HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Adamekkk w 11 Czerwiec 2014, 22:27:55

Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Adamekkk w 11 Czerwiec 2014, 22:27:55
witam,
od jakiegoś czasu rozważam instalację LPG , czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy warto i na co należy zwrócić uwagę przy wyborze instalacji ?

z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 11 Czerwiec 2014, 22:34:10
Najpierw zapraszam tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=55838#55838

Może podpowiesz np jaki masz przebieg silnika.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Adamekkk w 13 Czerwiec 2014, 12:45:47
Przebieg 195 tys.

Dziękuję za każdą radę, bo totalnie nie wiem jak się za to zabrać !!!

[ Dodano: 2014-06-22, 17:26 ]
hej,
poczytałem co nieco i chciałem zapytać o STAG- ktoś ma/miał i może coś powiedzieć na ten temat ?
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: cold one w 24 Czerwiec 2014, 16:58:39
Mam od pięciu lat Staga 4 , wtryski Valteki, reduktor Zavoli, przejechane na gazie ponad 110tyś. Najmniejszych problemów z instalacją nie miałem. Wtryski działają bezbłędnie, chociaż zakłada się że żywotność Valteków to 50tyś km
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 24 Czerwiec 2014, 18:46:59
Tak samo polecę staga choć mam BRC24. Stag to tnie części i nawet w stodole naprawią. Do tego chyba wszystkie wtryskiwacze chodzą. Nawet tak niepolecane valteki kosztują tyle co jeden wtrysk brc.
Staga nawet samemu można sobie ustawić za pomocą kbelka za grosze.
Brc wymaga dodatkowego drogiego mpsensora i co śmieszniejsze nawet u autoryzowanym zakładzie nie ustawili mi komputera bo nie mieli mapsensora z wtyczka starszego typu.
Brat ma w leonie 1,8T staga 300 i śmiga. Wcześniej był super drogi Prince czy jak tam się pisze i tak samo padł komputer a koszt samego komputera ogromny a w BRC ponad 900.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 26 Czerwiec 2014, 19:51:13
STAGa mam od 6 lat. W momencie gdy był zakładany do auta to miałem szczęście bo kompletnie nie nie wiedziałem na ten temat a gaziarz również.
Po 4 latach męki na syfie który zrobił sam postanowiłem to poprawić.
Po 1 ważne jest aby nawierty pod króćce doprowadzające gaz były robione jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych, w tym samym kierunku i pod tym samym kątem. Do nawiertów kolektor dolotowy powinien być BEZWZGLĘDNIE zdemontowany. Jeżeli to zostanie spaprane to ciężko to naprawić jakąkolwiek regulacją. Większość gaziarzy tego nie zrobi bo nie chce im się, to sporo roboty i jeszcze trzeba uszczelkę nową dać.
