HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: artur04c w 31 Lipiec 2020, 16:15:04
-
Witam, Mam problem z Santa Fe CM 2.2 CRDi. Otóż samochód pokonał jednego nia powyżej 100km i był wielokrotnie odpalany i gaszony. Po powrocie do domu postał 2 dni i po 2 dniach już nie odpalił. Po podłączeniu komputera wykazało błąd Crankshaft, zmieniłem czujnik wałka rozrządu (bosch) i czujnik wału korbowego (zamiennik) i nadal bez poprawy, więc wstawiłem wału korbowego nowy oryginalny i nadal bez zmian ciągle pojawia się ten błąd. W aucie był sprawdzony rozrząd, wtryskiwacze (Bosch Iława) Czujniki na pompie wysokiego ciśnienia i na listwie CR. Czujnik wału korbowego liczy obroty bo sprawdzałem rozrusznikiem. Sprawdzana była instalacja i napięcia od sterownika, aż do końca wtyczek/gniazd. Samochód odpala na plaka, na zimnym nie ma opcji żeby odpalił. Na dobrze rozgrzanym potrafi odpalić za 2-3 razem przy kręceniu rozrusznikiem około 7-9 sekund. Nie mam pojęcia co teraz dalej robić. Sterownik silnika ?
-
Witam, tonący się brzytwy chwyta. Na wszelki wypadek wklejam się tu choć wątek jest stary.
Moje autko to santek z 2006 r. 2,2 155 KM. W zeszłym roku podczas podróży na wakacje pierwszy raz odmówił mi posłuszeństwa, awaria holowanie diagnoza- czujnik położenia wału. Wymieniono na pół roku spokój. Potem nowy czujnik wału, a teraz po pół roku znowu awaria. Auto znowu zgasło podczas jazdy, laweta i diagnoza ten sam błąd- czujnik położenia wału.
Niestety auto stoi już 3 tydzień w warsztacie, wymieniane są kolejne czujniki położenia wału oraz ostatnio czujniki paliwa i nic auto odpala przejeżdża kilkadziesiąt metrów i gaśnie.
Może ktoś miał podobną awarię i wie co jest przyczyną bo mi już ręce opadają.
Dodam tylko bo to może ważne, że przy pierwszej awarii jak auto zgasło podczas jazdy zapaliły się wszystkie kontrolki. Teraz nie zapaliła się żadna poza żółtym kluczem.
Proszę o cenne porady i pomoc. Pozdrawiam.
-
Jakie czujniki zamienniki czy oryginały bo jak to Gustlik mówił bo to ważne.
-
Witam, dziękuję za odzew. Mechanik już montował 3 czujniki a ja kupiłem oryginał co prawda używkę ale nic nie pomogło.
-
błąd czujnik położenia wału nie musi oznaczać konkretnie samego czujnika. To może być równie dobrze kostka lub kable, ale to daje się sprawdzić w godzinę może a nie trzy tygodnie. Zacząłbym od przedzwonienia kabli na odcinku kostka czujnika - komputer. Jeśli tu będzie ok, to można sprawdzić jak generowany jest sygnał z czujnika do komputera, być może jest jakiś problem z czytaniem sygnału z koła sygnałowego.
-
Dziękuję za podpowiedź. Zatem trzeba sprawdzić i ten trop. Napiszę jakie będą wyniki. Pozdrawiam
-
Auto sprawdzone w serwisie, pomierzone wszystkie wartości i wszystko jest ok z opornością, napięciami i połączeniami w tym zakresie. Dziś zostanie chyba podjęta próba wymiany pompy wtryskowej. Mechanik nie ma już pomysłów. Kurcze myślę, że może to jakiś imobilaiser sam już nie wiem.
-
a podczas kręcenia rozrusznikiem jaki jest sygnał z czujnika? Oscyloskop się kłania i będziesz wiedział czy sygnał generowany jest prawidłowo. Nie można też wykluczyć uszkodzenia ECU.
-
Podobno elektronik pomierzył sygnał również oscyloskopem i stwierdził, że w tym zakresie jest ok. obstawił awarię pompy wtryskowej, którą dziś zamówiłem. Mam nadzieję, że skończy to moje problemy. Na pewno napiszę o efektach.
-
A i dodatkowo mechanik zmienił bodajże 3 czujniki położenia wału i bez rezultatu.
-
raczej wątpię w takie akcje, ale to też przecież widać w komputerze jakie ciśnienie generuje w listwie. Jak ciągle pojawia się ten błąd czujnika położenia wału zrobiłbym klon komputera i wtedy próbował odpalać
-
A co to takiego ten klon kompa? Jestem laikiem i chciałbym wiedzieć co mam podpowiedzieć mechanikowi.
-
jak ze wszystkim co zwie się klonowaniem. Najprościej, kupujesz np na allegro komputer o takim samym numerze części jak Twój. Ktoś kto to umie, a takich nie brakuje i nie jest to drogie, przenosi pełny software z Twojego starego komputera silnika do tego "nowego". I masz klon, którym możesz zastąpić swój stary komputer. Może po prostu padło wejście w Twoim komputerze z sygnałem z czujnika położenia wału. To się zdarza.
-
Dzięki za podpowiedź, też powoli skłaniam się do awarii typowo elektronicznej. Zobaczymy po wymianie pompy.
-
Witam ponownie.
Odebrałem auto i jak na razie jest ok. Okazało się, że szwankowała pompa wtryskowa. Teraz tylko jeździć i oby było ok.
-
to fajnie, to jest też sygnał, że być może dłuższe kręcenie rozrusznikiem bez efektów wywołuje błąd w tym modelu
-
Mimo wszystko dziękuję za porady, napiszę co i jak kak trochę pojeżdżę
-
pomoc na odległość niestety jest bardzo utrudniona. Każdy model ma jakieś swoje myki i ciężko czasem nawet logicznie pewne rzeczy uzasadnić.
-
Szczerze mówiąc już myślałem, że to nie pompa dziwiły mnie te błędy ale...cóż życie jest często wbrew logice.
-
wiesz, ale swoją drogą to jest raczej łatwe do stwierdzenia. Przecież widać ciśnienie w danych diagnostycznych.
-
Ciężko mi się do tego odnieść nie jestem mechanikiem, z całej tej historii plus, że naprawione i oby mnie drugi raz sanek tak mnie nie zaskoczył)