HyundaiKlub.pl

Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: Roman_d w 27 Grudzień 2011, 21:04:14

Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Roman_d w 27 Grudzień 2011, 21:04:14
Ja mam Stag 300 reduktor Silver VALTEK 3ohm dysze 2,11mm butla w kole
(http://img76.imageshack.us/img76/1118/76715300.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/76/76715300.jpg/)(http://img76.imageshack.us/img76/6463/20958062.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/76/20958062.jpg/)
Jak na razie przebieg ponad 80kkm.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Hants w 27 Grudzień 2011, 23:23:50
Ja mam BRC Sequent 24. Przebieg - grubo ponad 200 kkm, przy około 210 kkm musiałem wymienić wtryskiwacze.

Instalacja jest praktycznie bezobsługowa - okresowo wymieniam tylko filtry.

Mam też kabelek i soft, jesli ktos potrzebuje.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: vesoly w 28 Grudzień 2011, 23:50:38
U mnie pracuje od ponad 3 lat Landi Renzo IV generacji (około 60kkm) i na razie kłopotów nie mam.
PS. Mimo, że nie miałem czasu (głupie tłumaczenie, prawda?) wymienić filtrów już od ponad 30kkm.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Monter w 29 Grudzień 2011, 12:35:18
Witam . W mojej Soni jest KME Diego G3 , reduktor Silver, wtryski HANNA2000 zielone, zbiornik w miejscu koła/40 l/. Przebieg 197 tyś. km. Wymienione filtry oraz wtryskiwacze/wcześniej czerwone Valteki/. ;-)
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 29 Grudzień 2011, 20:43:34
Zbiornik w kole 40l, Reduktor: Zavoli Zeta N, wtryskiwaczena dniach zmieniane na Hana2000 zielone, Stag 300-4. Filtry na bieżąco wymieniane, ale na dotychczasowych Valtekach to porażka, szkoda tego syfu pchać do auta. Kolego Roman_d kto ci tak pięknie się wkręcił w kolektor na odpierdziel ? Wkrętki masz mieć jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych w kierunku zaworów a nie kilometr od nich :( Znam ten ból bo mi ciecie pseudogazowcy też chcieli tak wepchać. Musieli się zmęczyć i prawidłowo nawiercić otwory po zdjęciu kolektora bo graty sobie wymienię co jak co ale piętnaście otworów nie będę robił w kolektorze bo komuś się nie chciało :(
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Roman_d w 29 Grudzień 2011, 21:03:44
Dziękuję za uwagi o mojej instalacji.
Tak już była wykonana ja tylko zmieniłem miejsce mocowania wtrysków bo były na kolektorze ponad obudową i wężyki miały ponad 30cm długości.
Od tego czasu jeżdżę bez najmniejszych problemów.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: IgoReCzeK w 29 Grudzień 2011, 21:27:15
Przyznaję się bez bicia, że wtryski mam tak samo zamontowane jak Roman, co do fantów pod maską to doprawdy najniższa półka.  :-/ Reduktor: Lo.Gas, elektrozawory: Valteki (czerwonye), wielozawór:Tomasetto, zawór tankowania:Tomasetto, komputer: ISU mod 06. Były problemy (głównie z mapą wtrysków z uwagi na ASB), ale już nie ma. Przejechałem może 30 tyś km i chyba dalej będę jeździł.  :mrgreen:
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Złośnik w 29 Grudzień 2011, 22:21:14
Ja zmieniam bo auta już na tym nie da się ustawić, robi się muł niesamowity a na początku była mikro różnica no ale cóż - wyregulować to sobie wyreguluję ale już nie na tym, wtryski były już raz rozkręcane i czyszczone, na kalibrację szkoda mi czasu i funduszy - wolę trochę lepsze ale bezproblemowe dla mnie wtryskiwacze no i wolę nie mieć różnicy a obecnie jest ogromna. Po zamontowaniu przez "fachmanów" mapy rozjechały się niesamowicie, filtry gazu pierwszy raz widziałem żeby ktoś wymieniał na ciśnieniu gazu ale widać taki zakład miał sposób, przy wymianie uszkodzona uszczelka na deklu filtra przez co efektowny był zapaszek w kabinie, no i wężyki z listwy do kolektora, mają mieć max 16-20cm, jak skróciłem to było lepiej no ale dotychczasowe położenie pozwoliło elektrozaworom zrobić całkiem ładny otwór w wygłuszeniu maski (co za partactwo).
Od tej pory sam wymieniam filtry i reguluję gaz w swojej instalacji bo po 1. primo - nie jest to takie trudne, po 2 - primo balerino - jak zrobię to mam pretensje sam do siebie i wiem co ile kosztuje i napewno dla siebie zrobię 5 razy lepiej i dokładniej niż ktoś dla innego. Polecam wszystkim zainteresować się swoją instalką i jej eksploatacją.
