HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Atos / Atos Prime => Wątek zaczęty przez: johnwoo w 03 Październik 2008, 14:53:24
-
To mój pierwszy post więc witam wszystkich forumowiczów :)
Nie chwaląc się ;) niedawno stałem się posiadaczem Atosa Prime i mam nadzieję że będę z niego zadowolony conajmniej tak jak wy ze swoich :)
Samochód jest praktycznie maksymalnie wyposażony :mrgreen: między innymi w klimatyzację. Zwykle w takim samochodzie znajduje się gdzieś filtr kabinowy/przeciwpyłkowy, zwał jak zwał. Czy mój Atos posiada taki filtr, a jeśli tak to gdzie go szukać?
Mam jeszcze drugie pytanko, samochód ma ssanie automatyczne, jednak wygląda jakby zaraz po odpaleniu zimnego silnika nie włączało się ono tak szybko jak powinno i zdarza się że Atos zgaśnie w kilka sekund po odpaleniu. Ale zaraz zapala bez problemu i wszystko jest ok. Jeśli się go lekko przegazuje delikatnie za pierwszym razem to już nie gaśnie i chodzi elegancko. Czy dałoby się to jakoś podregulować?
-
Mam jeszcze drugie pytanko, samochód ma ssanie automatyczne, jednak wygląda jakby zaraz po odpaleniu zimnego silnika nie włączało się ono tak szybko jak powinno i zdarza się że Atos zgaśnie w kilka sekund po odpaleniu. Ale zaraz zapala bez problemu i wszystko jest ok. Jeśli się go lekko przegazuje delikatnie za pierwszym razem to już nie gaśnie i chodzi elegancko. Czy dałoby się to jakoś podregulować?
Ja bym tutaj mu troszkę zwiększył obroty, bo wygląda na to, że ma za niskie i ssanie nie zdąży się załączyć po odpaleniu.
-
ma za niskie i ssanie nie zdąży się załączyć po odpaleniu
Ssanie się załącza od temperatury a nie od obrotów.
-
No tak, ale chodzi mi o to, że silnik uruchamiając się ma za mało obrotów, żeby mógł pracować i gaśnie... A ssasnie (mimo, że powinno się od razu uruchomić) nie zdązy podnieść tych obrotów. Oczywiście ja się uczę więc mogę źle rozumieć... <co?>
-
nie ma filtra przeciwpylkowego.
-
tak na chlopski rozum to jeszcze zanim silnik zacznie pracowac uklad wtryskowy juz wie jak bogata dostarczyc mieszanke,aby silnik stabilnie pracowal[od tego sa roznorakie czujniki m.in. temperatury].jesli wiec tak nie jest,to w pierwszym rzedzie nalezaloby spojrzec na nie.podkrecanie obrotow nie jest chyba najlepszym rozwiazaniem,bo gdy silnik osiagnie temperature beda duzo za wysokie.
moj atoz podczas uruchamiania jako zimny w ciagu ulamka sekundy osiaga duze obroty i po kilku /kilkunastu sekundach stabilizuje obroty na nieco powyzej biegu jalowego.tak wiec podczas odpalania zapobiegawczo dostaje "strzala" aby na 100% odpalil bedac przykladowo na biegunie polnocnym :mrgreen: ,a pozniej juz dziala slawetne ssanie.
i nie ma takiej mozliwosci by mogl zgasnac-bez dotykania pedalu gazu bez problemu jedzie na 2 biegu.
-
No właśnie tak jak napisał wlad w drugim moim samochodzie nigdy nie potrzebowałem dodawać gazu po odpaleniu bo silnik wchodzi błyskawicznie na obroty na kilkanaście sekund i potem je sobie obniża stopniowo.
Zastanawiałem się tak jeszcze czy może Atos nie dostaje gdzieś lewego powietrza, ale to chyba niemożliwe bo potem silnik chodzi równiutko i nie ma żadnych objawów lewego powietrza. Może przytkany filtr paliwa? (spekuluję)
Czujnik temperatury sprawdzić... Hmm... ale jak się go sprawdza? Z tego co widziałem to np. w Toyocie taki czujnik jest zabudowany metalową nierozbieralną obudową i wpięty przy termostacie. Tyle że ponoć jest co najmniej dwa w samochodzie... Pytanie o który chodzi i gdzie się one znajdują.
Czy istnieje jakaś książka typu "Zrób to sam" do Atosa? :)
A co do klimy to widzę że jeden koszt mniej jeśli nie ma filtra przeciwpyłkowego :)
-
Czy istnieje jakaś książka typu "Zrób to sam" do Atosa?
W wersji koreańskiej na pewno...
-
Czujnik temperatury powinien byc w okolicach termostatu taki z dwoma konektorkami ten co jest w chlodnicy jest odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora jesli temperatura cieczy chlodzacej przekroczy norme.Sprawdzic ten czujnik temperatury mozna lecz trzeba go wymontowac a nastepnie podlaczyc multimetr ustawiony na badanie opornosci do tych dwoch konektorkow i zanurzyc go w wodzie.Wode zaczac ogrzewac np. na kuchence i obserwowac wskazania multimetra.Wraz ze wzrostem temperatury opornosc powinna malec.
Troche to skomplikowane ale...
Nie wiem dokladnie jak jest w Atosie ale w inych hultajach tak jest wiec mysle ze inzynierowie z HMC nie zrobili w nim innowacji.
Pozdrawiam.
-
Była historia tego typu, że trafiały na nasz rynek Atosy z chipem niedostosowanym do naszego klimatu. Wymiana sprawiała, że problem gaśnięcia po zapaleniu znikał. W każdym razie mój Atos miał przez poprzedniego właściciela wymieniany chip, jeszcze na gwarancji, teraz zapala bez zarzutu.
-
Hmm... Jak to w końcu jest z tym chipem? Istnieje czy nie? W wątku o wysokich obrotach Franc pisze:
"Mam atosa od trzech lat i znam go od podstaw bo mam też warsztat,chip o którym kolega pisze,nie istnieje!!!"
Gdzie się ten chip ma niby znajdować i o czym decyduje? Ma jakąś fachową nazwę?
Witek: Poprawa cytatu
-
Gdzie jest i jak wygląda -nie powiem, bo nie wiem. Mam za to wpis w książce gwarancyjnej po kilku miesiącach użytkowania, o treści: "wymiana ep-rom". Co on robi? Nie wiem dokładnie, ale na logikę, musi mieć zapisane specyficzne dane do sterowania silnikiem, prawdopodobnie zależne od strefy klimatycznej, w której auto będzie użytkowane.