Inna sprawa to wtryskiwacze. Jeśli się nie uprzesz i dasz tzw. wolną rękę gaziarzowi - wsadzi Ci największy syf - valteki. Niektórzy powiedzą - u mnie działa, nie ma problemów, auto jeździ, ale... czy ma taką samą moc jak na benzynie ? czy silnik chodzi równo ? Ja podczas swojej 3 letniej eksploatacji auta na gazie, 9 razy jeździłem na czyszczenie listwy wtryskowej bo auto miało muła niesamowitego, regulację przeprowadzałem średnio 2 razy na miesiąc, pieniędzy nie liczę ile wydałem na to a i tak przez 3 kolejne lata zacząłem jeździć tylko na benzynie. Potem kupiłem porządne wtryskiwacze, na których moc auta jest praktycznie identyczna z tą którą ma auto podczas pracy na Pb, wtryski sięnei zapętlają, auto spala tylko Pb nawet na czerwonym polu - a nie domieszkę Pb + LPG, przełączanie z Pb na LPG i odwrotnie jest podkreślę NIEODCZUWALNE, praca silnika się nie zmienia, a nawet jest troszkę ciszej gdyż wtryskiwacze gazowe pracują ciszej od tych benzynowych, valteki prezentują kulturę pracy młuckarni...
Kolejna sprawa to regulacja...
Tu też dużą rolę odgrywają wtryskiwacze... jeśli nie będą precyzyjne... sama regulacja będzie wróżeniem z fusów i loterią... Gaz jest substancją która jest dużo mniej obliczalna od paliwa ciekłego i wymagane są graty z górnej półki...
Na LPG ma być taniej ale nigdy nie będzie zastępstwem Pb, na benzynie odpalasz silnik i benzyna musi być w baku zawsze (ok. 1/4 baku) inaczej zarżniesz pompę paliwa która pracując zawsze-nie chłodzona paliwem - przegrzeje się i zatrze...
Ważną sprawą jest też reduktor - polecam Zavoli, ARC. Z tymi miałem doświadczenie i sprawują się dobrze. Dobrane wydajnościowo do mocy silnika służą niezawodnie przez długi czas. Reduktor musi być zamocowany trwale do konstrukcji auta łącznie z elektrozaworem, poniżej gónego poziomu cieczy chłodzącej. Butla - jeśli zdecydujesz się na zbiornik torroidalny w miejscu koła zapasowego musi być zamontowana do tzw jazdy "do przodu" a więc wielozaworem do tyłu aby podczas hamowania paliwo nie odpływało  do tyłu zbiornika i było można je zużywać do końca...
Przewody -
Same wtryskiwacze powinny być połączone z króćcami na kolektorze dolotowym jak najkrótszymi wężykami, im krótsze tym lepiej. Max dopuszczalna długość to ok. 16cm. Najlepsza opcja to połączone ze sobą pojedyncze wtryskiwacze. Same przewody są różne. Ja oczywiście trafiłem na najniższą półkę przy zakupie - SEMPERIT - najtańsze i najgorsze przewody gazowe, parcieją szybko i twardnieją od temperatury. Polecam przewody PARKER - droższe ale nie bez powodu. Główny wąż doprowadzający gaz do listwy/wtryskiwaczy też powinien być możliwie krótki. Polecam stosowanie tzw sprężyn antyzałamaniowych które wsadzone do środka węża zapobiegają jego załamywaniu i ograniczaniu przepływu gazu w nich. Trójnik pomiarowy ciśnienia gazu powinien być umieszczony za filtrem fazy lotnej a przed listwą/wtryskiwaczami. (u mnie oczywiście był zaraz za reduktorem).
To czy będziesz chciał prowadzić gaz przewodami sztywnymi miedzianymi od zbiornika do reduktora czy też elastycznymi tzw. FARO -to już kwestia wyboru.
Filtr fazy lotnej polecam nie najtańszy - też coś lepszego co pozwoli wtryskiwaczom żyć jak najdłużej.
Nabyć kabel interfejsu dla siebie i regulacji dokonywać samemu i wymiany filtrów, szkoda pieniędzy wyrzucać na nieudolne próby regulacji przez gaziarzy i przepłacać za wymianę filtrów.

