HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: tomp1 w 04 Lipiec 2012, 07:56:43

Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: tomp1 w 04 Lipiec 2012, 07:56:43
Witam wszystkich,

Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.  

PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).

http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: ph71 w 07 Sierpień 2012, 14:48:36
Czy to 1.4 czy 1.6, pomijając kwestie gwarancyjne, chodzi tylko o to nieszczęsne wypalanie gniazd zaworowych (problem wielu ówczesnych aut z ceramiką w silnikach). Problem może wystąpić, ale wcale podobno nie musi. Wszystko zależy od instalacji i tego jak będzie pracować. Jak na ubogo to problem z wypalaniem murowany.
Co to lubryfikacji gniazd lub dotrysku benzyny to zdania są mocno podzielone, a ponieważ temat tych ostatnich zagadnień jest stosunkowo świeży, więc nie ma miarodajnych doświadczeń w tej kwestii.
Po rozejrzeniu się na rynku, jeśli już coś zakładać to bardziej obeznane z tematem ASO sugerują BRC Sequent 24 w najnowszej odsłonie (wersja 24.11) i oferują nawet zabezpieczenie praw gwarancyjnych pod warunkiem serwisowania u nich. Twierdzą, że np. znane im i30 z tymi silnikami po warunkiem prawidłowego serwisu jeżdżą bez problemów, przynajmniej dotychczasowe 40-50 tys. km. Zatem samoregulacja luzów wystarcza przynajmniej na tyle.
Kiedyś Hyundai dawał rekomendacje tej instalacji (a właściwie marce), ale z powodów, których nie udało mi się ustalić się wycofał.
Niezależnie od powodów powyższej decyzji montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta. To samo w sobie mocno zawęża krąg potencjalnych wykonawców takiej instalacji.

[ Dodano: 2012-08-29, 11:36 ]
Cytat: "tomp1"
Witam wszystkich,

Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.  

PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).

http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore-silniki-nie-toleruja-instalacji-lpg/4


U mnie jest instalacja: AC Stag 300-4 ISA2 + Zavoli Zeta N 150KM + Hana 2000 czerwone + Bormech toroidalny 48l + równie markowe elementy dodatkowe (wielozawór z obudową Tomasetto, węże Parker, filtr Czaja itp.)

Pierwsze kilometry, wszystko w porządku :)
Nie patrząc na wskażnik zawartości gazu nie można się zorientować czy jedzie się na benzynie czy na LPG :) Przełączanie niewyczuwalne.
Zakładam przejechanie przynajmniej 100kkm na gazie przy regularnym serwisie i zdroworozsądkowym podejściu do użytkowania instalacji.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: ix20hyundai w 21 Luty 2013, 19:21:03
W Czechach mi oferowali LPG bez utarty gwarancji
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: Hants w 22 Luty 2013, 11:49:48
Cytat: "ph71"
montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta.


Podpisuję się pod tym dziesięcioma palcami.



_________________
Ostatnia już, sekswencyjna Sonata 2.0 na naszym forum. Cwierć miliona km z gazem za mną. 134.539 km w tejże.    :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: eljoter w 05 Marzec 2013, 16:29:57
Mam założony STAG 300 premium jak na razie to super chodzi ,  zbiornik 48l  wchodzi ok 40 litrow gazu zrobiłem na tym ponad 450 km na trasie i jeżdząc po Wa-wie .Jak się wszystko dotrze to zobacze czy dobrze wybralem
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: ph71 w 08 Marzec 2013, 09:10:15
No to jest nas już dwóch  :mrgreen:  Gratuluję odwagi (bo przecież gwarancja itd.) i decyzji.
Mam już ze 12 tys. na gazie i nie żałuję decyzji. Po pierwszym przeglądzie dodatkowo dopieszczono instalkę i jest jeszcze lepiej.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: czarmar w 10 Lipiec 2013, 11:40:46
Dla innych użytkowników forum, może kilka miesięcy później ale ja równiez wyrażę swoją opinię w tym temacie.

