HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Accent w 31 Maj 2008, 00:01:53

Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 31 Maj 2008, 00:01:53
Z gazem poczekaj troszkę, najpierw sprawdz w jakiej kondycji masz silnik.
Bo późniejsze defekty które wystąpią mogą nadwyrężyć Ci portfel.
No i pamiętaj - koszt założnia (przegląd 160 zł co rok) + świece często, olej zacznie Ci brać, przewody, autko starsze to i pewnie cewka do wymiany i te bzdety, musisz obliczyć kiedy to sie zwróci. Niektórym co robią rocznie 10k gaz się nie opłaca po prostu.
Benzyny pali Ci 9l to gazu będzie palił z 12l.
No i tankujesz później gaz dobrej jakości - np statoil, inaczej będzie strzelał....
Temat musisz przemyśleć.
Nie myśl że tylko raz będziesz jeździł do zakładu gaziarzy :) możesz ich po instalacji odwiedzać kilkanaście razy...
Akcyze coś teraz planują obniżać....
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 31 Maj 2008, 01:17:12
Accent, zapomniałeś dodać o ...
Szybciej "utylizującym" się układzie wydechowym, amortyzatorach i sprężynach (szczególnie tył), mniejszym bagażniku, a nawet co po niektórzy układ hamulcowy (a w ten sposób idąc to w sumie całe auto)...
Chociaż wiele z tego co wymieniłeś tez nie jest taką oczywista i pewna ...

Ale oczywiście trzeba sie zastanowić nad sensem i gdzie oraz jaką zamontować.

Typ instalacji - albo sekwencja albo II generacja (pewnie II będą proponowali i chyba będzie to, przy jednak ciut starszym aucie, mądry wybór), ewentualnie możesz zapytać sie czy by nie wstawili coś takiego co sie nazywa Blos - dobra sprawa i w sumie w miarę nie najdroższe rozwiązanie...

Co do serwisu nie pomogę ...
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 31 Maj 2008, 07:51:03
Accent, dokladnie to samo mialem napisać. Ja też czasami mam ochote na gaz ale jak policzę wszystko po kolei, do tego dodam koło w bagażniku, ekstra przeglądy i regulację gazu to mi się odechciewa. Poza tym ja zdecyowanie za mało jeżdze żeby to miał sens. OIDP to znajomy ostatnio liczył swoją vectre i wyszlo mu że się zwróci po 50 czy 60 k km więc zdecydowanie za długo.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 31 Maj 2008, 09:39:29
Faktycznie jeszcze amortyzatory tył - zużyją się szybciej ja wymieniałem. Oraz tyłeczek autka będzie nurkował w dół.
Sam mam gaz wiec wiem mniej więcej że nie jest tak różowo...

Jak Miso zauważył sonda lamda i katalizator częśto nie wyrzymują. Podobnie jak głowica(zaworki itp) i uszczelka pod nią, w razie złej regulacji (zbyt uboga mieszanka).
Aha no i jak masz przepływomierz i Ci strzeli...to już go nie masz.
Aha z czasem może Ci gorzej odpalać.
A i gaz potrafi być nieszczelny.

Kml są oszczędności na gazie ale są też koszta... jeżeli pali Ci mało, np 7l to nie decydowałbym się. Na gazie będzie ciut taniej... ale wiadomo na co dołożysz.

No nie ma się co łudzić że jak sekwencja to jest ideał. Na sekwencji też potrafi strzelić.
Ale jeżeli instalacja to polecałbym sekwencyjną, albo żadną.
Sekwencja mniej pali jest lepsza dla silnika ( w instalacji I czy II gaz zasysają same cylindry i ostatnie mają mniej zassanego gazu, a jak nie zassą wszystkiego to strzeli).
Często widać to po świecach.

Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 31 Maj 2008, 09:59:44
Cytuj
Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D


Ja bym to nazwał mówieniem całej prawdy raczej :) Ludzie w Polska mają tendencje do robienia czegoś nie wysłuchawszy do końca całej opowieści a w takim temacie można zwrócić uwagę na te inne istotne sprawy.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 31 Maj 2008, 10:07:40
czy sekwencja czy coś innego to właśnie trzeba przeliczyć - ja w Sonacie rozważałem w ogóle demontaż instalacji ... ale jednak została - dużo jeżdżę wiec sie jednak opłaca.
Co do strzałów ... jakoś Accent, bardzo sie ich boisz - jak jest dobrze wyregulowana instalacja + klapa antywybuchowa to nie problem, poza tym przepływomierze w starszych Hyundaiach są mocno odporne na takie wybryki.

Wszystko kwestia , przekonań, przeliczeń i zasobności portfela - nawet I generacja może być mądrzejszym i lepszym rozwiązaniem ...

Gaz to temat rzeka - można o tym pisać wiele i nadal nie ugryźć nawet połowy tematu...
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 31 Maj 2008, 10:16:05
Cytat: "kml"
Cytuj
Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D


 Ludzie w Polska mają tendencje do robienia czegoś nie wysłuchawszy do końca całej opowieści a w takim temacie można zwrócić uwagę na te inne istotne sprawy.


Oraz do uogólniania. To że komuś strzeliło i wywaliło przepływomierz oraz że po założeniu gazu bierze olej itp NIE OZNACZA że zawsze musi tak być. No chyba że oszczędzisz na samej instalce. Ja mam czwarte auto na instalce BRC (w tym 3 hultaje) i prosze mi powiedzieć co to jest strzał bo znam to tylko z opowieści. Dobrze założona instalka nie przynosi takich wrażeń. Autka jeżdzą jak marzenie i mało palą. Słyszałem o tym że parowniki padają po 60kkm a ja mam w jednym hultaju instalke II gen i zrobione na LPG 100 kkm, regulowana 1 raz na pierwszym przeglądzie, filtry wymieniam sam, auto nie bierze nadmiernie oleju, nie osłabło(szacunkowy przebieg min 350kkm). Nigdy nie było problemów z LPG
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Grzesik1 w 31 Maj 2008, 10:22:25
Popieram BartBartez'a ja zrobiłem 30tys km nigdy mi nie strzeliło nic.
Mam instalkę IIgen + BLOS
Spalanie 8-9l w trasie ponizej 8

Takie stereotypowe myślenie jest strasznie nudne...
Jesli ktoś robi ok2tyś km miesiecznie to jemu oplaci sie instalka... wiem z doświadczenia.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 31 Maj 2008, 10:27:25
Też popieram BartBartez i właśnie pisząc to
Cytuj
Chociaż wiele z tego co wymieniłeś tez nie jest taką oczywista i pewna ...
miałem na myśli to co on pisał ...
Jeżdzę koło 60-70tyś rocznie w sumie 2 autami... starzały zdarzają sie bardzo żadko (sonata - mimo ze ma Blosa) ale ma klapę i... nic sie nie dzieje. Ze spalaniem - nie powiem ze mało ale ... i tak taniej niż na Pb, a dzięki cenie "100km" mogę robić ich tyle i mieć na ewentualne naprawy ... a i tak zostanie coś w portfelu

[ Dodano: 2008-05-31, 10:28 ]
grzesik1, II czy I generacja + Blos to i tak jedna i ta sama instalacja :)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 31 Maj 2008, 10:49:44
Zgadzam się, ale nie można przecież pominąć sporego tematu o defektach na gazie.