Ale zanim to wszystko zrobisz najważniejsze jest to aby auto bez żadnych problemów pracowało i jeździło na Pb. Jeśli silnik nie pracuje poprawnie na benzynie to na gazie uwidoczni się to dużo bardziej.
Kondycja silnika na Pb to podstawa do tego aby przystosowywać go do jazdy na LPG. Nie chodzi tu o przebieg ale o kondycję. Mój silnik właśnie osiągnął przebieg 200tys. km. ale pracuje bardzo dobrze i instalacja LPG w nowej wersji sprawuje się w nim rewelacyjnie.
Pamiętaj abyś nie wyrzucił pieniędzy dając zarobić gaziarzowi swoim kosztem.
Ja nie byłem świadom tego co dostaję i za poprawę instalacji - mimo, że po kilku latach, zapłaciłem ok. 1000zł. Nowe wtryskiwacze, przewody, czujnik MAP itd. itd.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: KAROL208 w 26 Czerwiec 2014, 22:11:14
Złośnik,  Nic dodać nic ująć. Popieram kolegę w 100%.
To że niektórzy twierdzą że valteki wytrzymują długo to niech sobie sprawdzą rozjazdy na poszczególnych cylindrach. Naprawdę szkoda silnika lepiej dołożyć i kupić coś porządnego i nie będzie problemu.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: cold one w 27 Czerwiec 2014, 13:28:36
Po to jeździ się na przegląd instalacji i regulację aby to sprawdzili . U mnie instalacja z Valtekami działa BEZBŁĘDNIE  a przejście na gaz jest NIEODCZUWALNE. Jedynie co moge stwierdzić że do setki jest 1,5 sekundy wolniejszy. Czego się nie odczuwa jednak po pomiarach wychodzi. Z tym że to akurat ma każda normalnie wyregulowana instalacja która ma  do 20% wieksze spalanie LPG . No chyba że ustawi się większy przepał to przyśpieszenie na LPG może być nawet lepsze niż na benzynie. Ale nie o to w tym chodzi . Wszystko zależy od fachowca który montuje instalacje
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 27 Czerwiec 2014, 16:09:05
Akurat to co to za oszczędność ładować valteki i jeździć na przeglądy by je ustawiali. Sam mam brc i choć są bardzo drogie to chodzą bezawaryjnie do końca i nie muszę płacić 100zł bo tyle u nas biorą, by ustawiali wciąż gaz bo wtryskiwacze się rozregulowały.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: cold one w 27 Czerwiec 2014, 16:18:29
a TO CIEKAWE ... skoro i tak trzeba jeździć co 15tyś na wymianę filtrów i regulację ( bo robią to przy okazji ) co u nas kosztuje 70zł , to w czym problem . I niema tu znaczenia czy ma ktoś Valteki czy coś innego .No chyba że ty na przeglądy i wymianę filtrów NIE JEŹDZISZ , ale to akurat nie mój problem  :-P
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 28 Czerwiec 2014, 11:58:54
Regulacja co jakiś czas to wizytówka warsztatu montującego najtańsze - ELEKTROZAWORY. To nie są wtryskiwacze.
Są tak wolne, że do jazdy na nich trzeba stosować zasadę jazdy - na emeryta.
Depnij gaz z miejsca i zobacz jak szybko wkręci Ci się na obroty albo jak szybko uzyska tą 100.
Bo chyba nie powiesz, że oszczędzając na gazie oszczędzasz na bezpieczeństwie.
2 razy w życiu silnik dostał muła w krytycznej sytuacji i o mały włos doszło by do tragedii bo to albo podczas wyprzedzania spadła moc albo podczas przejazdu przez ruchliwe skrzyżowanie. Odkąd zacząłem jeździć z moją kobietą, natychmiast zabrałem się za zmianę listwy i poprawę tego co zostało spieprzone na wstępie.
Instalację można co najwyżej sprawdzić, ale regulację przeprowadza się raz lub po naprawie, wymianie elementów składowych. Czy zbieżność robisz co pół roku a na przeglądach co roku wpinają Ci się pod kompa i regulują ot tak na wszelki wypadek skład mieszanki ? Po wymianie rozrządu kontrolujesz tylko jego stan czy zapobiegawczo zdejmujesz co roku rolki i wymienisz w nich łożyska... ???
Z drugiej strony - zależy do jakiego to silnika jest pakowane, do słabego 1.0 to pewnie mało kto odczuje różnicę w spadku mocy ale po kieszeni da na pewno jak się zepsuje: naprawa + regulacja + wymiany filtrów + przeglądy z regulacją i wymianą filtrów co 15000, hmm...
Kto wie jak masz w ogóle wyregulowaną tą instalację, może jesteś wspomagany pół na pół, czyli częściowo chodzi na Pb i LPG lub od pewnego zakresu obrotów tylko na Pb bo wtryski są za wolne...
W sprawie valteków nigdy nic się nie zmieniło, cena świadczy o jakości...
Nikt nie każe Ci tego zmieniać kolego ale nie tłumacz, że to jest dobre... Ja też nie odczuwałem różnicy, ale pojeździłem w różnym zakresie obrotów od największych po niskie i gdy mapa się rozjechała na tych syfiatych zaworach to zaczęła się zabawa. Najlepsza była gdy zaczęły przepuszczać gaz górą i dołem... wtedy zrobiło się trochę niebezpiecznie.
