HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: agis w 03 Kwiecień 2014, 08:24:18
-
Witam, bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podobny problem i udało mu się zdiagnozować usterkę? Tucsonem 2.0 CRDi 83kW 2004r., jeżdżę od dwóch lat, niestety samochód od jakiegoś czasu gaśnie przy gwałtownym hamowaniu. Auto gaśnie w momencie kiedy obroty spadną poniżej 1500, po czym po przekręceniu kluczyka odpala bez problemu. Auto było podpięte i sprawdzane przez różnych elektryków, mechaników, fachmanów, serwis i żadnego błędu usterki nie wykryto. Zaczęłam od wymiany filtra paliwa, później pompy paliwa, pompy wysokiego ciśnienia, czujnika ciśnienia na listwie, przeczyszczone wtryski, sprawdzony immobiliser i niestety problem wciąż powraca. Powiem szczerze, że rozkładam już ręce. Zainwestowałam sporo w naprawę mojego Tucsona, niestety bez żadnego efektu. Dodam, że wymieniając pompę paliwa kupiłam zamiennik ale było sprawdzone ciśnienie i wszystko niby ok. Czy tylko ja trafiłam na tak felerny egzemplarz? :/ W chwili obecnej auto ma przejechane 152 000 km, wiem, że sprzęgło mam do wymiany ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego?
ed. interpunkcja, literówki. tekla
-
Skoro wiesz że sprzęgło masz do wymiany, a masz pewnie dwumasa, masz też pewnie czujnik położenia wału zlokalizowany na kole zamachowym to może zajść prawdopodobieństwo że przy niskich obrotach sprzęgło dwumasowe (w przypadku mocnego zużycia) może wibrować i czujnik będzie gubił sygnał z koła zamachowego.. Podrzuć ten pomysł swojemu mechanikowi.
-
Mam jeden z pierwszych egzemplarzy tucsona i podobno nie ma dwumasa.
-
witam , mam tez taki sam problem przy nagłym hamowaniu auto gaśnie , miałem wymieniona pompkę paliwa (oryginalna ) - proszę o pomoc w sprawie - dzięki :->
-
Witam, bardzo proszę o pomoc, przepraszam że się podpinam ale mam tez taki sam problem przy nagłym hamowaniu auto gaśnie. Pompka paliwa w baku wymieniona ,filtr paliwa nowy ,w zbiorniku ¾ paliwa.
-
Czy udało może wam się zdiagnozować problem?? Ja trafiłam do kolejnego mechanika, który sprawdził samochód czy gaśnie również kiedy jedzie na wstecznym. Cud samochód przy gwałtownym zahamowaniu nie zgasł. Tym samym stwierdził ze nie jest to możliwe żeby to była pompa. Niestety facet rozłożył ręce, na komputerze 0 błędów i problem pozostał w dalszym ciągu ehhh A jak z waszym Tucsonami gasną również na wstecznym??
-
ja coś podobnego przerabiałem gasł jak abs się załączał a było zwarcie na pompie abs
-
I mnie dopadł podobny problem, gaśnie przy mocnym hamowaniu, i dodatkowo zapaliła się kontrolka silnika. Jak kupowałem tucsona to na sprawdzeniu silnika był 1 błąd i to właśnie od ABS, czyli u mnie też powodem gaśnięcia może być coś z pompą ABSu :-/
-
Sprawdzić jaka jest moc akumulatora, a później szukać dalej.
-
problem z kontrolką check na razie się rozwiązał, czyli jechałem do pracy (10km) na max 3 biegu i 3500 tyś. Po ponownym uruchomieniu kontrolka nie świeci.
Sprawdzić jaka jest moc akumulatora, a później szukać dalej.
W sumie to ładowałem aku niedawno, ale mój to jeszcze chyba oryginał, bo tylko jakieś krzaczki a nie litery ma powypisywane :lol: siłę też ma na rozruszniku
-
Witam,
czy ktoś rozwiązał problem gaśnięcia przy hamowaniu?