Aha - żadna instalacja nie jest bezobsługowa - trzeba wymieniać filtry i kontrolować stan węży itd. To wszystko parcieje z wiekiem i lubi zrobić się jakaś nieszczelność. Reduktory z wiekiem też się zanieczyszczają i te elektrozawory...
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: radzik w 29 Grudzień 2011, 22:32:07
Instalacja BRC Sequent, parownik Genius Max, wtryski Keihin pomarańczowe, butla w kole 53 litry.
W dokumentach doczytałem się, że auto jeździ na gazie od nowości (pierwsza rejestracja w 2003 r.) i wymieniany był parownik (w 2007 r.) Ja zaraz po zakupie wymieniłem czujnik temperatury, w tym roku czyściłem wtryski i przy tej okazji wymiany wyrzuciłem stare węże, wkręcany filtr fazy lotnej i założyłem przelotowy.
Ogólnie instalacja jest  bezproblemowa, po prostu czas robi swoje.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Madras w 12 Styczeń 2012, 09:18:21
Istalacja  : komputer KME -diego 3  , parownik Shark  , wtryski HANA  , butla w kole  wchodzi  ok 44 l - wszystko chodzi idealnie  nie czuć różnicy  czy na gazie czy na benzynie spalanie wychodzi ok 10 - 13 L ( głównie miasto )  :mrgreen:
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: topik22 w 14 Styczeń 2012, 16:56:24
Instalacja LPGTECH, sterownik 504, parownik KME, wtryski Hana czerwone, butla 59 L, spalanie do 12 L plus benzynka rozruchowa.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: harabin w 18 Styczeń 2012, 15:39:30
No u mnie jest to STAG 300-4 + niestety zółte Valdki jednak jeżeli się to wyreguluje z głowa to juz 4 lata fruwa bezproblemowo. Co jakis czas drobna regulacja i wymiana filtrów o czym wielu kierowców zapomina :D
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Kapsel w 28 Styczeń 2012, 22:55:47
Instalacja BRC Sequent, wtryski widzę, że żółte i jak czytam na forum, że to nie zbyt dobre. Dlaczego? Jest jakaś różnica? Zrobiłem już 40 tyś, wymieniłem filtry i jak na razie wszystko cacy. Acha, jeszcze pytanie, czy wam też ubywa paliwa mimo,że jeździcie na gazie?
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Madras w 30 Styczeń 2012, 09:22:53
Oczywiście że ubywa ale minimalnie , przecież  samochód  do złapania odpowiedniej temperatury pracuje na benzynie :)
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Kapsel w 30 Styczeń 2012, 12:14:06
Tak, to oczywiste, że jak zimny to uruchamia się na benzynie, ale w trakcie jazdy na gazie, mam wrażenie, że benzyny ubywa minimalnie ale jednak, zauważalne, to jest jedynie na długich trasach po 500 - 1000 km, więc wtedy auto jedzie cały czas na gazie.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Gacek w 31 Styczeń 2012, 19:53:39
U mnie pracuje BRC Lambda Gas Blitz. Zamontowana w salonie do nowego auta. Obecny przebieg wynosi 120 tys. km. Spalanie to ok 6-7,5 litra LPG na 100 km w cyklu mieszanym z tym ze więcej kilometrów zrobione na trasie (ok 40 trasa + 10-15 km miasto). Jazda spokojna żadne butowanie i codzienne testowanie osiągów auta. Raz gdy autko było załadowane po brzegi to silniczek potrafił spalić  9 litrów LPG na 100 km. Benzynę tankuje raz na ok 2-2,5 miesiąca. Butla na LPG w otworze na koło zapasowe (STAKO). Wchodzi do niej 31,25 litra LPG.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: kubank w 01 Luty 2012, 16:48:27
U mnie zamontowany został Elpigaz. Nie jestem zabardzo z niego jak narazie zadowolony. Może to wina gazowników. W ciągu miesiąca zmieniany reduktor bo był "za mały" i rozłączało gaz przy 1500 obr. Na gaz przełącza sie bardzo dlugo mimo że silnik jest zagrzany. W ciągu miesiąca ustawiali go kilka razy i zawsze miało byc lepiej :)
Tytuł: Pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Akwarysta6 w 14 Luty 2012, 13:08:15
Witam, mam zamiar założyć instalację BRC do mojego accenta z 2007 roku. Jest to  instalacja bez lubryfikatora.  Mam pytanie czy na pewno do mojego auta nie jest potrzebny lubryfikator?? Wg zaleceń producenta instalacji BRC ponoć w ogóle do hyundaia nie trzeba montować lubryfikatora. Mam zamiar jeszcze dużo pojeździć moim autem i po prostu mam wątpliwości co do samej instalacji gazowej, jak i nie stosowania lubryfikatora. Może ktoś coś doradzi. Pozdrawiam. :->
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: KAROL208 w 23 Luty 2012, 19:29:34
Ja w swojej sonacie 3.0 96r mam instalacje stag 300-6+
Po montażu miałem wtryski :
valtek dysze 2.2 kilometry węży lpg,
reduktor KME RED.
Butla w kole

