4 samochodach- raczej do zimówek nie wrócę
-
A jaki model opon ma tucson fabrycznie na 17 ciekawe czy aso ma te nokiany chyba ze kupic i przy odbiorze niech zmienia a te fabryczne sprzedac nowe jak myslicie?
-
W ASO nie mieli tego modelu - tez mam nowe opony seryjne na sprzedaż 😎
-
Opony wielosezonowe ("na każdą pogodę") są kompromisem. Ok latem będą lepsze niż zimówki i mniej będą się ślizgać zimą od opon letnich ale sorry będą gorsze latem od letnich i zimą od zimówek. Cudów nie ma. To chemia i fizyka.
Dlatego zawsze latem będę jeździł na letnich a zimą na zimówkach. I dziwią mnie te kilkuset złotowe oszczędności ludzi którzy kupują samochód za ok. 100 koła.
Przepraszam ale nie uznaję kompromisów w temacie mojego bezpieczeństwa.
-
Kibic pewnie masz racje ale to sa rozterki i zawsze jest jakies ale to samo kupic uzywane markowe czy np nowe a marki niszowej? Wiele osob ktore znam tez maja te dylematy :))
-
Dodano: 2016-07-04, 07:20
Pozostaje jeszcze temat ubezpieczenia. Czy ubezpieczalnia nie bedzie robić problemu w razie dzwona zimą? Ja bym się bał w swoim aucie zakładać całoroczne gumy, dlatego od razu przy zakupie auta wziąłem w pakiecie dodatkowy komplet felg i opon na zimę.
-
Opony wielosezonowe ("na każdą pogodę") są kompromisem. Ok latem będą lepsze niż zimówki i mniej będą się ślizgać zimą od opon letnich ale sorry będą gorsze latem od letnich i zimą od zimówek. Cudów nie ma. To chemia i fizyka.
Dlatego zawsze latem będę jeździł na letnich a zimą na zimówkach. I dziwią mnie te kilkuset złotowe oszczędności ludzi którzy kupują samochód za ok. 100 koła.
Przepraszam ale nie uznaję kompromisów w temacie mojego bezpieczeństwa.
]
Każdy ma swoje zdanie i rację na temat opon :) Opona Nokian o której mowa to opona bardziej zimowa niż wielosezonowa :) a co do bezpieczeństwa można przejrzeć jak testy jak ta opona wypada w porównaniu z letnimi i zimowymi ;)
Ja uznaję zasadę sprawdź sam zanim wydasz opinię :) Dla mnie ta opona zimą i latem w deszcz jest idealna.
Jak wcześniej pisałem posiadam na kilku samochodach różne opony wielkosezonowe i mam już zdanie wyrobione na temat kilku modeli. Z czystym sumieniem mogę polecić dwie opony:
Nokiany i Michelin Crossclimate :)
-
a z innej beczki...
koła 17" czy 19" ?? - mam dylemat które wybrać przy odbiorze auta...
Pomińcie względy wizualne, bo tu 19" górują..
Bardziej chodzi mi o wasze praktyczne doświadczenia z jazdy
na chwilę obecną mam zamówione 17" - żeby do nich kupić zimówki
kolega #wąski jest za większymi...:)
-
Ja mam 19.Auto dobrze na nich jeździ ale powyżej 80km/h hałas na gorszym asfalcie jest straszny.Komfort jazdy jest dobry.
Musisz wybrać ciszej i bardziej komfortowo czy większe ładniejsze koła.
-
Ja mam 19" na lato i 17" na zimę. Oczywiście jeśli chodzi o estetykę to 19" wyglądają o wiele ładniej. Natomiast jeśli chodzi o komfort to 17" są o wiele lepsze pod względem tłumienia wszelkich nierówności itp. Co do poziomu hałasu nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy. Ja mam u siebie cały komplet wraz z czujnikami TPMS.
-
ze względów praktycznych wybór padł na 17"... dzięki za odpowiedzi na moje pytanie... tylko utwierdziliście w moim wyborze:)))) auto odbieram w czwartek:))
-
Dla wszystkich zainteresowanych co się stanie jak nie będziemy mieli czujnika ciśnienia w oponach odpowiadam, że poza komunikatem na wyświetlaczu to nic więcej. Jest to informacja z serwisu Hyundaia w Opolu, pan twierdził że nie jest konieczne kupowania opon z tym że czujnikiem. Pozdrawiam
-
Potwierdzam mnie też poinformowali w salonie że będzie się świeciło ostrzeżenie, ale ja nie lubię jak mam komunikat lub kontrolke która mówi ze coś tam nie działa zwłaszcza w nowym samochodzie. Juz raz czujniki mi się przydały wiec wole je mieć.
-
Wydaje mi się (a nawet jestem prawie przekonany) że tak jak w innych autach (np w Citroenie C5, którego jeszcze posiadam) czujniki są zintegrowane z zaworem do pompowania i nie mają nic wspólnego z oponą poza tym że pokazują jakie jest w niej ciśnienie. W oponach nie ma żadnego czujnika.
-
Stockowe Hyundaiowe 19":
(http://s9.postimg.org/q7a23kn27/tuc3.png)
-
Panowie co doradzicie na zimę chcę zmienić na 17" z oponami, poza ASO pytam oczywiście bo mam ofertę kpl alu z oponami w ASO za 4800 i nie wiem czy szukać czegoś tańszego czy nie?