Witam ja równiez w i30 z tym samym silnikiem mam stag 300 isa2 +rc01 + wtryskiwacze hana, zakładałem w firmowym warsztacie firmy ac w białymstoku gdzie produkują sterowniki i inne elementy jak sterowniki stag.
Maja dobrze dopracowane szczegóły bo duzo mieli w swojej firmie hyundai i duzo eksportują, więc maja przygotowane przynajmniej do i30 gotowe elementy, zestawy wraz z wiązakami.

Dlatego polecam, wychodzi taniej i dobrze sie jeździ.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: lukeswirus w 20 Styczeń 2014, 08:27:06
Witam. Ja mam AG Centrum Zenith Pro EOBD i przejechałem już 40tyś km. Jak na razie nie mam odpukać żadnej usterki. Świece wymieniam profilaktycznie co 20tyś
Tytuł: Re: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: lotug w 20 Styczeń 2014, 11:24:44
Zalozylem niespelna 2 tygodnie temu BRC Sequent w i30. Wrazeniami za jakis czas sie podziele. Na razie wszystko OK.
Tytuł: [ix20] LPG dedytkowane ix20
Wiadomość wysłana przez: lukasz.zst w 28 Wrzesień 2015, 22:53:16
Po zapytaniu sie w Czechach jaką sie zaleca instalacje LPG do ix20 1.6 .Odpowiedziano mi żę Tartarini Auto Evo 01. Wysłałem zapytanie do przedstawicielstwa i dostałem odpowiedz :


- Do tego samochodu polecamy ( zaleca )włoską instalację Tartarini Auto Evo 01w cenie 3200zł (zbiornik w miejscu koła zapasowego, pokrowiec na koło zapasowe, wlew pod klapką wlewu paliwa, ozdobna podstawka pod przełącznik).
Stosując tę instalację nie ma konieczności montażu dodatkowej lubryfikacji ponieważ instalacja współpracuje z OBD pojazdu i po przekroczeniu obciążenia silnika powyżej 90% automatycznie przełącza się na benzynę celem chronienia zaworów i gniazd zaworowych.

Nie ma możliwości wykupienia gwarancji na silnik, jednak firma nasza posiada ubezpieczenie na wypadek gdyby z winy instalacji silnik uległ uszkodzeniu.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: wojbur w 29 Wrzesień 2015, 13:38:36
Rozumiem, że ta cena dotyczy montażu w ASO, a praktycznie zapewne za pośrednictwem ASO? Tzn. tak jak robi Skoda, wstawiamy auto do ASO (albo zamawiamy LPG przy zamówieniu auta), ASO wiezie to lawetą do współpracującego warsztatu a klient rozlicza się z ASO? (które zapewne pobiera prowizję)

Nie bardzo rozumiem tematu "ubezpieczenia silnika". Jeśli zamontuję za ich pośrednictwem LPG i w okresie gwarancji nastąpi usterka zawiniona przez LPG to usuną ją bezpłatnie czy na koszt użytkownika?
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: lukasz.zst w 29 Wrzesień 2015, 16:18:18
Nie w aso tylko tam gdzie montuja lpg

