HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: BASIK w 03 Luty 2013, 14:44:59
-
Mam taki problem z butlą 50l - można do niej zatankować max 25 litrów poczym odbija :-( - wskaźnik pokazuje, że butla pełna. Dodam, że sprawdzałam wyjeżdżając gaz do zera ze dwa-trzy razy... przełączyłam na benzynę podjeżdżam zatankować i... 24-25 raz (mistrzostwo świata!) zatankowałam 27 litrów. Ja wiem, ze powninna tam zostać jakaś rezerwa miejsca - ale żeby aż tyle! :shock: Czy ktoś mial podobny problem? (Ja mam małe doświadczenie jeśli chodzi o gaz to piewsze moje auto na takie paliwo).
-
najprawdopodobniej masz zalaną butle woda (tankowanie na lipnych stacjach) miałem tak butla 35l wchodziło 15l-17l
ewentualnie zawór ciśnieniowy padł i odbija wcześniej
-
A jak rano zajrzysz do bagażnika i spojrzysz na PUSTĄ wg wskazników butlę, to tak z grubsza - na jakiej wysokości masz rosę?
'Zawor cisnieniowy' to w BRC pływak na długim druciku - obstawiam, że się wygiął i zamyka zawór o wiele wczesniej niz powinien.
Odradzam samodzielną kombinację - wielozawór to w sumie delikatne urządzenie
-
A co pokazuje wskaźnik poziomu paliwa przed i po zatankowaniu?
-
No więc tak:
1. butla jest zaroszona do połowy - zatankowane mam do oporu i przejechane 21 km (pali od 8 do 12l gazu/ na 100 na tych samych trasach przy podobnych prędkościach)
2. butla jak jest pusta to na wskaźniku jest zero, jak ją nabiję do pełna (tzn. jak mi pistolet odbija na stacji) to pokazuje ful...
-
Czy niedopełnienie butli nastąpiło tylko ostatnio czy występowało od samego początku??
Sądzę że:
Masz podgięty pływak. Należy wyjeździć gaz wykręcić wielozawór. Możliwe że masz zły zamontowany wielozawór nie do właściwej butli. ważny jest zakres pracy pływaka oraz kąt obsadzenia wielozaworu.
Pływak ma za zadanie nie tylko wskazywać poziom LPG ale również jest elementem który powoduje zamknięcie dopływu LPG do butli po wzniesieniu pływaka na określoną wysokośc.
Najlepiej zrób zdjęcie butli i wielozaworu , masz tam opisy na butli i na wielozaworze więc wysokość butli i kąt obsadzenia wielozaworu powinna być taka sama.
najprawdopodobniej masz zalaną butle woda (tankowanie na lipnych stacjach) miałem tak butla 35l wchodziło 15l-17l
ewentualnie zawór ciśnieniowy padł i odbija wcześniej
Gdyby była woda to auto by nie jeździło, gaz zasysany jest z dna butli w fazie ciekłej a nie lotnej. więc najpierw zassało by wode :)
-
Możliwe że masz zły zamontowany wielozawór nie do właściwej butli
Bardzo mozliwe i nawet by się zgadzało, jesli wpakujesz wielozawór od toroida do cylindryka.
-
Auć, chyba podgięty jest ten dybek, bo na wodzie nie jeżdżę. :mrgreen:
Hm... tym autem jeździli kupę lat moi rodzice - twierdzą, że tankowali normalnie - tzn. 40-45l ...tak się zaczęło dziać od jakiegoś roku i oczywiście mi - ech, jak pech to pech.
-
Wyjezdzij cały gas, kup zamiennik i podjedz do jakiegokolwiek kowala na wymianę. Dlaczego radzę wymienić cały element? Bo obiło mi sie o oczy na forum lpg, że prawo zabrania modyfikacji wielozaworów, a podginanie drucików już jest modyfikacją (pozwalającą np na przepełnienie butli) :-)
Chyba, że masz stalowe nerwy i ssSSSsssyk uciekających resztek gazu Cię nie przeraża - to zrób to sama. :lol:
-
Bardzo dziękuję :-) za rady
Pojadę wymienić szpejo do mechanika, ssyyyyk to mały pikuś i tak co jakiś czas śmierdzi mi gazem w kabinie (wtedy obroty wariują), ale nie chcę spowodować jakiejś niekontrolowanej detonacji :mrgreen: bo mnie jeszcze wezmą za jakiegoś terrorytę-kamikadze :lol:
-
Przy ciśnieniu ok 25-30barów otwiera się zawór bezpieczeństwa i gaz z butli ucieka pod auto.
Gdyby było bliżej mógłbym pomóc ale kilkaset km dzieli nas.
Co do detonacji to polecam przed naprawą parking na ul.wiejskiej w W-wie
-
:lol: Będę pamiętać!