HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: mirek70 w 03 Luty 2018, 19:04:40
-
Witam...
Wczoraj udałem się do Firmy GCS Tuning po wcześniejszym umówieniu terminu znajdującej się niedaleko Krakowa ma ona w swojej ofercie min. strojenie instalacji LPG
Wizyta była spowodowana pojawieniem się błędów Check Engine i bezradnością firmy zajmującej się montażem i serwisem instalacji LPG w Gliwicach w której serwisowałem swoją instalację do tej pory
Wybierając ofertę tej firmy kierowałem się pozytywnymi komentarzami na innych forach oraz chciałem żeby moja instalacja była precyzyjnie ustawiona
Na razie przejechane 300km - średnie spalanie 10.5 L brak błędów Check Engine
Koszt usługi przyzwoity + profesjonalne podejście do klienta
POLECAM :
http://gcstuning.pl/ (http://)
p.s
Podziękowanie i pozdrowienia dla Pana Jerzego
[mod]
Czy auto na gazie musi być słabsze niż na benzynie ? - NIE
Czy pojawianie się błędów Check Engine na gazie jest nieuniknione ? - NIE
Czy gaz jest gorszym paliwem ? - NIE
Odpowiednio dobrane komponenty instalacji LPG IV generacji ( tzw. sekwencja ) pozwalają na pracę silnika z praktycznie nie odczuwalną, a czasem nawet i lepszą dynamiką niż na benzynie.
Aby to uzyskać konieczne są: dobranie odpowiednich komponentów instalacji, poprawny montaż ( podanie gazu w odpowiedniej odległości i pod odpowiednim kątem do przepływu powietrza, odpowiednia odległość od zaworów itd. ) oraz precyzyjne wystrojenie instalacji.
Niestety praktyka pokazuje, że wiele zakładów montujących instalacje LPG, nawet jeśli nie najgorzej dobierze komponenty i całkiem poprawnie je zamontuje, to już kwestię strojenia wykonuje albo zupełnie bez obciążenia pojazdu, albo w bardzo okrojonym zakresie (autoadaptacja na postoju i pobieżna regulacja w drodze)
Część pojazdów z tak pobieżnie wyregulowaną instalacją o dziwo nawet jakoś jeździ, przy czym słowo jakoś ma tu strategiczne znaczenie
Jazda z tak "wyregulowaną" instalacją na dłuższą metę może skończyć się nawet uszkodzeniem silnika (wypalenie przylgni zaworowych, samych zaworów, uszkodzenie głowicy itp)
Korzystając z naszego doświadczenia w dziedzinie chip tuningu, oraz optymalizowania i strojenia pojazdów oferujemy precyzyjne strojenie instalacji LPG.
Dawkowanie ustalane i optymalizowane jest w pełnym zakresie obciążeń i realnych warunkach użytkowania pojazdu.
Warto zadbać o precyzyjną kalibrację instalacji, która pozwoli cieszyć się długą, ekonomiczną i bezawaryjną pracą pojazdu zasilanego LPG.
[/mod]
-
Wystarczyło podjechac do Silesia Cars ;)
-
Większość warsztatów stroi instalację poprzez samą autokalibrację co później objawia się właśnie problemami z instalacją, Brak mocy, ogromne spalanie co w efektach później uszkadza silnik. Najlepiej wybierając warsztat pytać się jak przebiega strojenie. Jeżeli odpowiedzą że jest strojone na AFR w trasie lub na hamowni to można do takiego warsztatu oddać samochód.
-
Jak jest spierniczony montaż, źle dobrane komponenty instalacji to nawet najlepsze strojenie z AFR'em nie pomoże , także sam AFR nie jest żadnym wyznacznikiem. Problemy z silnikami nie wynikają bezpośrednio z montażu instalacji LPG ale z braku odpowiedniej wiedzy co do samego montażu i strojenia instalacji oraz z dbałości właściciela o stan techniczny samochodu.
Oczywiście zakładam, że samochód w którym będzie zakładana instalacja jest w 100% sprawny technicznie.
Tak na marginesie to jestem ciekam ile osób pyta o szczegóły przed montażem takie jak:
- jaki sterownik ?
- jaki reduktor ?
- jakie wtryski ?
- czy do nawiertów ( jeśli nie są w głowicy ) będzie ściągnięty kolektor i wymieniona uszczelka pod nim ?
- jakie będą przewody gazowe -tj. faro czy miedź ?
- jakie będą przewody wodne ? Semperit czy Parker ?
- jakie będą opaski zaciskowe na wężach ?
- jakie będzie ( i czym ?) zabezpieczenie antykorozyjne w miejscach ingerencji w blachę ?
- jak będzie wyglądało strojenie ?
-
Ja pytam zawsze, choć mam zaprzyjaźnionego gazownika u którego zatrułem już parę samochodów. Jak mi coś nie pasuje to mówię żeby wymienił komponenty na takie jak mnie odpowiadają a nie takie na jakie ma największy upust w hurtowni. Stroi instalację w trasie ale ja i to robię poprawki u kolegi na AFR. Nie mam jedynie wpływu na to jeśli auto miało już lpg , wymieniam w miarę potrzeb na możliwie najlepsze komponenty no i oczywiście aktualizacja softu w sterowniku i strojenie.