HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: rumcajs w 16 Październik 2008, 22:36:53

Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: rumcajs w 16 Październik 2008, 22:36:53
czy luzy zaworowe w atosie 999 ccm,to takie same jak picanto 999 ccm?czy hydraulika czy mechanicznie regulowane?
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: SUCHY w 20 Maj 2009, 14:55:45
To jest własnie ciekawe pytanie może zna ktoś odpowiedz POZDRAWIAM !
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: wlad w 20 Maj 2009, 15:12:16
atos nie ma mechanizmu hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: BartBartez w 20 Maj 2009, 15:23:25
Hydraulika według Vivid Workshop Data
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: wlad w 20 Maj 2009, 16:04:02
Cytat: "BartBartez"
Hydraulika według Vivid Workshop Data

to może ja mam inny model :mrgreen:
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: fantonaz w 25 Maj 2009, 19:20:14
nie ma hydrauliki :cry: , pozostaje regulacja ręczna na szczęście jest bardzo prosta- wystarczy śrubokręt , płaski klucz 10 i szczelinomierz
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: andrewelek w 27 Maj 2009, 23:17:13
a dokladniej jak ustawic zawory? schemat ktore ssace, wydechowe (chociaz do tego to na logike idzie dojsc) no i jakie luzy na ktorych zaworach?
ustawiamy na zimnym, cieplym silniku ?
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: andrewelek w 04 Lipiec 2009, 06:23:23
dzieki, jak to dobrze ze mozna liczyc na pomoc.....
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: fantonaz w 04 Lipiec 2009, 19:17:12
nie mam serwisówki do atosa więc nie wiem jakie luzy podaje fabryka. Ja ustawiałem na zimnym silniku. Jak stoisz przed autem to zawory od przodu są oczywiście wydechowe i na nich ustawiałem luz 0,2-0,25. Zawory od szyby albo inaczei od strony kolektora dolotowego, których jest 2 razy więcej luz 0,15-0,2. Sama regulacja jest bardzo prosta ponieważ nie ma płytek zaworowych tylko dzwigienki jak w starym poczciwym MALUCHU. Najpierw zdejmij pokrywę zaworów. do reg. potrzebujesz płaską chyba 10 albo 11, śrubokręt płaski i szczelinomierz. Musisz na kartce rozrysować zawory i regulować te, które nie pracują czyli nie naciska na nie krzywka wałka rozrżądu. żeby sprawdzić wszystkie musisz wrzucić na 5 i nieco popchnąć auto. Sama regulacja: żeby ustawić 0,2-0,25 luzuję kuczem nakrętkę lekko odkręcam śrubokrętem dźwigienkę zaworową po to by wsunąś między wałek a dźwigienkę szczelinomierz 0,25 i teraz ważne dokręcasz lekko śrubokrętem tak by szczelinomierz ciasno siedział i nie wyjmująć ani nawet poruszajęc śruboktętem dokręcasz nakrętkę. sprawdzasz 0,2 ma wejść lużno a 0,25 wcale. regulujesz, zaznaczasz na kartce zawory które sprawdziłeś jak skączysz to to pchnij trochę Atosa i dla pewności jeszcze raz sprawdź. Na ciepłym silniku luzy ustawiasz nieco mniejsze, właściwie im mniejszy luz tym więcej powietrza dostarszysz do cylindra ;-) , ale jeżeli luzu nie będzie wcale to zawór nie będzie się domykał i go wypali. Za duży luz z kolei spowoduje zużycie wałka rozrżądu. POWODZENIA
Tytuł: Luzy zaworowe
Wiadomość wysłana przez: andrewelek w 05 Lipiec 2009, 06:53:59
juz myslalem nie mozna liczyc na nikogo
dziekuje za szczegolowy opis, mysle ze teraz najmniejszego problemu nie bedzie z ustawieniem
pozdrawiam