Mi też nie strzela obecnie , ale strzeliło parę razy w historii (200k przebigu na gazie). Niby pryszcz ale jak Ci sprzeli ruszając na skrzyżowaniu z podporządkowanej i zgaśnie - jest problem.
Nie można też uogólniać w drugą stronę - że na gazie wszystko jest w porządku.

Ja sobie sam reguluję mieszankę mam blos + II generacje, po moich regulacjach przestało strzelać, po mechaników zaczęło - swoją drogą to bezsensu regulować silnik na wolnych obrotach i 3tyś, bez prawdziwego obciążenia silnika....bo zawsze wyjdzie im zbyt uboga mieszanka do realiów.

Tam gdzie ludzi są zadowoleni z gazu musi być gaz dobrej jakości i jacyś specjaliści od niego, stąd zapewnie skrajne oceny o tej samej instalacji tego samego autka.

Ale kurcze już nie idealizujmy gazu :) II instalacja nie zamula, nie traci osiągów jak ma zwężke(mixer) zamontowaną :) bo musi mieć mniejszą moc. Może nie zamula w sensie jak sie jeździ na benzynie i gazie na zamontowanej już instalacji z mixerem.
Tytuł: re
Wiadomość wysłana przez: wodzu666 w 31 Maj 2008, 15:39:40
Pytanie słyszałem od mechanika że pomino że to jest wielopunkt ale starej generacji to można instalować najprostsze instalacje LPG gdyż to auto jest do tego przystosowane i w dodatku mało awaryjne ??
Czy ktoś skomentuje ??
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 31 Maj 2008, 18:23:06
wodzu666, w Polsce Ci wszystko założą, ale główny problem jest w jakośći usługi i kompetencji osoby serwisującej.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 31 Maj 2008, 22:49:51
będzie poprawnie działała o ile zamontujesz go w zakładzie, który ma doświadczenie i renomę.

Mimo wszystko zdecydowanie polecam IV gen., czyli sekwencję za którą dasz ok. 2500 PLN i nie będziesz miał pogorszenia osiągów, uzyskasz nieco niższe spalanie, mieszanka będzie cały czas optymalna.

BTW
przegląd LPG kosztuje ok 70 zł więcej na rok niż pojazdu bez LPG.

Główną przyczyną strzałów w II gen. jest nieodpowiednia mieszanka np. przez "lewe" powietrze, a nie stan świec/przewodów WN.

Rekomenduję LPG IV gen. chyba że będziesz miał II gen. poniżej 1500 PLN
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 01 Czerwiec 2008, 09:13:13
Cytat: "Accent"
Zgadzam się, ale nie można przecież pominąć sporego tematu o defektach na gazie.

Nie można też uogólniać w drugą stronę - że na gazie wszystko jest w porządku.

Oczywiscie masz rację. Prosta zasada - "Jak dbasz - tak masz"
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Legro_Sz w 01 Czerwiec 2008, 22:10:34
Hm osobiście smiesza mnei teksty ze gaz zwraca sie po 50-60k kilometrów no chyba ze mowimy o gazei tzw V generacji który kosztuje 10000 no to w taki razei ok zgadzam się.

A więc wczoraj tankowałem się na shellu:

Cena gazu 2.2

Cena Benzyny 4,56 - 95 zeby nei blo ze jakis V-power bo V-power kosztuje 4,77 a V-power Racing 4,99.

NA powyższych informacjach oprzemy moje obliczenia posłuży do tego również moj przykład:

- a mainowcie niecały rok temu założyłem Gaz do mojego accenta wyniosło mnie to 2500zł (Sekwencaja - IV generacja gazu) przejechałem ponad 20k ale przyjmijmy to 20 k do naszych rozważań:


Zaczynajmy:

Benzyna przy mojej jeździe średnio 8 litrów na 100 km

 20000/100 = 200
 200*8 = 1600
 1600*4,56 = 7296 w przyblizeniu 7300

 Ogolny koszt 7300


Gaz przy mojej jezdzie średnio 9 litrów na 100 km

 20000/100 = 200
 200*9 = 1800
 1800*2,2 = 3960 w przyblizeniu 4000

 Ogolny koszt 4000

Reasumując:

 7300 - 4000 = 3300 - tyle zaoszczędziłem po 20 tysiącach jazdy.

 3300-2500(koszt gazu) = 800zł - tyle zyskałem oraz spłaciłem all gaz.



Szczerze przy samochodzie nic nie wymieniałem obsługa taka jak i przy benzynie:

- filtr powetrza
- wymiana filtra oleju oraz oleju
- płyn do spryskiwaczy:P
- pióra wycieraczek(szyby)
- opony z zimowek na letnie:)


 - Jedyny mankamet troszeczke gorszy czas do 100 - około 1,5 sekundy ale rekompensuje to przyspieszneiem powyzej 100km/h - bogatsza mieszanka gazu(jezeli macei kabel i laptopa to mzoecie stroic jak chcecie wedlug wląsnych potrzeb - bedzie wam palił nawet 6,5 litrów gazu ale jakim kosztem - przeciązenia silnika muł jak niewiem co)

 - Co do opinie o zużywaniu (szybszym) amortyzatórów wiec cała instalacja z napelnioną butlą w kole wazy około 55kg co daje tak jakbyscie jechali poprostu z pasażerem lub z bagażem jakimś większym ( jezeli ktoś ma butle zwykłą - nie w kole zapasowym i do tego nei ułozoną ja centralnie tylko przy jednej z scian samochodu - zgadzam sie ze stwierdzenim ten amortyzator bedzie szybciej sie wybijał:)

 - A co do zbyt ubogich miesznek jak pisali niektrzy koledzy - to co wy nie macie dobrego gazownika w poblizu?? Szczerze dla m,nie to jest smieszne gaz jest co prawda bardziej suchy ale ma więcej oktanow okolo 105-110 o ile sie nie myle jasne skoro kots chce zalozyc gaz i jeszce go skreca na miesznace to wiadmomo ze cos mu sie powali z silnikiem.

