HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: campstyle w 28 Grudzień 2011, 13:54:07
-
Witam!
Mam pytanie. Czy każdy Hyundai Atos ma centralny zamek? Tak pytam ponieważ jestem właścicielem takowego autka ( 1999 rocznik ) i pomimo tego co jest napisane w tym opisie:
http://hyundai.katalog-samochodow.pl/samochod/hyundai-atos-1-0-12v-40kw/
Jakoś nie zauważyłem żeby mój Atos miał takie cudo? Czy może jest od tego jakiś bezpiecznik, którego ja nie posiadam? Lub po prostu jak to sprawdzić?
Pozdrawiam.
-
Podejrzewam, że może być błąd w opisie. W Accencie przynajmniej jak mnie pamięć nie myli centralny zamek nie był standardem w tych latach. Podejrzewam, że w Atosie było podobnie.
-
OK! Dzięki.
-
Czy każdy Hyundai Atos ma centralny zamek?
Pod koniec lat 90-tych centralny zamek zarówno w Atosie jak i w Accencie był dostępny na terenie Polski jako opcja dodatkowa, której nie opłacało się montować z uwagi na koszty. :-/
-
potwierdzam. W Atosach nie było w standardzie centralnego zamka. Bardzo często za to montowano go we własnym zakresie (na dzień dzisiejszy 4 siłowniki + jakaś centralka to koszt ok. 100 zł).
Po czym rozpoznać ze mamy centralny zamek? zdejmij tapicerę z drzwi (obojętnie których) i zobacz czy masz założony siłownik.
Np. Taki jak ten:
(http://obrazki.elektroda.net/78_1251237170.jpg)
-
OK! Też tak mi się wydawało że na tej stronie jest pomyłka. Mimo wszystko z ciekawości sprawdzę ale to po nowym roku. A w temacie NR wszystkim właścicielom i sympatykom Hyundai`a wszystkiego Najlepszego! No i oczywiście żeby nasze kółeczka jeździły bez zarzutu!
-
Nie musisz ściągać tapicerki drzwi, żeby sprawdzić, czy masz centralny zamek. wystarczy, że po otwarciu drzwi sprawdzisz, czy w pobliżu zawiasów przechodzą do drzwi jakieś przewody.
-
Wystarczy się przysłuchać i zobaczyć czy się otwierają wszystkie (bądź niektóre drzwi) po przekręceniu kluczyka w zamku od strony kierowcy. Każdy centralny wydaje charakterystyczny dźwięk, który na pewno się da rozpoznać ;-)
-
Nie musisz ściągać tapicerki drzwi, żeby sprawdzić, czy masz centralny zamek. wystarczy, że po otwarciu drzwi sprawdzisz, czy w pobliżu zawiasów przechodzą do drzwi jakieś przewody.
Niekoniecznie, bo kable może mieć schowane - tak jak u mnie.
Wystarczy się przysłuchać i zobaczyć czy się otwierają wszystkie (bądź niektóre drzwi) po przekręceniu kluczyka w zamku od strony kierowcy. Każdy centralny wydaje charakterystyczny dźwięk, który na pewno się da rozpoznać
Niekoniecznie, bo jeżeli będzie miał uszkodzony siłownik master w drzwiach kierowcy, to może nic nie usłyszeć.
Poza tym, gdyby po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy, otwierały się jeszcze jakieś inne drzwi, pewnie kolega nie zastanawiałby się czy ma centralny zamek, ale dlaczego nie otwierają się wszystkie drzwi.
-
najlepiej chwycić rygielek od zamykania [ góra dół ] da się wyczuć czy jest tam siłownik
-
Niekoniecznie, bo kable może mieć schowane - tak jak u mnie.
Jak schowane? Nie da się :P Muszą którędyś dochodzić. Ew. mogą być w jakieś rureczce, to wystarczy ją ścisnąć i wyczujesz, czy wewnątrz są przewody.
-
U mnie kable od CZ są poprowadzone razem z kablami od elektrycznego podnoszenia szyb, czyli nie walają się na wierzchu a są schowane w takim pancerzyku/otulinie/rękawie (zwał jak zwał).
Niezależnie od tego, wskazany przez ciebie sposób zadziała tylko i wyłącznie, jeżeli kolega ma szybki na korbkę i nie ma w drzwiach nic więcej, co potrzebowałoby prądu.
-
Masz rację, o tym nie pomyślałem :)
-
ale z tylu nie ma elektryki :)
jak do drzwi tylnych jest poprowadzona rurka to masz lepsza opcje chociaz nie sadze.
w tamtym okresie byla tendencja wsrod kupujacych ze takie bajery jak centralny zakladali po gwarancji o wiele taniej niz w opcji przy zakupie nowego
-
Witam
Podłącze się pod temat centralnego zamka.
Zakupiłem Atosa Prime z 2004 roku parę jakieś 2 lata temu. Wszystko było dobrze aż do momentu kiedy drzwi przestały otwierać się z pilota. Auto posiada centralny zamek ale dołożony jest do niego jakiś NOXON - sterownik na pilot. Nie wiem jaki to typ ani nie mam na niego żadnych papierów. Chciałbym się podpytać jak mam się do tego zabrać, ponieważ na pilot reaguje tak z oporem, powiedziałbym połowicznie, bo rygielek tylko opada do połowy przy próbie zamknięcia drzwi. Kluczykiem od strony kierowcy jest ok.
Proszę o pomoc, chyba że jest ktoś z forumowiczów ze śląska....
-
nie każdy. zobacz czy w kazdych drzwiach jest poprowadzony kabel - jak otworzysz to widać gumowy wężyk pomiędzy drzwiami a słupkiem. to pierwsza wskazówka. najlepiej jest zdjąć plastik z drzwi i tam widać od razu co i jak (jaki zamek- oryginał czy uniwersalny).