Obecnie zainstalowałem sobie sam wtryski Hana czerwone (bez dysz oczywiście)
(http://desmond.imageshack.us/Himg215/scaled.php?server=215&filename=img5844cn.jpg&res=medium)
(http://desmond.imageshack.us/Himg851/scaled.php?server=851&filename=img5867h.jpg&res=medium)

Zrzut z programu

(http://desmond.imageshack.us/Himg804/scaled.php?server=804&filename=han1j.jpg&res=medium)
(http://desmond.imageshack.us/Himg829/scaled.php?server=829&filename=han2.jpg&res=medium)
(http://desmond.imageshack.us/Himg856/scaled.php?server=856&filename=han3.jpg&res=medium)


Aktualne spalanie LPG min 10l a max 22l
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: harabin w 24 Luty 2012, 02:01:33
No kolego nade mną, te pierwsze zdjęcie to chyba zemsta gazownika :D
Jakie długie wężyki od elektrozaworów, hmm ja bym do tego gazownika juz nie zajrzał :)


Do kolegi który planuje założenie gazu, koniecznie kup większy reduktor.
Przykładowo dla 1.5 walnij taki co powinien byc do 2.0, chodzi o trzymanie ciśnienia.  Bo prawda jest taka że nie oszczędzając na reduktorze oszczędzisz na spalaniu i każdy "prawdziwy gazownik" to poprze.
Lubryfikator jeżeli dużo nie kosztuje możesz założyć, nie jest on niezbędny.

P.S
Jeżeli chcecie odpalić tylko na LPG (niestety byłem zmuszony cały rok tak jeździć), wciskamy i trzymamy włącznik LPG, po chwili odpalamy auto, gdy odpali puszczamy przycisk. Jest to odpalanie awaryjne  w STAG-300

P.S 2.
Nie pokaże wam mojej komory silnika bo gdzieś po drodze jakimś cudem znikl mi korek oleju,
co w konsekwencji zaskutkowało dymem z pod machy rodem z filmów akcji. Po otwarciu machy, silnik cały obrzygany w oleju i cała jego okolica :D

