HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Zbychu w 04 Kwiecień 2017, 21:59:40
-
Odwiedziłem dziś serwis, uzupełnienie historii, przy okazji przegląd i parę drobiazgów, ogólnie Tucson miał mieć postój na ok. 2 -3 godziny, więc wybrałem się na zakupy. Po około 30 minutach telefon z serwisu, że nie jest dobrze z tylną belką, jakaś część uległa korozji (nie zrozumiałem dokładnie o którą chodzi, coś związane z tylną belką), ale sytuacja określona na poważną i wymaga natychmiastowej wymiany. Uradowany inaczej pytam więc o cenę takiej pracy, a tu pełne zaskoczenie, naprawa/wymiana zostanie wykonana za darmo w ramach akcji serwisowej, jedyne utrudnienie dla mnie, to spacer do domu, bo części będą dopiero na jutro. Popytajcie u siebie w PL, może jest ta sama akcja.
-
Dobrze wiedzieć.
W moim Włochu na razie rdza nie występuje, ale kto wie jak to będzie dalej :)
-
Powiem tak, u mnie też nie było widać żadnych oznak, można by powiedzieć, że belce przyglądałem się dokładnie, ale jak widać chyba niewystarczająco. Problem stanowił i nadal stanowi niewielki, ale jednak stuk przy gwałtownym skręcie, oraz nagłym przyspieszeniu/hamowaniu z tyłu pojazdu. Przepatrzyłem wszystkie gumy belki, mocowanie, tuleje, wahacze i całą resztę tyłu i nic. Poczytałem trochę, tu na forum o podobnym przypadku, gdzie autor tematu też walczył bezskutecznie z podobnymi objawami masę czasu i chyba odpuścił, podobnie zrobiłem i ja. Zobaczymy jutro, być może serwis przypadkowym splotem zdarzeń znalazł przyczynę, przynajmniej taką mam nadzieję.
-
Tylko ciekawe czy w 2WD a 4WD jest takie samo zawieszenie???
-
Tył się różni, ale z informacji którą uzyskałem dziś wynika, że akcja dotyczy również 4WD. Dla informacji, może komuś się przyda, podobna akcja jest również prowadzona dla KIA Sorento I.
W 2WD akcja wymiany dotyczy:
HYSBB1CA100QQH CAVITY WAX SONATA RE Qty. 1
H626100Z010 CROSS MEMBER ASSY RR Qty. 1
H554482E101 BOLD Qty. 2
H626172E100 BOLT TUCSON 04> Qty. 2
H6261817000 FLANGE NUT TERRACAN Qty. 2
-
Dokładniej się wpatrze w ten tył.
U mnie nic nie puka,stuka cisza. Na przeglądzie wyszło wszytko ok oprócz przednich gum stabilizatora.
Ciekawe co tam może być nie tak.
Dzięki za informacje.
-
Trzeba będzie wykorzystać wizytę na spocie w Hyundai Keller i podpytać o co chodzi z tą belką, może przy okazji sprawdzą :)
-
To proszę o jakieś info jak wizyta się odbędzie :) bo też jestem ciekaw :)
-
Tucsony JM objęte są TSB na sprawdzenie stanu zabezpieczenia antykorozyjnego tylnego zawieszenia. Jeśli nie ma poważnych objawów korozji, zostaje naniesiona nowa warstwa zabezpieczenia antykorozyjnego - i tak jest w większości przypadków. Jeśli z tylnym zawieszeniem jest już źle, następuje jego nieodpłatna wymiana. Weryfikacja ma miejsce przy jakimkolwiek zgłoszeniu się do ASO Hyundai - nawet na wymianę opon i jest to akcja obligatoryjna. Klient nie ponosi żadnych kosztów.
-
To jak tak to na razie nie mam się czego obawiać.
Jak na razie tył praktycznie w farbie a nie rdzy.
Może uratowało go to, że jest z Włoch.
W lecie walne mu jeszcze jakaś antykorozje :)
-
Tucsony JM objęte są TSB na sprawdzenie stanu zabezpieczenia antykorozyjnego tylnego zawieszenia. Jeśli nie ma poważnych objawów korozji, zostaje naniesiona nowa warstwa zabezpieczenia antykorozyjnego - i tak jest w większości przypadków. Jeśli z tylnym zawieszeniem jest już źle, następuje jego nieodpłatna wymiana. Weryfikacja ma miejsce przy jakimkolwiek zgłoszeniu się do ASO Hyundai - nawet na wymianę opon i jest to akcja obligatoryjna. Klient nie ponosi żadnych kosztów.
Wszystko się zgadza ale prawda jest taka że mało kto tak naprawdę, po zakończeniu gwarancji jedzie do serwisu fabrycznego, nie mówię że nikt nie przyjeżdża ale jest to niewielki odsetek wszystkich używanych samochodów i raczej nie ma tu znaczenia marka samochodu - po prostu.
Co do samej tylnej belki - zapytałem w sobotę na spocie - z tego co mi uprzejmy pan powiedział (nawiasem mówiąc wszyscy na spocie byli mili i uprzejmi - wieeelki plus dla obsługi salonu Hyundai Keller :) ) akcja dotyczy pewnych partii źle zabezpieczonych antykorozyjnie belek i najlepiej podjechać z nr VIN i potwierdzić - mojego Tucsona ten temat nie dotyczy :)
-
We wtorek postaram się zamieścić TSB, sami sobie sprawdzicie, czy Was obejmuje ta akcja.