-
To ciekawe, usterkę gaśnięcia auta przy nagłym hamowaniu zgłaszają tylko diesle i to te najstarsze. Napiszę Wam może to co wiem z praktyki, niestetyy z innego auta niż Tucson i nie diesla. Ale może się przyda.
Moje poprzednie auto to Opel VectraB 2000 + LPG. Nie miał dwumasy, gasł przy hamowaniu ale także w czasie jazdy!!! (koszmar)
Długo błądziłam po warsztatach i dokonałam przeróżnych "napraw" aż w końcu pewien mechanik (warsztat w Piszu a nie w Warszawie) wymienił czujnik położenia wałka rorządu. I stał się cud :-D . Już nigdy auto nie zgasło ;-)
-
Witam , u mnie wymiana baku pomogła , syf w zbiorniku nie do wyczyszczenia , znajomy nakierował mnie na - czujnik od pompy common rail ( u niego to było przyczyna ) , ale przed gasnieciem auta przy chamowaniu a pozniej nawet na luzie wymieniłem pompke ( zaczeła gwizdac ) , załozyłem oryginalna , później doszło gaśniecie auta , dodam tylko ze lałem paliwo Verwa lub Shell Nitro +
-
U mnie też jest problem z gaśnięciem przy nagłym hamowaniu i nawet przy ostrym skręcie też gasł ale sposób prosty zalać bak do pełna i nie ciągnie płatków farby z dna tylko daje rade. Mi przy 1/4 zbiornika gasł. Zalałem full i hamuje ostro i jest ok więc lać dużo i śmigać. Podniosłem siedzisko tylnie, pompka na zewnątrz oczyściłem sitko (orientuje się ktoś gdzie można kupić nowe i ile kosztuje???), potem wężyk i ściągając paliwo do pojemnika wyciągałem wężem jednocześnie paliwo i farbę. A potem ropę przez sitko i do baku. Zna ktoś dobry sposób na czyszczenie baku? (tzn. szmatą, benzyną czy szczotką drucianą a może jakiś środek chemiczny?)
-
orientuje się ktoś gdzie można kupić nowe i ile kosztuje???
Który? bo są dwa.
(http://images76.fotosik.pl/237/6ce9a8c2d03a013c.png)
-
Ja mam w 2 komorach takie same długie jak na rozpisce po lewej stronie. Dziwne ze na rysunku są 2 inne - to tak ma być czy 2 dłuższe to też standard? A skąd masz taki fajny schemat. Jest może jakiś katalog na necie?
-
A skąd masz taki fajny schemat. Jest może jakiś katalog na necie?
http://hyundai.afora.ru/eur/
Dziwne ze na rysunku są 2 inne - to tak ma być czy 2 dłuższe to też standard?
Na pompie paliwa
http://vsemavto.com/part/48898-filtr_toplivnyiy_setka-31090-2d450
Na rezerwie
http://baza.drom.ru/gorno-altaisk/sell_spare_parts/setka-toplivnogo-baka-40076632.html
-
mam podobny problem, tylko ze silnik nie gaśnie a obroty spadają do 500, nie reaguje na pedał gazu,trzesie sie i dymi, czasem samo mu po chwili przechodzi, czasem wystarczy go zgasić i opaci na nowi, czasem za drugi odpalenie jest ok. żadna kontrolka się nie świeci, komputer nie pokazuje żadnego błędu...
rok 2005 2.0 crdi bez dwumasy i pdf
czy problem moze byc po stronie turbosprężarki?
miał ktos podobny problem?
-
Nadal szukam rozwiązania co do gaśnięcia 2.0 CRDI podczas hamowania lub skrętu tylko przy mniejszej ilości paliwa w baku. Jeśli ktoś ma jakieś rozwiązanie albo naprawiał coś podobnego to piszcie.