Teraz zanim to wszystko zejdzie nawet po wytarciu to miną wieki, nie mówiąc o oleju który się musi przepalić na kolektorze wydechowym :/
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: KAROL208 w 24 Luty 2012, 07:55:40
Cytat: "harabin"

P.S
Jeżeli chcecie odpalić tylko na LPG (niestety byłem zmuszony cały rok tak jeździć), wciskamy i trzymamy włącznik LPG, po chwili odpalamy auto, gdy odpali puszczamy przycisk. Jest to odpalanie awaryjne  w STAG-300


Co do tego odpalania na lpg w sekwencji to w stagu nazywa się to uruchomieniem awaryjnym i w nie każdym stagu się da tak uruchomić bo jest opcja do wyboru  w programie i ilość takich uruchomień można ustawić więc nie bardzo.
A poza tym na zimnym reduktorze można zniszczyć wtryskiwacze LPG

Lepiej zaktualizować soft do wersji powyzżej 7.X.X  i wtedy mamy ciepły start za każdym razem odpala na lpg gdy reduktor ma w okolicy  40-50st.
Uwaga po aktualizacji softu należy przeprowadzić kalibracje LPG ponownie ponieważ zostały zmienione korekty.

Lubryfikacja może być ale jeżeli masz zestrojoną dobrze instalacje to wg mnie jest zbędna.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: Akwarysta6 w 24 Luty 2012, 14:00:47
A ja zdecydowałem się i zamontowałem sobie instalację BRS Sequent 24, butla w kole. Jak na razie wszystko ok.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: woia1602 w 03 Marzec 2012, 18:56:01
a ja w accenie LC instalacja BRC Just Heavy i jestem generalnie zawiedziony bo mam nowy reduktor i wydałem majątek i nikt nie umie zniwelować falowania obrotów:(
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: kubank w 05 Marzec 2012, 14:30:56
woia1602,  a na benzynie obroty też falują czy tylko na gazie? Ja miałem podobny problem i przyczyną był przepływomierz. Spróbuj odłączyć od niego kostke i zobacz jak się bedzie zachowywac silnik.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: woia1602 w 05 Marzec 2012, 16:06:29
już to robiłem. To jest problem tylko LPG
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: RaulC w 12 Październik 2015, 15:01:14
Stag to chyba najlepszy gaz do hultaja. działa bez większych problemów. Ja mam ponad 120 tys. przejechane, regularnie wymieniane filtry, olej i świece. Jedyny problem jaki miałem to jak go kupiłem to walnięte były wtryski. Dałem u gazownika koło 300 zł i wszystko śmiga.
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: tomaszzn w 11 Sierpień 2017, 23:50:16
V generacja firmy VIALLE
Wtrysk gazu faza ciekła
Sprawdza się ponad rok i 20 tys km przejechane
Spalanie 12l/100
Zbiornik w miejsce koła wchodzi 70 l
Nie ma parownika i ingerencji w układ chłodzenia
Po minucie przełącza się na LPG
Musi być zrobiona w dobrej firmie
Np. http://www.vis-eko.pl/
Tytuł: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: RaQu w 12 Luty 2018, 12:00:47
Hyundai Coupe RD1

- Sterownik KME DIEGO G3
- Reduktor TOMASETTO Alaska at09
- Wtryskiwacze KME
- Butla LPG Bormech T2B

Wszystko śmiga jak należy nie ma różnicy czy PB czy LPG
Tytuł: Odp: Nasze instalacje gazowe
Wiadomość wysłana przez: synagoga w 16 Marzec 2022, 12:37:13
Czesc. Mam w IX20 instalacje Landirenzo. Zrobilem juz 1kkm, i spalanie okolo 9ltr, przy 4,5k obrotow na min .
Mam pytanie ... oryginalny komputer ten na liczniku, pokazuje mi spalanie chwilowe takie jak przy benzynie.
Czy ktos wie skad on to wie? Bierze dane z czujnika powietrza? Czy mozna mu wierzyc... czy tak jak kobiecie...
Jak rozpoznac ktora generacja Landirenzo to jest?