HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: mariuszi40 w 02 Październik 2022, 20:45:19
-
witam kupiłem I 40 i wymieniłem olej pozim na miarce był pomiedzy dwoma dziurkami . po przejechaniu 60 km poziom jest 1 cm ponad górna dziurka na miarce . kupiłem samochód 400 km od domu czyli przed wymianą oleju jechałem 400 km a ostanii odcinek 50 km ESką. Proszę o pomoc czy u kogos tez tak sie dzieje
-
Prosta diagnoza. Filter cząstek stałych
-
Mozna cos wiecej w tym temacie? Jaki wplyw ma ten filtr na podwyzszony poziom oleju, dlaczego tak sie dzieje i co robic w tym kierunku?
-
Aby DPF prawidłowo działał, musi być drożny, w związku z tym , gdy komputer wykryje(poprzez czujniki) że zaczyna gromadzić się nadmiar sadzy, podaje dodatkową dawkę paliwa, która powoduje wypalanie sadzy w.DPFie. To w normalnych warunkach pracy. Gdy filtr.jest już zapchany, dodatkowe paliwo zamiast spalać się, dostaje się do oleju, z czym wiąże się podwyższony stan. Czym grozi podwyższony stan oleju a właściwie mieszaniny oleju silnikowego i napędowego w układzie smarowania dopowiedz sobie sam . Zajedź do jakiegoś ogarniętego mechanika który niech sprawdzi ciśnienia przed i za DPFem, będziesz miał diagnozę.
-
A jakie mam być ciśnienie przed i za DPFem?
-
Przyczyny takiej sytuacji mogą być różne u mnie np DPF był i jest czysty ale wypalanie ciągle się włączało bo miałem urwaną rurkę od czujnika delta p za DPF. Syn długo jeździł tym autem bez wiedzy i przybyło mi dobre litr "oleju".
Zacznij przede wszystkim monitorować wypalanie za pomocą interfejsu ELM są o tym wątki na tym i innych forach.
Monitorowanie i wiedza o wypalaniu może pomóc w co najmniej dwóch sprawach:
1. jeżeli wiesz że trwa wypalanie to możesz zdecydować się pojeździć dłużej i pozwolić mu się zakończyć.
2. Częstotliwość wypalen czy dystans między wypalaniami da ci jakieś pojęcie o stanie DPF.
Olej wymień i kontroluj wypalania
Ciśnienie a właściwie spadek ciśnienia powinien być możliwie mały, u mnie on był niski i DPF wypala się od "nagromadzenia sadzy" które jakoś tam sobie liczy. Wg moich poszukiwań wskazanie powyżej 1,4 V oznacza deltę p większą od właściwej ale u mnie się to nie potwierdziło bo wypalania były przy małej delcie.l i przestałem to obserwować . Moje napięcie to 1,03 na jałowym i 1,2 v przy 2000 obr na postoju. Silnik inny bo D4EA
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,15270.msg142237.html#msg142237