[ Dodano: 2016-06-23, 00:29 ]
Dziś walczyłem dalej z Tucsonem ale nadal to samo. Czyściłem bak łącznie z przedmuchaniem węży oraz rurki którą idzie paliwo do takiej aluminiowej miski w środku zbiornika przy małym poziomie ropy(bo to ważne jest) i ten czujnik na listwie też. Próbowałem i gaśnie wystarczy 40 na godz i hamulec i silnik zgasł, przy mniejszych prędkościach dławi się ale nie gaśnie całkowicie. Co ciekawego na wstecznym było OK. U mnie poprzedni właściciel na pewno grzebał. Na silniczku pompki nie pisze Hyundai - wiec pewnie założył jakiś zamiennik (no chyba że nie ma być oznaczeń). Mam jakieś inne dłuższe sitko niż pompy które widziałem na aukcjach internetowych. I sitko to może przy mocowaniu z silniczkiem nie trzymać się dobrze bo dosyć to luźne(mam nadzieje że nie łapie lewego powietrza.) Nie wiem też do końca jak ma być prawidłowo zamocowany silniczek w tej białej obudowie tzn ile o-ringów i gdzie mają być.
-
Hej, miałem podobny problem przeszukałem wszystkie możliwe fora internetowe i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem (prawdopodobnie tak jak Wy). Każdy mechanik z automatu zabierał się za wymianę czujników wału i… NIE POMOGŁO. Wymiana pompki w zbiorniku (na zamiennik oczywiście ) NIE POMOGŁO . Chociaż uważam, że trzeba było, bo oryginalna już i tak słaba była. Uwaga pompka z Magnetti Marelli jest minimalnie mniejsza i węższa więc trzeba ją dobrze osadzić i unieruchomić żeby nie wyskoczyła z gniazda. Co zatem POMOGŁO ? Piaskowanie baku, wymiana wszystkich filtrów, sitek itd, przepłukanie CAŁEGO układu paliwowego + wymiana pompki o której wspominałem. Profilaktycznie staram się nie dopuszczać do jazdy na rezerwie. Nie gaśnie przy hamowaniu, skręcaniu, nagłych zmianach prędkości . Pali na dotyk. Dajcie znać czy pomogło.
-
witam kolegów ; mam ten sam problem problem i komputer cały czas pokazuje mi niskie cisnienie paliw a ja zastanawiam się dlaczego tylko przy hamowaniu i w zakrętach ostrych więc szukałem dalej i dziś w diagnostyce znalazłem błąd przepustnicy tps która ma wpływ na dawkowanie paliwa mam problem bo nie wiem gdzie jest ten czujnik może ktoś zna jego położenie proszę o pomoc
-
witam kolegów z problemem gaśnięcia waszych Hultajów. Miałem ten sam problem, gasł przy każdym mocniejszym naciśnięciu na hamulec...powodem był CZUJNIK PEDAŁU HAMULCA !!!Powiem wam więcej, wymiany dokonałem w dniu dzisiejszym w autoryzowanym serwisie HYUNDAI-a w ramach AKCJI NAPRAWCZEJ !!!.Dodam, że auto nie było zakupione w polskim salonie tylko sprowadzone w 2008 r. Cała operacja zajęła serwisowi 20 minut, a ja cieszę się ponownie jazdy moim Hyundi :lol: czego i Wam życzę...dajcie cyne jak Wam poszło...powodzonka..
-
piszę jeszcze raz bo nie mogę się dobić do forum co zrobiłem natomiast w wyjezdzić paliwo ile się da wyciągnąć pompę i ją wypłukać w misce zbiornika jest otwór zatkać go szmatą wyciągnąć syf jaki jest w misce zbiornika z pierwsze tankowanie zrobić z bańki bezpośrednio przez dziurę do zbiornika zamontować pompę wymienić filtr paliwa powinno pomóc mi pomogło może na jakiś czas bo całego zbiornika nieda się wyczyścić a jeżeli ktoś pisze że zgasł i nie można odpalić to nie prawda wystarczy nie kręcić od razu tylko cofnąć kluczyk odczekać pięc sekund i odpali
-
Niestety trzykrotnie zdarzyło mi się, że zgasł mi przy gwałtownym zahamowaniu, prawdopodobnie nie zdąrzyłem wysprzęglić, ew. zrobiłem to za późno. Sprawdzę to co sugerowano - zahamuję na postoju, zobaczymy...
-
U mnie dziś zgasł, dosłownie godzinę temu, gdy wracałem z drugiej zmiany.
