HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: maciejko w 31 Marzec 2015, 11:25:18
-
a wiec tak, jak jest duza wilgoc np. snieg spadł albo ciagle i obficie pada to mam problem z autem. Atos odpala, chwile jedzie i nagle obroty szaleja i gasnie. Rozrusznik kreci, po chwili odpala, obroty skacza i znow gasnie..nie da sie odpalic, po 5 min to samo. Rok temu mialem podobnie i jak wymienilem przewody zaplonowe i swiece to problem minal. przebieg to 140 tys. 99r 1.0 40kw.
Czasem np. rano chce odpalic odrazu go gasze to poznij nie chce zapalic, trzeba czekac godzine zeby odpalil. Tak mi sie tylko raz zdarzylo ale teraz jak jednego dnia nawalilo pol metra sniegu to gasl podczas jazdy.
znow do wymiany kable..a moze kopulka z palcem ?. Krokowca czyscilem rok temu..co wam najczesciej sie psulo podczas deszczow i sniegow ?
-
Kable sprawdź w ciemności czy nie lata iskra po nich (najlepiej przedtem DELIKATNIE spryskać je wodą ze spryskiwacza).
Co do kopułki to sprawdź czy nie jest pęknięta i czy nie ma w środku wilgoci po dłuższym postoju, sprawdź uszczelkę, styki lubią by zaśniedziałe (tak miałem w civicu - przeczyszczenie pomogło).
Ewentualnie winowajcą może być cewka, może mieć jakieś przebicia jeżeli jest wilgotna, może być pęknięta.
-
dzis zdjałem kopulke a tam przy stykach byla wyrazna wilgoc, kropelki wody. Troche styki poczysciłem ale kopułka była cała, uszczelka tez
-
Może kopułka była źle poskładana bo ktoś w niej kiedyś grzebał? Uszczelka mogła źle leżeć? ewentualnie wilgoć mogła się dostawać od strony kabli. Przejrzyj to dokładnie, przeczyść kopułkę i uszczelkę...
Wlgoć to straszne cholerstwo, wszędzie się wciśnie :-?
-
no atosik latem chodzi pieknie a zima zawsze cos mu doskwiera. Ale co tu oczekiwac od taniego koreanca...jak to sprzedajacy okreslił że wiecej warta jest dobra kanapa :)
Moze Ty bedziesz wiedział...wybiłem sobie szybe tą mała w drzwiach tylnich od kierowcy bo mi sie klucziki zatrzasneły, szybe mam , ostatnio chciałem ja wymienic. Od wewnetrznej strony chciałem sciagnac tapicerke, na dole były trzy spinki to odchaczyłem, widziałem ze trzyma koło korbki ale tego nie wiem jak sciagnac bez zlamania, góa tez trzyma koło zamka i szyby i nie wiem jak sie za to zabrac. Czy to trzeba od strony zewnetrznej ?
Normalnie bym pojechał na wymiane szyb ale mieszkam na polnocy skandynawii i do wiekszego miasta mam ok 100 km, tak to pola i lasy :)
-
Proszę szanownych forumowiczów o poradę. Atosik nagle zaczął w czasie jazdy przerywać pracę silnika, szarpanie, ponowne załączanie się, jakiś czas spokojna jazda i ponownie traci nagle moc, gaśnie, odpala. Przy dłuższej, spokojnej jeździe właściwie nic się nie dzieje, problemy zaczynają się przy manewrach lub jeździe w korku. Wizyta u mechanika zakończyła się wymianą drogiego, używanego aparatu zapłonowego. Dodatkowo wymieniłem wszystkie świece, wyczyściłem przewody wysokiego napięcia, posprawdzałem drożność przewodów gumowych, cienkich i grubych, wyczyściłem silniczek krokowy. Gdzieś przeczytałem, że takie objawy wykazuje uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego. Zamówiłem taki czujnik, przy zamówieniu podałem nr VIN, a więc skoro sprzedali mi taki czujnik, to atos musi gdzieś go mieć. A ja nie potrafię go znaleźć. Pomóżcie, może ktoś z Was miał taki kłopot z atosem.
-
Wystarczy zadać to samo pytanie w jednym, a nie w trzech miejscach.
Aparat zapłonowy i czujnik położenia wału korbowego to się wyklucza w Atos.
-
Co znaczy zdanie o wykluczaniu?
-
To że jeśli jest aparat zapłonowy to nie ma czujnika położenia wału korbowego.
-
Dziękuję za odpowiedź, nie wiedziałem o tej zależności i nie mam pojęcia dlaczego tak jest. Nadal jednak nie wiem co się dzieje z atosem, liczyłem na jakąś podpowiedź zanim pojadę 17 letnim autem do ASO hyundaia na komputer za 150 zł
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
-
naland, a świeci ci się check? Bardziej podejrzewam sondę lambda. Objawy pasują.
-
Check nie świeci się, sondę lambda wczoraj wymieniłem, próbna jazda - to samo. Wymiana kompletnej cewki zapłonowej razem ze sterownikiem zapłonu . Próbna jazda - bez zmian. Gdzie w tym atosie jest sterownik silnika (komputer), to chyba ostatni podejrzany. Ręce mi opadają, radźcie coś proszę.
-
Check nie świeci się
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9548&highlight=komputer
Gdzie w tym atosie jest sterownik silnika
(https://images83.fotosik.pl/422/c13ac1320e9dbf29.png)
radźcie coś proszę.
Post#11 tego tematu bez diagnostyki pozostaje tylko wymiana części po omacku.
Dane do porównania http://www.kia-hotline.com//euro5/index.tiles (po rejestracji uruchamianie z linku aktywacyjnego z poczty).
(https://images83.fotosik.pl/422/7f8c88d4da181cbc.png)
-
aparat zapłonowy plus sprawdź świece...miałam to samo