HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: Waldi w 21 Czerwiec 2012, 22:51:13
-
Siemka chlopaki.
dzisiaj zauwazylem calkowity brak reakcji na deptanie pedala przy jezdzie na 3 i 4.
brak mocy/reakcji nastepuje od polowy wcisniecia pedala gazu az do deski (podlogi) czy jak to zwal
na starym forum cos bylo na ten temat, silniczek krokowy? nie przypominam sobie
pomoze mi ktos? jakas sugestia? jutro poobserwuje go przy lepszej pogodzie i z wiekszym zapasem czasu
-
też tak mam, ale zwłaszcza na 1 i 2 biegu i tylko na zimnym silniku. Jest to dość niebezpieczne czasami.
Nie znam przyczyny, ale generalnie mój Atos nie lubi wilgoci. Zimą chodzi jak ta lala, a jak latem popada trochę deszczu, to czasami ma problem z odpaleniem i też właśnie takie ekscesy jak opisujesz.
-
dokladnie, wczoraj po pracy przejechalem przez mega kaluze i potem zauwazylem takie dziwactwa
dzisiaj rano ta sama sytuacja - i tak jak piszesz zimny silnik
potem brak wyzej wymienionych duszen silnika
-
Mamy identycznie to samo. Już się przyzwyczaiłem, ale miałem kilka nieprzyjemnych sytuacji, gdy wyjeżdżałem z podporządkowanej, a tu nagle brak mocy. Jakby za dużo paliwa dostawał i go dusiło. Albo za mało powietrza.
Ale zagadkowy jest związek z wilgocią.
Dodam, że wymieniałem kilkukrotnie przewody zapłonowe, palec i kopułkę aparatu zapłonowego, świece, itp, itd.
Może ktoś rozwiązał ten problem i da znać...
-
Witajcie - miałem tak w tym roku na przedwiośniu i rozwiązanie jest na samiutkim wierzchu silnika.
W moim atosie podczas jazdy następował spadek mocy - dodawałem gazu a auto się dusiło. Wielokrotnie podczas jazdy musiałem wciskać sprzęgło, przegazowywać i auto jakoś tam jechało do następnej takiej sytuacji, która zawsze nastepowała w najmniej oczekiwanym momencie.
Gdy powiedziałem o tym moim serwisantom, odkryli że wąż doprowadzający powietrze do silnika pod wysokim ciśnieniem był pęknięty, przez co do silnika dostawało się tzw. "lewe" powietrze. Gdy wąż ułożył się podczas jazdy nieprawidłowo, następowało rozszczelnienie i dobrze znany Wam spadek mocy.
Wymieniony został wyżej opisany wąż i było po problemie, a ponadto spadł poziom zużycia paliwa i moc wróciła do normy, gdyż przywrócono właściwe parametry pracy silnika.
Pozdrawiam
-
Hmmm...ciekawe.
Gdzie znajduje się ten wąż?
Chodzi o ten, doprowadzający powietrze do filtra? Bo ten mam rzeczywiście w opłakanym stanie.
Ale nie rozumiem też, co to znaczy "lewe" powietrze.
Napisz coś więcej... może rzeczywiście to jest jakieś rozwiązanie.
-
Nie, nie to nie jest ten gruby plastikowy tunel doprowadzający powietrze do filtra. Oczywiście, jeśli masz go w tragicznym stanie, to warto zmienić, zwłaszcza, że kosztuje około 30zł.
Chodzi o czarny wąż WYSOKIEGO ciśnienia, który ma przekrój ok. 1cm. Gdy podniesiesz maskę i popatrzysz na najwyżej położony punkt silnika to zobaczysz logo Hyundaia na metalowym elemencie. Właśnie w tej okolicy jest wąż wysokiego ciśnienia. Przyjrzyj się temu miejscu i poszukaj ewentualnych nieszczelności przewodu.
-
Czy chodzi o to, co zaznaczyłem na zdjęciu?
-
Nie, nie. Kurcze, u mnie to w ogóle jakoś inaczej wygląda - byłem specjalnie zajrzeć pod maskę. - Jest to czarny wąż w nylonowej obszywce. Jego jeden koniec wychodzi z tego metalicznego elementu silnika gdzie jest logo ale z tyłu, od strony podszybia i kieruje się w prawo wzdłuż podszybia prawie do wyjścia linki sprzęgła. Ten wąż u mnie opiera się o zbiorniczek płynu hamulcowego. Możliwe, że po wymianie poprowadzono go nieco inaczej niż w fabryce lub też wąż jest prowadzony różnie w zależności od wersji z klimą, wspomaganiem, itd.. Na Twoim zdjęciu ciężko by go było zaznaczyć. Popatrz jutro pod maskę za dnia - powinieneś łatwo go znaleźć bo jest od razu przed oczami.
-
Ok, dzięki za szczegółowe informacje.
To zdjęcie znalazłem w internecie. Dzisiaj poszukam u siebie.
Jeszcze raz dzięki.
-
Nie ma problemu - działaj Kolego i napisz potem czy Ci się udało w tym temacie ;)
P.S. Pytałeś jeszcze wcześniej co oznacza "lewe powietrze". Chodzi o to, że do silnika trafia określona ilość powietrza, które jest mu potrzebne do pracy. Wszelkie odstępstwa od tej ilości zakłócają jego normalne działanie. Tak się właśnie działo u mnie - za dużo niepotrzebnego "lewego, złego" powietrza trafiało do silnika przez nieszczelność węża i stąd było całe zamieszanie ze spadkiem mocy.
-
Witajcie
Z góry przepraszam jak nie ten temat ale jestem tu nowy
Mam Atosa z 2007 r w grudniu wymieniłem rozrząd jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka check. zostało wszystko wymienione oprócz czujnika położenia wału był trochę ryśnięty ale w miarę sprawny. a co do rozrządu to od jakiegoś czasu zauważyłem lekki brak mocy przy starcie później idzie w miarę.jak lece 120-130 i jest lekkie wzniesienie to potrafi spaść nawet do 100 co to może być czyżby źle coś było ustawione czy może to wina tego czujnika
BŁAGAM POMOCY!!!!!!!!!
-
skopana robota z wymianą rozrządu , pewnie mazakiem popisał kółka i założył pasek nie sprawdzając reszty teraz pewnie rozrząd opużniony
-
Andrew88, jakie kody błędów?
położenia wału był trochę ryśnięty
- możliwe że to nie ma wpływu na jego sprawność.
ale w miarę sprawny
- jak to sprawdziłeś, czy tylko się domyślasz?
Jeśli nie dostarczysz bardziej wiarygodnych i szczegółowych informacji to pozostaje jasnowidz berthold61,
-
Mój atos również szarpał jak był zimny, nie chciał jechać. Pomógł reset kompa. Zrobiłem podobnie jak robiłem w Hondzie: odłączyłem na 5-10min kleme z akumulatora. Po podłączeniu zapaliłem silnik, bez obciążenia elektryką (wszelkie światła, radio wyłączone itp.) i tak silnik pracował do zagrzania.. (powinien do włączenia sie wentylatora). Wyłączyłem i później już normalna jazda. Po zabiegu silnik już nie szarpie, nie dusi się, nie wchodzi na wysokie obroty.. może komuś pomoże. Pozdrawiam