HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: tomp1 w 04 Lipiec 2012, 07:56:43
-
Witam wszystkich,
Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.
PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4
-
Czy to 1.4 czy 1.6, pomijając kwestie gwarancyjne, chodzi tylko o to nieszczęsne wypalanie gniazd zaworowych (problem wielu ówczesnych aut z ceramiką w silnikach). Problem może wystąpić, ale wcale podobno nie musi. Wszystko zależy od instalacji i tego jak będzie pracować. Jak na ubogo to problem z wypalaniem murowany.
Co to lubryfikacji gniazd lub dotrysku benzyny to zdania są mocno podzielone, a ponieważ temat tych ostatnich zagadnień jest stosunkowo świeży, więc nie ma miarodajnych doświadczeń w tej kwestii.
Po rozejrzeniu się na rynku, jeśli już coś zakładać to bardziej obeznane z tematem ASO sugerują BRC Sequent 24 w najnowszej odsłonie (wersja 24.11) i oferują nawet zabezpieczenie praw gwarancyjnych pod warunkiem serwisowania u nich. Twierdzą, że np. znane im i30 z tymi silnikami po warunkiem prawidłowego serwisu jeżdżą bez problemów, przynajmniej dotychczasowe 40-50 tys. km. Zatem samoregulacja luzów wystarcza przynajmniej na tyle.
Kiedyś Hyundai dawał rekomendacje tej instalacji (a właściwie marce), ale z powodów, których nie udało mi się ustalić się wycofał.
Niezależnie od powodów powyższej decyzji montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta. To samo w sobie mocno zawęża krąg potencjalnych wykonawców takiej instalacji.
[ Dodano: 2012-08-29, 11:36 ]
Witam wszystkich,
Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.
PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4
U mnie jest instalacja: AC Stag 300-4 ISA2 + Zavoli Zeta N 150KM + Hana 2000 czerwone + Bormech toroidalny 48l + równie markowe elementy dodatkowe (wielozawór z obudową Tomasetto, węże Parker, filtr Czaja itp.)
Pierwsze kilometry, wszystko w porządku :)
Nie patrząc na wskażnik zawartości gazu nie można się zorientować czy jedzie się na benzynie czy na LPG :) Przełączanie niewyczuwalne.
Zakładam przejechanie przynajmniej 100kkm na gazie przy regularnym serwisie i zdroworozsądkowym podejściu do użytkowania instalacji.
-
W Czechach mi oferowali LPG bez utarty gwarancji
-
montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta.
Podpisuję się pod tym dziesięcioma palcami.
_________________
Ostatnia już, sekswencyjna Sonata 2.0 na naszym forum. Cwierć miliona km z gazem za mną. 134.539 km w tejże. :lol: :lol: :lol:
-
Mam założony STAG 300 premium jak na razie to super chodzi , zbiornik 48l wchodzi ok 40 litrow gazu zrobiłem na tym ponad 450 km na trasie i jeżdząc po Wa-wie .Jak się wszystko dotrze to zobacze czy dobrze wybralem
-
No to jest nas już dwóch :mrgreen: Gratuluję odwagi (bo przecież gwarancja itd.) i decyzji.
Mam już ze 12 tys. na gazie i nie żałuję decyzji. Po pierwszym przeglądzie dodatkowo dopieszczono instalkę i jest jeszcze lepiej.
-
Dla innych użytkowników forum, może kilka miesięcy później ale ja równiez wyrażę swoją opinię w tym temacie.
Witam ja równiez w i30 z tym samym silnikiem mam stag 300 isa2 +rc01 + wtryskiwacze hana, zakładałem w firmowym warsztacie firmy ac w białymstoku gdzie produkują sterowniki i inne elementy jak sterowniki stag.
Maja dobrze dopracowane szczegóły bo duzo mieli w swojej firmie hyundai i duzo eksportują, więc maja przygotowane przynajmniej do i30 gotowe elementy, zestawy wraz z wiązakami.
Dlatego polecam, wychodzi taniej i dobrze sie jeździ.
-
Witam. Ja mam AG Centrum Zenith Pro EOBD i przejechałem już 40tyś km. Jak na razie nie mam odpukać żadnej usterki. Świece wymieniam profilaktycznie co 20tyś
-
Zalozylem niespelna 2 tygodnie temu BRC Sequent w i30. Wrazeniami za jakis czas sie podziele. Na razie wszystko OK.
-
Po zapytaniu sie w Czechach jaką sie zaleca instalacje LPG do ix20 1.6 .Odpowiedziano mi żę Tartarini Auto Evo 01. Wysłałem zapytanie do przedstawicielstwa i dostałem odpowiedz :
- Do tego samochodu polecamy ( zaleca )włoską instalację Tartarini Auto Evo 01w cenie 3200zł (zbiornik w miejscu koła zapasowego, pokrowiec na koło zapasowe, wlew pod klapką wlewu paliwa, ozdobna podstawka pod przełącznik).
Stosując tę instalację nie ma konieczności montażu dodatkowej lubryfikacji ponieważ instalacja współpracuje z OBD pojazdu i po przekroczeniu obciążenia silnika powyżej 90% automatycznie przełącza się na benzynę celem chronienia zaworów i gniazd zaworowych.
Nie ma możliwości wykupienia gwarancji na silnik, jednak firma nasza posiada ubezpieczenie na wypadek gdyby z winy instalacji silnik uległ uszkodzeniu.