Na oblodzonej, bocznej drodze testowałem ABS. Jak zaczęło trzepać pedałem postanowiłem wcisnąć go do dechy, wtedy zgasł silnik. Nie zapaliły się kontrolki oleju i akumulatora a jedynie kontrolka immobilisera. Odruchowo puściłem sprzęgło i tak odpaliłem silnik ponownie.
Silnik był wysprzęglony, włączony 4WD Lock i wyłączony TCS - bawiłem się mając okazję bo nie było żadnego ruchu. Specjalnie nie zastanawiam się dalej nad tym problemem.
Co ciekawe benzyna, nie diesel :)
-
u mnie wymiana jutro zbiornika cztery stówy nawy podróba bo nie mam zdrowia czyścić a ostatni przejechane dwieście pięćdziesiąt kilometrów a on gaśnie na światłach czy na rondzie
-
W KIA i Mitsubishi słyszałem o problemach z łuszczącą się farbą w zbiornikach paliwa, co prowadzi do gaśnięcia silnika, ale w momencie przyspieszenia, a nie hamowania :roll: Przy problemach występujących przy hamowaniu raczej poszedł bym w stronę powietrza, nieszczelności, czujników.
-
Jeśli się da to spróbować przekręcić pompę tak, by pływak był bardziej do przodu niż do tyłu. Może dawać błędny odczyt, że paliwa w baku nie ma i wtedy silnik gaśnie. Skoro wszystko co się dało zostało wymienione to może być problem z położeniem pływaka. Nawet największy syf nie powinien dać takich problemów bo od tego jest filtr i sitko. Szczególnie jeśli autko jeździ normalnie i przyspiesza normalnie.
-
W związku z powyższym nasuwają się pytanie, czy np. w sytuacji zawieszenia się pływaka możemy nie odpalić w ogóle auta ? Jeżeli położenie pływaka ma taki wpływ, to jak się to ma na sam proces hamowania ?
-
Hej, po dwóch latach problem powrócł... przy bardzo ostrym hamowaniu gaśnie. Ciekawe jest to, że gdy hamuje na "raz" i trzymam do końca pedał hamulca w podłodze z +/-90 km/h to zgaśnie, ale gdy zrobię to np. do dechy ale pulsacyjnie lub gdy wcisnę pedał do ok 80% to już nie zgaśnie. Gdy mam pedał w podłodze i czuje że słabnie po opuszczeniu nie gaśnie. Ma ktoś jakieś teorie ? :shock: Filtry, sitka OK poziom paliwa w baku 50 % :evil:
-
ja przyprowadziłem swojego od elektronika też mi gasł i zero błędów jak mi zgasł przy hamowaniu to czekałem do ostygnięcia do temperatury 40 50 stopni i dopiero odpalił a jak zgasł na wolnych obrotach to mogłem odpalić po pięciu sekundach żaden mechanik z okolicy sobie nie poradził aż znalazłem fachowca który przemierzał ręcznie wszystkie czujniki i strzał czujnik na wale zrobiłem 200 km. i spokój
-
siema,
jeśli chodzi o gaśnięcie auta przy nagłym hamowaniu, to na pewno wina nieoryginalnej pompki w baku. Dopiero przy trzeciej pompce to zrozumiałem :-P . Jak wam wyje coś pod podwoziem z tyłu auta, to wyciągacie pompke z baku i czyścicie sitko, bo zawalone ta pieprzoną farbą z baku :lol: proponuje też wymiane filtra paliwa razem z wymiana oleju przerabiałem to już pare razy i wiem co mówie :-P teraz czeka mnie przeprawa z jakimś zaworem ciśnienia paliwa bo mój żuczek traci moc i nagle gasnie podczas jazdy- koszmar, sam sie dziwie czemu go jeszcze nie sprzedałem, ale jak go sprzedac jak on jest taki fajny :shock: :lol:
-
Posiadam Tuscona 2006rok 2.0 crdi 113 koni bez dpf-u i dwumasy, auto przy hamowaniu gwałtowniejszym bądź tez mniej potrafi zgasnąć i odpala bez problemu, wymieniłem filtr paliwa, pompkę paliwa w baku, wyczyściłem bak paliwa, masy podokrecalem oraz wyczyściłem, wtryski sprawdzane, auto nie kopci ani nie traci mocy miał ktoś z Was taki przypadek ? Komputer pokazuje ze ma słabe ciśnienie na listwie wtryskowej co to może być ?