Akurat na benzynie nie bałbym się jeszcze takich awarii ale na gazie radzę nie oszczędzać jeśli chodzi o podstawowe elementy...
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 28 Czerwiec 2014, 16:13:05
70 zł przegląd co 15tys. u mnie w sekwencji są 2 filterki kosztujące pewnie 40zł i tankując gaz tylko na orlenie nie musze ich wymieniać tak często. A robię to samemu jak już i nie jest to gorsze od pseudo fachowców w zakładach. Znam kolegę co pracuje w takim zakładzie i nawet mu malucha bym nie dał by zmienił koła. A oni montują gaz ludziom bo mają najtaniej a potem cyrki jak u znajomej kiedy nexia 1.6 pali 15L gazu.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: cold one w 28 Czerwiec 2014, 16:36:09
@Złośnik napisałem że na LPG moja sonata do 100 jest o 1,5 sekundy wolniejsza. Co do bezpieczeństwa gazu ...  jestem  technikiem maszyn gazownictwa i akurat o tym to mam szczególne pojęcie  ;-) . Nigdy nie zdarzyło mi się aby auto dostało jakiegoś "muła" to sama mojemu bratu który ma w swoim seacie przejechane 170tyś na LPG i już drugą listwe Valteków. Dalej będę twierdził że są one dobre . Nie NAJLEPSZE ale właśnie dobre. Lpg montuje się dla oszczedności wydatków na paliwo a nie po to aby zrobić z samochodu bolid F1 . A może w tym ostatnim zdaniu nie mam racji ?
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 28 Czerwiec 2014, 22:43:59
A rozrząd wymieniasz na tańszy żeby było taniej ale jeździsz tak tylko do 4tys obrotów na wszelki wypadek czy też żeby auto było w pełni sprawne ?
Brat ma drugą listwę valteków ? A dlaczego drugą ? Ta pierwsza była aż tak dobra przecież więc.... ??? Skoro są takie dobre to po co je regulować co 15tys. km ?????
Gaz do auta nie wsadzasz też po to żeby kosztem oszczędności grzebać przy nim co chwilę i oddawać do regulacji...
Spróbuj pojeździć na valdemarkach jak ze zwykłą listwą bezobsługową to zobaczysz co się będzie działo... Przelicz sobie swoje koszty, tu 150listwa, co 15tys filterki, usługa gaziarza, regulacja.... Idąc tym tropem przy obecnym przebiegu na 3 listwy z górnej półki bym zarobił... Ja wydałęm więcej żebym takimi bzdurami się nei musiał przejmować jak ciągła regulacja...
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: cold one w 29 Czerwiec 2014, 12:56:42
Dlaczego drugą listwę ? Bo jeden wtrysk zaczął puszczać po 100tyś. Koledze w pracy Magic Jety puszczały już po 40tyś . Opłacało się przepłacać ? Nie kazdy sobie grzebie w  instalacji sam ,  bo to nie samoobsługa . A regulację mam w cenie wymiany filtra . Nic więcej mnie to nie kosztuje. Jeden sam wymienia oleje z filtrem na kanale , a drugi na wymianę jeździ do serwisu. I do dla tych DRUGICH mogę je polecić .
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 29 Czerwiec 2014, 17:29:17
A to przepraszam bardzo że koledze po 40tys. zaczęły Magici przepuszczać, jakby nie założył wężyków to już od początku by puszczały.
ja wyznają zasadę - zrobić raz a porządnie a nie za przeproszeniem - piep....yć się z tym co chwilę. Regulacja tu, tutaj coś jeszcze, tutaj coś, ja używam auta w pełnym zakresie obrotów, wożę kobietę, muszę mieć pewność że nigdy mnie nie zawiedzie (kobieta? :P), dlatego stosuję elementy nie z najniższej półki. Z drugiej strony nie jestem bogaczem więc nie stać mnie co chwilę na naprawy, więc wolę dołożyć i jeździć na markowych częściach. Wiele razy doświadczyłem tego, że chytry (oszczędny) dwa razy traci.
Instalując gaz w aucie nie chodzi o to aby przejść na tryb emerycki i godzić się na jakieś ograniczenia, to ma działać jak na Pb. Mam gaz to ma nie wyprzedzać ? Martwić się o jakieś regulacje ? Oszczędność wynika z tego, że paliwo jest tańsze a nie z tego, że jak mam gaz to mam jeździć na nim delikatnie bo się zepsuje coś.
Moc ma być identyczna jak na Pb, przyspieszenie, auto nadal ma być do użytku na co dzień a nie ciągłej regulacji. Życie weryfikuje szybko wybory, Tobie nie padła ta listwa szybko - spoko, ale w życiu nie przekonasz mnie że jest niezawodna tak jak produkty z wyższej półki i tak samo szybka i precyzyjna. Ja doświadczałem bolączki valteków przy silniku 1.6 a Ty mi mówisz, że ogarnia silnik 2.0.
Dlaczego wtryski obecnie precyzyjnie dobiera się do mocy silnika, jest przynajmniej kilka przedziałów mocy a Ty jednymi valtekami ogarniasz całą skalę. Jest takie porzekadło: ...jak jest coś do wszystkiego to jest do...

