HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: kwkojot w 30 Grudzień 2013, 19:55:49
-
Witam kolegów, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Opiszę problem, a więc odpalając samochód i przejechaniu nim około 2km autko
ładnie zaczynało dmuchać ciepłym powietrzem, niestety dzisiaj jadąc do pracy poczułem dziwne swąd spalenizny, ale myślałem, to z zewnątrz dopiero po jakimś czasie zorientowałem się iż drętwieją mi ręce z zimna. Klimatyzacja to klimatronik i zachowywała się tak jak zawsze, czyli zmieniała strefy nadmuchu i szybkość wentylatora, niestety dmuchało tylko zimne powietrze coś jak temperatura na zewnątrz.
Proszę o podpowiedź gdzie mam zerknąć i od czego zacząć ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3645
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4894
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3308
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/38469/electric/klimaticheskaya_ustanovka_otopitel_i_ventilyator-9797111/actuator_motor_assy_temp-97159D/
-
Dzięki za szybką podpowiedź, pierwszy podany link najbardziej pasuje do moich objawów, teraz tylko muszę poszukać tego ustrojstwa
-
Jest za schowkiem (trzeba zdemontować pasażera z lewej strony.
http://www.tucson-club.ru/forum/showpost.php?p=679549&postcount=1393
http://forum.auto.ru/mark/hyundai/638427/
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rf_370cb
(http://images62.fotosik.pl/513/38e3cd5101177bb7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=38e3cd5101177bb7)(http://images63.fotosik.pl/512/8ab34ac389260ba3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8ab34ac389260ba3)(http://images63.fotosik.pl/512/313be3d743ad23ecm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=313be3d743ad23ec)
-
wielkie dzięki, sporo mi kolega pomaga, ale myślę że to nie jest ten sterownik, poszedłem rano do auta sprawdzić czy nadmuch działa we wszystkich strefach jakie ustawie ręcznie, no i działa więc nawet się do rozkręcania nie zabrałem.
Może jakieś inne sugestie ?
-
Od strony kierowcy masz jeszcze jeden siłownik.
http://hyundai.epcdata.ru/ix35-tucson/38469/electric/klimaticheskaya_ustanovka_otopitel_i_ventilyator-9797111/privod_upr-97256D/
http://tucson-club.org.ua/showthread.php?p=340334
-
jakoś nie kumam po rusku, a zresztą pojechałem do mechanika bo na przyczepkę padł mi zawór egr... jak się wali to się wali, i tam też są fachowcy od klimy to zrobią przy okazji, tylko ceny sie troszkę obawiam.
Na razie dziękuję pozdrawiam i dosiego roku życzę
-
Jest za schowkiem (trzeba zdemontować pasażera z lewej strony.
U mnie był dokładnie ten sam efekt.
To co kolega podał to jest dokładnie sterownik klapy ciepłego powietrza.Ja miałem wytarte szczotki w tym silniczku (pasowały od silniczka ze starego magnetowidu). Jest trochę roboty, ale się udało.
Po wymianie grzeje aż miło.
-
Problem rozwiązany, dopiero po drugim podejściu u mechanika, a mianowicie przetarty przewód gumowy, który przeciekał w trakcie jazdy ( podczas drgań ).
Bez kanału raczej nie do opanowania, koszt naprawy 100 zł. wraz z dolewką płynu
-
Koledzy podpowie ktoś gdzie jest termostat w Tucsonie benzyniaku 2.0 , 141km rocznik 2008?
-
II
.
-
dzięki wielkie!!!
-
Koledzy, wymieniłem termostat, przy okazji zamontowałem czujnik temperatury ze wskaźnikiem ( w moim tucsonie nie ma).
ogrzewanie wróciło ale nie nacieszyłem się nim długo bo zaobserwowałem pewne zachowanie otóż kiedy jadę autem temperatura spada , na postoju wzrasta i jest ciepełko w środku ale kiedy jadę to po chwili temperatura spada a co za tym idzie auto przestaje grzać w środku.
Podpowiedzcie coś....
Czy może wydajność pompy za mała? nie mam konkretnego pomysłu.
-
Zapowietrzony układ chłodniczy, brałeś to pod uwagę?
Ja u siebie odpowietrzałem za pierwszym razem sam (pomocny okazał się Torque i wskazanie temperatury) a za drugim nie chciało mi się i olałem sprawę, problem miałem jak Ty, ale układ odpowietrzył się sam dosyć szybko.