-
Rozumiem, że ta cena dotyczy montażu w ASO, a praktycznie zapewne za pośrednictwem ASO? Tzn. tak jak robi Skoda, wstawiamy auto do ASO (albo zamawiamy LPG przy zamówieniu auta), ASO wiezie to lawetą do współpracującego warsztatu a klient rozlicza się z ASO? (które zapewne pobiera prowizję)
Nie bardzo rozumiem tematu "ubezpieczenia silnika". Jeśli zamontuję za ich pośrednictwem LPG i w okresie gwarancji nastąpi usterka zawiniona przez LPG to usuną ją bezpłatnie czy na koszt użytkownika?
-
Nie w aso tylko tam gdzie montuja lpg
[ Dodano: 2015-09-29, 16:20 ]
http://www.czakram.pl/wagas.html z tego kożystają
-
Ok, dzięki, czytałem o tej ofercie czakramu już jakiś czas temu, ale nie skojarzyłem teraz że o to chodzi.
-
Koledzy widzę że jest mało na forum IX20 zasilanych gazem,ja własnie przymierzam sie do montażu LPG i stąd moje pytanie do użytkowników zagazowanych IX20 jaką instalację wybrać-co polecacie.Biorę pod uwagę dwie instalacje -co o tym sądzicie?
TARTARINI EVO 01 lub BRC SEQUENT 32
proszę o opinie.
-
Może nie doradze co do silnika czy on wytrzyma gaz bo wszędzie mówią że te silniki nie lubią go wcale. Ale trzymaj się z daleka od brc. Jak już zakładaj staga w dobrym zakładzie. BRC to wymysł w hyundaiu i wszelkie części i naprawy w cenach z kosmosu. Sam ma ten szajs bo kupiłem z fabryczną instalką i gdyby nie szkoda kasy to wywalił bym te brc 24 a wstawił staga.
-
Polecam odpowiedzi merytoryczne a emocje odstawiac na bok. Ja w przeciwienstwie do przedmowcy mam dokladnie odwrotne wrazenia z instalacja BRC. Praktycznie bezobslugowa zadnych check engine wymiana filtrow co 15 tys i ponad 70tys przebiegu bez jakichkolwiek problemow z instalacja. Sprawdz sobie ceny czesci eksploatacyjnych (ja kupuje w phjacus) znajdz dobrego gazownika
i zacznij oszczedzac :)
Z doswiadczenia wiem ze 100% sukcesu zalezy od wiedzy instalatora i jego uczciwoaci w dobraniu podzespolow, to jest juz moje 4 auto na LPG i kolejne pewnie tez przerobie chyba ze przyjdzie juz czas na silnik elektryczny :)
-
Robik zbliża (czy raczej przy LPG już powinna być dokonana) kontrola i ewentualna regulacja luzów zaworowych.
-
Bylem na kontroli w warsztacie ssace idealne, wydechowe w gornych granicach tolerancji, koszt pomiaru z wymiana uszczelki 250zl. Ewentualna regulacja po kolejnym pomiarze za okolo 25 -30tys mechanik zasugerowal zeby nasluchiwac pracy silnika. Niestety w silnikach G4KD w gre wchodzi regulacja plytkami co nie jest tanie ale jak sie jezdzi to trzeba to w bilansie uwzgledniac :)
-
W silniku G4KD regulacja luzów zaworowych odbywa się poprzez wymianę popychaczy (na rysunku element o numerze 22226C) o zmiennej wysokości co 0,015 mm.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
Witam dzisiaj zagazowałem mojego ixa
Elpigaz Stella OBD Exclusive 2-3-4 cyl,ciekawy jestem jak długo będę zadowolony z tej decyzji ,może ktoś ma jakieś doświadczenia odnośnie tej instalacji?
-
Myślałem, że robi się odwrotnie. Najpierw pyta a potem zakłada.
Wrzuć zdjęcia....
Zaglądałeś na lpg-forum.pl ?
-
A ile był oto tańsze od najpopularniejszego jakiegoś ze stajni staga?
Tu wyrywek wypowiedzi z lpg-forum:
"a bo to nie najlepszy wybór . Sam sterownik jest znany od wielu lat,dziwaczny i archaiczny juz algorytm programowania teraz wzbogacona o łącze OBD. Jest to klon sterownika AEB sprzedawanego również pod szyldami omvl,romano, zavoli i kilku innych. Algorytm i sposób programowania mało przyjazny i skomplikowany. Poza autokonfiguracją , wszelkie dopieszczenia są mało przejrzyste. Samo łącze OBD jest nowowścią i nie wiadomo na ile skutecznie potrafi dopieścić wyniki autokonfiguracji.
Ogólnie nie polecam bo mało jest prawdziwych fachowców, którzy potrafią obsłuzyć cokolwiek poza podstawową konfiguracją - w przypadku najmniejszych problemów - padaka. Pomijam już kwestie proponowanych do tego sterownika reduktorów i wtrysków bo to już różnie bywa.
Dużo lepszy jest stag300 obd/can, doskonale udokumentowany , bardzo popularny równiez na tym forum, ale ma i forum producenta ... soft i doskonała instrukcja dostępna na stronie producenta też jest argumentem za bo inni jakoś niechętnie chwalą się takimi szczegółami.
Do Twojego mondeo wystarczy w zupełności stag300plus z reduktorem scorpion st i wtryskami magic jet. Tanio , solidnie, niezwodnie. Zadzwoń do SebstianaS z tego forum."