Jeździj na czym chcesz. Ja orientuję się, że nie ma rzeczy uniwersalnych, a marka ma znaczenie.

komentarzyk. tekla
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: cold one w 29 Czerwiec 2014, 21:51:32
Dyskusja staje się bezproduktywna bo ja akurat jak i mój brat zastrzeżeń do valtaków nie mamy, a ty masz.  I nic tego nie zmieni, bo ja z nimi problemów nie mam. Ja wyraziłem na ich temat swoje zdanie a ty swoje i "wsio"
 ;-)
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Tosiek w 30 Czerwiec 2014, 19:33:51
Ja posiadam Hany i są głośniejsze od Valteków, kolega jeździ na nich już 3 lata i nie mówi złego słowa (auto użytkowane codziennie, 2.0 ).
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: KAROL208 w 30 Czerwiec 2014, 20:31:29
Cytat: "Tosiek"
Ja posiadam Hany i są głośniejsze od Valteków,.


WOW :shock:  głośniejsze od Valteków to chyba tylko Reg fasty i Horizon 3.
Tutaj masz przejście w mojej byłej sonacie z Pb na LPG


A tutaj horizon 3


Co do kalibracji valteków  i sprawdzania wydajności wtryskiwaczy to rzadko który gazownik posiada taki sprzęt. A to że auto jeździ na valtekach moge porównać do jazdy na instalacji 3generacji z silniczkiem krokowym na wężu gazowym,.
Wtryski te mają minimalny czas otwarcia 3,5ms (przy ciśnieniu równym 1 bar) obsługują tylko 45KM na cylinder czyli ok 180KM w czterocylindrowym silniku.
Często te wtryski albo przylewaja na wolnych obrotach albo pętlą przy wysokich. Kto miał japońskie auto z tymi wtryskami to wie jak one działają. Szkoda silnika na takie wynalazki. Sam osobiście w sonacie miałem je pół roku i jeden zaczął lać i miałem rozjazdy na bankach.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Tosiek w 30 Czerwiec 2014, 21:46:38
Sam się zdziwiłem, ale auto pracuje bardzo cicho. Po przejsciu na gaz słychać takie stukanie jak pracują wtryski (czy może "tykanie" będzie bardziej odzwierciedlało ten dźwięk).
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 01 Lipiec 2014, 17:45:55
Bez jaj. Nawet w gorszej jakości nagrania słychać jak chodzą te zawory i jak silnik zdycha w porównaniu z wtryskiwaczami. Poprzyjcie ludzie swoje wnioski nagraniami a nie próbujecie na siłę pisząc coś udowodnić.
Ja wrzucę własny to też będzie widać o co chodzi.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Tosiek w 02 Lipiec 2014, 08:42:06
Z miłą chęcią posłucham.
Tytuł: Re: instalować LPG czy nie
Wiadomość wysłana przez: Nabuknedasar w 02 Lipiec 2014, 11:05:09
Cytat: "Adamekkk"
witam,
od jakiegoś czasu rozważam instalację LPG