 - Aha a oleju mioj accent beirze 0,09 - 0,1 litra na 1000km jak na 11 letni samochod to mysle ze to nie za duzo:), świec nie wymienialem są w super stanie, kabli tez nie, jedynymi sprawim ktore wymieniam to filtry, plyny, olej;
 
 - Ojciec maił Toyote carine E z 94 roku kupilismy ja w 97 jezdzilismy do 2007 w 2000 zamontowalsimy gaz jedyna rzecz którą wymuienilismy pod maska po 7 latach uzytkowania na gazie to CEWKA i to wszystko (nie liczac cześci eksploatacujnych - filtry,plyny,oleje).
 Hmmm mysląc o tym zuzycia katalizatora i wydechu - bajki !!!!!! - ludzie moj rodziciel przez 7 lat uzytkowania gazu w samochodzie tak jak psiałem powyzej nie wymienil nic z takich rzeczy przy samochodzie.

 - Brat ma VR6 Passata i tez nei narzeka all ok tak jak na benie:)



Dobra koniec moich wywodów sądzcie co chcecie przy polskich zarobkach - przynjamniej moich a sa one praktycnzie minimalne - student, uwazam ze gaz jes bardzo dobrym i madrym rozwiazaniem.

Najgorsza sprawa jest to ze gaz czesto montuja osoby ktore chca oszczedzac na wszystkim i tacy moga miec problemy:

 - olej wymieni po 25 tysiacach i to na najgorszy syf,
 - filtry tez bo po co czesciej,
 - przeglad a po co tam sie zalatwi,
 - wyregulowac gaz oraz sprawdzic instalacje po co to komu,

A jezeli gaz montuja osoby normalnei eksploatujacy samochod napewno beda czerpali z tego korzysci - nie macie gazu to zmoantujcie i sprobujcie nie zawiedziecei sie napewno:)



Wracając do obliczenień 800zł - wydaj tyle na jakieś częsci przez was wymieniane to pogratuluje:

- świece = 60zł
- kable = 100zł
- olej 5litrów = 100zł
- przegląd od benzynowca dorzszy o 70zł = 70zł
- wyregulowanier gazu z przegladem instalacji 50 zł


To w sumie daje 400zł to moim zdaniem i tak oszczedzasz a policzcie sobie po kolejnych 20000 - 4000 tysiace czystego zysku:) - jak wydasz tyle na czesci to pogratulowac.



To moje prywatne zdanie mozecie sie z nim zgodzici i mozecei nie :)

Pozdrawiam wzsytkich forumowiczów.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 01 Czerwiec 2008, 22:29:48
Legro_Sz, wszystko pięknie, idealnie wprost ale doświadczenia moich znajomych z gazem są nieco inne. Oszczędność owszem, ale problemów tez było sporo jak chociazby znależienie kogoś naprawde kompetentnego od gazu oraz konieczność znacznie częstszych regulacji niż u Ciebie.

Poza tym zacząłeś oszczedzać na gazie po 20 tys km a przciętny Polak wyjeżdza ok 10k km więc jakikolwiek zwrot nastepuje po 2 latach a najpierw trzeba wyłożyć na instalację.

Ponadto kwestia koła w bagażniku, które w cudowny sposób kradnie ogrom miejsca.

Osobiście uważam, że gaz zaczyna mieć sens od 20k km rocznie kiedy to zaczyna być naprawe widać efekty posiadania instalacji a poniżej tego to traktuje to jako zapewnienie sobie poczucia oszczędzania przez osoby, które preferują 2,20 za litr a nie 5 PLN.

I na koniec dopisze, że kolejne 1,5 s do 100km/h to już sobie nie bardzo wyobrażam. Nie chce kalac własnego gniazda ale uwazam, ze mój accent 1,3 to stoi za blisko słowa "dynamiczny" więc kolejne odjęcie osiągów jest dla mnie nie do przyjęcia. Oczywiście teraz można dyskutować o tym co wazniejsze, do 100 czy ponad ale to będzie jak wojna Gwiazdki z Wielkanocą :)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: on86 w 01 Czerwiec 2008, 23:24:43
Jak dla mnie to gaz w silniku wysokoobrotowym i w ogóle w jakimkolwiek silniku to śmierć dla jednostki napędowej!!! Jestem 100% przeciwnikiem zakładania gazu do aut. Co z tego, że koszta są tańsze jak po założeniu silnik traci na mocy i nieraz są z nim takie problemy, że lepiej byłoby się pozbyć auta albo wymienić silnik na "nowy"(a wiem to z dużego grona znajomych, którzy pozakładali gaz do swoich samochodów-różnych marek oczywiście). Dlatego mówię stanowcze NIE dla gazu w silniku!!!
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 01 Czerwiec 2008, 23:52:48
Jak wstawisz kiepskie świece to nawet tym możesz na benzynie zniszczyć silnik, spadek mocy ... no co ty ... żyjesz w latach 90 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 i to wśród ludzi co nie maja pojęcia o LPG ?
Zapytaj ludzi co sie znają - np Doman swoim Scupem nawet na 1/4mili sie ścigał z LPG.
Mając LPG nawet możesz szybko i łatwo podrasować silnik i to mówię o wytężonych a nawet uturbionych jednostkach :)
Ale jak ma być coś skopane zniszczone, wykonanie niedbale i bez "sztuki" to na pewno będzie źle, ale tak patrząc jak wulkanizator nie dokręci Ci kół to sie zabijesz i tak czy jeździsz na benzynie, LPG czy ON nie będzie to miało żadnego znaczenia bo koła odlecą przy tych 100km/h ...

Oczywiście nie idealizuje LPG ale ogólnie uważam to za bardzo dobrą sprawę - ale nie na zasadzie "zakręcenia śruby" bo ma być ekonomicznie - tą kasę co zaoszczędzę i tak głównie wpakowuje w autko ... przez co autko po częsci samo na siebie zarabia (na swoje remonty - z racji wieku i przebiegu).
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Grzesik1 w 01 Czerwiec 2008, 23:55:30
Co do podnoszenia osiągów na LPG propoonuje wpisać w google forum forda i ich kombinacje z LPG
Po założeniu BLOSA i kilku innym przeróbką ich auta mają większą moc i moment niż na PB
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 01 Czerwiec 2008, 23:59:16
Pewnie że "śmierć" dla silnika, podobnie jak jazda na benzynie - cóż, wszystko się zużywa i wierz mi że zasilanie LPG tego procesu zauważalnie nie przyspiesza.

O pogorszeniu osiągów można mówić w przypadku instalacji I, II gen. (z mikserem).
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 02 Czerwiec 2008, 00:00:25
Na sekwencjach też można podnieść moc i moment :)
Oczywiście kosztem paliwa, elementów exploatacyjnych, regulacjach itd...
Ale i tak uważam ze jest to paliwo lepsze z wielu powodów.

