HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: Waldi w 05 Luty 2012, 13:08:35
-
chyba konczy mi sie bateria, musze ladowac na prostowniku co drugi dzien, czasami codziennie w te mrozy.
jakies 2,5 roku temu kupilem Centra Standard jc02 35ah 240a i bylo ok, a teraz chyba sie konczy jego zycie.
kupilem nowy, bo po 10 latach padl fabryczny.
przegladam allegro i zastanawiam sie jaki akumulator kupic, rozpietosc firm i cen jest rozna
taki sam mam problem ze swiecami i kablami
oczywiscie wiadomo ze bosz bedzie najlepszej jakosci, ale czy tak wysoki sprzet jest potrzebny do atosa?
dziekuje za komentarze
-
Nie patrz na firme. Bosch i tak jest produkowany przez firme krzak który w rzeczywistości jest dwa razay tańszy. Zwracaj uwage na prąd rozruchowy i oczywiscie pojemność, bierz cos ze sreniej półki cenowej.
Świece, kable- mysle że NGK, dość pancerne produkty ;>
Masz malutki silniczek więc spokojnie akumulatorek do 200 zł powinieneś szarpnąć :) kable i świece oraz inne części eksplaatacyjne nie powinny byc na tyle drogie że będziesz musiał poręczyć domem czy teściową.
pzdr :-P
-
Dzieki za odpowiedz, ale jestem laikiem to jedyne co moge powiedziec a aku w sklepie, to to, ktory lepiej wyglada w sklepie na polce.
jakies przyklady by sie przydaly :)
-
Waldi najprościej będzie jak pójdziesz do sklepu motoryzacyjnego (a nie super- hiper- ekstra- marketu), powiesz jakie masz autko i poprosisz żeby coś ci dobrali. Później już tylko pytanko o ilość zwrotów i długość gwarancji i będziesz miał jakiś obraz sytuacji. Oferta jest na tyle duża, że trudno rzucić konkretnym modelem. Nie wiemy też co leży na półkach w sklepach w twojej okolicy.
-
tak zrobilem ostatnio...
panie, bedzie pasowal, na pewno
faktycznie, pasowal ale nie mial stopki i teraz na sciagaczach jezdzi :/
myslalem ze znajde podpowiedzi na przyklad kup wiekszy na przyszlosc, albo nie kupuj wiekszego bo go alternator nie naladuje...
moze jeszcze dodam ze codziennie najdluzsza jazda trwa 5 - 7 minut szalenczej pogoni do pracy :D i wylaczenie stacyjki
myslalem w przyszlosci o wzmaczniaczu i bum bum w bagazniku
-
Powiem tak. Mam 3 letni akumulator. W ten weekend atos stał 4 noce na mrozie. I odpaliłem. Mały silniczek to nie trzeba super akumulatora, zeby odpalil. A ojca i brata autka juz nie odpalily, a aku nówki i jeżdżone codziennie.
W bagażniku mam bum bum ;p
5-7 minut?? To przecież atos nie zdąży ssania wyłączyć...;p
Co do mojego aku, to jest to standardowy akumulator. Bo tego japońskiego nie mogłem w sklepie dostać, a w serwisie był strasznie drogi. I teraz możecie się śmiać, możecie mnie zlinczować...ale powiem, jak jest naprawdę: akumulator jest trochę większy, w związku z czym nie mogłem go przymocować oryginalną stopką....akumulator nie jest w zaden sposob przymocowany !!!! jedyne co, to musialem zastosowac przejsciówkę na klemy europejskie z japońskich.
nie pamiętam ale to jest chyba 36Ah, a jaki prąd rozruchowy to juz nie pamiętam, ale akumulator był jednym z tańszych na półce w praktikerze.
Jestem zdania, ze lepiej kupić tańszy akumulator, ale co dwa lata, niż raz kupić droższy i liczyć, że wytrzyma 4 lata i codziennie rano modlić się czy odpali. pzdr
-
Sergiej u mnie jest podobnie, tyle że odpuściłem sobie przejściówki na klemy europejskie (których z resztą nie mogłem dostać) i mam po prostu wymienione klemy na nówki. Akumulator ze średniej półki w sklepie, standardowy przymocowany pasem ściągającym (akumulator o wymiarach takich jak do atosa, i na japońskie klemy udało mi się namierzyć tylko wśród akumulatorów do matiza... niestety te mają odwrotnie bieguny i nie wystarczy kabli)
-
zaskakujecie mnie koledzy... jak wygladaja przejsciowki o ktorych tyle piszecie?
-
Po dziesięciu niemal latach eksploatacji wysiadł mi właśnie oryginalny akumulator w Atosie Prime 2002 r (silnik G4HC, 999 ccm, ). Straciłem sporo czasu na poszukiwania, ale namierzyłem wreszcie akumulator z odpowiednimi wymiarami i stopką w obudowie dla oryginalnego mocowania. Firmy włoskiej, model UNIBAT. Na zasadzie wyłączności importuje go firma Autokompleks. Jest nieco słąbszy od oryginalnego (pojemność 35 Ah, NE-300A), ale mam nadzieje, że do końca żywota samochodziku - wystarczy.
Gdzieś tam zaobserwowałem polemikę użytkowników Forum n/t. wyglądu Atosa. Moim zdaniem o gustach się po prostu nie dyskutuje, bo to trochę tak jakby amatorowi bigosu adwersarz tłumaczył, że bigos jest niesmaczny ... Bez sensu !!
-
Mój akumulator to klasyczny Exide 35Ah. Był problem z dobraniem akumulatora, bo oryginalny miał stopki z obu stron, a wszystkie na rynku polskim mają jedną, ale działa już 7 lat i nie ma z nim problemów. Przy poważniejszych mrozach zabierałem go do domu ostatniej zimy i ze dwa razy podładowałem. Zarówno Centra jak i Exide produkują akumulatory do aut koreańskich w dwóch konfiguracjach biegunów. Z tym że Exide do akumulatory Centry eksportowane głównie na rynek amerykański.
Generalnie jest to akumulator obsługowy, ale jego obsługa ogranicza się do sprawdzenia raz na jakiś czas poziomu elektrolitu i założeniem wazeliny technicznej na klemy i bieguny. Przedłużacie w ten sposób swoim bateriom żywot niwelując efekt zasalania się biegunów i klem.