Zapewne po jakichś 200tkm silnik będzie nadawał się do remontu, chyba że będziesz miał dużo szczęścia. Policz więc ile zaoszczędzisz przez te umowne 200tkm i pewnie nawet z remontem, albo wymianą silnika i tak wyjdzie sporo taniej.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 02 Lipiec 2014, 22:02:16
Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu wsadzać filmików bo z jednego i drugiego wynika że na gazowych chodzi ciszej ale nikt tego nie wywnioskuje a usłyszę tu o tym, że słabo słychać, nie słychać itd.
Ciekaw jestem jak macie koledzy założone te instalki u siebie w autach z tymi valdemarami. Może jakieś zdjęcia ? :)
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Tosiek w 02 Lipiec 2014, 22:55:55
Jak ciszej? u mnie na gazowych chodzi głośniej, nawet głośniej niż na valtekach,jak nie zapomnę, to jutro zrobię zdjęcia instalki.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 03 Lipiec 2014, 00:01:20
No ciszej. Wtryskiwacze benzynowe tak "cykają" a gazowe u mnie - praktycznie są niesłyszalne, no i powinny być koniecznie ustawione poprawnie czyli pionowo.
A u mnie i tak lekko je słychać bo są w listwie.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Adamekkk w 15 Lipiec 2014, 19:42:50
Widzę że o STAG-u nie ma zlych opinii :) to zdecydowanie ulatwia mi wybór co mnie cieszy :)
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 15 Lipiec 2014, 20:17:04
Ja od 3 tygdoni posiadam instalację stag q-box, na wtryskach barracuda. Gdyby nie to, że tankuje gaz, to w ogóle bym nie zwrócił uwagi na to, że mam instalację. No, jeszcze w portfelu widać.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: ph71 w 16 Lipiec 2014, 14:21:37
Użytkuję Stag-a 300 z wtryskiwaczami Hana2000 od prawie dwóch lat. Przejechałem na gazie +/- 36.000km. Potwierdzam, że przy silniku 1.6 G4FC te wtryskiwacze gazowe pracują ciszej niż benzynowe. Generalnie silnik pracuje bardziej miękko i nieznacznie ciszej, szczególnie zimą.
Problemy? Jeśli chodzi o komponenty instalacji to na razie na horyzoncie nie widać aby były w najbliższym czasie. Reduktor Zavoli Zeta N wykazuje się doskonałą kondycją jeśli chodzi o parametry pracy widoczne pod programem diagnostycznym.  Instalacja rokuje na trwalszą niż niektóre fabryczne części Hyundai'a, np. elementy zawieszenia z amortyzatorami (a przebieg dopiero ponad 52.000km...)
Póki co, tylko regularny serwis po maks. 15.000km z wymianą obu filtrów i ew. kosmetyką sterowania i instalka "bangla" aż miło :)
P.S. Świece i przewody zapłonowe cały czas te same.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Adamekkk w 16 Lipiec 2014, 21:39:24
Cholera jeszcze wtryski a czy to nie jest tak ze jak beda mi instalowac STAG-a (bo widze ze same superlatywy)to nie powinni oni mi dobrac juz wtrysków ? Ja mam sam zdecydowac ??
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: ph71 w 18 Lipiec 2014, 08:39:27
Raczej jedź do autoryzowanego zakładu z listy STAG-a i zdaj się na ich doświadczenie. Możesz obdzwonić kilka takich zakładów i porównać informacje. Na pewno zostanie Tobie zaproponowane rozwiązanie właściwe dla silnika i auta. Osobiście nie decydowałbym bez konsultacji z zakładem montującym o elementach instalacji, aby później w razie ew. problemów nie zrzucali winy na Twoje wybory...
Dobre, szybkie wtryskiwacze to podstawa, aby auto poprawnie jeździło w każdych warunkach, także pod dużym i długotrwałym obciążeniem. Tu nie warto oszczędzać...

Jeśli lubisz czystość, komfort użytkowania oraz chciałbyś ukryć fakt posiadania instalacji (bo np. niektórym zarządcom podziemnych parkingów mylą się auta na gaz z cysternami), to zamontuj wlew pod klapką. Obsługa sprowadzi się co najwyżej do każdorazowego przykręcenia na czas tankowania stosownej przedłużki. Poza tym nie masz zimą i po deszczach problemu z wiecznie brudnym otoczeniem zaworu tankowania.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: KAROL208 w 20 Lipiec 2014, 19:45:34
Cytat: "Adamekkk"
Cholera jeszcze wtryski a czy to nie jest tak ze jak beda mi instalowac STAG-a (bo widze ze same superlatywy)to nie powinni oni mi dobrac juz wtrysków ? Ja mam sam zdecydowac ??