A Blosa oczywiście popieram :) w końcu prawdopodobnie z Omkiem mieliśmy je pierwsze w klubie :)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 02 Czerwiec 2008, 00:02:30
Cytat: "Misio"
ze jest to paliwo lepsze z wielu powodów

Powód jest tylko 1 - cena.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 02 Czerwiec 2008, 00:12:47
A ekologia?
A zapasy złóż naturalnych?
Po za tym propan i butan syntetycznie jest taniej uzyskać niż paliwo porównywalne do benzyny (z tego co mi wiadomo)?
Dwa paliwa tez dobra sprawa - bo już nawet to ze można łatwiej diagnozować problemy z silnikiem :)
Wpływ na silnik - też znam teorie co mówią o lepszym wpływie LPG od benzyny :) wydaje mi sie ze oba paliwa maja plusy i minusy w tym względzie.
Co do mojej nawet mamby chyba układ LPG jest mniej skomplikowany niż Pb wiec tez na plus jak dla mnie to LPG :)

Oczywiście Jarku bardzo szanuje Twoje zdanie i jak to już parę razy podkreślałem, bardzo sie ciesze że z nami zostałeś, i moje zdanie nie jest wyrazem braku szacunku - ale ja też mam jakieś tam swoje zdanie :-)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: on86 w 02 Czerwiec 2008, 00:27:59
racja zgadzam się z wami, że nawet na benzynie idzie zajechać silnik jeżeli się o niego nie dba, ale podam jeden przykład: znajomy miał forda escorta 1.6 efi 105KM z 1992 roku na wtrysku. Dbał o ten silnik jak mało kto kogo znam. Wlewał olej do silników z gazem i nic to nie dało. W rezultacie zatarł silnik na trasie, a wycieków żadnych nie miał. Mechanik stwierdził, że to wina gazu.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 02 Czerwiec 2008, 00:28:10
...no i fajnie mieć możliwość wyboru "źródła zasilania" -->> Pb+LPG to prawie hybryda :->

[ Dodano: 2008-06-02, 00:31 ]
Cytat: "on86"
ale podam jeden przykład: znajomy miał forda escorta 1.6 efi 105KM z 1992 roku na wtrysku.

Zły przykład.

W firmie mieliśmy Escorta 1.6 zetec i przeleciał na LPG II gen > 280 kkm i poszedł dalej do ludzi. Oleju między wymianami nie było trzeba dolewać. Latał 180 km/h. Czego chcieć więcej :-P
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: on86 w 02 Czerwiec 2008, 00:40:14
no nie wiem. ja pozostaję przy swoim zdaniu, że nigdy nie założę gazu do mojego autka-jakiekolwiek by nie było

może dlatego że za dużo negatywów słyszałem na temat gazu w aucie
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 02 Czerwiec 2008, 00:52:04
Cytat: "Misio"
A ekologia?

Nie rozpatrujmy samego paliwa. Trzeba to połączyć w komplet z instalacją lpg w aucie, dopiero instalacje IV gen dorównują zasilaniu benzynowemu pod względem emisji.
Cytat: "Misio"
A zapasy złóż naturalnych?

Jeszcze nie dawno zachęcali ludzi do spalania biomasy a teraz? Okazuje się że strat jest więcej niż pożytku, żywność drożeje, wyjałowienie gruntów jest ogromne, itd..

Dochodzi jeszcze wiele kwestii jak choćby chłodzenie wnętrza silnika świeżym ładunkiem, poza tym benzyna wykazuje większe właściwości smarne niż gaz, itd...
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: on86 w 02 Czerwiec 2008, 00:58:15
i tutaj w 100% zgadzam się z Tobą Jarek :-D -gaz za bardzo wysusza silnik i go niszczy
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 02 Czerwiec 2008, 08:33:37
Co do ekologi - to już nawet same spaliny (skład) z LPG są znacznie lepsze (główny składnik to para wodna) niż po Pb - oczywiście nie mówię tu o złym wyregulowaniu.
Co do IV generacji - żyjemy pod koniec pierwszej dekady 2000-nych lat to czemu nie taka instalacja ? Poza tym Blos wyregulowany na hamowni podejrzewam ze da bardzo zbliżone parametry (bo tu pewnie mówimy głównie o tlenkach węgla) - a jak porównujemy 1-2generacje to porównujmy ją do gaźnika i monowtrysku ... wyjdzie pewnie i tak na korzyść LPG ...

Jak mieszanka jest dobrana optymalnie to różnica w komorze spalania jest bardzo podobna, jak przy jeździe na benzynie 98 oktanowej.

Smarowanie - gładzie ponoć są właśnie dużo lepiej smarowane przy LPG gdyż nie jest spłukiwany film olejowy, a smarowanie zaworów - w nowych technologiach to zaden problem w starszych - i tak auto z LPG powinno jeździć około 5-10% na Pb co zapewnia wystarczające parametry dla zaworów.

Przykłady aut ...
Mój Pony (1,5 gaźnik instalacja I generacji) ma przejechane jakieś 370 tyś km z czego 160na LPG - nie ma łatwego życia odkąd wydałem na niego wyrok śmierci (że ma jeździć aż padnie a ja naprawiam tylko podstawowe elementy). Silnik nie miał remontu jedynie przed założeniem LPG były robione zaworki (docierane i wymieniane prowadnice z uszczelniaczami) - auto (17letnie) pochłania na 10 000km stan od maximum do minimum + 0,5-1l oleju (na początku jeździł na zielonym lotosie (minerał) - od roku jeździ na półsyntetycznym GM).
Znam Merola co przejechał na LPG ponad 300 000km... (wcześniej ile miał przejechane to w sumie nikt nie wie ...)
To akurat uważam za dobre wyregulowanie auta i nie martwieniem sie czemu auto z 1,5litrowym silnikiem potrafi spalić nawet i 14l LPG w mieście (dość specyficznym mieście jakim jest Kraków) co nie zmienia faktu ze pewnie beny by w tych naszych koreczkach spalił koło 9-10l... a nawet jak 8 to i tak aspekt ekonomiczny pozostaje nadal.

Co do olei - właśnie po składzie widać ze oleje do LPG są dużo gorszej klasy i albo dlatego bo takie wystarczą albo dlatego ze rafinerie wpadły na pomysł sprzedawania gorszej klasy olei tylko dla głupiej plakietki LPG - i albo rzeczywiście nawet dla silnika jest LPG lepszym paliwem lub tez ludzie są robieni w konia kupując takie oleje - poza tym jak wspomniałem auto tez powinno czasem jeździć na Pb wiec wówczas jak wyglądała by sprawa ze na Pb ma zbyt kiepski olej.

Podchodząc do sprawy - ile ludzi ma kłopot z LPG to w ten typ myślenia, np. nie chodźmy do lekarzy bo ile ludzi sie na nich skarży ... leczmy się sami w domu. Czy też nie kupie nigdy Opla (dowolna marka - przepraszam jak kogoś uraziłem) bo one się sypią jak babka z piasku ...
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 02 Czerwiec 2008, 09:22:16
mit "złego LPG" powstał wtedy gdy ludziska mieli możliwość ręcznego regulowania przepływu registerem... no i regulowali, tak że samochód palił tyle samo LPG co PB. Radocha była przecudna dopóty dopóki nie wypalił się zawór albo uszczelka pod głowicą.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 02 Czerwiec 2008, 10:46:54
Cytat: "on86"
Mechanik stwierdził, że to wina gazu.