Zabieram się za wymianę regulatora ciśnienia paliwa
-
Pompa paliwa wysokiego ciśnienia sprawdzana?? Sucha jest??
-
To pompa ma byc sucha ?
-
No jak cieknie to cuda się dzieją, trzeba uszczelniac.
Mówimy oczywiście o pompie która jest przy silniku.
-
Wymieniony regulator cisnienia ale teraz przy 3 tys obrotow gasnie i przy hamowaniu rowniez, pompa sucha co jeszcze moze byc.nie tak ??
-
A dobrze wysprzega??? Może przy hamowaniu nie do końca rozłącza silnik/skrzynia i go dusi tak jakby na biegu.
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
https://www.dropbox.com/s/cluakcncvl3j6pu/Hyundai_Tucson%28JM%29-Shop_Manual%282004-2010%29.pdf?dl=0
-
Dobrze wysprzegla,nie dawno zmieniane bylo sprzeglo od samego dolu bierze
-
Posiadam Tuscona 2006rok 2.0 crdi 113 koni bez dpf-u i dwumasy, auto przy hamowaniu gwałtowniejszym bądź tez mniej potrafi zgasnąć i odpala bez problemu, wymieniłem filtr paliwa, pompkę paliwa w baku, wyczyściłem bak paliwa, masy podokrecalem oraz wyczyściłem, wtryski sprawdzane, auto nie kopci ani nie traci mocy miał ktoś z Was taki przypadek ? Komputer pokazuje ze ma słabe ciśnienie na listwie wtryskowej co to może być ?
Zabieram się za wymianę regulatora ciśnienia paliwa
Po trzeciej wymianie pompki w baku znalazłem przyczynę- winna jest właśnie ta rąbana pompka w baku!!! warunek jest jeden- musi być oryginalna hyundai zamienników możesz wymienić tysiąc i tak to nic nie da. Ja za swoją używkę dałem 150 zł. i prawie dwa lata jej nie dotykam (z wyjątkiem czyszczenia sitka, co miesiąc bo bak się ku.....a łuszczy :evil: ) .
[ Dodano: 2017-12-07, 14:03 ]
jak ktoś ma jakieś problemy z układem paliwa w tusconie to pisać- temat przerobiłem w swoim już chyba cały :-P
[ Dodano: 2017-12-07, 14:12 ]
zapomniałem jeszcze o tym ciśnieniu na listwie :-P zacznij szukać przyczyny od filtra paliwa- nie ważne, że niedawno wymieniałeś, jak się zawali to takie daje objawy a zawali się naprawdę szybko. Też przerabiałem ten temat- czujnik ciśnienia 500, zawór ciśnienia- 500 doszedł do tego czujnik temperatury paliwa- 100 a wystarczyło wymienić filtr za 40 zł ale mechanik pomyślał o tym na końcu oczywiście :shock:
-
Problem z łuszczącą się farbą w baku dotyczy tylko diesli czy PB też?
-
Ja słyszałem o problemie farby w baku tylko w dieslu.
-
MAGNETI MARELLI POMPA PALIWA taka kupilem to nie jest orginal ?? Po wymianie listwy wtryskowej wraz z regulatorem i czujnikiem dalej gasnie auto
-
Muszę przyznać, że to ciekawy przypadek.
Może to coś po elektrycznej stronie. Jakieś zwarcie przy mocnym hamowaniu???
-
MAGNETI MARELLI POMPA PALIWA taka kupilem to nie jest orginal ?? Po wymianie listwy wtryskowej wraz z regulatorem i czujnikiem dalej gasnie auto
kolego zapewne kupiłeś sam wkład (w kształcie walca) mi chodzi o całość razem z pływakiem, i tym całym "oplastikowaniem" i musi być oryginalna naklejka hyundai kia
http://allegro.pl/hyundai-tucson-08r-2-0-16v-pompa-pompka-paliwa-i6987157642.html
ta akurat jest do benzyny, ale do diesla jest chyba taka sama.