-
Mnie komplet 17" poza ASO kosztował niecałe 3600 + czujniki ciśnienia. W tej cenie z ASO miałem ofertę na 16"
Zdjęcie na pierwszej stronie tego wątku.
Poszukaj - zaoszczędzisz i kupisz takie felgi jakie chcesz
-
W Kaliszu w salonie zaproponowali mi na zimę alusy 17" + opony + czujniki ciśnienia za 3800 zł
-
Ja płaciłem za swój komplet w salonie 4200 zł. Wszystko zależy jakie opony i felgi. Wydaje mi się ze cena jest ok.
-
Dzięki Panowie (szczególne podziękowania dla marekj)
Właśnie zmieniłem 19" fabryczne koła na 17" alu z oponami 225/60 Hankook dokładnie mój zestaw wygląda i kosztował tak:
(https://s5.postimg.org/vbh7zp64z/IMG_7226.jpg) (https://postimg.org/image/vbh7zp64z/)
(https://s5.postimg.org/6fnsc7jgz/IMG_7224.jpg) (https://postimg.org/image/6fnsc7jgz/)
1 Hankook Winter i*cept evo2 W320 225/60R17 99 H 425,00zł/szt
2 Zestaw zabezpieczający McGard 119,00zł 119,00zł
3 DEZENT RE dark 7,50x17 5x114,30 ET38,00 449,00zł/szt.
Razem: 3615,00zł
czujniki sobie odpuściłem,kiedyś ludzie żyli bez czujników to może i ja dam radę :-)
Co do różnicy między 17 i 19 no i grubszym a węższym balonem to jest zdecydowanie bardziej komfortowo na 17 "
-
U mnie na fabryczne 19" trafiły Nokiany WR A4.
Na wiosnę czeka drugi zestaw czujników i...
(https://images81.fotosik.pl/303/28bf0eb10e336615.jpg) (https://images81.fotosik.pl/303/28bf0eb10e336615.jpg)
-
Hej jeśli ktoś zakupił tucsona na 17 letnich i chciałby oryginalne 19 to zapraszam do kontaktu. mam nowy komplet + dodatkowe kolo zapasowe również 19cali. Opony continental.
-
Witam a ja znalazłem fajne 19 ale na oponach 235/55 i tak sie zastanawiam czy aby nie za duże i czy nie będą szurać na zakrętach o nadkola.
Wiem z instrukcji że zalecane przez hyundai do felg 19 jest profil 45 ale czy 55 też będzie pasował?
Czy ktoś z kolegów się może orientuje?
-
Średnica 235/55 R19 jest o prawie 4cm większa od 245/45 R19. Jakie ET mają felgi, które chcesz kupić?
-
ET 49 z santa fe ale niby do tucsona też pasują
-
U mnie na fabryczne 19" trafiły Nokiany WR A4.
Na wiosnę czeka drugi zestaw czujników i...
[url=https://images81.fotosik.pl/303/28bf0eb10e336615.jpg]Obrazek (https://images81.fotosik.pl/303/28bf0eb10e336615.jpg)[/URL]
gizbern jak u Ciebie sprawują się Nokiany WR A4?
i jeszcze pytanie ogólne, jakie ET felg można założyć do Tucsona?
-
http://uniwers.vot.pl/et/
-
Założyłem oryginalne 19 i powiem wam że teraz cieszę się, ze ich nie sprzedałem. Auto wygląda mega a odczuciu komfortu i hałasu nie widać różnicy. POLECAM
-
Jestem zadowolony, szczególnie z przyczepności na mokrym. Troszkę szumią powyżej 120...
W tej chwili mam felgi o szerokości 8,5" z ET42 i boki opon równo z obrysem...
-
A jest jakiś posiadasz 1.6 GDI który jeździ na 19" :) ?
-
Ja mam 19-tki w 1,6 GDI nie zauważyłem różnicy w komforcie z 17 za to auto zyskało świetny wygląd i lepsze prowadzenie.
-
Co taka cisza :) nikt nic nie modyfikuje na lato?
-
:-P nie, pewnie jeżdżą i się cieszą
-
Może ktoś mi pomoże. Po wymianie opon na zimowe zauważyłem, że w jednym z kół z szybkością 0,1 bar na tydzień-10 dni spada ciśnienie. Dziś byłem w serwisie oponiarskim koło zdemontowani i poddano próbie "wody" ze skutkiem negatywnym. Co może być przyczyną powolnego spadku ciśnienia w oponie?
-
Najbardziej prawdopodobne jest to, że coś się wbiło i jest w oponie tak "wpasowane", że pod wpływem ciężaru auta i ruchu koła minimalnie popuszcza, ale skoro Ci tego nie zdiagnozowali, to dowiesz się dopiero po ściągnięciu opony i inspekcji od wewnątrz.
Oczywiście przyczyn może być jeszcze wiele, zaworek nie trzyma (wada, oring itp.) wada mechaniczna lub fabryczna rantu felgi/stopki opony (zaliczony krawężnik ?)
Ale jeśli było ok. a jest źle i w nic nie przyłożyłeś, nie wpadłeś w dziurę itd. to albo "guźć? skąd tu gużć?" :mrgreen: albo wentyl.