HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: strzelec34 w 24 Wrzesień 2013, 21:42:28
-
Witam, niedawno kupilem Atosa Prime z 2004 r i mam problem: auto gasnie, dzis na drodze zgasł mi z 5 razy, zdarzalo sie to pare dni temu, wiec pojechałem na komputer i nic nie wykazało, wymieniłem świece, kable, paski i dalej to samo. Nie dosc ze gasnie, to nie ma mocy. Najwiecej, ile wyciąga to 120. Ma ktos jakies rozwiazanie? Prosze o pomoc.
Int, ort. tekla
-
czy gaśnie na wolnych obrotach czy podczas jazdy
-
a wiec to jest tak zaświeca sie kontrolka check i szarpie podczas jazdy,a nieraz całkiem sie silnik wyłacza,jesli chodzi o wolne obroty to ma tak ze raz trzyma dobrze a nieraz gasnie,mało tego nie pojedzie wiecej jak 120km na h
-
Zdiagnozować jaki błąd wywala. Tak chyba najprościej. Jeśli ciągnie tylko do 120, to najprawdopodobniej działa tylko w trybie awaryjnym.
-
bylem z nim na komputerze i nic nie wykryło,malo tego byłem dwa razy bo myslałem ze sie gosc pomylil ale drugi powiedzial to samo ze wszystko ok jesli chodzi o komputer,gdyby nie to ze auto stoi 50 km od Krakowa to problemu by nie było,a ze gasnie podczas jazdy i wtedy brak hamulca to strach tym jechac
Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnią w wątku.
Kasuję cytat, leci warn. tekla
-
Dziwne, ze kontrolka się zapala, a nie pokazuje błędu :roll: . Diagnosta profesionalista, czy kolega amator?
-
2 x po 130 zaplacilem to raczej nie kolega, tym bardziej ze dorabialem klucz do imobilajzera i myslałem ze tam cos gosc sknocil, ale bledów brak
Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnią w wątku.
Kasuję cytat. tekla
-
Moim zdaniem, jeśli zapalił się check to powinien się zdiagnozować. Możliwe jest również to, że poprzedni właściciel "grzebał" w mapie i jest wyłączona funkcja zapisu błędu. Nie jestem specem od mechaniki ani elektroniki samochodowej, ale słyszałem o takich możliwościach różnych speców.
-
no wlasnie trudno wyczuc ,auto sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 67tysi ksiazka serwisowa, juz sam nie wiem co robic bo kazda wizyta u mechanika to koszta rosna
Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnią w wątku.
Kasuję cytat. tekla
-
Rocznik 2004, przebieg 67 tys. km to daje ok. 7,5 tys/rok. Bardzo mały przebieg. Zakładając, ze niemiec ( specjalnie pisze z małej litery, by wrogów Narodu przynajmniej w ten sposób upodlić) jeździł tylko do meczetu i Aldika , to albo rzadko się modlił albo nie stać go było na zakupy w markowym sklepie. Wracając do tematu - osobiście sprawdziłbym u innego diagnosty. Nie płać jak nie ma błędu. Check się świeci, auto gaśnie, błędu brak - 130 za podpięcie kabli i :?:
-
Czasem bywa tak, że komputer nie wykazuje błędów, ale to nie oznacza, że jest ok. Wtedy jedynym wyjściem jest diagnostyka silnika według parametrów.
-
Grzech61, normalnie to tesknie za była sierra 200 tys za 5 lat bezawaryjnie (oczywiscie robilem to co potrzeba) miala 22 lata, umarla z przebiegiem 320ale wracajac do tematu poto ten post ze może ktos cos doradzi,juz mnie szlag trafia jakjak tylko pomysle o hyundaiu---- tak gwoli wyjasnienia to ten check nie swieci sie cały czas tylko jak mu cos zaleci podczas jazdy i szarpie,lub zgasnie calkiem silnik
Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnią w wątku.
Kasuję cytat. tekla
-
...komputer nie wykazuje błędów, ale to nie oznacza, że jest ok...
W moim przypadku zawsze pokazywał jak mu coś dolegało. Auto ciągnie na świecącym się checku do 120 i dalej nie. Moim zdaniem działa w trybie awaryjnym, ale tak jak pisałem wcześniej nie jestem specem i mogę się mylić
-
Grzech61, może być tak jak piszesz. Kolega, który naprawia samochody, ma niemało takich przypadków. Check świeci, a błędu nie pokazuje. Dopiero sprawdzenie wg parametrów doprowadzało do znalezienia usterki. Oczywiście wszyscy ci klienci byli wcześniej na komputerach w serwisach. A tam żadnych błędów nie pokazało.
-
Sprawdz poprawność działania sondy lambda -podepnij pod multimetr i zobacz czy oscyluje
-
Rozumiem, że wyłącza się podczas jazdy. Sprawdź MAP sensor - miałem podobnie - jadę sobie jadę i nagle silnik się wyłączał.
-
Odgrzebuje temat- auto jest po wymianie filtrow ,kabli oleju,bylo u elektrykow itd i dalej nic najlepsze jest to ze przejechalem nim 200 kilometrow i nic sie nie dzialo szlo pieknie,ale 2 dni temu pojechaalem zatankowac wlalem 20 litrow i masakra,mialem biede do domu wrocic 7 kilometrow zaczelo sie od nowa check swieci ,auto gasnie--wiec mam pytanie czy przypadkiem nie bedzie to wina jakiegos syfu w baku?
-
Laptop+ELM327+odczyt błędu= pierwszy trop w poszukiwaniu przyczyny usterki (może tym jakiś błąd się zapisze).
[ Dodano: 2014-08-26, 22:03 ]
Jeśli jeszcze nie wymieniłeś to co 60 tyś km trzeba wymienić drugi (oprócz tego pod podwoziem) filtr paliwa który jest w zbiorniku paliwa razem z pompą paliwa.
http://hyundai.epcdata.ru/atos-prime/22055/engine/tank_fuel-3131111/toplivniy_filtr-31112/
(http://images70.fotosik.pl/120/7d6af0d739f37c0dm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7d6af0d739f37c0d)
-
o tym nie wiedzialem,dziekuje jak pomoze napisze
-
Sprawdź po wymianie filtrów paliwa jaki jest ciśnienie paliwa za (patrząc od tyłu samochodu) filtrem paliwa tym po podwoziem.
(http://images70.fotosik.pl/120/9180eb0501933021m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9180eb0501933021)