[ Dodano: 2015-09-29, 16:20 ]
http://www.czakram.pl/wagas.html z tego kożystają
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: wojbur w 30 Wrzesień 2015, 19:58:00
Ok, dzięki, czytałem o tej ofercie czakramu już jakiś czas temu, ale nie skojarzyłem teraz że o to chodzi.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: mirekm3 w 18 Listopad 2016, 17:01:43
Koledzy widzę że jest mało na forum IX20 zasilanych gazem,ja własnie przymierzam sie do montażu LPG i stąd moje pytanie do użytkowników zagazowanych IX20 jaką instalację wybrać-co polecacie.Biorę pod uwagę dwie instalacje -co o tym sądzicie?
TARTARINI EVO 01 lub BRC SEQUENT 32
proszę o opinie.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 18 Listopad 2016, 21:49:17
Może nie doradze co do silnika czy on wytrzyma gaz bo wszędzie mówią że te silniki nie lubią go wcale. Ale trzymaj się z daleka od brc. Jak już zakładaj staga w dobrym zakładzie. BRC to wymysł w hyundaiu i wszelkie części i naprawy w cenach z kosmosu. Sam ma ten szajs bo kupiłem z fabryczną instalką i gdyby nie szkoda kasy to wywalił bym te brc 24 a wstawił staga.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: Robik w 19 Listopad 2016, 08:57:52
Polecam odpowiedzi merytoryczne a emocje odstawiac na bok. Ja w przeciwienstwie do przedmowcy mam dokladnie odwrotne wrazenia z instalacja BRC. Praktycznie bezobslugowa zadnych check engine wymiana filtrow co 15 tys i ponad 70tys przebiegu bez jakichkolwiek problemow z instalacja. Sprawdz sobie ceny czesci eksploatacyjnych (ja kupuje w phjacus) znajdz dobrego gazownika
i zacznij oszczedzac :)
Z doswiadczenia wiem ze 100% sukcesu zalezy od wiedzy instalatora i jego uczciwoaci w dobraniu podzespolow, to jest juz moje 4 auto na LPG  i kolejne pewnie tez przerobie chyba ze przyjdzie juz czas na silnik elektryczny :)
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 19 Listopad 2016, 13:24:05
Robik zbliża (czy raczej przy LPG już powinna być dokonana) kontrola i ewentualna regulacja luzów zaworowych.
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: Robik w 19 Listopad 2016, 14:00:38
Bylem na kontroli w warsztacie  ssace idealne, wydechowe w gornych granicach tolerancji, koszt pomiaru z wymiana uszczelki 250zl. Ewentualna regulacja po kolejnym pomiarze za okolo 25 -30tys mechanik zasugerowal zeby nasluchiwac pracy silnika. Niestety w silnikach G4KD w gre wchodzi regulacja plytkami co nie jest tanie ale jak sie jezdzi to trzeba to w bilansie uwzgledniac :)
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 19 Listopad 2016, 14:08:57
W silniku G4KD regulacja luzów zaworowych odbywa się poprzez wymianę popychaczy (na rysunku element o numerze 22226C) o zmiennej wysokości co 0,015 mm.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Tytuł: [ix20 JC] LPG
Wiadomość wysłana przez: mirekm3 w 12 Styczeń 2018, 21:08:19
Witam dzisiaj zagazowałem mojego ixa
 Elpigaz Stella OBD Exclusive 2-3-4 cyl,ciekawy jestem jak długo będę zadowolony z tej decyzji ,może ktoś ma jakieś doświadczenia odnośnie tej instalacji?
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: yunior81 w 04 Luty 2018, 17:05:52
Myślałem, że robi się odwrotnie. Najpierw pyta a potem zakłada.  
Wrzuć zdjęcia....
Zaglądałeś na lpg-forum.pl ?
Tytuł: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 04 Luty 2018, 17:37:45
A ile był oto tańsze od najpopularniejszego jakiegoś ze stajni staga?
Tu wyrywek wypowiedzi z lpg-forum:

"a bo to nie najlepszy wybór . Sam sterownik jest znany od wielu lat,dziwaczny i archaiczny juz algorytm programowania teraz wzbogacona o łącze OBD. Jest to klon sterownika AEB sprzedawanego również pod szyldami omvl,romano, zavoli i kilku innych. Algorytm i sposób programowania mało przyjazny i skomplikowany. Poza autokonfiguracją , wszelkie dopieszczenia są mało przejrzyste. Samo łącze OBD jest nowowścią i nie wiadomo na ile skutecznie potrafi dopieścić wyniki autokonfiguracji.
Ogólnie nie polecam bo mało jest prawdziwych fachowców, którzy potrafią obsłuzyć cokolwiek poza podstawową konfiguracją - w przypadku najmniejszych problemów - padaka. Pomijam już kwestie proponowanych do tego sterownika reduktorów i wtrysków bo to już różnie bywa.
Dużo lepszy jest stag300 obd/can, doskonale udokumentowany , bardzo popularny równiez na tym forum, ale ma i forum producenta ... soft i doskonała instrukcja dostępna na stronie producenta też jest argumentem za bo inni jakoś niechętnie chwalą się takimi szczegółami.
Do Twojego mondeo wystarczy w zupełności stag300plus z reduktorem scorpion st i wtryskami magic jet. Tanio , solidnie, niezwodnie. Zadzwoń do SebstianaS z tego forum."