Ostatnio widziałem sytuacje jak klient podjechał pod warsztat autem, w którym z daleka było słychać stuki zaworów(fiat siena). Pyta się mechanika co to stuka, a tem mówi mu że trzeba auto podpiąć pod kompa :-)

Taki przykład na to, że ktoś coś powiedział.
ja zawsze do swoich aut leję normalny olej (Nie do LPG) i wkładam normalne części i wszystko hula aż miło.

Gość, u którego zawsze serwisuję i montuję LPG opowiadał mi jak klient przyjechał żeby mu założyć przewody WN. na widniał napis "zalecane do instalacji LPG". Zdziwili się gdy po otwarciu zobaczyli naklejki na przewodach z napisem "nie stosować w samochodach zasilanych LPG" - ot taki absurd.

on86 też miałem kiedyś takie zdanie na temat LPG jak Ty. Ale postanowiłem spróbować tego na co "wszyscy" narzekali
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 02 Czerwiec 2008, 11:54:08
e-gen a uważasz że już teraz nie mają 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 - podepnie kompa lub palma i nawet IVgeneracje zjeżdżają w dół (wyłączając często lambdę) twierdząc ze pali mniej niż beny :)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 02 Czerwiec 2008, 13:06:25
Cytat: "Misio"
e-gen a uważasz że już teraz nie mają 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 - podepnie kompa lub palma i nawet IVgeneracje zjeżdżają w dół (wyłączając często lambdę) twierdząc ze pali mniej niż beny :)

Zgadza się, ale skala zjawiska nieporównywalna....

jednak świadomość w narodzie rośnie :-)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 02 Czerwiec 2008, 15:40:58
Gaz CNG o ile wiem nie wchodzi w reakcje z olejem, przez co silnik może wytrzymać dłużej niż na benzynie. Jest ekologiczniejszy, i nie jest wytwarzany z ropy.
Nie jestem pewien ale chyba ma niższą temp spalania jak benzyna.

LPG powstaje jako odpad przy produkcji tradycyjnego paliwa (ropa).
Wchodzi w rekcje z olejem.Ma podwyższoną temp spalania w stosunku do benzyny.
Jest zwykle zanieczyszczony.
Jeżeli kogoś stać na instalacje LPG to i stać na drugi silnik.

Dla fanów PB,ON informacja - od któregoś tam roku w paliwie bedzie 10% tych bio komponentów, wiec i silnik od nich może paść.

Myśle że nadchodzi zmierzch PB, a właściwie nadszedł (cena), osobiście wydaje mi się że prąd będzie przyszłością. Jeżeli nie prąd to CNG, lub np. sprężone powietrze.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Legro_Sz w 02 Czerwiec 2008, 15:43:31
PROBLEM z gazem jest taki ze ludzie montuja gaz bo chca jezdzic za DARMO a nei TANIEJ mowiem wam ze problemy z gazem wynikaja z tago ze ktoś ma gaz i po pierwsze skrencamy zeby palil tyle gazu ile pb albo mniej i pozniej all dostaje w kość.

Czesto GAZ - powtorze sie montuja osoby ktore chca oszczedzac na wszystkim i z tego wynika ze te samochody sei psuja jezeli GAZ montuje czlowiek ktory dba o samochod a chce taniej jezdzic nie ma problemu - aha a co do 1,5 sekundy - idzie to wyregulwoac ale nie mam czasu sie bawic:P

A co do olejów do LPG i świec do LPG - sory - zobaczcie na ceny ceny tych podzespołów "typowych" do gazu często są mniejsze od normalnych - czym to wytłuamczysz poprostu syf i tyle za przeproszeniem. Majac samochod na gaz kupujesz takie same swiece olej co do benzyny i wszystko bedzie dobrze.

Czytając opininie przeciwników czesto chce mi się śmiać. Jedyną rzeczą z która moge się zgodzić jest to ze z tego co slyszalem GAZ jestr suchy i gorzej smaruje silnik ale na włąsnej skurze negatywnch efektów niedoświadczylem.

A włąśnie co mnie powiecie na motyw montowania w nowym samochodzie takzwanego gazu z salonu odrazu od nowości(nie chodzi mi o taki samochod z faberyki ktory jest przystsowany do jazdy wyłacznie na gazie, tylko o benzynowca a oni w salonie montuja do niego gaz IV generacji i to wszystko aha i zeby nie bylo jest na to gwarancja oczywiście przeglady itp)


A tak swoja droga bardzo poruszył was moj post:P - jestem z siebei dumny:P

[ Dodano: 2008-06-02, 15:54 ]
A co do przyszlosci to CNG nie jest to zaden nowy wynalazek wszystkie taksowki w berlinie na tym jezdza i pozniej wychodzi sie z dworca i wali za przeproszeniem obornikiem/smrodkiem z oczyszczalni w środku wielkiego miasta.

I instalacje CNG są Drogie i strasznie ciezkie poniewaz gaz trzymany w zbiornikach jest pod duzym cisnieniem, instalacje CNG maja mniejszy zasieg poniewaz malo sie miesci paliwka w zbiorniku a CNG to jest normalny gaz ziemny takim jakim w piecu sie pali:) moze sie myle ale wydaje mi sie ze nei :)

Ja stawialbym w przyszlosci na WODÓR(woda-z niej mozna uzyskac wodór) - zoabczcie ile go do okoła nas? wszędzie!



Ja osobiście w przyszłości pokuszę się o zamontowanie instalacji V generacji z wtryskiem ceikłego gazu. Zobacyzmy jak to będzie - ale najpierw poczekam az trochęone stanieją - orientowal się ktoś czy ciekły gaz w tych instalacjach jest to coś takiego na zasadzie LNG?
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 02 Czerwiec 2008, 17:10:18
Cytat: "Accent"
Jeżeli kogoś stać na instalacje LPG to i stać na drugi silnik.

Mam poważne wątpliwości widząc codziennie te 15-20 letnie wyszpachlowane strupy, śmierdzące lpg i puszczające z wydechu obłoki jak komin ciepłowni miejskiej.

Bardzo się cieszę że tak zachwalacie lpg, zostanie więcej benzyny dla mnie i będę tankował PB na stacjach bez kolejki.
Nie spełni się scenariusz filmu Mad Max :mrgreen:
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 02 Czerwiec 2008, 17:22:53
Legro_Sz, cng ma mniejszy zasięg bo gaz jest mniej wydajny niż lpg.