-
JAK WCZEŚNIEJ PISAŁEM PRZERABIAŁEM TO I CIERPIAŁEM CZYLI CZYSZCZENIE ZBIORNIKA WYMIANA POMPY NA ORYGINALNĄ CZUJNIK WAŁU WAŁKA ALE TO WSZYSTKO ŻE GASŁ A ZERO BŁĘDÓW OSTATNO WYMIENIŁEM KOMPUTER STEROWNIK SILNIKA GASŁ ALE POJAWIŁY SIĘ BŁĘDY ALE NIE PRZEZ NAPRAWY A PRZEZ POSTĘP AWARII BEZ KASOWANIA BŁĘDÓW NIE ODPALAŁ ZAPROWADZIŁEM DO ELEKTRONIKA I OKAZAŁO SIĘ ŻE NA NADKOLU ZA AKUMULATOREM SĄ PRZEKAŻNIKI I STEROWNIKI I POD NIMI JEST WIĄZKA KABLI SZLAG JĄ TRAFIŁ I WOŻĘ SIĘ DWA MIESIĄCE I PROBLEMU NA RAZIE NIEMA
-
Dzięki za odpowiedź. Mój nie gaśnie,ale chyba tam zobaczę i potraktuje to wszystko środkiem do połączeń elektrycznych.
-
Odkopuję temat.
Mam to samo, przy mocnym hamowaniu auto gaśnie. Pompę paliwa raz już miałem zawaloną farbą z baku i objawy były inne, więc to raczej nie to.
Po zgaśnięciu odpala bez problemu, ale czasem trzeba zrobić 10-15 s przerwy.
Pomysły?
Czy ktoś mógłby podlinkować manual? Chce wymienić filtr paliwa i sprawdzić jednak stan sitka w baku... Więcej sam nie zdziałam.
Kolego Kosmos, gdzie mogę znaleźć numery takich części, jak regulator biegu jałowego i czujnik wału korbowego? Po nazwach w sklepach nie znajduję.
-
Wyżej dwa posty jest napisane rozwiązanie na gaśnięcie w innym Turku.
-
NIEMA INNEGO ROZWIĄZANIA I TO NIEPRAWDA ŻE MUSI BYĆ POMPA ORYGINALNA MA TYLKO SPEŁNIAĆ WARUNKI JA TEŻ MYŚLAŁEM ŻE PO WYMIANIE BĘDZIE OK ALE TO TYLKO WPŁYW WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH I PRZEWODZENIA PRĄDU I SYGNAŁU
-
Sprawdzę, ale to mało prawdopodobne. Odcięcie zasilania powodowałoby zgaśnięcie deski, a u mnie nie gaśnie.
-
JA NIE PISZĘ O BRAKU PRĄDU TYLKO BRAKU SYGNAŁU MIĘDZY INNYMI SZYNA CAN ja mam spokój deszcz zimno gorąco i żadnej awarii nawet w terenie
-
jakby ktoś potrzebował Kanuj regeneracja baków
-
Czy ktoś wie do czego są dwa pływaki w zbiorniku 2.0 crdi? jeden przy pompce drugi z drugiej strony?
-
Kurcze ja w swoim zaglądałem do baku tak profilaktycznie,bo były problemy z tą farbą i nie widziałem 2 pływaków. A gdzie on jest w tej dziurze od pompki czy w baku jest jeszcze jeden dekiel???
-
Są dwa dekle, jedne po prawej stronie siedziska drugi po lewej( ten po lewej ma pompkę i pływak jednocześnie)
-
To nie wiem możliwe że nie zauważyłem. Ja wyciągałem pompkę czyli ten za siedzeniem kierowcy.
-
A czy wszyscy rozwiązaliście problem z gaśnięciem auta przy hamowaniu lub przejazdach np. przez próg zwalniający?