Stagowcy będąci wpychać wyroby VALTEK 30  jeżeli już się decydować na valteki to  bierz 34.
Ja bym proponował baracuda, hana, matrix , med, keihin, no i ważne reduktor z dużym zapasem mocy a nie na styk.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: Speedy112 w 08 Sierpień 2014, 21:47:43
witam panowie, jako że na gazie to się nie znam wcale , mam pytanko. Zamierzam włożyć kobiecie do auta gaz. silnik 2.4 Santa Fe. co polecacie? Czytalem trochę forum i internet i na ta chwilę rozważam BRC Sequent lub Staga. tu pytanie jak STAG to jaki? 4, 300, 300plus, 300 premium czy 300 IS2? Jakie wtryski? mialem kiedys santka z tomaseto i dawalo rade ale to juz chyba inne czasy :P  Na co zwracać uwagę? Czy możecie polecić jakiegoś dobrego gazownika zach-pom lub zachodnia polska?
PS. motor ma najechane 60kkm
Pozdrawiam
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: enigma w 26 Sierpień 2014, 22:18:31
Polecam Tech-324 OBD + Hany, do tego butlak w kole zmieści się dosyć spory i dobry mocny reduktor acr01 czerwonka, wlew w klapce i będziesz zadowolony :)

Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: gurszczak w 27 Sierpień 2014, 06:30:56
Co myślicie o instalacjach do silników 1.6 GDI i 2.0 GDI z firmy BRC (LDI) lub Prins (Direct LiquiMax-2.0) pomijam fakt że koszt instalacji to 9k (bo na pewno też się zwróci) ale może słyszeliście jakieś opinie o tych instalkach.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: enigma w 27 Sierpień 2014, 13:36:29
9k to spory wydatek. Policz sobie ile km robisz rocznie. Dolicz do tego 20-25% dotrysku PB i policz realny czas zwrotu.

Przyjmując dzisiejsze ceny PB/LPG oraz dotryski PB i miesięcznie 2000 tyś km to zwrot następuje po ok 30-32mc.

Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: gurszczak w 27 Sierpień 2014, 14:00:52
Cytat: "enigma"
Dolicz do tego 20-25% dotrysku PB i policz realny czas zwrotu.


W tych instalacjach o których napisałem nie ma dotrysku benzyny można zaspawać wlew Pb. Rocznie 25k. Zwrot jakieś 2 lat.  Bardziej mnie interesuje jak to się sprawuje w tych autach. BRC podobno seryjnie jest montowane w KIA we Włoszech a ten Prins w autach w DE.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: RaulC w 22 Wrzesień 2014, 11:43:49
Cytat: "enigma"
Cytat: "gurszczak"
Co myślicie o instalacjach do silników 1.6 GDI i 2.0 GDI z firmy BRC (LDI) lub Prins (Direct LiquiMax-2.0) pomijam fakt że koszt instalacji to 9k (bo na pewno też się zwróci) ale może słyszeliście jakieś opinie o tych instalkach.


9k to spory wydatek. Policz sobie ile km robisz rocznie. Dolicz do tego 20-25% dotrysku PB i policz realny czas zwrotu.

Przyjmując dzisiejsze ceny PB/LPG oraz dotryski PB i miesięcznie 2000 tyś km to zwrot następuje po ok 30-32mc.


Tu chodzi o silnik benzynowy GDI a nie diesla. Chodzi o pełen wtrysk.
Ale do niego nie polecam LPG, bo jest problem z montażem listwy wtryskowej.
Chciałem kupić mitsubishi carismę z silnikiem 1,8 GDI, ale nikt nie chciał mi zamontować do tego gazu. Usłyszałem, że jest problem z umiejscowieniem listwy wtryskowej właśnie, bo zahacza o pokrywę i czasem się nawet urywa. Sądzę, że z innymi autkami może być ten sam problem.
Tytuł: Instalować LPG czy nie ?
Wiadomość wysłana przez: gurszczak w 22 Wrzesień 2014, 16:00:56
z tego co wiem to do instalacji gazowej VI generacji wykorzystuje się wtryski benzynowe nie trzeba tu nic zmieniać montuje się tylko dodatkową pompę tu macie więcej informacji...

http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/

i jeszcze tu:

http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/systemy-lpg/Prins-Direct-LiquiMax-2.0-benzynie-juz-dziekujemy,artykul,8008.html