Jarek, podpisuje sie pod tym oboma ręcami :mrgreen: O tym, że ma być jak mad max to od 60 lat w kółko jest gadka. Moim zdaniem, za naszego życia doczekamy sie mad maxa 97 a nie suchości w baku :oops:
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 02 Czerwiec 2008, 17:58:05
Uważaj Jarek jak już zostaniesz i będziesz tankował tą PB to uważaj żeby nie dolali Ci tych cudnych biokomponentów ( rozpuszczalników, śmieci, kukurydzy, lnu, rzepaku..) :) bo szybciej przejdziesz na gaz niż wyjedziesz ze stacji :) -> do tego zmierza zdaje się UE.

Zasięg zależy od pojemności baku/butli i spalania nie rodzaju paliwa.

Jak raz zalałem husqvarne(taka terenówka-cross-gaźnik) "markowym paliwem - pozdrawiam zieloną górę" to mi gasła w trakie jazdy - :evil: Nie ma co podniecać się jaka to PB nie jest dobra bo też nieźle chrzczona, w niemczech jak tankują to i czasem 100km więcej na baku przejadą.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 02 Czerwiec 2008, 18:19:24
Cytat: "Accent"
do tego zmierza zdaje się UE.


Nie, UE się definitywnie wycofała z biopaliwa. Z tego co wiem to ta ilość to ejst maks 5 % ale ręki sobie za to uciąć nie dam.

Cytat: "Accent"
Nie ma co podniecać się jaka to PB nie jest dobra bo też nieźle chrzczona


BP rozwiązuje ten problem ;)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Legro_Sz w 03 Czerwiec 2008, 10:52:33
Powiem tak jezeli ktoś nie jezdzi duoz samochdzikiem lub poprostu uwaza gaz za najgorsza zecz na swiecei to ok nie ma problemu prosze bardzo przecież można jeździć na benzynie nie mowie ale taki przyjkład z życia wzięty.

Tankuje gaz i benzyne raczej staeram sie na shellu bo wydaje mi sie ze maja tam najlepsze paliwo i jechalem kiedys i zatankowalem normalna benzyne 95 i szczerze - chodzil mnie na niej gorzej jak na gazei (od czasu do czasu przepalam silnik benzyna) i od tego moemntu wole tankowac jakieś pożomne paliwko - do paliwa latweij dolac jakiegoś syfu - chociaz i w LPG się to zdarza bo pare tygodni temu zatankowalem na jakiejsc smiesznej stacji i walilo mnie w calym samochodzie kapusta kisza tak samo z wydechu - wina LPG myślałem ze mi se samochod rozlecial:) Ale to tak jak wszedzie zalezy jak trafisz:)

A tak w ogole to od wielu lat toczy się spór pomiędzy przeciwnikami a osoabmi jeżdżącymi na LPG więc nei ma sie o co martwic - dopuki nie zbada tego jakieś bardzo dobre laboratorium przez dłgi okres czasu nasza rozmowa to tylko HIPOTEZA.

A swoja droga ciekaw czemu tego nie zbadali??

ODPOWIE MI KTO ODNONIE TYCH INSTALACJI SALONOWYCH?? - bo mnei to ciekawi.

I ODNOSCNIE INSTALACJI V generacji - bo tez mnie to troszke ciekawi:)

Czy poprostu nikt nie ma o tym pojecia:)
Tytuł: Re
Wiadomość wysłana przez: wodzu666 w 03 Czerwiec 2008, 10:59:16
Ok, ja jestem pomimo wszystko zdecydowany załyżyć gaz bo miesięcznie robię conajmniej 2 tys. Km. Jeśli ktoś z Was montował instalację w Wawie lub w pobliżu proszę o opinie i namiary.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 03 Czerwiec 2008, 11:00:31
Cytat: "Legro_Sz"
jechalem kiedys i zatankowalem normalna benzyne 95 i szczerze - chodzil mnie na niej gorzej jak na gazei


Dla mnie to jest oznaka tego, że coś jest nie tak. Wszyscy spece od gazu twierdzą, że na gazie jeździ tak samo jak na benzynie a non stop sie okazuje, że po założeniu instalacji jeździ na gazie lepiej niż na benzynie.

Albo robimy gaz jako alternatywne zasilanie które ma być równorzędne z benzyną albo lepiej wyciągnąć bak, włożyć w jego miejsce zbiornik na lpg ze zrobionym zbiornikiem 10l na banzyne i po sprawie i dodatkowo uzyskamy samochód na LPG+ benzyna. Na czym polega ta sytuacjia, że po założeniu gazu samochód jeździ gorzej na benzynie?

Cytuj
A swoja droga ciekaw czemu tego nie zbadali??


Bo jak by sie okazało, ze LPG szkodzi to lobby gazowe miałoby koszmarny problem. Gdyby sie okazalo że nie szkodzi to lobby samochodowe miałoby problem. W interesie wszystkich lobbystów jest tak żeby nic z tym nie robić.

Cytuj
ODPOWIE MI KTO ODNONIE TYCH INSTALACJI SALONOWYCH?? - bo mnei to ciekawi.


A co tam ciekawego? Każdy salon _MUSI_ miec w ofercie LPG bo tak ludzie chcą ale np fiat cofa gwarancje na głowice w pandach z lpg ( czytalem o tym ostatnio, instalacja salonowa ale jest dodatkowy zapis w umowie )

Poza tym koszt tej instalacji u nich, koszt przeglądów w ASO oraz takie sformulowanie gwary, które pozwala na wyparcie się wszystkiego załatwia sprawe.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 03 Czerwiec 2008, 11:01:25
Cytat: "Legro_Sz"
czemu tego nie zbadali??

Skąd wiesz że nie? Nawet Google oferuje wiele ciekawych artykułów naukowych w tym temacie, wystarczy tylko mądrze zadać pytanie.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 03 Czerwiec 2008, 11:14:09
Cytat: "kml"


 a non stop sie okazuje, że po założeniu instalacji jeździ na gazie lepiej niż na benzynie.


Bywa tak przy starszych instalacjach LPG np II generacji. Po zamontowaniu LPG gazownik przestawia zapłon żeby lepiej jeździł na LPG. Gdy na LPG jeździ dobrze to na Pb już trochę gorzej. Stąd wrażenie że na gazie ma lepsze odejśce.

Przy sekwencji nie ma praktycznie żadnej różnicy. No może jest ale niezauważalna.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 03 Czerwiec 2008, 12:38:46
Cytat: "Legro_Sz"

I ODNOSCNIE INSTALACJI V generacji - bo tez mnie to troszke ciekawi:)


W tej generacji nie ma parownika i gaz jest wtryskiwany w fazie ciekłej do cylindrów.
Problemem jest cena tychże instalacji oraz drogi serwis (np. jak zepsuje się pompa).
 
