HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: AreQ w 19 Listopad 2009, 20:41:26

Tytuł: Check Engine w Atos Prime
Wiadomość wysłana przez: AreQ w 19 Listopad 2009, 20:41:26
Witam,

W moim Atosie zapal się kontrolka check engine wg. serwisu błąd sondy Lambda za katalizatorem. Sonde wymieniłem ale kontrolka nadal się zapala po przejechaniu ok 100 km. Czy ktoś miał podobny problem ?
Czy czeka mnie wymiana katalizatora ? A może lepiej wyciąć katalizator i jeździć bez ?
Czy ktoś wymieniał kiedyś katalizator na uniwersalny, a jeżei tak to na jaki ?

Pozdrawiam

AQ
Tytuł: Check Engine w Atos Prime
Wiadomość wysłana przez: wtom w 20 Listopad 2009, 09:02:04
po pierwsze musisz sprawdzić czy nie masz jakiejś nieszczelności na wydechu przed 2 sondą (bo będzie przekłamywać), po drugie sam błąd o niczym nie świadczy - trzeba zobaczyć jaki przbieg jest na tej sondzie, jeśli nie ma dziury i sonda druga ma przebieg taki jak pierwsza, to kat do wymiany. wycięcie kata nie wchodzi w rachubę, bo będzie ci zawsze świecić kontrolka check i komp może wchodzić w tryb awaryjny (np. zwiększy zużycie paliwa w wyniku uśredniania wartości dawki paliwa - ale to bardziej dotyczy wadliwej 1 sondy)
Tytuł: Check Engine w Atos Prime
Wiadomość wysłana przez: AreQ w 05 Grudzień 2009, 11:42:22
Dzisiaj obejrzałem zobie tą drugą sonde i jest cala pokryta nagarem, dodatkowo zmierzyłem napięcie i daje caly czas ok 0,8-0,9 V. Nie rozumiem dlaczego nowa sona może już być tak zarośnięta ?

A.Q.
Tytuł: Check Engine w Atos Prime
Wiadomość wysłana przez: wtom w 05 Grudzień 2009, 14:57:54
nagarem ma prawo, sprawdź pewność połączenia z masą wydechu i masą syganłową na kablu. jak dalej będzie trzymać 0,9 to jest uszkodzona lub gdzieś dostaje lewe powietrze.
Tytuł: Re: Check Engine w Atos Prime
Wiadomość wysłana przez: sav88 w 18 Grudzień 2009, 19:49:58
Cytat: "AreQ"

W moim Atosie zapal się kontrolka check engine wg. serwisu błąd sondy Lambda za katalizatorem. Sonde wymieniłem ale kontrolka nadal się zapala po przejechaniu ok 100 km.


Jak sam wymieniłeś, to kasowałeś błąd po wymianie? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, jak zachowuje się w Atosie ECU, ale np we Fiacie, trzeba skasować błąd i dopiero wszystko bangla