-
To by była super sprawa.
Dzięki wielkie.
-
sklepkeller, Jeżeli są możliwości dotarcia do informacji o akcjach, to moim zdaniem powinien powstać odrębny temat, w którym takie informacje byłyby na bieżąco dostępne dla wszystkich zainteresowanych.
Arni71, Co do typu akcji, to w moim przypadku było to UNDER BOODY RUST INSPECTION, czyli inspekcja podwozia, ale to już mało istotne. Jeżeli zaś chodzi o odwiedzanie serwisów leciwymi autami, to tu masz absolutnie rację. Mało kto się spodziewa, że dla tych aut serwis może jeszcze coś zaoferować w ramach gwarancji, ale nic bardziej mylnego, o czym sam wielokrotnie mogłem się przekonać osobiście. Nie wiem jak się to odbywa obecnie w PL, ale w IRL kluczem do sukcesu jest aktualizacja danych właściciela, oraz historii auta w serwisie, po której serwisy same pisemnie zapraszają na takie akcje, dlatego nie przypadkowo tam zabłądziłem ;-) Ma to też i inne zalety, przy serwisowaniu starszych aut jest wiele grantów, co w konsekwencji przekłada się na cenę, która nie rzadko konkuruje nawet z najbardziej przyjaznymi cenami zaprzyjaznionych mechaników. O takich rzeczach jak jakość części i gwarancja, chyba nie trzeba się rozpisywać.
-
Zgodnie z obietnicą.
Tucson JM HCE15-21-P120-JM (http://www.sklepkeller.pl/magazyn/Tucson%20JM%20HCE15-21-P120-JM.pdf)
-
W sumie to chodzi ogólnie o korozję powierzchniowa i w zakamarkach.
U mnie na razie jest ok.
Nawet nie ma za wiele rdzy powierzchniowej,ale dla pewności jak już zrobi się ciepło to zrobię te profile.
Dzięki za informacje :)
-
Piotrek79 Twoje auto nie jest objęte akcją.
TSB HCE15-21-P120-JM
Vin od KMHJN81DP4U000440 do KMHJN81BAAU193083
.
-
To i dobrze :) Ale i tak tam zobaczę,bo nasza piękna biała sól może zdziałać cuda :)
-
KMHJN81VP7U590967
Czyli mojego tuska nie dotyczy ta akcja
-
tu można to sprawdzić :)
http://www.hyundai.pl/Serwis/Akcje_przywolawcze/
-
Z linku, który podała Violetta wynika, że "Samochód o podanym numerze VIN nie podlega żadnej akcji przywoławczej na terenie Polski.", tak więc Piotrek79, szykuj się do drogi, bo być może dla Ciebie wszystkie akcje serwisowe będą również tylko w Italii :-)
-
Haha To już wolę sam to zrobić :)
Mój mógł przechodzić jakieś już akcje serwisowe, bo pierwsze co zrobiłem to oglądałem zbiornik paliwa czy nie ma problemów z farba.
Wyjąłem pompę i bak w środku czysty jak łza,święci się pięknie żadnej farby tam nie ma.
Więc może jakaś akcje miał :)
-
Ciekawe co byś powiedział, jak by silniki wymieniali ;-) A tak na poważnie, jeżeli tak jest faktycznie, to trochę lipa. Sprawdzałem podobną akcję dla Sorento i KIA wypadła lepiej, dopuszcza wykonanie akcji w PL.
-
No z silnikiem to już gorzej, ale rudą zajmę się sam :)
-
Mój mógł przechodzić jakieś już akcje serwisowe, bo pierwsze co zrobiłem to oglądałem zbiornik paliwa czy nie ma problemów z farba.
Wyjąłem pompę i bak w środku czysty jak łza,święci się pięknie żadnej farby tam nie ma.
Więc może jakaś akcje miał :)
To można sprawdzić w historii serwisowej pojazdu
-
A dzie???
-
W serwisie, ale to zazwyczaj jest odpłatne, można ewentualnie próbować przez kogoś znajomego, który tam pracuje i może podglądnąć co nieco ;-)
-
To Jak mam im płacić To wolę kupić dobre środki antykorozyjne i zrobić to samemu :)
-
Cześć wszystkim.
Czy komuś udało się załapać na tą akcję serwisową w Polsce. W moim drugim aucie Tucsonie 2.0 benzyna z 2006 roku ewidentnie jest problem z tylna belką. Ostatnio jak ogladalem auto od spodu przy okazji naprawy hamulców to zauwazylem że jest w bardzo złym stanie i będę ja musiał wymienic w najbliższym czasie. Czy ktoś miałby możliwość sprawdzenia czy moje auto podlega tej akcji przywoławczej? Vin: KMHJN81BP6U343925. Byłbym bardzo wdzięczny za info. Według strony podanej przez Violetta mój vin nie kwalifikuje się ale jak wpisuje numery vin wymienione w TBS to też się nie kwalifikuja więc nie wiem o co chodzi. Najbliższy serwis Hyundai twierdzi też się się nie kwalifikuje i wogole twierdza że pierwszy raz słyszą o takiej akcji. Dopiero jak powiedziałem że taka akcja jest i podałem jej numer to łaskawie niby sprawdzili. Pytanie czy celowo nie wprowadzaja mnie w bład?