Instalacje piątej generacji wyznaczają zupełnie nowy standard w dziedzinie LPG. Gaz wtryskiwany jest tu w postaci ciekłej, co za tym idzie doprowadzające go przewody mogą być elastyczne, nie zaś metalowe. W zbiorniku gazu znajduje się pompa, tłocząca płynny gaz aż do cylindrów. Dopiero tam następuje samoistne rozprężenie gazu i jego przejście do stanu lotnego. Zjawisku temu toważyszy wytwarzanie się niskiej temperatury, co w połączeniu z wtryskiem ciekłego, a nie lotnego paliwa, pozwala uzyskać znacznie lepsze wypełnienie cylidrów i w rezultacie efektywniejsze spalanie. Teoretycznie instalacje gazowe V generacji powinny w granicach kilku procent podwyższać moc silnika i obniżać jego spalanie. W praktyce, z powodu rozprowadzania w Polsce gazu LPG o niższych niż wymagają to standardy europejskie parametrach, można powiedzieć, że nie powodują one zauważalnego spadku osiągów silnika.
Zaletą układów V generacji jest to, że można je stosować praktycznie do wszystkich samochodów wtryskowych. Ich wadą zaś jest koszt. Ceny takich instalacji rozpoczynają się od 5000 zł.

Źródło: http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=19
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 03 Czerwiec 2008, 12:53:51
Cytat: "e-gen"
Zaletą układów V generacji jest to, że można je stosować praktycznie do wszystkich samochodów wtryskowych. Ich wadą zaś jest koszt. Ceny takich instalacji rozpoczynają się od 5000 zł.[/i]
Źródło: http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=19


Ostatnio na pl.misc.samochody była dyskusja na ten temat i jasno z niej wynika że silniki FSI na chwilę obecną się nie gazują. Ciekawe jak to sie dalej rozwinie z tą V generacją.

tutaj jest źródło http://tiny.pl/kxz2
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: e-gen w 03 Czerwiec 2008, 16:25:45
Cytat: "kml"
[silniki FSI na chwilę obecną się nie gazują.

i GDi
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: kml w 03 Czerwiec 2008, 22:58:49
e-gen, o własnie miałem to dopisać :) Ciekawe kiedy coś wymyślą w tym temacie.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 03 Czerwiec 2008, 23:08:22
i TDI jak w temacie wersji :P hehe, choć tam niby diesle już da sie....
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 04 Czerwiec 2008, 00:19:22
Witam. Obczytałem się za wszystkie czasy i pewnie bym teraz miał więcej dylematów przy zakładaniu instalacji LPG, a tak stało się i po małych zacięciach (przed regulacją) teraz tylko zostało mi tankowanie i miła jazda bez odczucia spadku mocy silnika (oby jak najdłużej). :mrgreen: Pozdrawiam.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Legro_Sz w 04 Czerwiec 2008, 15:18:55
Cytat: "Jarek"
Cytat: "Legro_Sz"
czemu tego nie zbadali??

Skąd wiesz że nie? Nawet Google oferuje wiele ciekawych artykułów naukowych w tym temacie, wystarczy tylko mądrze zadać pytanie.


Ah niestety wiem takei sprawy bo nie chodzi mi o jakis artykuł tylko tak jak napsaielm o dlugo trawale badnaia w jakims madrym cenionym laboratorium - i choidzi mnie w tym momencie o jakieś badania udostępnione opini publicznej a nie o hipotezy bądź przecieki z jakiś laboratoriów.

Do kml:

A co do benzynki 95 która napsilem ze mnie gorzej samochod na niej chodzilo to pochodziła ona z takiej jednej stacji na uboczu - nie z shellla ( moj blad nie dopisalem all - zastosowalem tzw skrót mysłowy).
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: mihu_24 w 07 Czerwiec 2008, 04:12:13
Cytat: "e-gen"
...no i fajnie mieć możliwość wyboru "źródła zasilania" -->> Pb+LPG to prawie hybryda :->


To samo tylko bez "prawie" powiedział mi dziadek na przeglądzie,hybryda z niego była wtedy.
Oczywiście mnie nie puścił,bo miałem za dużo CO2 ...

EDIT:
Poprawa cytatu
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Misio w 07 Czerwiec 2008, 22:50:43
małe OT :) może za to nie wylecę :)

126p też miał napęd hybrydowy - często trzeba było go pchnąć żeby odpalił :-D a że wystarczał do tego tylko kierowca, więc można uznać że to był napęd nożno-spalinowy :mrgreen:
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 09 Czerwiec 2008, 11:41:07
Maluch to Polskie porshe - napęd na tył i silnik z tyłu :) Miodzio...:P
Poza tym ma niezłe wyciszenie - nogami się uszy zatyka.

Ale ludzie nadal nim jeżdżą, a da się nim objechać cały świat.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: speedmaster w 09 Czerwiec 2008, 11:43:43
miało byc małe OT więc prosze o powrót do meritum sprawy 8-)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Accent w 12 Czerwiec 2008, 12:05:42
Styl jazdy a LPG

Zaczełem jeździć w stylu ECO i wiecie jakie spalanie?
6,6l gazu w trasie. Przeliczaja na złotówki(2,06 1l LPG) 13,8 zł.
Osobiście polecam jazdę ECO bo nie sądziłem że da się do tylu zejść.
260 km w trasie z czego 40-50 w mieście.

Mieszanka - po mojej regularcji raczej za bogata, ale mam blos a to cieżko ocenić.
:D Szok.
Co do kosztów, PB cz ON 6 literków to bardzo mało, każdy się zgodzi 6 x 4,8 zł = 28,8 zł.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Witek w 12 Czerwiec 2008, 20:24:46
Dla niezorientowanych zasady EcoDrivingu (http://www.hfp.iap.pl/?id=61423&location=f&msg=1&lang_id=PL)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: todo w 20 Wrzesień 2008, 20:29:31
Cytat: "on86"
i tutaj w 100% zgadzam się z Tobą Jarek :-D -gaz za bardzo wysusza silnik i go niszczy

Możesz podać jakiśkonkretny przykład? Ja przed laty jak miałem założyć pierwszy raz LPG do swojegi Tico, tak Tico - zrobiłem dosyć szeroki wywiad wśród użytkowników. Ale nie znajomych tylko ludzi "żyjących" z jazdy samochoden, tzn. taksówkarzy, właścicieli Nauki Jazdy i niektórych przedsiębiorców. Wszystkie opinie co mnie trochę nawet zdziwiło były pozytywne. Jeden nawet opowiadał, że po 250k rozebrali w firmie cały silnik, aby się przekonać o zużyciu i okazało się, że cylindry, tłoki i cała reszta wyglądały lepiej niż po przejechaniu takiej samej drogi na benzynie. To do mnie przemawia, a nie jakiś wujek, czy ciotka co bez przerwy jeździli po mechanikach i ciągle im się coś na "tym gazie" psuło, lub jakiś domorosły, garażowy mechanik, co to zapłon nasłuch ustawia w samochodzie z komputerem.
Teraz w Accencie 1.3 mam BRC SQ24 i pali mi 1:1 LPG w stosunku do benzyny, od założenia jeszcze mi się nic nie zepsuło już prawie rok. Tylko trza jeździć do prawdziwych mechaników.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 20 Wrzesień 2008, 22:21:46
Cytat: "todo"
ludzi "żyjących" z jazdy samochoden, tzn. taksówkarzy, właścicieli Nauki Jazdy i niektórych przedsiębiorców