Pytanie czy miałem szczęście czy układ sam się odpowietrza zawsze?
-
możesz mieć słuszność,
w takim razie aby wykluczyć zapowietrzony układ należy go odpowietrzyć prawidłowo, pytanie : jeśli układ nie odpowietrza się sam jak to zrobić?
-
Ja nagrzałem silnik i gniotłem górny i dolny wąż przy odkręconym korku aż przestały lecieć bąble powietrza. Nie wiem czy tak się odpowietrza, ale pomogło.
Zerknij też na ten temat: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7753&highlight=odpowietrzanie+ch%B3odnicy
-
Tu masz procedurę odpowietrzania:
7. Uruchomić silnik i pozwolić, aby płyn chłodzący krążył w układzie.
Kiedy wentylator chłodnicy obraca się, a płyn chłodzący krąży w układzie, należy wlać płyn chłodzący przez otwór zakrętki z zaworem parowo-powietrznym.
8. Powtarzać procedurę opisaną w punkcie 7., aż wentylator chłodnicy włączy się 3 ÷ 5 razy i wystarczająco odpowietrzy układ chłodzenia.
9. Dokręcić zakrętkę z zaworem parowo-powietrznym i napełnić zbiornik płynu chłodzącego do poziomu MAX.
10. Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym i zaczekać, aż wentylator chłodnicy włączy się 2 ÷ 3 razy.
11. Wyłączyć silnik i odczekać, aby płyn chłodzący wystygł.
12. Powtarzać procedurę opisaną w punktach od 6. do 11. do czasu, aż poziom płynu chłodzącego będzie stały, a cały układ zostanie dokładnie odpowietrzony.
Po 2 ÷ 3 dniach od wymiany płynu chłodzącego ponownie sprawdzić poziom płynu w zbiorniku.
________________________________________Objętość płynu chłodzącego: 6,0 [l]
________________________________________
-
Witam może trochę nie w temacie ale widzę dużo zorientowanych osób.
Chciałem wymienić płyn chłodniczy w Moim Tucsonie 2.0 benzyna. Kupiłem płyn 6 litrów. odkręciłem kranik w chłodnicy na dole także korek w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Gdy płyn przestał wyciekać zakręciłem i zacząłem nalewać nowy.
i tu weszło mi tylko około 3,5 litra
czy jeszcze gdzieś jest jakiś zawór do spuszczania płynu?? czy robi się to jakoś inaczej.
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5730&start=45
Luzy zaworów były sprawdzane?
-
Dziękuję za pomoc. Wymiana termostatu była zbędna okazało się że winę za szystko ponosił czujnik temperatury wewnętrznej, po wyczyszczeniu ogrzewanie zaczęło działać poprawnie.
-
Koledzy niestety wydawało mi się że problem ustąpił , jednak nie.
Objaw jest taki że kiedy jadę zaczyna lecieć zimne powietrze, im szybciej jadę tym zimniejsze. Na postoju wszystko jest ok, miłe ciepło dmucha w zależności ile sobie stopni ustawię czyli wszystko działa poprawnie.
Wysnułem teorię że może jest jakaś klapka która się nie domyka i podczas jazdy przepuszcza zimne powietrze...
Macie może jakiś schemat/rysunek układu nawiewu? bo nie bardzo wiem jak się za to zabrać żeby połowy auta nie rozkręcać szukając problemu
-
Temperatura silnika ok??
Podobny objaw daje niesprawny termostat.
Jak stoisz to łapie temperaturę a jak ruszysz to szybko studzi silnik.
-
nie studzi silnika.
temperatura silnika jest ok, wymieniłem termostat i zamontowałem czujnik temperatury na rurce do nagrzewnicy wszystko jest ok ale tylko na postoju kiedy jadę dmucha zimnym powietrzem mimo że wskaźnik pokazuje że temperatura płynu ma około 85-90 stopni.
Dlatego podejrzewam ze nie zamyka się jakaś klapa i podczas jazdy dmucha mi zimnym powietrzem
-
No to faktycznie musisz szukać w klapach nawiewu.
W tym temacie nie pomogę bo nie robiłem z tym nigdy a i u mnie na razie działa.
