HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: rumcajs w 16 Październik 2008, 22:36:53
-
czy luzy zaworowe w atosie 999 ccm,to takie same jak picanto 999 ccm?czy hydraulika czy mechanicznie regulowane?
-
To jest własnie ciekawe pytanie może zna ktoś odpowiedz POZDRAWIAM !
-
atos nie ma mechanizmu hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych
-
Hydraulika według Vivid Workshop Data
-
Hydraulika według Vivid Workshop Data
to może ja mam inny model :mrgreen:
-
nie ma hydrauliki :cry: , pozostaje regulacja ręczna na szczęście jest bardzo prosta- wystarczy śrubokręt , płaski klucz 10 i szczelinomierz
-
a dokladniej jak ustawic zawory? schemat ktore ssace, wydechowe (chociaz do tego to na logike idzie dojsc) no i jakie luzy na ktorych zaworach?
ustawiamy na zimnym, cieplym silniku ?
-
dzieki, jak to dobrze ze mozna liczyc na pomoc.....
-
nie mam serwisówki do atosa więc nie wiem jakie luzy podaje fabryka. Ja ustawiałem na zimnym silniku. Jak stoisz przed autem to zawory od przodu są oczywiście wydechowe i na nich ustawiałem luz 0,2-0,25. Zawory od szyby albo inaczei od strony kolektora dolotowego, których jest 2 razy więcej luz 0,15-0,2. Sama regulacja jest bardzo prosta ponieważ nie ma płytek zaworowych tylko dzwigienki jak w starym poczciwym MALUCHU. Najpierw zdejmij pokrywę zaworów. do reg. potrzebujesz płaską chyba 10 albo 11, śrubokręt płaski i szczelinomierz. Musisz na kartce rozrysować zawory i regulować te, które nie pracują czyli nie naciska na nie krzywka wałka rozrżądu. żeby sprawdzić wszystkie musisz wrzucić na 5 i nieco popchnąć auto. Sama regulacja: żeby ustawić 0,2-0,25 luzuję kuczem nakrętkę lekko odkręcam śrubokrętem dźwigienkę zaworową po to by wsunąś między wałek a dźwigienkę szczelinomierz 0,25 i teraz ważne dokręcasz lekko śrubokrętem tak by szczelinomierz ciasno siedział i nie wyjmująć ani nawet poruszajęc śruboktętem dokręcasz nakrętkę. sprawdzasz 0,2 ma wejść lużno a 0,25 wcale. regulujesz, zaznaczasz na kartce zawory które sprawdziłeś jak skączysz to to pchnij trochę Atosa i dla pewności jeszcze raz sprawdź. Na ciepłym silniku luzy ustawiasz nieco mniejsze, właściwie im mniejszy luz tym więcej powietrza dostarszysz do cylindra ;-) , ale jeżeli luzu nie będzie wcale to zawór nie będzie się domykał i go wypali. Za duży luz z kolei spowoduje zużycie wałka rozrżądu. POWODZENIA
-
juz myslalem nie mozna liczyc na nikogo
dziekuje za szczegolowy opis, mysle ze teraz najmniejszego problemu nie bedzie z ustawieniem
pozdrawiam