Idąc Twoim tokiem rozumowania to wybierając surowiec energetyczny do ogrzewania domu powinienem wzorem ciepłowni miejskiej wybrać taniutki miał węglowy (z błotem i kamieniami) zamiast wysokokalorycznego węgla lub gazu, bo przecież firma która przerzuca paliwo megatonami nie może się mylić.
Lpg ma jedyną podstawową zaletę - jest tani, to pozwala niektórym zakupić imponującą brykę która kłuje w oczy sąsiadów a na utrzymanie wystarcza parę groszy, bo przecież sąsiedzi nie muszą dostrzec plastikowego koreczka do tankowania lpg.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Hants w 21 Wrzesień 2008, 12:09:10
Jarku - to nie jest dobry przyklad. Sa dostepne piece na mial weglowy, sa wkladki do piecy weglowych umozliwiajace spalanie czerwonej ropy, sa wreszcie typowe piece gazowe. O ile w przypadku CO i CWU w domu sprawa jest bardzo zlozona - zakup odpowiedniego kotla powinien byc rozsadnie dobrany i starannie przemyslany oraz po prostu skalkulowany. Chalupa z grubymi zaizolowanymi scianami i starymi drewnianymi oknami typu szwedzkiego - nie nadaje sie do ogrzewania gazem, ktorego układ ma minimalna bezwladnosc cieplna. Tu z pomoca przychodzi wegiel. Gaz, cienkie rurki, konwektory + porzadnie zaizolowany - to droga impreza na poczatku - ale pozniej - 300 m2 grzejesz za rownowartosc 500 zl z CWU..

Wracajac do tematu - z silnikami sprawa jest mniej skomplikowana - kupisz albo diesla albo benzyne. W przypadku benzyny - pamietaj, ze to co sie wtryskuje do cylindra to tez GAZ tyle, ze mieszanina benzyny z powietrzem. Nie widze zadnych przeszkod w gazowaniu (LPG) auta. Jesli instalacja jest zalozona porzadnie i dobrze wyregulowana to potrafi byc w zasadzie bezobslugowa. I teraz: Po pierwsze bedzie tansza w eksploatacji, po drugie - nie zwiekszasz portfela szejkom (bo LPG to produkt niejako uboczny przetwarzania węglowodorow na benzyne) i po trzecie - zostawiasz o wiele, wiele mniejszy carbon footprint po sobie. Uwazam, ze LPG to po prostu rozsadek i... niejako juz koniecznosc.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Jarek w 21 Wrzesień 2008, 18:17:24
Cytat: "Hants"
to nie jest dobry przyklad

Przykład taki był akurat podany dla przeciwwagi, uważam że nie można kierować się owczym pędem i robić coś tylko dlatego że robią to tłumy. Każdy ma swoje priorytety.
Zgadzam się z tym że jest to paliwo tańsze, wymuszone przez życie, pracę itd
Poza tym eksploatacja auta to nie tylko koszty tankowania ale nie myślę na siłę nikogo uszczęśliwiać. Każdy ma prawo wyboru i szanuję ten wybór.
Podkreślam raz jeszcze - każdy ma swoje priorytety ;-)
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: todo w 22 Wrzesień 2008, 23:05:28
Jarek jak zapewne zauważyłeś forum jest po to by sobie pomagać, dzielić się swoim doświadczeniem. My posiadacze instalacji LPG chcemy tylko podzielić się swoim doświadczeniem, być może ktoś przekona się do rzeczowych argumentów. Odmalowanie instalacji LPG jako samego zła jest poglądem bardzo skrajnym, a takie głosy na forum się też pojawiają. Ja przestrzegam przy instalacji i eksploatacji LPG pewnych zasad i to przynosi mi wymierne korzyści, ale na szczęscie każdy z nas ma wybór jaką drogę wybierze.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 22 Wrzesień 2008, 23:31:33
Cytat: "speedmaster"
miało być małe OT więc proszę o powrót do meritum sprawy

speedmaster trochę opuścił ten wątek, ale myślę, że jego cytat jest w tym momencie bardzo adekwatny.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: Hants w 23 Wrzesień 2008, 17:09:12
Alez IgoReCzeK, tkwimy w meritum. Jesli ktos jako minus instalacji podaje szybsze zuzywanie sie hamulcow.. U mnie z gazem bylo tak samo jak z automatem - dopoki nie mialem - "nie podobalo mi się".

Pokaz mi prosze chociaz jednego niezadowolonego wlasciciela dobrze wyregulowanej instalacji.
Tytuł: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
Wiadomość wysłana przez: bzyk w 30 Grudzień 2008, 12:11:13
Co do LPG opisze Wam moje poprzednie auto... Lantre 2.0 97r. kupilem ja z orginalnym przebiegiem 108K od swojego pracodawcy (auto sluzbowe, rowniez moje :) ), bylo to w 2004r od razu wstawilem sekwencyjna instalacje IV gen Dream ( wtedy za jakies 3700 ) w dniu dzisiejszym auto (posiada je od 2 miesiecy moj tata) ma przekchane 296k, silnik chodzi jak marzenie, ale niestety bierze olej! Ale 2.0 z tamtych lat robil i tak to od zawsze, kiedys to bylo 1,5-2l /10 000, teraz to jest 2-3l/10000. Prawdopodobnie przyczyna jest nadal uzytkowanie oleju syntetycznego, ktory jest troszke bardziej podatny na spalanie, za to jego wlasciwosci czyszczaco/smarujace sa nieporownywalnie lepsze od innych tanszych olejow i wymienianie go co 10k (pamietajmy ze na LPG olej zuzywa sie szybciej niz benzynie) ! Instalacja ustawiona jest tak, ze auto zapala tylko na benzynie, a uruchamia LPG przy 60C silnika - w zimie to trzeba przejechac ok 4km ! A teraz o samej instalacji - parownik nadal ten sam(bez regeneracji), listwa wtryskowa w zeszlym roku zostala wymieniona na nowa ( jeden wtrysk przestawal pracowac) przy przebiegu 250K, klopoty z silinikiem BRAK ! Spalanie na benzynie 9-10l,gaz 10-11l( a noge mam ciezka ). Swoja Sonate planuje tez zagazowac, w jestem przekonany, ze beda z tego same korzysci, szczegolnie ze lubi wessac spora dawke benzynki !

Pozdro Bzyk