-
Te klapy nawiewu to jest jakaś porażka w tym aucie.
-
Czemu porażka??
Tam jak już się coś zepsuje to tylko te silniczki od sterowania,które zresztą zmienić to nie jest wielki problem.
Po trzech latach u mnie odmówił współpracy ten po stronie pasażera czyli od temperatury. Kupilem nowy, parę minut zabawy i po kłopocie. Dla mnie ten samochód jest bardzo prosty i można powiedzieć, że przyjazny w obsłudze i naprawach.
-
Co może być powodem jeszcze gdy leci ciepłe z lewej strony a zimne z prawej ? Dobrałem się do sterownika chodzi normalnie , porusza się nie stoi , mimo manualnej regulacji klap od sterownika efekt taki sam jak z założonym sterownikiem . Temperatura silnika jest poprawna , termostat wymieniony , teraz nie wiem gdzie szukać dalej
-
Który sterownik patrzyłeś.
Od kierowcy czy pasażera??
Może być też nagrzewnica.
-
Patrzylem od strony pasazera za schowkiem po lewej stronie
-
Ten od strony pasażera to steruje mocą ogrzewania tak mi się wydaje.
Ten od kierowcy chyba jest od sterowania nawiewami.
-
Sprawdze to dzis bo strasznie mnie to denerwuje ..... zauwazylem tez ze majac 4 stopnie na zewnatrz i wlaczony nawiew tylko na szybe zalacza mi sie klimatyzacja ..... to normalne przy klimatroniku jednostrefowym ?
-
Tak. Tak się to włącza.
Daj większą temperaturę czy tam mniejszą to nie będzie się załączać.
-
Jest na najwyzszej , wyzszej sie juz nie da bo dziad nie grzeje ...... probuje to rozwiazac ale kiepsko to idzie
-
Nie chce mi się iść i sprawdzać,ale jak masz ustawiony nawiew na przednią szybę to klima będzie się sama włączać.
Daj inna pozycję i zobacz.
-
Chłodne powietrze prawie natychmiast przy nadmuchu na szybę likwiduje zaparowanie - dlatego włącza się klima przy ustawieniu przełącznika w tym położeniu - tak powinno być :-)
-
Rozumiem , zauwazylem ze nie zawsze to sie dzieje ale to szczegol . Glownie chodzi mi o ogrzewanie , sprawdziłem już wszystko termostat pompę odpowie czyłem go kolejny raz wyjąłem klimatronik sprawdzając ten silniczek za tymi małymi kratęczkami i nadal mi dmucha zimne powietrze mimo sprawdzenia również wszystkich sterowników które zostały opisane W Internecie oraz Forum i nadal nie mogę znaleźć żadnej przyczyny czemu dlucha chłodne powietrze , Jedyna rzecz która została to nagrzewnica Którą może najpierw od kamienie czy od razu ją wyciągać bo juz zwatpilem ....
-
Może się to komuś przydać. Dlatego opiszę. Ale także jak bym zapomniałbym co robiłem, żeby ten problem rozwiązać.
U mnie winny był sterownik klimatronik - a raczej silniczek. Podczas uruchomienia silnika działał ale po jakimś czasie przestawał. I mimo, że w samochodzie było zimno czujnik nie był owiewany bo silniczek stawał - robiło się ciepło na czujniku - jak to pod deską rozdzielczą. Klimatronik biorąc temperaturę z czujnika temperatury nie owiewanego powietrzem zmieniał ustawienie nagrzewnicy (od strony pasażera) na coraz zimniejsze. Ogrzewanie działało tylko przy temperaturze ustawionej na max - bo wtedy chyba jest odcięcie czujnika lub nie branie go pod uwagę. Oczywiście trzeba było ustawiać temperaturę raz na max po czym troszkę chłodniej i robić to coraz częściej w miarę jak się jechało w dłuższą trasę. Kupiłem używany sterownik ze sprawnym silniczkiem, zamieniłem i od tamtej pory jest wszystko jak należy. Gdzieś na rosyjskim forum znalazłem jak ktoś wstawiał zamiast tego silniczka, mały wentylator. I chyba to był dobry pomysł bo wentylator zasysał więcej powietrza i czujnik częściej musiał podawać klimatronikowi temperaturę w środku samochodu.
-
Dzięki za poradę. U mnie jest ok,ale nigdy nie wiadomo 👍