-
Ja nie rozwiązywałem takiego problemu,bo jak na razie w moim to nie występuje.
Raz miałem coś podobnego ale to był czujnik położenia wału.
-
U mnie ewidentnie coś z układem paliwowym musi być, gdy jest mało paliwa przy przejeżdżaniu przez wyspę bądź mocnym hamowaniem tak jakby brakuje paliwa i gaśnie momentalnie, mam automat, wrzucam na P i dalej spokojnie odpala i jedzie
-
Patrzyłeś do baku czy tam wszystko ok?? Pompka,odchodząca farba ze ścianek??
-
Tak zaglądałem do zbiornika, jest czysty problemu z łuszczącą farbą nie ma. sika czyste są. A pompka hmm nie wiem no działa normalnie wydaje mi się , tylko może podczas gdy mało jest paliwa w zbiorniku i hamowaniu gdy się ono przemieszcza może jakoś nie zasysa czy coś...
-
Kiedyś ktoś pisał,że miał podobne problemy i tam winna była wiązka pod skrzynka bezpieczników w komorze silnika ta od strony kierowcy. Była przetarta/zaśniedziała coś takiego i po naprawie tego przeszło.
-
kupiłem drugą pompę z koszem i pływakiem zobaczymy co z tego będzie
-
Panowie, przyszła zakupiona pompka razem z koszem i pływakiem. Różni się od mojej sitkiem/filtrem. U mnie przy mojej był taki podłużny w kształcie prostokąta, natomiast tu jest mniejszy ( kształt bliżej kwadratu) i do tego filtra/siatki podłączony jest jeden przewód- u mnie tego nie ma. Czy można to zakładać bez problemu? do czego służy dodatkowy przewód? Rocznik mego tucsona 2005 4x4 automat, a tego co był dawcą części 2006 również 4x4 z tym że nie wiem jaka skrzynia
-
Mam kufra ten sam problem. Pierwszy właściciel, przebieg 115 tys.
Gaśnie przy ostrym hamowaniu
Zaczął gasnąć po odpaleniu i nie wchodzi na obroty.
Ciekawostka jest taka że jak wciskam i pulsuje pedałem hamulca, to chodzi do 2000 obrotów, ale jak przestaje pulsować to gaśnie , jednak jak pulsuje pedałem non stop, to pochodzi tak 3 minuty do 2 tys. Maks po czym normalnie wchodzi na obroty i wszystko mija, auto jeden dzień sprawne, zero błędów.
Nie kumam tego.
-
Objawy jakie MIAŁEM.
1. przy pełnym baku - jeszcze jak Ciebie mogę jeździł
2. przy połowie baku i hamowaniu - gasł, odczekałem chwilę odpalałem i jechałem dalej, czasem zapalał się check engine
3. błędów brak
Jak sobie poradziłem - WYELIMINOWANIE USTERKI
1. wymiana czujnika pedału hamulca
2. wyjęcie całej pompy wraz z pływakiem, rozebranie na części, wyczyszczenie wszystkiego, wymiana pompy paliwa lecz NIE na MARELLI - kiepska i efekty te same co oryginał, wiem bo wymieniłem taką na początku, później musiałem jeszcze raz pompę wyjmować
3. wypłukanie / wyczyszczenie baku paliwa z wszelkiego brudu
4. wymiana filtra paliwa ( ja zakładam tylko knehta lub mann)
5. założenie nowej pompy paliwa (zamawiałem w inter carsie) mają dokładnie taką samą parametrami jak fabryczna
6. złożenie wszystkiego suzamen
Powyżej jest to najczęstsza przyczyna: czyli podczas właśnie hamowania paliwo przesuwa się do przodu baku (jak jest go mało albo pół), z kolei pompa jest z tyłu baku, jak jest już wysłużona pompa, nie ma siły wytworzyć odpowiedniego ciśnienia do zassania paliwa i odcina dopływ paliwa w konsekwencji auto gaśnie. Później trzeba chwilę pokręcić aby pompa wtłoczyła paliwo do układu i autko pojedzie aż do kolejnego silniejszego hamowania...